Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-13, 18:22   #16
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 131
Sharp$: 265
Standard

Kunskaper om trav och andelssystem kan man läsa sig till humor är svårare.
Grovport är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 19:10   #17
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 214
Sharp$: 1031
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
1. Extraavgift på spel, upp till 10% är det OK?
2. Är Tillsammansombudsbolagssystem vägen till rikedom?
Jag återkommer ikväll om onsdagens utfall.

Mvh Uffe
fråga 1 jag anser att man inte ska ta % på inlämnade spel däremot på vinsten om det blir vinst.

Fråga 2 Nej inte till rikedom däremot kommer du gå plus i längden om du väljer ett seriöst bolag.
__________________
Bollen är rund och även jag
riga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 20:26   #18
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det blir lite Stenmark över det här. "Det går inte att förklara för den som
inte begriper".

Det finns låneinstitut som INTE tar ut uppläggningsavgifter.

Ett av argumenten MOT ATG är de höga spelavdragen.
35% på V86. Att sedan toppa ett redan högt avdrag med
ytterligare ett, nja.

Och det är sådant jag tycker man kan prata om på ett
Spelforum utan att bli kallad troll.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 20:41   #19
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det blir lite Stenmark över det här. "Det går inte att förklara för den som
inte begriper".

Det finns låneinstitut som INTE tar ut uppläggningsavgifter.

Ett av argumenten MOT ATG är de höga spelavdragen.
35% på V86. Att sedan toppa ett redan högt avdrag med
ytterligare ett, nja.

Och det är sådant jag tycker man kan prata om på ett
Spelforum utan att bli kallad troll.

Mvh Uffe
Så om jag förstår dig rätt är det alltså inte avgiften du är emot? För nu lägger du in spelavdrag etc? Det har ju ingenting med avgiften att göra.

Men du förklarar det rätt bra att du inte ens förstår att du bör motivera varför du tycker som du gör. Du upprepar dig likt en papegoja.

Och jag har inte frågat om låneinstitut. Jag frågade varför du tycker som du gör vad gäller avgiften hos bolagen. Det är en tjänst som säljs. Säljaren sätter priset och accepterar inte köparen den så blir det ingen affär. Sen kan man tycka det är både rätt och fel men du verkar inte ens veta varför du tycker som du gör. Du drar in låneinstitut, spelavdrag och annat..

Så ja, fullt förståeligt att du kallas troll här! Svara på det som jag frågar om istället...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:01   #20
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Försöker igen: Jag tycker det är fel av ATG att tillåta att inte en rad
kostar det den kostar. En rad på V86 kostar 25 öre.

Lika villkor för alla spelare i alla länder.

Sen är det ingen sanning, det är en åsikt. Och ja, jag vet.
Det är inte alltid det bästa att ha en. Det bästa är att inte ha.
Jag vet inte. Det svaret ger fler vänner.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:20   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Försöker igen: Jag tycker det är fel av ATG att tillåta att inte en rad
kostar det den kostar. En rad på V86 kostar 25 öre.

Lika villkor för alla spelare i alla länder.

Sen är det ingen sanning, det är en åsikt. Och ja, jag vet.
Det är inte alltid det bästa att ha en. Det bästa är att inte ha.
Jag vet inte. Det svaret ger fler vänner.

Mvh Uffe
Ok så nu är det en principiell debatt om vilka villkor ATG lämnar och att de tillåter avgifter. ATG-ombuden har haft avgifter så länge jag funnits till tror jag. Men det är klart, du kanske haft sömnlösa nätter över detta hela tiden...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:24   #22
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Torpa 45 st V86-bolagssystem
Brasco 56 st
Hedlunds 52 st
Kungs Frukt 23 st
Västertorps 6 st

Jag har köpt en andel av varje, nu kommer storvinsten.
Jesus från spelvärde tror jag mycket på, 1500:- andel men är
grisen i säcken så jag vet inte vad jag betalat för.

Luras lite, har inte köpt av alla. Men frågan kvarstår, vart är
Travlottot på väg?

Mvh Uffe
Ännu värre är det med alla Ica butiker. Där måste man även åka till butikerna för att kunna köpa deras andelar.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:31   #23
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ok så nu är det en principiell debatt om vilka villkor ATG lämnar och att de tillåter avgifter. ATG-ombuden har haft avgifter så länge jag funnits till tror jag. Men det är klart, du kanske haft sömnlösa nätter över detta hela tiden...
Nej, absolut inte. Men det är väl inte bara jag som reagerat över
Tasmanien, Paribet, PMU Belgien, "robotspel" osv.

Lika villkor för alla spelare. Sen att ATG alltid haft avgifter och
höga spelavdrag innebär ju inte att det är något som är bra.

Men som sagt, vill någon betala 1500:- för ett dåligt spel för 1350:-
så är det inte mitt problem. Möjligen kan jag påpeka att det inte
är speciellt klokt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:35   #24
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Ännu värre är det med alla Ica butiker. Där måste man även åka till butikerna för att kunna köpa deras andelar.
ICA kör inte "grisen i säcken". Dom visar upp sitt andelssystem
innan du betalar. Jag var på ICA idag men jag köpte ingen andel.
Lite synd då dom hade 6 rätt på det stora.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:38   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Nej, absolut inte. Men det är väl inte bara jag som reagerat över
Tasmanien, Paribet, PMU Belgien, "robotspel" osv.

Lika villkor för alla spelare. Sen att ATG alltid haft avgifter och
höga spelavdrag innebär ju inte att det är något som är bra.

Men som sagt, vill någon betala 1500:- för ett dåligt spel för 1350:-
så är det inte mitt problem. Möjligen kan jag påpeka att det inte
är speciellt klokt.

Mvh Uffe
Nej det är ju inte ditt problem. Men ändå verkar du på något sätt ha väldigt stora problem med det. Ha en fin kväll nu och så passar jag på att önska dig en god natts drömlös sömn nu. Och om du drömmer så hoppas jag du drömmer om ett underbart helt avgiftsfritt och på alla sätt ekonomiskt jämlikt och rättvist samhälle.

Mvh Steffe
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:46   #26
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Torpa 45 st V86-bolagssystem
Brasco 56 st
Hedlunds 52 st
Kungs Frukt 23 st
Västertorps 6 st



Mvh Uffe
Du ska fasen ha en eloge för att du tar dig tid att räkna alla andelar i en sak som du verkar störa dig avsevärt mycket på

Tänk all den energin du lägger på saker du tycker om
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 21:59   #27
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ha en fin kväll nu och så passar jag på att önska dig en god natts drömlös sömn nu. Och om du drömmer så hoppas jag du drömmer om ett underbart helt avgiftsfritt och på alla sätt ekonomiskt jämlikt och rättvist samhälle.

Mvh Steffe
Detsamma Stekel. Jag nöjer mej med yttrandefrihet, det räcker
egentligen med att få ha en åsikt utan att tankepolisen känner
sig trampad på tårna.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 05:09   #28
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bara av ren nyfikenhet, vad vill du få ut av denna tråden?

Så här löd alltså frågan: Luras lite, har inte köpt av alla. Men frågan kvarstår, vart är
Travlottot på väg?

Mvh Uffe

Det är ju en mycket relevant fråga. För de som vill diskutera spelets utveckling kan ju exempelvis den frågan dra iväg tiil att handla om:

- hur påverkas travintresset på sikt av att inte lägga tid på att tippa själv?
- den avgift som tas ut, skulle den gått in som omsättning om inte avgift betalats eller är det pengar som inte skulle spelats alls?
- hur bör en resultatredovisning egentligen se ut för att kunder ska kunna jämföra?
- 46 andelssystem på ett ombud, herregud, eller, wow!

Tro mig, det finns många saker att belysa för den som gillar titta under stenar.

Men det kokar alltså ner till att ett gäng som själva är spelläggare tror det handlar om avundsjuka på de som nu får en extra inkomst. För många spelare som blivit spelläggare har detta blivit en rakeback och de får bekräftelse på att de kan trav.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+5), sigh (+5), Grant (+12), jomtien (+10)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 06:34   #29
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Så här löd alltså frågan: Luras lite, har inte köpt av alla. Men frågan kvarstår, vart är
Travlottot på väg?

Mvh Uffe

Det är ju en mycket relevant fråga. För de som vill diskutera spelets utveckling kan ju exempelvis den frågan dra iväg tiil att handla om:

- hur påverkas travintresset på sikt av att inte lägga tid på att tippa själv?
- den avgift som tas ut, skulle den gått in som omsättning om inte avgift betalats eller är det pengar som inte skulle spelats alls?
- hur bör en resultatredovisning egentligen se ut för att kunder ska kunna jämföra?
- 46 andelssystem på ett ombud, herregud, eller, wow!

Tro mig, det finns många saker att belysa för den som gillar titta under stenar.

Men det kokar alltså ner till att ett gäng som själva är spelläggare tror det handlar om avundsjuka på de som nu får en extra inkomst. För många spelare som blivit spelläggare har detta blivit en rakeback och de får bekräftelse på att de kan trav.
Exempelvis ja, jag må vara trög där av jag inte fick mig att förmå att dra slutsatsen själv vad exakt Uffe ville få ut av trådstarten. Jag upplevde det mer som ett påstående än mer av en fråga trots frågetecknet.

1. Intressant tanke, merparten av de jag personligen känner som mest köper andelar jämfört med att tippa själva är och har inte varit travintresserade.
De ser de som en chans att vinna pengar, som de flesta antar jag fast tillskillnad från de flesta här på forumet tittar de inte alls på trav de rättar bara kvittot.
En del andra tippar själv fast för mindre belopp men vill fortfarande ha en del i ett större system då är ju andel ett bra alternativ. Med eller utan avgift är enligt mig upp till köparen att bestämma.

2. Väldigt svår fråga, utan avgiften tror jag omsättning skulle sjunka avsevärt då fler av de stora ombuden inte skulle lägga alls så många andelar som de gör, bra eller dåligt.
Har inga siffror men tror att många miljoner varje Lördag/Onsdag är just omsatta via ombuds med avgift. En del av den omsättning skulle säkerligen fortsatt via spel utan avgift men jag tror som sagt att de i hela stora skulle göra att omsättningen sjunker.

3. Ja du, gröna pluppar är väl i sig inte optimalt då de blir grönt så fort de blir vinst även om de bara är hälften av insatsen tillbaka t.ex.

4. Finns de efterfrågan så är de väl i sig inte så konstigt att de utökar antalet då det tjänar pengar på det. Oavsett bransch så passar väl ägaren i de flesta fall oavsett vad de handlar om att maximera sin vinst. Må de vara en resturang som alltid är fullsatt så är det ju inte jätte konstigt om de bygger ut för att få fler platser t.ex.

Nej , nu drog du en förhastad slutsats jag trodde inte de handlade om nån avundsjuka över den avgiften. Jag påstår heller inte att jag kan mer trav än alla som inte är spelläggare.
Jag fick frågan att ingå i travgruppen så jag var aktiv här under hösten och delade med mig av mina tankar och idéer och tyckte då det var en rolig möjlighet att både utveckla mig själv inom travet och dessutom försöka höja forumet här med aktivitet.
Jag får ingen "månadslön" för att jag lägger andelar på Sharps ombud.

Senast redigerad av viking90 den 2019-03-14 klockan 06:36.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-14, 07:17   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Om du beställer en ny altan av en hantverkare.... betalar du bara för materialet och vägrar betala för mantimmarna det tar att bygga den?

Det är ju faktiskt en person som har lagt tid på att sätta ihop systemet, likt snickaren som bygger ihop din altan. Tror du snickaren vill bygga altanen gratis? På samma sätt tvivlar jag på att vanliga spelläggare (som inte är butikspersonal) vill lägga timmar på att konstruera system helt gratis.
Det är sanning med modifikation på många av de större, ofta så känns det som att de gör ett grundsystem där de spelar 1-2 kommunare och sen utökar de systemet med ett gäng efter lite pilkastning (känns det som iaf) beroende på hur stort det ska vara. Ofta känns det som att de inte lägger ner tid öht.
Går man sen ner på de lite mindre bolagen där det faktiskt är individer så ser man stor variation i spikar och systemuppbyggnad.

Och innan folk börjar gnälla om att man inte vet hur det är att göra andelssystem så har jag gjort både för sharps innan det blev genom ombud och i butik. Under tiden jag gjorde i butik så satt jag alltid kvar mellan 17-18 på torsdagen då de ville ha in systemet och svarade på frågor gällande hur jag tänkte. Tycker det är konstigt att inte fler tar tid och svarar på frågor i de större bolagen och det är en anledning till att det känns som att de inte gör systemen själv.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td