Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Momarken 23 mars (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35303-v75-momarken-23-mars/)

olle 2019-03-17 13:45

V75 Momarken 23 mars
 
Startlistorna klara

http://www.momarken.no/pdf/MO_20190323_Baneprogram.pdf

Det blir väl ännu kämpigare än vanligt för dom som på egen hand vill försöka få koll på omgången och inte bara läsa de stora experternas tips.

Banan brukar också alltid bli en snackis modell större och skoinfon sällan något att lita på.

Pastore Bob spets och slut var väl vad jag kunde hitta men spelar aldrig till Norge.

Shooter 2019-03-17 13:55

Eldvin med ett par lopp i kroppen är intressant. Crackajack står bra till. Tar Pastore Bob spets från Donotomite? Jag är osäker på hur startsnabb den sistnämnda är. Där bak står ju Lionel dessutom. Det är lite att bita i med några nya namn bland de norska hästarna.

viking90 2019-03-17 14:05

5 Crackajack i Avd 5 kanske kan vara nåt nu på hemma plan.
Står bra inne på pengarna, men de ska väl helst gå i ryggar om jag minns rätt.
Kanske funkar i ledningen med, men dödens var ju big no no..

En av mina favoriter Lionel är med i avd 6 ser jag, var ju inte helt fin på Bergsåker i början på året. Svårt att se på bilder hur den gick på Prix d´Amérique men den verkar ju ha hängt med i ryggar över upploppet iallafall.

kire1111 2019-03-17 15:45

Bara avstå å göra annat på lördag..köp en triss ist, större chans

Skaegget 2019-03-17 17:42

Söndagskvällens första spik inför Momarken är hittad iaf.
Svar på den får ni på fredagkväll i Travsnack med Sharps :) Håll ut!

Strappa71 2019-03-21 17:15

https://www.rikstoto.no/Nyheter-og-t...-krone-ut-mars

Är det någon som har koll på om det går att abonnera på "stallskrik"-s lopp-kommentarer utan att vara kund hos rikstoto.no?

Det verkar ju extrem-märkligt om rikstoto-kunderna får tillgång till de svenska lopp-kommentarerna från travfakta om det inte även fungerar åt andra hållet.

Melander 2019-03-21 17:21

Ett tips:lyssna på Bosse E han brukar ha bra koll på Norge:

Strappa71 2019-03-21 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 611765)
Ett tips:lyssna på Bosse E han brukar ha bra koll på Norge:

Fast nu handlade ju min fråga om det går att få tillgång till samma "grunddata" som motspelarna.

Vem som har koll på Norge är flera snäpp för subjektivt för min smak.

Stinsen 2019-03-21 18:05

Det verkar svettigt rent av blött att spika i 7:an. Får man föreslå spik i 5:an och 6:an istället.

Melander 2019-03-21 19:39

Ber om ursäkt Strappa71.

Strappa71 2019-03-21 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 611782)
Ber om ursäkt Strappa71.

Är väl jag som ska be om ursäkt egentligen. Det var ett snällt försök att informera var man kan hitta info med bra koll.

Hur skulle du kunna veta att det jag egentligen undrade var hur jämnt spelfältet var mellan svenska och norska spelare?

Hur som helst så har jag nu testat att skapa konto hos stallskriket.no. Det gick bra att göra som svensk. Däremot fick man ingen rikstoto-kund-rabatt. Så kalaset kostar 279NOK/mån.

monimaker1 2019-03-22 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 611393)
Eldvin med ett par lopp i kroppen är intressant. Crackajack står bra till. Tar Pastore Bob spets från Donotomite? Jag är osäker på hur startsnabb den sistnämnda är. Där bak står ju Lionel dessutom. Det är lite att bita i med några nya namn bland de norska hästarna.

Lionel känns lite intressant då man utrustar med helstängt huvudlag för första gången sedan Elitloppet. Lite spetskörning mellan 2 och 4 + långt upplopp kan göra att Lionel plockar många meter sista biten.

Grant 2019-03-22 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 611794)
Hur som helst så har jag nu testat att skapa konto hos stallskriket.no. Det gick bra att göra som svensk. Däremot fick man ingen rikstoto-kund-rabatt. Så kalaset kostar 279NOK/mån.

Bara kuriosa eller du tror att det verkligen gör skillnad?
Hur många månader köper du?

Mvh Uffe :)

Strappa71 2019-03-22 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 611806)
Bara kuriosa eller du tror att det verkligen gör skillnad?
Hur många månader köper du?

Mvh Uffe :)

För dem som spelar till Norge ofta tänker jag mig att det nog gör väsentlig skillnad.

Nu lirar jag ju inget om det inte är jackpott och ibland inte ens när det är jackpott om omgången inte går i Sverige.

Priset var i saftigaste laget. Det är i höjd vad man får betala för travfakta om man ska ja tillgång till kommentarerna "i god tid".

För de allra flesta räcker det med atg-live-premium-varianten där man kan läsa kommentarerna någon dag före omgången? ( Eller är det samma dag? )

Skillnaden här blir att rikstoto.no-spelarna har tillgång till kommentarerna från båda länderna för en rabatterad peng medan atg.se-spelarna måste slanta upp flerfalt mer för samma grunddata.

Å andra sidan kvittar det å det grövsta för den som helt spelar efter V75%-ranken.

Angående V75%en på hästarna imorrn är det bäst att inte fästa särskilt stor vikt alls vid dem förrän lördag förmiddag då norska spelet synkas med det svenska. Det kommer att ske några rejäla swings.

ab5 2019-03-22 11:43

Som Strappa71 säger så skiljer det rätt rejält hur hästarna är streckade i de olika poolerna just nu. Som vanligt är spelarna patriotiska och tror mer på sina "egna" hästar.

Några exempel, Sverige vs Norge:

Avd 1, Jet voice: 19% vs 31%
Avd 1, Dooley's 21% vs 7%
Avd 3, Adiago Trot 57% vs 41%
Avd 4, Roli Eld 47% vs 74%
Avd 5, MS Triple J 42% vs 60%



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved