Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-23, 21:10   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17396
Standard

V86 Åby/Solvalla 27/3


Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej


Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Avd1 2640m Auto (Åby)
Ganska låg klass på hästarna med max 180.000 kr på sig.
4 Siberian Justice kommer över från Norge och jag minns den från lunchtrav i slutet av Januari då den som favorit vann efter en tuff löpning dock mot enklare hästar. 5 M.T Nordic Spirit är väl den som är van att möta tuffare hästar men inte tagit någon seger hittils i karriären, debut bakom bilen i denna starten
1 The Real Face tog sin första segern senast på GS75 efter att den körts till ledningen ganska tidigt och sen bestämt i tät och var överlägsen men att den håller spets från spår 1 är jag tveksam till. Jag tror efter att ha studerat startsnabbheten på hästarna lite snabbt att Siberian Justice sitter i ledningen men den gör debut på denna långa distansen....

Avd2 2140m Auto (Solvalla)
Fyraårings lopp för hingstar och valacker.
10 Frankenstein AM var det mycket snabb om inför senaste starten och den fick ett fint lopp i rygg på ledaren och avgjorde väldigt enkelt över upploppet, fint intryckt! Det var andra starten hos Fredrik Linder som kanske fått ordning på han efter en lite strulig period hos Kolgjini dock men en vinst i debuten men dåliga resultat därefter...
5 Kid You Not spetsade från spår 7 senast och spårade runt om, bra chans nu igen. Pass upp på Melander (och Redén) nu när våren börjar visa sig. 4 Dream Kåsgård har inte vunnit hittils i karriären men har mött lite tuffare motstånd i senaste starterna...
Glöm för all del inte Conrad Lugauer med 9 Gambit Brodde heller.

Avd3 2140m Auto
Här fastnat jag direkt för 10 Dream of Nature men att bara gå ut att vinna från bakspår i ett lärlingslopp är ju inte givet. Kusken Tyler Mifsud har tidigare kört och vunnit med hästen. Värst emot är 4 Scorzone och 5 Marysoverandout.

Avd4 2140m Auto
4 Dessert kunde senast spetsa men försökte inte hålla ute en av favoriterna som tog över ledningen och fick ett bra lopp i rygg på ledaren, in på upploppet kunde han backa sig ut och till tredje spår och spurta förbi ledaren och favoriten som satt i andra spår. Återigen chans till ett fint lopp just pga startsnabbheten. 3 Joyeuxanniversaire tror jag sitter i ledningen efter första kurvan då Markus B Svedberg med Dessert troligen nöjer sig att köra i rygg på den, och där ifrån blir nog 3:an svårslagen....
Melander verkar positiv till 11 Full Throttle som tyvärr galopperade på V75 senast men kördes runt i tävlingsmässigt tempo och har nu två lopp i kroppen men bakspår är ju inte optimalt dock har hon stå stallkollegor på bakspår som kanske kan hjälpa till lite....

Avd5 1640m Auto
9 Queen of Sand från bakspår på sprinterdistans känns väldigt sårbart även om jag tror den kommer bli hårt betrodd på strecken...
Här får jag plugga in spetsstriden mer tills på Onsdag...Men 3 Absolut Gehör är ju ganska snabb ut och kan kanske hitta till spets. Lindgren låter väldigt neråt på 2 Hierro Boko så kanske bara att spika den då? 5 Luxury Tile är snabb ut och har bra seger & plats resultat i karriär fast då i lopp i Norge så känns som det blir tuffare emot nu.

Avd6 2140m Auto
8 Vincent Chase (som bowery gillar skarpt va? ) har ett tråkigt spår men en amatörkusk som har bra statistik (25% hittils i år, 27% förra året och 18% året innan). Skulle det bli nån strykning invändigt kan jag nog tänka mig att spika finns ju risk för vingel nu men jag tror på offensivt upplägg och hästen tål grovjobb...11 Global Thunder gör årsdebut men har tagit 4 av sina 6 segrar från bakspår så farten på upploppet den har den...
7 Hugo R.C hade fin form tidigare i år men på väg neråt lite nu kanske när motståndarna får gå utan skor dock gick den in till en fin 4:e plats senast mot tufft motstånd.

Avd7 2140m Auto
5 Emmylou är ganska startsnabb så jag tror Jepson satsar mot spets och väl där har hästen tagit 2 segrar på 3 försök. 3 Nanny Mcphee gjorde en fin debut hos Lövgrens senast då den kördes till spets efter några hundra meter och vann sedan väldigt enkel på en såpass fin tid på 15,8 på 2640m.

Avd8 2140m Auto
2 Ebony Boko lär väl satsas mot spets och hamna där frågan är bara om Oskar J vill köra där eller släppa på det finns några tuffa motståndare utvändigt...3 Milliondollarrhyme visade ju verkligen fin form í höstas men har inte tränats jätte hårt inför årsdebuten dock säger Fredrik B Larsson att hästen känns fin och att han kommer köra "som ett vanligt lopp" vilket jag tolkar som att han inte kommer lägga sig invändig i ryggar och bara behöva detta loppet i kroppen. 4 Eldorado B är snabb ut och bör vara först fram och ställa frågan till Oskar J om ledningen men även den gör årsdebut.
7 Uppohoppa var senast ute i Silver på V75 från spår 8 på 1640m inga favorit förutsättningar för denna hästen den togs tidigt till dödens men hängde in med i tempot över upploppet den är gynnad av lite längre distans denna gången, Örjan kanske styr tidigt mot dödens igen och väl där är han extremt bra på att köra i lagom tempo och måtta in segern...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), Dahle (+8), Bowery (+10), asgaya3141 (+5), hammering (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 09:44   #2
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Ja men visst har du helt rätt i Vincent chase där viking har dock inte kollat på omgången nåt nämnvärt, ska ta tag i klosterskogen här nu och sen börjar jobbet med v86. Kan väl helt klart redan säga nu att Vincent inte lämnas utanför lappen ^^
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-25, 20:43   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag börjar bakifrån som vanligt i jakt på dubbelspikarna!

I sista ser det inte speciellt svårt ut. Den överlägset mest givna körningen i mitt badkar är att 4 Eldorado B vinner det här från ledningen! Och eftersom han troligtvis som värst blir knapp favorit (om han ens blir det) så är det inget mer att fundera på. 2 Ebony Boko kan nog svara ut, men det tror jag inte man är intresserade av. Vid första anblicken såg 7 Uppohoppa intressant ut. Men han fick en tuff resa senast. Och förutom att det såklart inte talar för en kanonprestation i starten efter är Örjan inte den som gör om det där två veckor på raken för samma Menhammar-häst. Lär köras försiktigt den här gången och blir nog tempotorsk. 3 Milliondollarrhyme är bra. Men det är också Fredde B:s enda stjärna och kommer inte offras för att vinna det här comeback-loppet. 10 Heart Of Steel är just nu favorit och det förstår jag inte alls på en häst som har bakspår och gör årsdebut. Årsdebut är det även för spiken, men man får helt enkelt hoppas att träningen är bra nog. Kusen har 17 raka utan galopp och presterar väldigt jämnt och säkert. Så egentligen är allt ett plus förutom osäkerheten på årsdebut. Men det drar ju ner strecken en hel del också, så man kan nästan sätta det på pluskontot också.

I sjunde kikade jag på de mest spelade, förmodade storfavoriten 3 Nanny Mcphee och klara andrahandaren 5 Emmylou. Och vid första anblicken suger det som vanligt åt att följa kollektivet och spika favoriten här. Men vid närmare eftertanke är nog Emmylou den sunda och smarta spiken! Efter regibyte till David Persson som alltid har hästarna i ordning när hans startar har de fått ihop 2 segrar, 2 andraplatser och en galopp som kom av friskhet när de skulle styra på i sista sväng. Lämnar det lite öppet för taktiksnacket från kuskarna, men så länge inte Jepson går ut och säger att han inte ska ladda eller något i den stilen blir det spik där! Fin vid första barfota senast och det blir samma nu igen. Favoriten måste vara mer än bara den något bättre hästen för att få slag på ett ledande ekipage av den där kalibern.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 21:25   #4
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Tycker det är en mycket bra chans för Scorzone i tredje. Toppkusk med bra chans på ledningen. Tycker Veijos hästar går lite bättr där. Statistiskt bra spår över 2140a.
Minst utgång iaf, kanske spik. Procenten är lite tråkig men vi har ju sett bad V86 kan göra en enstaka skrällar. Viktiga är att spikarna sitter så kan man gardera upp på annat håll
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-26, 21:56   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Lite varningar!

Avd 1. 2 Eppur Si Muove
Avd 2. 4 Dream Kåsgård, 8 Dream Cash, 10 Frankenstein Am
Avd 3. 2 Slade H.H, 6 Tengil Face
Avd 4. 4 Dessert, 9 Dream Brodda
Avd 5. 4 Höwning Venus, 3 Absolut Gehör, 6 Uappa Di Azzurra
Avd 6. 4 It Happend Again
Avd 7. 8 Olga Utga, 11 Wahtoshi (8 Olga Utga har slagit Queen of sand)
Avd 8. 1 O.P.Q.C, 5 Tobacco, 6 Forecast (om form slår klass dvs)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-26 klockan 22:11.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 09:09   #6
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ebony Boko? Nog för blek för att vinna när det finns tuffa kompisar som t.ex. Eldorado B. Önskeläge är det, har spelat den många gånger i hopp om att den ska vinna när distans och läge passar men nu har jag givit upp. Har heller inte vunnit sedan juli-17.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 10:45   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 681
Sharp$: 37575
Standard

Tidig inlämning idag och spikar blir Scorzone, Vincent Chase och Nanny McPhee. Kör hårt!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 11:53   #8
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 34
Sharp$: 1606
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Tycker det är en mycket bra chans för Scorzone i tredje. Toppkusk med bra chans på ledningen. Tycker Veijos hästar går lite bättr där. Statistiskt bra spår över 2140a.
Minst utgång iaf, kanske spik. Procenten är lite tråkig men vi har ju sett bad V86 kan göra en enstaka skrällar. Viktiga är att spikarna sitter så kan man gardera upp på annat håll
Scorzone öppnar inge vidare hörrö. Kanske finns startsnabbhet i gömmorna men ska man gå på vad den visat tidigare finns det ju ingen chans att den sitter i ledning tidigt i loppet.
Gooner00 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 11:59   #9
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gooner00 Visa inlägg
Scorzone öppnar inge vidare hörrö. Kanske finns startsnabbhet i gömmorna men ska man gå på vad den visat tidigare finns det ju ingen chans att den sitter i ledning tidigt i loppet.
Hörrö, har aldrig sagt att han tar ledningen i starten. Ser inte vilken av lusarna som ska svara när Henna kommer och ställer frågan. Ledningen får hon nog till skänks efter halvvarvet och då är nog loppet över. Iaf i mitt badkar hörrö
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 12:08   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 34
Sharp$: 1606
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Hörrö, har aldrig sagt att han tar ledningen i starten. Ser inte vilken av lusarna som ska svara när Henna kommer och ställer frågan. Ledningen får hon nog till skänks efter halvvarvet och då är nog loppet över. Iaf i mitt badkar hörrö
Hehe, mitt inlägg va inte menat att va kaxigt. Men det uppfattas väl så för det mesta på forum kanske. Nåväl, jag e inte så säker på att det bara blir till att åka fram å överta. Sitter Sofie i ledningen med Mary så är det troligtvis 50/50 ifall hon släpper/svarar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+5)
Gooner00 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 12:09   #11
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V86
Inlämnat: 2019-03-27, 13:13
Solvalla, Åby
Onsdag 2019-03-27
Start: 20:30
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 (7, 6)
2: 9 Gambit Brodde (5, 4)
3: 4 Scorzone (10, 5)
4: 3, 4, 6 (12, 11)
5: 9 Queen of Sand (5, 2)
6: 12 Busy Doin' Nothing (7, 8)
7: 3 Nanny McPhee (5, 11)
8: 3, 4, 9, 10 (5, 6)

8x1x1x3x1x1x1x4 = 96 rader.
96 x 2 x 0,25 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: GFR TTR DTS

Senast redigerad av kire1111 den 2019-03-27 klockan 12:13.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 13:58   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Luxury Tile till 6,75 på Unibet testar jag, bör vara god chans på sos...favven är ju iofs bra, men läget o distansen gör ju att det är väldigt lätt att hon "kommer bort"...ahh, ger Absolut Gehör en slant till 12,50 på Unibet(13ggr på bet365), även om det finns tveksamheter där...

Senast redigerad av mikaels den 2019-03-27 klockan 14:45.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 14:05   #13
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Kör en raket, alla komber: Siberian Justice - Luxury Tile - Global Thunder. Ganska snäll sådan men sitter alla så....
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 14:53   #14
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Har Lövgren några problem i stallet tro? Ett par usla prestationer av hans hästar igår samt en sent struken häst. Idag ska han ut med en dunderfavorit i avdelning 7. Hästen gjorde ett grymt fint intryck senast men finns det risk för eventuella sjukdomar i stallet?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 15:14   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Har Lövgren några problem i stallet tro? Ett par usla prestationer av hans hästar igår samt en sent struken häst. Idag ska han ut med en dunderfavorit i avdelning 7. Hästen gjorde ett grymt fint intryck senast men finns det risk för eventuella sjukdomar i stallet?
Emmylou var dessutom så bra senast så den kanske kan matcha Lövgrens oavsett, testar 6,25 på svs.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td