Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-02-25, 14:12   #1
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Daniel Berglund V75 Axevalla


Daniel Berglund: "Två spetsvinnare är lösningen på jackpottomgången!"
V75-jackpott på Axevalla i helgen och med två öppna 15-hästarslopp och en svag storfavorit så finns det rimliga möjligheter till bättre utdelning än på slutet. För singelstrecken vänder jag mig ändå mot två favoriter som bör ha toppchans att vinna sina lopp i ledningen.

Daniel Berglund
idag kl. 15:05

Jag måste säga att det kändes märkligt att ingen av mina spikar Inspiration eller Oskar Run vann sitt lopp på V86 i onsdags med tanke på hur de gick och såg ut, men det är små marginaler och inte mycket får gå fel om man spikar hästar som inte kan nå ledningen. För Oskar Runs del var det dock inte lite som gick fel utan där strulade allt precis hela vägen i ett mycket märkligt travlopp där amatörkuskarna var över hela banan från start till mål.

Aurora Show och Strong Vacation var dock rejäla tipsettor i en så pass svår omgång och Dagens Dubbel-nettot blev också fint med komben Digital Indy och Dream Creation. Man får helt enkelt glädja sig åt det lilla när det går lite mer emot än vanligt.

Vi har ungefär 19,1 miljoner extra att spela om i sjurättspotten denna V75-omgång efter att det återigen blivit en lite för trist omgång på Bergsåker förra helgen och därmed ingen återbetalning på fem rätt. Nu ser det däremot lite roligare ut med två supersvåra stolopp där det är fulla fält och en av omgångens mest spelade hästar tycker jag också är väldigt sårbar.

Däremot har jag svängt helt angående omgångens största favorit, Disco Volante, som jag var helt inställd på att gå emot med Hazard Boko, men när denne ströks fick jag ge upp dessa planer och sätta mig ner i favoritbåten i stället.

Analys Axevalla V75-1:

Ranking: A: 5. B: 9. B/C: 6-8-10-3-7-1. C: 4-2.

Spetsanalysen: Startröga och osäkra hästar med spår 1-4 och 6 Dats So Cool bör inte ha några större problem med att nå ledningen för säkre startkusken Carl Johan Jepson. Jag skulle däremot bli mycket förvånad om han valde att köra i spets över lång distans när hästen dessutom varit struken efter senast och det bör bli släpp till favoriten. 5 Four Guys Dream har varit både stabil och startsnabb från de flesta spår i volt och jag räknar med att han är näst snabbast ut och övertar täten efter en bit.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 5 Four Guys Dream

Loppanalysen: En ganska tunn och skiktad silverdivision inleder omgången och det är voltstart och lång distans som gäller. Två hästar höjer sig ganska markant i min vinstchansvärdering och här stod valet mellan att spika en av dem eller låsa på dessa två.

Jag har valt att spika 5 Four Guys Dream som sedan gammalt är en häst jag gillar skarpt. Han har också utvecklats starkt och gör numera starka insatser varje gång och har vuxit in i silver på ett bra sätt i de tre senaste starterna. Efter att sexåringen vann bronsfinalen på Solvalla efter en snygg avslutning så har han tre andraplatser i följd, men varit bra varje gång och hade vunnit med tidigare lucka mot Sweetman för tre starter sedan.

Four Guys Dream har visat både startsnabbhet och travsäkerhet från de flesta spår i voltstart och bör vara näst snabbast från start och sedan få överta ledningen utan allt för tuff körning. I spets är den här snygge hästen mycket effektiv och blir svår för övriga att besegra.

Det finns visserligen ett par statistiska fakta som man inte kan blunda helt för och han har aldrig vunnit över lång distans och han har tagit sina tio senaste segrar med amerikansk vagn som han inte får tävla med här. Jag tycker ändå att han visade att lång distans går bra när han gjorde ett starkt lopp som tvåa bakom Nero Maximus näst senast och när han troligen får bestämma en bit i spets här ska distansen inte vara någon viktig faktor. Jag har även sett honom gå ett starkt lopp som tvåa bakom Upstate Face i vanlig vagn över lång distans så att det blir sulky nu tror jag inte heller är en lika stor sak som statistiken antyder.

Förhoppningsvis ryggar många spelare tillbaka över dessa siffror så att spelprocenten håller sig kvar runt 40 för det har jag inga problem alls med. Spik!

Värst emot är helt klart likaledes formstarke 9 Unico Broline som hittat nya växlar på slutet sedan man hittat ett fel på honom som åtgärdats. Han toppspurtade som tvåa bakom Four Guys Dream för tre starter sedan och har tagit två snygga segrar i lite enklare sällskap efter det. Han har tre segrar på fyra starter på hemmabanan och får toppkusk i sulkyn, men ett bekymmer är att han har rygg på en häst som inte lär öppna särskilt snabbt och risken är stor att han sitter bland de sista direkt. Eftersom jag har svårt att se någon annan sätta upp farten utvändigt ledaren här så måste nog Unico Broline skickas fram utvändigt senast inför slutvarvet och då är jag tveksam till att han är bra nog att plocka ner Four Guys Dream. Inte helt omöjligt, men inte heller mest troligt.

Av övriga så är givetvis 8 Arch Lane och 10 Andre Ward kapabla hästar som skulle kunna duga, men Arch Lane är ny i klassen och riskerar också att hamna illa till från start och den tioårige valacken Andre Ward tror jag inte rundar hela fältet med skor runt om som är ett klart minus.

6 Dats So Cool kanske kan hota från rygg ledaren, men där är jag osäker på både formen och distansförmågan och tror även att han blir mycket bättre barfota runt om i nästa start.

Nej, mycket talar för Four Guys Dream så jag inleder med spik och hoppas att de mest inbitna statistikspelarna garderar rejält.

Analys Axevalla V75-2:

Ranking: A: 13-10-3-2. B: 2-9-4-15-14. B/C: 11-7-5-12. C: 6-1.

Spetsanalysen: 6 Elsa Bols kan nog vara kvickast från springspåret om kusken prickar. Hon räcker nog inte från spets, men tränaren verkar lite inne på att testa där ändå. Annars har nog 2 Icecream In vettig chans att köra sig till ledningen.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 6 Elsa Bols/2 Icecream In

Loppanalysen: Ett mycket öppet sto- och lärlingslopp där formstarka 10 Heloise Am är knapp favorit med dryga 22 procent av spelet. Hon har varit riktigt bra på slutet och blåste runt fältet och vann avstannande näst senast. Senast gick hon ett starkt slutvarv som tvåa bakom Mellby Hoffa i ett V86-lopp. Hon möter lämpligt motstånd, men byter ut den amerikanska vagnen för bara fjärde gången på de 24 senaste starterna och från tillägg i ett lärlingslopp, där mycket brukar hända, så ska hon garderas trots en av loppets mest formstarka kuskar i sulkyn.

Jag kämpar på med 13 Super Sarah som jag trodde en del på mot bättre motstånd senast, men hon var lite småseg under vägen och kusken satt kvar i ryggar vilket ledde till att hon fick lite krafter kvar över mål. Sämre kusk nu och risk för vingel från springspår när det är springband, men till singelprocent tycker jag ändå hon är värd att hålla upp eftersom kapaciteten är god nog för seger.

På start finns det ett par intressanta segerbud och 3 Cala Mayor De B. har visat härlig styrka vid segrarna efter uppehåll på slutet och som femma näst senast satt hon fast. Är ingen startblixt, men tål att köras tufft sedan och skulle hon får överta ledningen kan hon bli svårfångad.

8 Nina Ginto har visat fina fartresurser i liknande lopp tidigare och slog Heloise Am vid segern i november. Senast var hon bättre än väntat direkt i årsdebuten och med det loppet i kroppen ska formen vara ännu bättre. Farlig om det löser sig från innerspår på tillägg.

2 Icecream In har gjort två starter i ny regi och varit positiv. Näst senast seger från ledningen i lite enklare sällskap och senast sköt hon till bra på open stretch utan att hinna få upp farten för att hota Carna Sensei om segern. Bold Eagle-dottern verkar ha fin styrka och kommer hon till spets och får dra på där framme så kan det hålla hela vägen.

9 Don’t Be Shy satt fast med mycket krafter kvar senast och såg väldigt laddad ut. Hon är rätt bra i grunden och verkar klart uppåt i sin nya regi nu. Duktig kusk dessutom och en tänkbar skräll med ett bra rygglopp.

4 Hula Hula Sisu var det en hel del snack om senast men då blev det galopp när hon laddades hårt från innerspår för att hålla ledningen. Nu lär det bli en lite lugnare avgång från spår fyra och hon är totalt bortglömd nu jämfört med senast.

Grundkapabla 15 Bahama Passion streckas trots årsdebut och bakspår på tillägg och även snabba 14 Kattis J.Boko plockas med som sista häst.

Nio streck totalt.

Analys V75-3 Axevalla:

Ranking: A: 1. B: 5-4-3-6. B/C: 8-9. C: 2-10.

Spetsanalysen: 1 Disco Volante brukar inte gynnas av spår långt in på vingen, men Axevalla är en av de bästa banorna att ha spår ett bakom bilen på och felfri bör han ha toppchans att hålla upp täten trots flera riktigt snabba utvändigt.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 1 Disco Volante

Loppanalysen: En gulddivision över kort distans där spelplanen ändrades totalt på fredag förmiddag när Hazard Boko ströks. Jag var inne att gå på honom som spik eller utgångshäst, men fick alltså tänka om totalt.

Nu har jag faktiskt problem med att gardera 1 Disco Volante trots att jag är övertygad om att nioåringen inte är lika bra som tidigare vintrar. Han imponerade inte vid spetssegern på Färjestad, men då var det full distans och 500 meter kortare nu är ett jätteplus. Senast såg han faktiskt också mer formstark ut än tidigare när han fick gott om krafter kvar i mål efter ett invändigt smyglopp över lång distans.

Täta starter brukar också vara en fördel för Disco Volante som säkert piggnar till lite extra nu om han får gå i spets över favoritdistansen. Det är ju också svårt att se någon av de resterande motståndarna göra grovjobbet utvändigt ledaren och det är nog mest Discos eget humör emot denna gång. En bra häst i rygg ledaren hade kunnat kännas som ett stort hot, men där lär väl 2 Västerboonthenews ha störst chans att sitta och jag har ju svårt att se den 14-åringen springa förbi till slut även om luckan kommer.

Spelprocenten blir givetvis lite för hög nu när största motbudet ströks, men segerchansen ökade också dramatiskt och det känns tyvärr lite långsökt att gardera loppet. Vid favoritfall får man nog strecka alla utom de två i C-gruppen och då är man troligen helt körd ändå totalt sett om favoriten vinner.

5 Baritone Artist har fin form, men är anmäld i fel klass och även om han är mycket startsnabb så tar han knappast en längd på Disco Volante.

4 Zenit Brick var positiv vid segern senast, men kort distans har aldrig varit hans grej och den här elvaårige valacken bör ju vara ännu mer i karriärens utförsbacke än favoriten. Ändå tänkbar och tidig vid favoritfall.

3 Remarkable Feet tycker jag har sett ganska glödlös ut på slutet och inte heller han gynnas av kort distans. Hans chans är nog att få rygg ledaren och lucka till slut, men den positionen tror jag är upptagen.

6 Holy Water gick bra till slut som tvåa senast, men ska han vinna så krävs det att någon annan kör mot favoriten eller att denne gör bort sig.

Analys V75-4 Axevalla:

Ranking: A: 4-10-12. B: 5-2-3. B/C: 7-9-6. C: 1-11-8.

Spetsanalysen: 2 Pere Ubu är mycket startsnabb för klassen och från ett perfekt andraspår lär han inte missa ledningen om han inte galopperar. Gör han bort sig är
3 Bravo Sabotage spetsfavorit.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 2 Pere Ubu

Loppanalysen: Sprinterdistans i bronsdivisionen och här har vi en storfavorit som känns klart sårbar. 2 Pere Ubu är visserligen spetsfavorit och trivs bäst över kort distans, men han vek ner sig till slut med samma förutsättningar näst senast (efter uppehåll) och har förlorat tre av de fyra senaste gångerna han körts i spets. Jag tycker dessutom att han är klart bäst utan bakskor och kanske är det så att han även är bäst med rygglopp numera?

Om mitt resonemang stämmer så är ju dryga 40 procent alldeles för mycket och jag har inga problem med att ranka ner Pere Ubu en bra bit.

Här lyfter jag i stället fram tre mycket mer prisvärda hästar som får bilda utgångsgrupp. 4 Bismarck Comery är en segervan finsk häst som gjort två starter på svensk mark och sett klart bra ut. Först en snygg seger från dödens och senast höll han mycket starkt som tvåa efter en tung resa. Nu växlar man dessutom upp med en amerikansk vagn som tränaren säger har haft bra effekt tidigare och till sex procent från ett perfekt läge är han jättespännande!

Loppets och en av omgångens stora snackhästar är 10 Goldstile som kommer från Norge med formen helt på topp om han är lika fin som senast. Då såg han helt okörd ut vid lätt seger för Magnus A Djuse som kör igen och även om kort distans och bakspår inte är några fördelar så är han också ett givet segerbud till singelprocent.

Trots läget vill jag även vikta lite mer insatser mot 12 Beckham som var mycket läcker vid segern senast. Nu får han dessutom gå med den amerikanska vagnen igen som han trivs bäst i och stall Dahléns hästar vinner ju också lopp hela tiden för dagen.

Tre prisvärda hästar i en rolig utgångsgrupp.

Jag betalar för sex hästar bakom och starke 5 Versace Broline ser allt bättre ut i sin nya regi och ska med ganska tidigt även fast kort distans är en nackdel.

3 Bravo Sabotage är hårt spelad, men där är jag lite tveksam på formen efter ett småblekt intryck i V75-finalen senast. Han är nog bättre i den främre träffen och kort distans är också en fördel. Inte borta, men lite för hårt spelad.

7 Quantum Roc, 9 Mojo Express och 6 Master Blaster är tre jätteskrällar med kapacitet som kan duga om de får rätt lopp och är roliga streck på garderingskupongen.

Utgång på 4,10,12 och nio streck totalt.

Analys V75-5 Axevalla:

Ranking: A: 6-4-2-1. B: 12-11. B/C: 3-5-8. C: 7-9-10.

Spetsanalysen: 1 Rocket Boy öppnar ganska snabbt om han är på rätt köl och det låter spännande med en amerikansk vagn med Erik Adielsson i, men jag tror nog ändå att han kan få svårt att svara ut 2 Excellent Diamond och 3 Abbe av Sweden, men kanske kan en ”solfjäderseffekt” rädda honom? Svårgissat.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 2 Excellent Diamond/1 Rocket Boy

Loppanalysen: Ett ganska bra lopp i lägsta klassen där 4 Hobart är favorit. En välstammad och fin fyraåring som vann på rejält sätt utvändigt ledaren näst senast och senast var duktig trea i ett ”Margareta-lopp” på Solvalla. Då såg han småtrög ut hela vägen, men när kusken drog tussarna halvvarvet från mål fick han gott om krafter och spurtade fint. Han är nog under bra utveckling för dagen och ska räknas tidigt från ett fint läge, men det är bra klass på ett par av motståndarna också så någon spik är det inte.

Min tipsetta får 6 Adlon Amok som jag trodde lite på i lördags, men då var problemet att han inte är så snabb ut och han blev också mycket riktigt fast på innerspåret. När luckan kom sköt han till bra och visade att formen är kraftigt uppåt för dagen. Viss vingelrisk från det här spåret, men det kan bli första gången med rycktussar vilket bör ge en extraväxel och slipper han göra allt jobb är det segerchans.

2 Excellent Diamond har gjort två starter efter långt uppehåll och vunnit båda, men det hade varit lite strul mellan dessa lopp och troligen kan han vara ännu lite bättre nu än senast. Han är snabb ut, har härlig inställning och når Jepson ledningen blir man inte lätta att slå.

1 Rocket Boy var min tidiga tanke i det här loppet för innerspår och Erik Adielsson i amerikansk vagn kändes mycket spännande och lyckas Erik svara ledningen, där sexåringen vunnit fyra gånger på fyra försök, är det nog en klart bra segerchans. Efter att ha kollat massa starter på de inblandade hästarna är jag dock tyvärr mer osäker på att Rocket Boy verkligen kan svara upp ledningen, men skulle ”biken” ge en extra kick från start så kan det gå. Bra chans i spets, men sämre om han blir över första biten.

11 Darlington Fame (kanonfin senast, men tuffare mot hingstar nu) och 12 Global Bodyguard (läcker sort med lopp i kroppen och kanske amerikansk vagn) är klart fina hästar för den här klassen och de streckas trots jobbiga utgångslägen.

Sex streck totalt.

Analys V75-6 Axevalla:

Ranking: A: 8. B: 13-7-12-15. B/C: 5-1-4-2-3-14. C: 6-10-11-9.

Spetsanalysen: 1 Isan, 3 Nikki Minaj och 6 Ale’ Pride Gar kan alla öppna bra och köra om ledningen, men troligen väljer alla att släppa om 7 Quiz Roc går felfritt och utmanar efter en bit.

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 7 Quiz Roc

Loppanalysen: Omgångens andra stolopp med 15 hästar och även detta ser ganska öppet ut. Favorit är högkapabla 8 Cash And Carry och om hon hade fått full utdelning på sin grundkapacitet så hade hon redan nu stått med 20 meters tillägg i det här loppet. Det har dock strulat en del för henne och hon är nog inte helt enkel i humöret, men hon har sett bra ut i ett par starter på slutet och senast avslutade hon vasst bakom Carna Sensei efter att Adielsson givit henne ett snällt lopp.

Det var första gången någon annan än tränare Svanstedt eller Johan Karnevi körde hästen och toppkuskar är sällan något minus på svåra hästar. Nu får Jorma Kontio chansen och han bör kunna bemästra den här egensinniga damen på bra sätt. Bakspår behöver inte heller vara så tokigt när hon kan inleda lugnt och skulle Quiz Roc göra bort sig så kan nog Kontio köra mot täten tidigt och ha bra chans att överta. Jag gillar Cash And Carry och tror att hon är bättre än de hon möter här och spikar på en av två kuponger.

Ett givet motbud är 13 Eenymeenyminymoedk som står perfekt inne i loppet och är mest meriterad i fältet. Hon var också riktigt fin vid segern i Danmark senast och även om hon gick barfota runt om då och är allra bäst så bör hon duga bra här även med skor. Flemming Jensen brukar inte åka till Axevalla i onödan och eftersom han gillar att sladda i kön så är ju det långa upploppet ett klart plus.

7 Quiz Roc förvånade med att förlora i ledningen i ett billigare lopp senast. Hon var tidigt slagen, men kom tillbaka över upploppet som tvåa och uppträdde lite knepigt. Nu ska hon gå med ett trekvartsstängt huvudlag för att vara mer fokuserad hela vägen och sköter hon sig (inte helt stabil i volt) så lär Ingves köra mot täten och ha bra chans att få överta. Kan spåra hela vägen om hon är som näst senast.

12 Darah Bibo kördes snällt i samma lopp som Quiz Roc senast och blev fast med krafter kvar bakom vinnaren. Hade troligen vunnit då med ett offensivare upplägg och då hade hon varit klart mer betrodd nu. Lopp i kroppen och troligen uppåt i form och ska duga bra häst mot häst här.

15 Love No Pain står stenhårt inne i loppet och har en tuff uppgift, men ho9n är bra och särskilt när hon får spara sin starka avslutning till sista 500 m. Spännande kuskplus med Rikard N Skoglund nu och lyckas han klistra sig i rygg på någon av de bättre på tillägg och få draghjälp sista varvet så kan sexåringen växla allt över det långa upploppet.

I B/C-gruppen känns det väldigt jämnt mellan segerchanserna, men
5 Thebankonbroadway och 1 Isan känns mest felspelade av dessa och även spurtstarka 2 Västerbo Jolene kan skrälla med rätt lopp för hon kan bättre än vad hon visade i lördags.

Utgång på 8 Cash And Carry med tio streck bakom.

Analys V75-7 Axevalla:

Ranking: A: 2. B: 7-12-11. B/C: 8-4-9-6. C: 1-5-10-3.

Spetsanalysen: 7 Gordon Brodde drar iväg rejält bakom bilen och kan spetsa trots läget, men det är flera startsnabba invändigt (3 och 4 öppnar bra) som kanske kan hjälpa 2 Borups Tornado att försvara täten. Han kan öppna bättre än visat och blir Gordon Brodde het i spets så kanske han också kan få överta av denne?

Favorit att leda loppet efter 500 meter: 7 Gordon Brodde/2 Borups Tornado

Loppanalysen: Ett intressant lopp avslutar omgången och här snackar alla om
7 Gordon Brodde, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på hur han har sett ut vid de två segrarna i ny regi. Näst senast sköt han till sylvasst från rygg ledaren och vann V75 överlägset och senast vann han i överlägsen stil från ledningen och såg väldigt fin ut.

Det här är en väldigt fin travare med hög kapacitet, men jag tycker ändå att många verkar ha stirrat sig blinda på hur lätt han vunnit på slutet och glömt bort att det även är en väldigt speciell herre. Raden ser väldigt stabil och fin ut nu, men han har tidigare blivit struken för oregerlighet och Svante Ericsson har varnat för att hästen kan hitta på lite vad som helst. Man valde ju också att släppa ledningen med honom över full distans näst senast och senast blev han väldigt pigg i spets, men det ställde inte till det när det var kort distans och enklare motstånd.

Gordon Brodde drar iväg rejält från start av sig själv och lär få öppna mycket tufft i vida spår om han ska komma till spets och då ökar nog risken att han blir lite för hetsig. Det har han knappast råd med över full distans mot dessa hästar och det gäller för Petter Lundberg att hålla honom lugn. Kanske måste han släppa täten igen?

Jag tycker att Gordon Brodde är för stor favorit med tanke på detta och har ett bättre speldrag. 2 Borups Tornado gillade jag redan i tidigare regi där han visade bra styrka och inställning och nu efter fyra starter för hemmatränare Ulf Stenströmer så verkar han kraftigt på gång. Han var lite trög i de inledande startarna, men näst senast gick han bra som tvåa bakom Versace Broline och senast såg han ännu bättre ut och vann överlägset från dödens.

Nu ska det troligen bli amerikansk vagn för första gången och jag är inne på att Borups Tornado kan öppna riktigt bra bakom bilen. Han var snabb från innerspår i tidigare regi och inte helt chanslöst att han kan spetsa av egen kraft, men annars kanske Maharajah-sonen kan få överta om favoriten blir het. Spets vore ett jätteplus och det här tycker jag är en tänkbar chansspik med tanke på att Gordon Brodde blir så hårt spelad.

Jag väljer dock att gardera loppet matematiskt med fyra streck och betalar även för två spännande hästar från bakspår. Italienske 12 Best Ofdream Trio gör sin första start i Sverige och är givetvis väldigt svårbedömd. Han såg mycket vass ut vid två segrar i november och december, men har inte sett riktigt lika fin ut i de två senaste startarna. Admir Zukanovic säger att hästen har känts väldigt fin i lätta jobb sedan han kom till stallet, men har givetvis också svårt att bedöma hur bra han är. Det var också länge sedan det blev någon stallseger för Zukanovic (senaste segern i maj 2020!) och tufft att vända den trenden från spår tolv, men troligen är femåringen bra nog för klassen i alla fall.

Jag tar även med starke 11 Fenix Brick som gick klart bra som tvåa bakom högkapable Piemonte i STL-finalen senast och Jorma Kontio i sulkyn kan nog passa fint på den här mycket starka hästen. Blir det körning där framme med en hetsig favorit och om min idé får ett jobbigt lopp så kan Fenix Brick tugga ner allt till slut.

Sågas helt gör 4 Icon Mearas som visserligen vunnit sju av tio starter, men det har varit i enklare sällskap och senast visade han ändå viss begränsning. Han öppnar bra, men jag är inte alls säker på att det blir spets och han känns kall oavsett.

Fyra streck totalt.

SAMMANFATTNING:

Singelstrecken:

5 Four Guys Dream (V75-1) har höjt sig flera klasser det senaste halvåret och gör topplopp varje gång. Jag tror på tidig ledning trots spår fem i volt (0 galopper på 5 tidigare försök) och när värsta motbudet lär hamna bland de sista från start så blir min spik svårslagen.

1 Disco Volante (V75-3) har mycket passande förutsättningar med spetsläge över kort distans och i ett enklare sällskap än han mött på väldigt länge måste han bli svårslagen även fast han knappast är lika bra som tidigare.

Utgångshästarna:

4 Bismarck Comery, 10 Goldstile och 12 Beckham (V75-4) är riktigt formstarka och bra hästar för klassen som jag tror att storfavoriten får rejäla problem med.

8 Cash And Carry (V75-6) spurtade starkt i ett liknande lopp senast utan att vara vässad i jobben inför det. Lär vara ännu bättre nu och får toppkusk i sulkyn igen.

Prisvärda hästar:

13 Super Sarah (V75-2) måste väl snart ha lite tur i ett lopp igen och hamnar hon bara vettig till det från start så är hon för lite spelad.

12 Darah Bibo och 15 Love No Pain (V75-6) är båda klart bra för dessa lopp och för lite spelade.

2 Borups Tornado (V75-7) blir allt bättre i ny regi och har härlig styrka. Jag tycker inte att han ska vara särskilt mycket mindre spelad än favoriten från ett bättre läge och med bättre kusk.

Överspelade:

8 Arch Lane (svårt läge) och 10 Andre Ward (sämre med skor) har jag ingen känsla alls för denna gång och ska inte spelas till över tio procent.

2 Pere Ubu (V75-4) leder säkert länge över den korta distansen, men han har inte övertygat den sista biten på slutet och Axevallas dryga upplopp kan nog bli några meter för långt.

4 Icon Mearas (V75-7) har radat upp segrar i enklare sällskap, men visade lite begränsning senast ändå. Möter tuffare hästar nu och är rejält överspelad.

Stora V75-förslaget:

Spelas på två kuponger, minst en U-häst måste vinna för chans på sju rätt. Detta ger 60 procents reducering.

V75-1: 5 Four Guys Dream (res 9,6)
V75-2: 2,3,4,8,9,10,13,14,15 (res 11,7)
V75-3: 1 Disco Volante (res 5,4)
V75-4: U: 4,10,12. B: 2,3,5,6,7,9. (res 1,11)
V75-5: 1,2,4,6,11,12 (res 3,5)
V75-6: U: 8. B: 1,2,3,4,5,7,12,13,14,15. (res 6,10)
V75-7: 2,7,11,12 (res 8,4)

Lilla V75-förslaget:

Spelas enligt rankingordning.

1 x 9 x 1 x 3 x 4 x 5 x 2 = 1.080 rader = 540 kronor.

DD-förslaget:

8 – 2 x 300 kr
7,13 – 2 x 100 kr = 200 kr
12,15 – 2 x 50 kr = 100 kr

Totalt: 600 kronor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
exlee (+15), siarmo (+10), korpo (+2)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td