![]() |
Citat:
Reagerade också över det. Gick in och kollade björnkollen enbart för att få höra Björns syn på Zenit Bricks senast starter. Men Björn spikar utan någon motivering alls knappt... Det känns inte som BG lägger ner sin själ i tipsen i björnkollen direkt, Speciellt i omgångar som dennna då han inte skall köra själv. Han har ju ingen anledning alls att plugga till den här omgången då han inte kör själv förutom att han skall fullfölja kontraktet med atg att leverera björnkollen varje vecka. |
Citat:
Sen en annan sak är ju att Björn sällan verkar ha något spelvärdesperspektiv i sina tips. Han lyfter fram skrällar iofs, men angående storfavoriter är det sällan han verkar lägga någon vikt vid hur mycket de är spelade utan spikar bara rätt av för att de har bäst chans i loppet. |
Citat:
Om Zenit Brick medgav Lövdal i atg.se intervjun, att det råder osäkerhet kring formen. I BGs sammanfattning darrar han inte på manschetten och utnämner Zenit till dagens bästa spik. Utan motivering. |
I femte avdelningen gapar tre betaltjänster (Travtjänsten, Spelarservice och Spelvärde) om "omgångens bästa spik"!
Det anmärkningsvärda är att dom har tre olika bud.... Jösses.... |
Många är har varit inne på det redan, Zenith Brick till den procenten med den senaste insatsen på näthinnan. Nej tack!
Tycker mig ha hittat två ganska roliga spikar och ett lås. Avd 2 Mountain Cleaver - tror jag är starkast till slut och kuskplus idag. Avd 6 Importedfrmdetroit - även här kuskplus och till lagom procent går jag på den! Avd 7 Perfect dynamite är bra och imponerade senast men jag vill dubbla systemet med Zorro Swing. Sitter direkt i andraspår och fick en genomkörare senast och bör gått framåt med loppet. Lycka till allihop! |
Undrar om inte Järvsö Pegasus är överlägset bästa draget i kallblodsloppet till sina 2%. Har ju suttit bomfast och sett väldigt taggad ut sista rundan i de senaste två loppen, och det där kan ju göra en hel del med moralen. Nu får han förhoppningsvis visa vad han går för, även om det såklart är risk för repris när smyg-örjan kör. Det ser ändå ut som ett sånt lopp där det kommer lösa sig, och lite bäddat för att favoriterna kommer köra lite mot varandra. Hästen vann ju derbyt och ska ju nu vara "1,5 år bättre", vilket såklart behövs när man sprungit på sig så snabba pengar.
|
Det ser inte ut att bli någon större utdelning idag. Flera starka favoriter, inte minst Zenit Brick och Smedsbo Faksen. Zenit möter ett motstånd som han ska slå sju dagar i veckan och Smedsbo har ju 20 m tillgodo på Tangen Haap. Meningslöst att ta dubbel kostnad där. Kanske singlar Crackajack i första också och satsar på att sänka dunderfavoriten i sista för att få till lite utdelning. Få se vad värmningarna i första loppet visar.
|
Citat:
Det gör också Spelvärde - FRÅN SLUTET! |
Bergsåker V75
2019-02-23 11:03 Nya tag mot miljonerna. Idag är det en väldigt fin och öppen omgång. Rankar lite kort om dagens V75a. Avd:1. 6 CrackaJack-Ulf Ohlsson klar första häst som kommer från Norge. Kan bli spets och slut. Rank: 6-12-7-1-8-2-3-10-11-9-5-4 Avd:2. Här kommer mitt första spikförslag. 12 Mountain Cleaver-Örjan Khilström som trivs på den långa distansen och möter betydligt sämre hästar nu. Rank: 12-13-4-15-1-14-5-7-8-10-2-9-3-6-11 Avd:3. Här borde 2 Zenit Brick-Kaj Widell vinna lätt men vågar inte lita på hans form i nuläget. Så kommer gardera med stallkamraten 9 Erik Sting-Örjan Khilström. Rank: 2-9-1-4-8-3-6-10-12-7-5 Avd:4. Här ströks mitt andra spikförslag 1 Storm Odd. Så nu kommer mitt 3-lås här istället på 10 Tangen Harp-Björn Karlsson,6 Smedsbo Faksen-Magnus A Djuse och 8 Smedheim Solan-Rikard N Skoglund. Rank: 10-6-8-4-9-12-11-5-2-7 Avd:5. Ett rivigt sprintlopp som det kan hända mycket i. Tar några stycken här. Min första häst i loppet är 3 Bon Ego-Ove A Lindqvist som kan ta spets. Och var väldigt fin i sin första start i nytt regi sist. Varnar för 10 Copitex-Jörgen S Eriksson om det blir tempo. Rank : 3-4-10-6-1-12-2-9-5-11-8-7 Avd:6. Bästa hästen är 7 Global Trust-Jorma Kontio men litar inte på honom i volt kan mycket väl bli galopp. Så streckar på här finns många roliga motbud. Skrällen är med formkusken 12 Weekend Fun-Rikard N Skoglund. Rank: 2-7-1-5-11-12-8-10-3-4-9 Avd:7. Dagens största favorit kommer ut är 3 Perfect Dynamite-Rikard N Skoglund. Vinner säkert men vill inte sitta med spik i sista så kommer gardera. 4 Global Undecided-Örjan Khilström kan va en kul skräll som är stark och bra kapacitet på . Rank: 4-3-12-2-10-11-5-1-8-7 Preliminärt system. 1 1-2-6-7-8-12 2 12 Mountain Cleaver spik 3 2-9 4 6-8-10 5 1-3-4-6-10-12 6 1-2-5-7-11-12 7 3-4 |
Citat:
Jag kommer inte att slösa streck på så många, utan låser på 1 och 2. Antigen släpper Jorma till Kaj och hoppas på lucka, eller kör i spets med Zenit eller Queer på utsidan. Om EW är så bra som jag tror så håller den undan från spets. Alltid farlig är Örjan med ES, men jag står över den. Så mitt lås blir 1 och 2 |
Citat:
|
Oj vad tråkigt med strykning It's Showtime Zaz. Får kanske tänka om och byta spikar, men här finns så många sköna drag. Inte minst 12. Survival Kit som jag tidigare tänkte kunde följa med i ryggar och har ju sedan styrkan för att kunna avgöra (om favoriten kommer bort/eller har en dålig dag)
|
Bidrar med några drag som är stommen på mitt system.
Avd1. 7,1 Väljer att låsa dessa två i ett annars väldigt öppet lopp. Bygger detta på att de i allra värsta fall hamnar 2a/3e inner. Men räknar lite med spets för Special Major och rygg för Ready Lane. Avd2. 12,13,14,15 För att dom helt enkelt bör ta ner övriga i ett långlopp. Avd5. 4 M.T Master Don. Tror han blåser dom på upploppet då jag räknar med lite körning mellan 1 och 3. Avd6. Känsla för skräll i silver (konstigt nog..) Tar alla utom 1,3,6,8,9 |
Det är ett par timmar kvar, men jag slänger in en V4:a så länge så behöver jag inte tänka på den.
V4 Inlämnat: 2019-02-23, 12:29 Bergsåker Lördag 2019-02-23 Start: 14:45 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 11 Vidivici C.C. (6, 9) 2: 9 Castor Brick (7, 6) 3: 6, 9, 13, 15 (2, 14) 4: 1, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 14, 15 (2, 13) 1x1x4x9 = 36 rader. 36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: JKQ BTF PTV |
Citat:
|