Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-18, 06:00   #91
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
THIS!!!

Antingen lägger den skicklige spelläggaren hela insatsen själv eller så låter han andra köpa
in sig på SITT system. Ett system vars storlek han inte skulle kunnat lämna in annars.

När andelsspelet sker på Trazan's ( och mina ) premisser blir det heller ingen omfattande flervarvning av systemen. Det skulle ju gå helt emot spelläggarens egna intressen.

Det du i praktiken är emot är alltså ombudsdelen i tillsammanskonceptet och då främst att ersättning till ombud tas som extra avgift?

Att exakt samma system dras många gånger och man som spelare kan ha oturen att det sker när man själv sätter en svår rad är en riktig dålig effekt. Sen är det ju frågan då hur mycket av omsättningen kortsiktigt och långsiktigt som blir ersättning till tillsammanbolag. Travet är i en lång negativ trend så det är nog rätt mycket pengar som inte skulle spelats utan andelarna. När jag frågar runt så säger många att de köper andelar för större summor än de spelat själva tidigare. Det är så många som säger detta att jag tror det är utbrett, just nu.

En sak som inte lyfts direkt i tråden: jag brukar fråga vad folk tycker och det är jättemånga som tycker om konceptet att få vara med på ica-handlarens stora system eller att få köpa andelar av någon kändis. Testa att fråga gubbarna ni ser hos ombuden! När jag påpekar att avgiften är 10% eller att de ju delar med hundra andra om det blir vinst är det inget som stör. Det är med andea ord många som är nöjda kunder.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 07:26   #92
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Det du i praktiken är emot är alltså ombudsdelen i tillsammanskonceptet och då främst att ersättning till ombud tas som extra avgift?

Att exakt samma system dras många gånger och man som spelare kan ha oturen att det sker när man själv sätter en svår rad är en riktig dålig effekt. Sen är det ju frågan då hur mycket av omsättningen kortsiktigt och långsiktigt som blir ersättning till tillsammanbolag. Travet är i en lång negativ trend så det är nog rätt mycket pengar som inte skulle spelats utan andelarna. När jag frågar runt så säger många att de köper andelar för större summor än de spelat själva tidigare. Det är så många som säger detta att jag tror det är utbrett, just nu.

En sak som inte lyfts direkt i tråden: jag brukar fråga vad folk tycker och det är jättemånga som tycker om konceptet att få vara med på ica-handlarens stora system eller att få köpa andelar av någon kändis. Testa att fråga gubbarna ni ser hos ombuden! När jag påpekar att avgiften är 10% eller att de ju delar med hundra andra om det blir vinst är det inget som stör. Det är med andea ord många som är nöjda kunder.

Det borde kunna vara på samma premisser som de som köper andelar i den fysiska ICA-förbutiken. En motsvarighet till kupongavgiften ( otidsenlig den med! Se SvenskaSpel! ) med ett tak på 4-5% hade varit betydligt mer rimlig.

Att andelsköparen inte tycker att avgiften stör beror såklart på att det inte spelar någon roll för vederbörande om den förlorar de där 10%en direkt till ombudet eller till andra spelare. För de där andra spelarna....ja för dem utgör det en väsentlig skillnad.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 08:48   #93
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det borde kunna vara på samma premisser som de som köper andelar i den fysiska ICA-förbutiken. En motsvarighet till kupongavgiften
Från och med uppdateringen i höstas , i samband med det införandet av identifierade spel , kan ombuden själva välja vilken avgift de vill ta på sina andelsspel. De kan nu ta upp till 10% i avgift , vilket många ombud redan valt att utnyttja.
Innan ändringen var avgiften motsvarande en normal kupongavgift på 4-5% som du säger.

Allt denna avgift tillfaller ombudet.

Självklart vill ombuden ha en mer än 100 procentig ökning av lönsamheten på sina andelar så snart är 10% standard hos ombuden.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 09:52   #94
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Från och med uppdateringen i höstas , i samband med det införandet av identifierade spel , kan ombuden själva välja vilken avgift de vill ta på sina andelsspel. De kan nu ta upp till 10% i avgift , vilket många ombud redan valt att utnyttja.
Innan ändringen var avgiften motsvarande en normal kupongavgift på 4-5% som du säger.

Allt denna avgift tillfaller ombudet.

Självklart vill ombuden ha en mer än 100 procentig ökning av lönsamheten på sina andelar så snart är 10% standard hos ombuden.
ATG ville verkligen att ombuden skulle sälja andelsspel, så man gav dem 7,8% i provision innan man gick över till att kunden skulle stå för provisionen. Det var därför många ombud höll på så hårt med det, för att det gav mer betalt än om kunden lämnade in ett eget system eller en Harry Boy.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 12:22   #95
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Det sämsta med alla tillsammansbolag är dom som kör samma kupong massor av gånger, sjukt trist för spelarna om man tror det ska vara ett unikt spel - låst på 10-20 andelar. Sen visar de sig att det lirats 10 såna....

Tycker även att avgiften för alla bolagen inte motiveras av skickligheten. Vissa bolag upprättar 5-20 olika varianter, och det är snudd på omöjligt att inte få in en liten vinst på något av dessa, sedan skryts det om hur skickliga dom är.
Oklart om det finns tillförlitliga siffror på detta? Men en sak vet vi, vinnarna är ATG och systemsäljaren, dom får ju en avkastning varje gång.

Många lirare som tidigare inte köpte andelar - gissar jag att dom nu köper, ofta för att kanske hitta en livlina för sin "egna" komponerade kupong. Lätt att spela bort lite till...

Att alla dessa kändisar ska saluföra sig på detta är ett stort underbetyg till alla som köper skiten. Varför skulle dom ha bättre och mer koll än en hyfsat travbiten spelare?

Det finns några aktörer som är skickliga att ranka och vikta system, men varför skulle dessa vilja dela med sig för mycket av sina kuponger? Antingen tjänar dom oerhört bra på att sälja tips/andelar - eller så skulle det vara mer lönsamt i ett slutet rum med endast några få spela systemen själv. Eftersom det ser ut som det gör, så lär dom vara mer nöjda att sälja tips och andelar - då vet dom att det blir vinst varje dag, varje vecka, året runt....

Enda gångerna jag själv är intresserad på riktigt av andelar är vid mycket stora jackpots där det är max 8-10 delar - som lämnas in 1 gång.

I övrigt tycker jag att alla villkor skall vara lika oavsett vem som lämnar in och från vilket land det lämnas in. Avgifter är tveksamt, den som gör systemen lägger förvisso tid, men det hade hen gjort oavsett - om syftet är att vinna. Att nu hitta medfinansiärer borde inte urholka systemets storlek.

Men alla har ännu rätt till sin alldeles egna lilla åsikt.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 16:19   #96
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 132
Sharp$: 272
Standard

Man får väl hoppas att en del av avgifterna som andelskonstruktören/ombudet tjänar återinvesteras i spel hos ATG som dom kommer tillbaka till potten.
Gissar att konstruktörerna här på Sharps spelar en hel del för andelsavgifterna
men misstänker att ombuden inte gör det i samma utsträckning.
Grovport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 16:23   #97
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Det du i praktiken är emot är alltså ombudsdelen i tillsammanskonceptet och då främst att ersättning till ombud tas som extra avgift?

Att exakt samma system dras många gånger och man som spelare kan ha oturen att det sker när man själv sätter en svår rad är en riktig dålig effekt. Sen är det ju frågan då hur mycket av omsättningen kortsiktigt och långsiktigt som blir ersättning till tillsammanbolag. Travet är i en lång negativ trend så det är nog rätt mycket pengar som inte skulle spelats utan andelarna. När jag frågar runt så säger många att de köper andelar för större summor än de spelat själva tidigare. Det är så många som säger detta att jag tror det är utbrett, just nu.

En sak som inte lyfts direkt i tråden: jag brukar fråga vad folk tycker och det är jättemånga som tycker om konceptet att få vara med på ica-handlarens stora system eller att få köpa andelar av någon kändis. Testa att fråga gubbarna ni ser hos ombuden! När jag påpekar att avgiften är 10% eller att de ju delar med hundra andra om det blir vinst är det inget som stör. Det är med andea ord många som är nöjda kunder.
Svaret på att dom inte bryr sig om dom 10%:en är att dom inte begriper bättre. Du kunde förmodligen ha sagt 25% och fått svaret "att det är väl inte så mycket" Folk är inte så dumma som man tror, de är betydligt dummare. Men ska man få utnyttja människors dumhet och oförmåga till kritiskt tänkande och reflektion? Jag tycker att det är osmakligt.
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 17:02   #98
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
[---]

Att alla dessa kändisar ska saluföra sig på detta är ett stort underbetyg till alla som köper skiten. Varför skulle dom ha bättre och mer koll än en hyfsat travbiten spelare?

[---]
Med kändisar handlar det enbart om en "gemenskap", att tillhöra samma "lag". Man är en del av produkten tillsammans med en kändis. Lite så reklam fungerar också - använder Zlatan produkt x är jag i samma "liga" som honom och vips ökar försäljningen...

Men, klart det är ett underbetyg om vi inte pratar en viss handbollsmålvakt
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 21:49   #99
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

En stilla fråga - finns det då några bolag som över en längre tid varit lönsamma?
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 22:59   #100
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stinsen Visa inlägg
En stilla fråga - finns det då några bolag som över en längre tid varit lönsamma?
De bolag som fått in en fullträff borde ju ha plus-siffror lång tid framåt.
Sharps tillsammanslag som drogs igång för lite över ett år sedan fick ju in
2,4 miljoner i december.

Det tar 67 år att ”spela bort” den vinsten om de spelar V75 varje lördag för
3000 kr.


Kan inte namnge några andra sådana bolag på rak arm men det måste finnas en del som lyckats få in en miljonträff.

Däremot existerar nog inget tillsammanslag som levererar ett jämt flöde av storvinster.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 08:42   #101
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 359
Standard

67år ???? 3000 i veckan. Blir ungefär 17 år du kan spela fritt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
jomtien är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 09:12   #102
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Egentligen behöver min initiering inte handla om ev. lönsamhet.
Det kan mer handla om att ATG ständigt tar dåliga beslut som
som blir svåra att backa ifrån.

Att måla in sig i ett hörn. Att såga av den gren man själv sitter på.

Vart är travlottot på väg?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 10:53   #103
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jomtien Visa inlägg
67år ???? 3000 i veckan. Blir ungefär 17 år du kan spela fritt.
Du har rätt , vet inte hur jag fick 800 veckor att bli 67 år.

Jo förresten, jag delade 800 veckor med 12 istället för 52 för att få fram antal år

Sorry, My Bad- en riktig tankevurpa av mig
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-09, 22:06   #104
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Jag tänkte nog också något ditåt att får man in + miljonen så blir det väl långsiktigt lönsamt för de allra flesta. Men redovisningen handlar bara om vinsterna och väldigt sällan om både insatsen kontra vinsterna. Jag har bara sett Skoinfo som visar både och. Heder.
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-10, 11:27   #105
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Ett ombudslag tex Slättelynga CBD har 80 olika system igång till kvällens V86.
Däremot har dom inte 80 spelläggare utan tex 9 olika.
Redan det kan tyckas lite märkligt men hagelbössa är väl det som slår apan.
Nästa märklighet är att spelläggare "jobbar" för olika ombudslag och lägger
ner tid och kompetens åt olika håll? Ur ett SvenssonStreckareperspektiv luktar
det bondfångeri men ur ett Sharpsperspektiv måste det vara bra,
för kompetensen bland 2000perandelbolagen är inte oroande hög.

För att inte trampa "Öland" svårt på tårna är vissa namn fingerade i min text.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+1)

Senast redigerad av Grant den 2019-04-10 klockan 11:29.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td