Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-22, 15:18   #121
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Hamnade visst i polemik med en av Kungs Frukts spelläggare på twitter.

Han uppskattade inte att jag dissekerade deras "9-millar"-reklam till att det ärliga sättet att redovisa är vinster per system eller per andel och inte "total vinst".

De satte en 7a som varvats 35 ggr på ett relativt litet och mycket snyggt system. Totala vinsten blev över 9 mille.

Lyfter man 9 mille i reklamen så ska man helst gärna redovisa att det delades på 350 andelar också.

Det tyckte inte Jögga Oscarsson. Han menar att om man som han har dragit in flertalet miljonvinster så har man rätt att uttrycka sig lite hur som helst och pajasförklara alla som har åsikter om marknadsföringsmodellen eftersom dessa inte har några travvinster.

Det var taggarna utåt och karln verkade inte ens läsa vad jag svarade. Dömdes ut som enbart negativ. Och det är väl iofs inte så konstigt. Det är inte roligt att få sin marknadsföringsmetod offentligt ifrågasatt på ett sätt som är ganska glasklart. Jag blev ändå rätt så förvånad över tonen från en så pass skicklig spelare. Trodde inte man skulle gå till såna personangrepp när man var så framgångsrik i sin nisch.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5), KonsultTT (+10), Torstens (+5), AmaerildeRimfrost (+7)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 15:58   #122
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hamnade visst i polemik med en av Kungs Frukts spelläggare på twitter.

Han uppskattade inte att jag dissekerade deras "9-millar"-reklam till att det ärliga sättet att redovisa är vinster per system eller per andel och inte "total vinst".

De satte en 7a som varvats 35 ggr på ett relativt litet och mycket snyggt system. Totala vinsten blev över 9 mille.

Lyfter man 9 mille i reklamen så ska man helst gärna redovisa att det delades på 350 andelar också.

Det tyckte inte Jögga Oscarsson. Han menar att om man som han har dragit in flertalet miljonvinster så har man rätt att uttrycka sig lite hur som helst och pajasförklara alla som har åsikter om marknadsföringsmodellen eftersom dessa inte har några travvinster.

Det var taggarna utåt och karln verkade inte ens läsa vad jag svarade. Dömdes ut som enbart negativ. Och det är väl iofs inte så konstigt. Det är inte roligt att få sin marknadsföringsmetod offentligt ifrågasatt på ett sätt som är ganska glasklart. Jag blev ändå rätt så förvånad över tonen från en så pass skicklig spelare. Trodde inte man skulle gå till såna personangrepp när man var så framgångsrik i sin nisch.
Varvats 35 gånger? Förstår knappt hur de har samvete att göra det.

Denna gång var det tillräckligt många system som vann för att inte värdet skulle urholkas helt. 196 system hade alla rätt och sjuan betalade 241 000 kr. Hade de lämnat in systemet 1 gång hade istället värdet på sjuan varit 294 000 kr. Så tack vare flervarvningen betalade systemet bara 82% av vad det borde gjort på sjuorna. Sen så vill även spelläggaren ha 10% avgift...

Det är dock vid de riktigt "stora pengarna" som man blir riktigt blåst när man köper dessa flervarvade system.

Det måste väl nästan vara smartare att gå ihop 10 personer och köpa en Harry Boy Chans för 3000 kr än att investera i dessa bedragare?
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 16:04   #123
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Varvats 35 gånger? Förstår knappt hur de har samvete att göra det.

Denna gång var det tillräckligt många system som vann för att inte värdet skulle urholkas helt. 196 system hade alla rätt och sjuan betalade 241 000 kr. Hade de lämnat in systemet 1 gång hade istället värdet på sjuan varit 294 000 kr. Så tack vare flervarvningen betalade systemet bara 82% av vad det borde gjort på sjuorna. Sen så vill även spelläggaren ha 10% avgift...

Det är dock vid de riktigt "stora pengarna" som man blir riktigt blåst när man köper dessa flervarvade system.

Det måste väl nästan vara smartare att gå ihop 10 personer och köpa en Harry Boy Chans för 3000 kr än att investera i dessa bedragare?

Jögga O. är ruggigt skicklig och har ett gäng av de enskilt största V75-vinsterna och det är ett helt otroligt resultat. Så han är mest troligt bättre än Harry trots flervarvningen.

Men det är ju helt sjukt att inte stänga ett system med sån maxpotential på ett eller två system.

Fast det är ju inte vinsterna som är "grejen" för de som driver den där businessen. Utan att så sälja så många andelar som möjligt.
Och då blir det ju PERFEKt att en omgång med 240k i utd på 7r går att göra om till en "vi vann 9 mille"-reklamkampanj eller "vi vann mest...igen".


Det känns som att nivån på hederligheten i försäljning och marknadsföring av ombudsandelarna borde prövas av Konsumentombudsmannen. Förhoppningsvis ledsnar någon och skickar in en anmälan till veckan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 16:25   #124
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jögga O. är ruggigt skicklig och har ett gäng av de enskilt största V75-vinsterna och det är ett helt otroligt resultat. Så han är mest troligt bättre än Harry trots flervarvningen.

Men det är ju helt sjukt att inte stänga ett system med sån maxpotential på ett eller två system.

Fast det är ju inte vinsterna som är "grejen" för de som driver den där businessen. Utan att så sälja så många andelar som möjligt.
Och då blir det ju PERFEKt att en omgång med 240k i utd på 7r går att göra om till en "vi vann 9 mille"-reklamkampanj eller "vi vann mest...igen".


Det känns som att nivån på hederligheten i försäljning och marknadsföring av ombudsandelarna borde prövas av Konsumentombudsmannen. Förhoppningsvis ledsnar någon och skickar in en anmälan till veckan.
Ja de vilseleder ju sina köpare något oerhört.

En kommentar plockad från deras andelssida:

"Hej. Bra tippat Jörgen. Med lite mer tur så har Tobacco också vunnit. Fick ett perfekt lopp men fick inte fart på hästen förän det var försent då har det nog blivit 500 tusen per andel eller mer."

Köparna tror verkligen att de kan bli ensamma med 7 rätt. Det finns absolut noll chans att de kan få 500 000 per andel. Maximal utdelning per andel om de blir ensamma är 135 000 på sjuan + summan för sexor och femmor.

Vilken fruktansvärd käftsmäll det blir när drömmen om att "bli ensam" går in när man investerat i dessa system.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 16:46   #125
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Ja. 1/10 av ensam blir ju 4.5 mille. Här var max 135k. Måste ta skärmdump av det där.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:19   #126
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Ja de vilseleder ju sina köpare något oerhört.

En kommentar plockad från deras andelssida:

"Hej. Bra tippat Jörgen. Med lite mer tur så har Tobacco också vunnit. Fick ett perfekt lopp men fick inte fart på hästen förän det var försent då har det nog blivit 500 tusen per andel eller mer."

Köparna tror verkligen att de kan bli ensamma med 7 rätt. Det finns absolut noll chans att de kan få 500 000 per andel. Maximal utdelning per andel om de blir ensamma är 135 000 på sjuan + summan för sexor och femmor.

Vilken fruktansvärd käftsmäll det blir när drömmen om att "bli ensam" går in när man investerat i dessa system.
Exakt detta har jag också reagerat för när ombuden varvar sina system 20-30-40 ggr - och inte ens talar om det! Det är ju på gränsen till bedrägeri!

Många andelsköpare drömmer ju om att få bli ensamma med 7 rätt men det kan dom ju glömma med den taktiken.
Lättförtjänta pengar - antag att varje system är på 10 andelar, kostar 2640:-, varvar det 35 ggr och har 10 % provision - det blir en nätt förtjänst på 9.240:- - varje omgång, vecka ut och vecka in. Hur många kan tjäna så mycket på sitt spel ?

För att andelsköparna ska få minst lika mycket i vinst måste systemet i exemplet betala tbx 95.300 - varje gång (2640 + 10 % = 2904 + 92.400)!

Skulle nu ett sådant här system råka bli ensamt med 7 rätt och vinna t ex 40 miljoner hur ska man då förklara för sina andelsköpare att - nej du vinner inte 4 mille för vi har .ehh,,,sålt systemet 40 ggr så det är inte 10 andelar utan 400, så du vinner bara 100.000:-

Sedan saknar jag en hel del viktig info på ombudsbolagen. Framför allt måste det stå hur många andelar man faktiskt sålt av systemet och det maximala antalet gånger man tänker sälja system, så man vet förutsättningarna innan man köper en andel. Nu står det bara att det säljs i t ex 10 andelar.
Så här borde det står:

"Systemet säljs i 10 andelar per system. Systemet kan lämnas in max 40 ggr.
Totalt andelar som sålts just nu är 172 av maximala 400."

Sedan borde ATG också redovisa historisk omsättning och resultat både för varje system och för ombudet totalt t ex för senaste 3/6/12 månaderna så man enklare får en uppfattning om hur förträfflig resp spelläggare och ombud verkligen är.

T ex "Nisses V75-skrällsystem har de senaste 12 månaderna omsatt 156.000 och vunnit 125.000:-" och "Tures Spel har på sina 65 olika V75 och V86-system de senaste 12 månaderna omsatt 21.000.000:- och vunnit 11.000.000:-

Det lät ju inte så bra - något system har kanske vunnit stort men totalt går man alltså back om köpt andelar i samtliga system alla omgångar.

Att basunera ut att man spelat in 9 miljoner till sina andelsköpare är totalt meningslös info om man inte för veta hur mycket som omsatts och hur många av de 65 systemen man kan köpa andelar i som verkligen har gått med vinst - och om det verkligen har gått med vinst totalt.

/ TT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5)
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:19   #127
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Varvat 35ggr är ju helt sinnessjukt girigt.

Finns bara en anledning att man gör så - man vill tjäna maximalt på sina kunder/andelsköpare....

Inte tusan varvar man ett system 35 gånger för att man tänker på kundernas bästa

Jag tror max antal andelar man kan sälja innan det lyses slutsålt är 500 andelar.
Det innebär att man varvat systemet 50 gånger!

Ett par veckor framöver lär ju 9 miljonersmannen sälja slut på sina andelar.

Eftersom spelläggaren verkar vara vass på det här med trav så kan jag inte tänka mig att han har en enda andel själv. Han måste vara smart nog att inse att det sjuka med att ha en andel i ett system som varvas 30-50ggr så sina egna spel gör han nog i helt andra system
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:26   #128
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Varvat 35ggr är ju helt sinnessjukt girigt.

Finns bara en anledning att man gör så - man vill tjäna maximalt på sina kunder/andelsköpare....

Inte tusan varvar man ett system 35 gånger för att man tänker på kundernas bästa

Jag tror max antal andelar man kan sälja innan det lyses slutsålt är 500 andelar.
Det innebär att man varvat systemet 50 gånger!

Ett par veckor framöver lär ju 9 miljonersmannen sälja slut på sina andelar.

Eftersom spelläggaren verkar vara vass på det här med trav så kan jag inte tänka mig att han har en enda andel själv. Han måste vara smart nog att inse att det sjuka med att ha en andel i ett system som varvas 30-50ggr så sina egna spel gör han nog i helt andra system
Självklart gör man detta för att maxa sin provision - man skiter fullständigt i kunderna när man gör så här. Blir ju lätt 8-10.000 i provision per system och vecka när man gör så.

Men så resonerar tydligen inte Kungs Frukts spelläggare på Twitter:
"Vi på Kungs Frukt har som ploicy att alla, precis alla, som vill vara med ska få vara med. Därav öppnar vi systemet flera gånger."

Igår gav 7 rätt 241.618:- fördelat på 196 system. Hade man bara lämnat in sitt system 1 gång så hade 7 rätt gett 292.477 fördelat på 162 system. Genom att snurra systemet 35 ggr har man alltså blåst andelsköparna som trodde man var ensamma om systemet på minst 5000:- per andel.

/TT

Senast redigerad av KonsultTT den 2019-04-22 klockan 18:38.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:39   #129
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Har följt kungs frukt länge.. och även vunnit stora slantar på deras system , bla rysaren som igår träffa.

Jag vet att jögga har gått ut och sagt i chatten att han omsätter ca 100 000;- per v75 omgång SJÄLV .. så din teori där basse är nog ganska logisk!

Edit ; var inte speciellt längesen big papa drog in över 200 000/andel .. så att det är duktiga tippare råder inget tvivel om.. sen håller jag mer er fullständigt om att varva system så många gånger bara blir larvigt

Senast redigerad av Bowery den 2019-04-22 klockan 18:42.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:41   #130
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Eftersom spelläggaren verkar vara vass på det här med trav så kan jag inte tänka mig att han har en enda andel själv. Han måste vara smart nog att inse att det sjuka med att ha en andel i ett system som varvas 30-50ggr så sina egna spel gör han nog i helt andra system
Provisionen räcker ju gott och väl så att han kan lämna in sitt eget system flera gånger själv. Det kanske han har gjort ? Borde man inte tala om det ?

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:51   #131
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Varvat 35ggr är ju helt sinnessjukt girigt.

Finns bara en anledning att man gör så - man vill tjäna maximalt på sina kunder/andelsköpare....

Inte tusan varvar man ett system 35 gånger för att man tänker på kundernas bästa

Jag tror max antal andelar man kan sälja innan det lyses slutsålt är 500 andelar.
Det innebär att man varvat systemet 50 gånger!

Ett par veckor framöver lär ju 9 miljonersmannen sälja slut på sina andelar.

Eftersom spelläggaren verkar vara vass på det här med trav så kan jag inte tänka mig att han har en enda andel själv. Han måste vara smart nog att inse att det sjuka med att ha en andel i ett system som varvas 30-50ggr så sina egna spel gör han nog i helt andra system

Detta kan låta märkligt....men det finns spelare som har en fantastiskt intuition och travöga samtidigt som de knappt kan räkna.

Det allra tydligaste exemplet är det ( relativt ) vanligt återkommande ensamma vinnarna på V65 som spelat sitt högpotentialsystem med V6. Det är ofta ruggigt vassa system som de helt enkelt sedan slutat att räkna på.

Samma sak tror jag det är med Jögga O. Han har så stor travspelstalang att han helt enkelt aldrig har behövt räkna igenom det hela ordentligt. Han vinner ändå.

Jag gissar att han använder provisionen till egna system med ännu högre potential och sätter dessa då och då. Hur många andelar han har själv när det är sån här ( relativt begränsad ) utdelning kvittar då. Det är enbart marknadsföring för att processen ska snurra på. Och när då marknadsföringstekniken kritiseras är det som att trampa på den ömmaste av tår.

Jaja. Vi får se vad som händer om/när KO kopplas in på företeelsen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:52   #132
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Provisionen räcker ju gott och väl så att han kan lämna in sitt eget system flera gånger själv. Det kanske han har gjort ? Borde man inte tala om det ?

/ TT
Jag gissar att han lirar egna system för de pengarna. Inte nödvändigtvis samma som andelarna dock.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:54   #133
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Provisionen räcker ju gott och väl så att han kan lämna in sitt eget system flera gånger själv. Det kanske han har gjort ? Borde man inte tala om det ?

/ TT
Tycker ofta att spelläggarna i Hans G:s vinnarturne nämner att de. ”Glömt” att köpa en andel själv, lol.

Ingen aning om han tar andelar i sina system själv. Har man blivit så stor som honom på atg tillsammans så är nog det smartaste att aldrig spela själv ut bara kamma hem provisionen vecka in och vecka ut.

Spelar han så lär han i alla fall provisionerna täcka hans personliga spel.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 18:55   #134
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Har följt kungs frukt länge.. och även vunnit stora slantar på deras system , bla rysaren som igår träffa.

Jag vet att jögga har gått ut och sagt i chatten att han omsätter ca 100 000;- per v75 omgång SJÄLV .. så din teori där basse är nog ganska logisk!

Edit ; var inte speciellt längesen big papa drog in över 200 000/andel .. så att det är duktiga tippare råder inget tvivel om.. sen håller jag mer er fullständigt om att varva system så många gånger bara blir larvigt
Man behöver inte vara speciellt duktig för att få in sjuan om man lämnar in 40 olika system. Förr eller senare sätter man miljonvinsten.

Lyckas du ranka loppen så att minst 2-3 rankettor vinner har du nästan automatiskt sju rätt om man lämnar in massa olika system som ombuden gör. Detta eftersom man varvar sina spikar mellan rank-ettorna.

Hade t.ex. 6 rätt igår men missade en spik. Dock vann 2 rank-ettor. Hade man gjort som ombuden o lämnat in flera olika system med spikar på olika rank-ettor hade man garanterat satt den.

Alltså helt ärligt, tvivlar att många av dessa "experter" till spelläggare hos tillsammansbolagen är speciellt mycket bättre än gemene man. Det är dock lätt att få den uppfattningen när de har 40 chanser varje omgång och skriker sig hesa varje gång dom vinner. Vi såg ju nyligen hur en "expert" bara gick in o kopiera Basses analys på v86 etc.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 19:01   #135
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Man behöver inte vara speciellt duktig för att få in sjuan om man lämnar in 40 olika system. Förr eller senare sätter man miljonvinsten.

Lyckas du ranka loppen så att minst 2-3 rankettor vinner har du nästan automatiskt sju rätt om man lämnar in massa olika system som ombuden gör. Detta eftersom man varvar sina spikar mellan rank-ettorna.

Hade t.ex. 6 rätt igår men missade en spik. Dock vann 2 rank-ettor. Hade man gjort som ombuden o lämnat in flera olika system med spikar på olika rank-ettor hade man garanterat satt den.

Alltså helt ärligt, tvivlar att många av dessa "experter" till spelläggare hos tillsammansbolagen är speciellt mycket bättre än gemene man. Det är dock lätt att få den uppfattningen när de har 40 chanser varje omgång och skriker sig hesa varje gång dom vinner. Vi såg ju nyligen hur en "expert" bara gick in o kopiera Basses analys på v86 etc.
Fast just jögga är DUKTIG, vunnit mängder med stora vinster. Och att gemene man gör det vecka efter vecka, mjaaa?! Jögga själv lägger ju bara 2 olika bolag per vecka så det där med 40 olika förstår jag inte hur du menar ?? Så länge man går plus på hans spel tänker jag fortsätta köpa,, alltid fint att vinna pengar
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td