Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-17, 11:36   #76
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det där med spelhistorik. Finns nog en anledning till att spelvärde, travtjänsten mfl betaltjänster aldrig skulle våga redovisa totalt utfall av deras spelförslag totalt eller för ett helt år. Det skulle visa på enorma förluster. Däremot är framförallt spelvärde ruskiga i att framhäva sig själva på sociala medier de gånger ett spelförslag sitter. Spelar man för femsiffriga belopp varje dag så blir det en fruktansvärt felaktig redovisning av det verkliga utfallet. Det är väl precis samma sak med dom som säljer tillsammans system på löpande band eller för den delen också en del signaturer på travforum. Att bara berätta när det går bra säger ju egentligen inte mycket om det totala utfallet.

Varför skulle betaltjänster eller dom som bjuder ut system på tillsammans sidan till försäljning på löpande band göra det om deras spel genererade stora nettovinster både på kort och lång sikt? Vore ju oerhört korkat att då inte dra in alla vinsterna till sig själva istället.
Med nästan 100% garanti att de flesta skulle visa ett negativt resultat.

Däremot att de bjuder ut spel är inte konstigt. Först och främst att de säljer tipsen till en I alla fall för mig) dyr penning. Sedan kan man nog anta att deras spelprovision kommer upp i en ganska ansenlig summa per vecka så det genererar nog en del intäkter där med. Dvs man kan inte förlita sig på att gå i vinst på det man tippar men med skicklig marknadsföring kan man komma en bit på vägen i intäkter på sina tips och därmed leva hyfsat på det.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 17:44   #77
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3331
Standard

Problemet med avgifter ur mitt egoistiska spelarperspektiv är följande.
Om det nu finns spelläggare som är kunniga men inte går vinst med sitt spel pga spelavdraget, men ändå plockar ut mer ur potten än dom bidrar med, spelar för 100 bidrar med 65 vinner 75.
Dessa spelare ska vi andra normala spelare sky som pesten och inte gynna dom med att låta de få spela för andras pengar.
Så slutsatsen blir om dom inte får "spelläggarprocent" så skulle dom inte hjälpa andra spelare och troligtvis inte spelat för samma summor själva, vilket vore bra för oss andra.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 17:48   #78
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Problemet med avgifter ur mitt egoistiska spelarperspektiv är följande.
Om det nu finns spelläggare som är kunniga men inte går vinst med sitt spel pga spelavdraget, men ändå plockar ut mer ur potten än dom bidrar med, spelar för 100 bidrar med 65 vinner 75.
Dessa spelare ska vi andra normala spelare sky som pesten och inte gynna dom med att låta de få spela för andras pengar.
Så slutsatsen blir om dom inte får "spelläggarprocent" så skulle dom inte hjälpa andra spelare och troligtvis inte spelat för samma summor själva, vilket vore bra för oss andra.
Jag hängde faktiskt inte med här hur du menade. För om de inte är vinnande spelare så borde det väl vara positivt att omsättningen ökar (för de som är vinnande spelare) och därmed blir utdelningarna högre?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 19:44   #79
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag hängde faktiskt inte med här hur du menade. För om de inte är vinnande spelare så borde det väl vara positivt att omsättningen ökar (för de som är vinnande spelare) och därmed blir utdelningarna högre?
Nej. Läs igen. Om spelarens system bidrar med 65% av sin insats till potten och plockar ut 75% av insatsen från potten så kostar den spelarens system pengar för övriga spelare trots att det är en förlorande spelare.

Brytpunkten på att "bidra till" och "plocka ut ifrån" är 65%.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 20:12   #80
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Läs igen. Om spelarens system bidrar med 65% av sin insats till potten och plockar ut 75% av insatsen från potten så kostar den spelarens system pengar för övriga spelare trots att det är en förlorande spelare.

Brytpunkten på att "bidra till" och "plocka ut ifrån" är 65%.
Ja, se där att man kan förstår saker bättre andra gången man läser det Vet inte var jag fick in det där med att det var vinnande spelare. Ibland är det trevligt att fantisera ihop egna texter att svara på verkar det som

EDIT: Samtidigt är det väl än värre med de spelare som dessutom är vinnande, de snor ju ännu mer av kakan...

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-03-17 klockan 20:14.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 20:29   #81
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Ja, se där att man kan förstår saker bättre andra gången man läser det Vet inte var jag fick in det där med att det var vinnande spelare. Ibland är det trevligt att fantisera ihop egna texter att svara på verkar det som

EDIT: Samtidigt är det väl än värre med de spelare som dessutom är vinnande, de snor ju ännu mer av kakan...
Oja oja. Men de spelarna ingår redan i gruppen vars system plockar ut över 65% av sina systems insatser från potten.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 20:49   #82
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Börjar bli en rätt lång tråd detta. Tvivlar väl på att det kommer resultera i några spektakulära slutsatser men ska ändå bidra med ett litet inlägg.

Ett ganska vanligt argument för avgifterna är att spelläggarna ska ha betalt för ”det jobb man lagt ner”. Av alla som drar in pengar i varierande storlekar på dessa avgifter på ATG Tillsammans är min gissning att det är ganska få som lägger ner ett särskilt omfattande jobb om man räknar detta i timmar. Jag är kapten för ett privat lag där jag oftast agerar spelläggare. Jag anser mig vara en initierad och seriös spelläggare men i och med att jag följer travet mer eller mindre dagligen lägger jag nog i regel endast ca 3-5 timmar varje vecka på att få ihop systemet. Och det är klart, det är några timmar som jag skulle vilja ha ersättning för om jag var på mitt vanliga jobb. Men (och detta är en springande punkt) detta är inte mitt vanliga jobb, det är något jag gör för nöjes skull! Att folk köper andelar i mitt lag gör att jag kan göra betydligt större system än jag skulle kunna göra själv. Det i sig är ersättning nog, jag skulle aldrig vilja ta någon extra avgift.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+2222), Grant (+12), SO (+69)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:01   #83
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
. Men (och detta är en springande punkt) detta är inte mitt vanliga jobb, det är något jag gör för nöjes skull! Att folk köper andelar i mitt lag gör att jag kan göra betydligt större system än jag skulle kunna göra själv. Det i sig är ersättning nog, jag skulle aldrig vilja ta någon extra avgift.


THIS!!!

Antingen lägger den skicklige spelläggaren hela insatsen själv eller så låter han andra köpa in sig på SITT system. Ett system vars storlek han inte skulle kunnat lämna in annars.

När andelsspelet sker på Trazan's ( och mina ) premisser blir det heller ingen omfattande flervarvning av systemen. Det skulle ju gå helt emot spelläggarens egna intressen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+12), jomtien (+10), DIF (+3)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:20   #84
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Börjar bli en rätt lång tråd detta. Tvivlar väl på att det kommer resultera i några spektakulära slutsatser men ska ändå bidra med ett litet inlägg.

Ett ganska vanligt argument för avgifterna är att spelläggarna ska ha betalt för ”det jobb man lagt ner”. Av alla som drar in pengar i varierande storlekar på dessa avgifter på ATG Tillsammans är min gissning att det är ganska få som lägger ner ett särskilt omfattande jobb om man räknar detta i timmar. Jag är kapten för ett privat lag där jag oftast agerar spelläggare. Jag anser mig vara en initierad och seriös spelläggare men i och med att jag följer travet mer eller mindre dagligen lägger jag nog i regel endast ca 3-5 timmar varje vecka på att få ihop systemet. Och det är klart, det är några timmar som jag skulle vilja ha ersättning för om jag var på mitt vanliga jobb. Men (och detta är en springande punkt) detta är inte mitt vanliga jobb, det är något jag gör för nöjes skull! Att folk köper andelar i mitt lag gör att jag kan göra betydligt större system än jag skulle kunna göra själv. Det i sig är ersättning nog, jag skulle aldrig vilja ta någon extra avgift.
Vanliga jobb hit och dit... är det inte "lön nog" att få spela i världens bästa hockeyliga? Ska de verkligen ha betalt för det också? Kan de inte ha "sitt vanliga jobb" och sen hålla på med sin hobby på fritiden?

Återigen, tillgång och efterfrågan. Jag skulle aldrig lägga ner timmar av min tid för att andra ska få "åka på en räkmacka". Sen kan det variera vad jag vill ha i pengar. Är det inte tillräckligt så avstår jag. Även jag lägger spel privat utan att ta något betalt i det stora hela. Men då sker det helt på mina premisser. Jag spelar när jag vill och avstår när jag vill. Jag har själv drivit bolagsspel i flertalet år och då har "lönen" ofta varit en frivillig betalning efter att vi vunnit storvinster.

Har man t ex en väl uppbyggd blogg med affiliateavtal etc så kan det i sig vara "lönen" då de som hänger på i spelen betalar indirekt via sidan etc.

Men vill folk jobba ideellt så är det inga problem för mig. Det är ej heller några problem ifall folk betalar för att få göra systemen. Därför förstår jag inte de som blir upprörda på när det kostar pengar åt andra hållet. Det är ju helt upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:34   #85
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vanliga jobb hit och dit... är det inte "lön nog" att få spela i världens bästa hockeyliga? Ska de verkligen ha betalt för det också? Kan de inte ha "sitt vanliga jobb" och sen hålla på med sin hobby på fritiden?

Återigen, tillgång och efterfrågan. Jag skulle aldrig lägga ner timmar av min tid för att andra ska få "åka på en räkmacka". Sen kan det variera vad jag vill ha i pengar. Är det inte tillräckligt så avstår jag. Även jag lägger spel privat utan att ta något betalt i det stora hela. Men då sker det helt på mina premisser. Jag spelar när jag vill och avstår när jag vill. Jag har själv drivit bolagsspel i flertalet år och då har "lönen" ofta varit en frivillig betalning efter att vi vunnit storvinster.

Har man t ex en väl uppbyggd blogg med affiliateavtal etc så kan det i sig vara "lönen" då de som hänger på i spelen betalar indirekt via sidan etc.

Men vill folk jobba ideellt så är det inga problem för mig. Det är ej heller några problem ifall folk betalar för att få göra systemen. Därför förstår jag inte de som blir upprörda på när det kostar pengar åt andra hållet. Det är ju helt upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på.

Det omsätter enorma summor av spelarmedel som aldrig når spel-poolerna.

Jag är inte avundsjuk på att någon tjänar pengar. Däremot stör det mig att andelsköparnas slantar ( dvs travspelares slantar ) dräneras onödigt snabbt till avgifter istället för insatser i poolerna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+3)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:41   #86
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vanliga jobb hit och dit... är det inte "lön nog" att få spela i världens bästa hockeyliga? Ska de verkligen ha betalt för det också? Kan de inte ha "sitt vanliga jobb" och sen hålla på med sin hobby på fritiden?

Återigen, tillgång och efterfrågan. Jag skulle aldrig lägga ner timmar av min tid för att andra ska få "åka på en räkmacka". Sen kan det variera vad jag vill ha i pengar. Är det inte tillräckligt så avstår jag. Även jag lägger spel privat utan att ta något betalt i det stora hela. Men då sker det helt på mina premisser. Jag spelar när jag vill och avstår när jag vill. Jag har själv drivit bolagsspel i flertalet år och då har "lönen" ofta varit en frivillig betalning efter att vi vunnit storvinster.

Har man t ex en väl uppbyggd blogg med affiliateavtal etc så kan det i sig vara "lönen" då de som hänger på i spelen betalar indirekt via sidan etc.

Men vill folk jobba ideellt så är det inga problem för mig. Det är ej heller några problem ifall folk betalar för att få göra systemen. Därför förstår jag inte de som blir upprörda på när det kostar pengar åt andra hållet. Det är ju helt upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på.
Nu ramlade vi helt plötsligt in på NHL-spelarnas löner. Metaforerna i denna tråden tar aldrig slut verkar det som

Jag blir inte heller upprörd över avgifterna, såväl spelläggare som köpare har ett fritt val att göra hur de vill som tur är. Jag förstår också att det är skillnad på ett privat bolag och ett stort tipsbolag, typ Spelvärde. De måste dra in pengar för att kunna avlöna sina anställda.

Men jag spelar V75 för att jag tycker det är så jävla roligt. Och ännu roligare blir det med större spelkassa. Så det där med att ”åka på en räkmacka” är inget som jag kan känna igen mig i. Men vi alla är olika och har, som sagt, ett fritt val att göra som vi känner.
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:54   #87
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Nu ramlade vi helt plötsligt in på NHL-spelarnas löner. Metaforerna i denna tråden tar aldrig slut verkar det som

Jag blir inte heller upprörd över avgifterna, såväl spelläggare som köpare har ett fritt val att göra hur de vill som tur är. Jag förstår också att det är skillnad på ett privat bolag och ett stort tipsbolag, typ Spelvärde. De måste dra in pengar för att kunna avlöna sina anställda.

Men jag spelar V75 för att jag tycker det är så jävla roligt. Och ännu roligare blir det med större spelkassa. Så det där med att ”åka på en räkmacka” är inget som jag kan känna igen mig i. Men vi alla är olika och har, som sagt, ett fritt val att göra som vi känner.
Hur ställer du dig då när det finns personer som lägger ner timmar för att utveckla bra program för att det sen ska kunna plocka ut spelvärda rader eller spikar. Utöver det ska man ha någon som ska värdera chanser och mata in information. Ut kommer de rader som ska spelas. I mina ögon är det verkligen att åka på en räkmacka ifall man endast bidrar med sin andel och sen går vinnande ur striden då man inte lägger ner vare sig tid eller pengar för att bolaget ska gå plus. Det är det jag menar med räkmacka. Dock förstår jag att de flesta bolag och spelläggare inte är tillräckligt bra för att alltid kunna motivera att få betalt - men det finns kändisar som kan leva på sitt varumärke bara.

Jag gillar metaforer så för min del får det gärna regna några till!

Jag själv spelar V75 antingen för att vinna stort eller som ren underhållning. Många gånger vet jag att mina satsade kronor antagligen är riktigt döda pengar men flertalet gånger när det handlar om spel så vet jag att det är väl investerade pengar också!

Tittar man på ombudslag så har jag inget problem alls att betala 6% eller 10% extra ifall jag vet att den personen som ligger bakom systemet har sådan edge mot vad jag själv skulle ha. T ex är mina pengar rätt döda de flesta gånger det ska avgöras trav i norr. Här i söder försöker jag inbilla mig att det är en investering åtminstone. Sen är det ju dock så med V75 att jag är tveksam om en livstid räcker ens för att kunna få veta med någorlunda säkerhet att man verkligen är en vinnande spelare. Det är för få omgångar enligt mig.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 22:00   #88
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur ställer du dig då när det finns personer som lägger ner timmar för att utveckla bra program för att det sen ska kunna plocka ut spelvärda rader eller spikar. Utöver det ska man ha någon som ska värdera chanser och mata in information. Ut kommer de rader som ska spelas. I mina ögon är det verkligen att åka på en räkmacka ifall man endast bidrar med sin andel och sen går vinnande ur striden då man inte lägger ner vare sig tid eller pengar för att bolaget ska gå plus. Det är det jag menar med räkmacka. Dock förstår jag att de flesta bolag och spelläggare inte är tillräckligt bra för att alltid kunna motivera att få betalt - men det finns kändisar som kan leva på sitt varumärke bara.

Jag gillar metaforer så för min del får det gärna regna några till!

Jag själv spelar V75 antingen för att vinna stort eller som ren underhållning. Många gånger vet jag att mina satsade kronor antagligen är riktigt döda pengar men flertalet gånger när det handlar om spel så vet jag att det är väl investerade pengar också!

Tittar man på ombudslag så har jag inget problem alls att betala 6% eller 10% extra ifall jag vet att den personen som ligger bakom systemet har sådan edge mot vad jag själv skulle ha. T ex är mina pengar rätt döda de flesta gånger det ska avgöras trav i norr. Här i söder försöker jag inbilla mig att det är en investering åtminstone. Sen är det ju dock så med V75 att jag är tveksam om en livstid räcker ens för att kunna få veta med någorlunda säkerhet att man verkligen är en vinnande spelare. Det är för få omgångar enligt mig.

Det är inte bara en åsikt. Det ÄR för få omgångar för att komma till "långa loppet" i våra travstreckspel.

Däremot ska du ha en fruktansvärt iskall norrlandsomgång för att motivera att ge upp 10% extra för att förbättra chansen. Om det verkligen är så stor skillnad borde du använda samma taktik även söderut.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 22:15   #89
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Dock förstår jag att de flesta bolag och spelläggare inte är tillräckligt bra för att alltid kunna motivera att få betalt
Finns det någon spelläggare/bolag som över tid visat sig vara tillräckligt bra för att motivera en avgift på 10%?
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 05:52   #90
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Många får det att låta som att systemkonstruktörerna blir väldigt rika på det här. Det är inte riktigt så i verkligheten. Min uppfattning är att många inte gör det för pengarnas skull, men finns nu chansen att få sin prenumeration på Ronden och Sulkysport betald, och det räcker till något travbanebesök så får det väl vara bra så.

Om du säljer ett system för 2 700kr i 10 andelar á 300kr, och varvar det 4 gånger så blir det 1 200kr som lyfts av för provision. C:a hälften av det bekostar marknadsföring & administration, hälften går till spelläggaren.

Av de pengarna skall spelläggaren betala sociala avgifter och inkomstskatt. Det blir ungefär 300 kr i plånboken. (En del har egna företag som gör avdrag för dator etc, eller som inser att ta ut pengar som lön blir dyrt, och äger istället en andel av en häst i det bolaget). Inte ens om de skulle fått sina hundralappar svart rakt i näven hade det varit någon väldigt lukrativ bransch.

Om du tillhör de mest profilerade, som får "gratisreklam" på helsidor i Aftonbladet och Expressen för att du en gång vann en storvinst, så kanske du gör några tusenlappar i veckan på det här netto. Men konkurrensen är ju stenhård och det är inte bara att stå upp och skrika "här är jag" så ramlar miljonerna in på kontot.

Väldigt många verkliga "kändisar" fnyser rejält åt de ersättningar som erbjuds. De tjänar så oerhört mycket mer på att göra andra saker än travsystem. Fråga någon tonårig "influencer" på Instagram vad du får för 500-1000 spänn i veckan :-)
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), Gotland (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td