Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 6 april (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35411-v75-jaegersro-6-april/)

ab5 2019-04-05 18:52

Är lite inne på att spika Baron Gift om den håller sig kring nuvarande spelprocent. Är dock något tveksam till att den kan hålla upp ledningen av egen kraft. Känns som Global Takeover tar en längd på baronen. Dock så verkar det som Great King Wine ska laddas då de slänger på honom ett helstängt huvudlag, så man kan ju hoppas baronen får hjälp av GKW att hålla ut Global takeover.

Vad tror ni, lyckas Baronen hålla spets?

Tirich 2019-04-05 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 613399)
Är lite inne på att spika Baron Gift om den håller sig kring nuvarande spelprocent. Är dock något tveksam till att den kan hålla upp ledningen av egen kraft. Känns som Global Takeover tar en längd på baronen. Dock så verkar det som Great King Wine ska laddas då de slänger på honom ett helstängt huvudlag, så man kan ju hoppas baronen får hjälp av GKW att hålla ut Global takeover.

Jag säger nej :-)

tornado 2019-04-05 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 613399)

Slutar med trav om den håller ledningen.
Sämsta läget för den hästen.

Stor STOR G risk

Stekel 2019-04-05 21:35

Det är ju rätt dåligt med startsnabba hästar i sista loppet, visst kan Baron Gift hålla upp. Men mer troligt att Global Takeover blåser förbi från start, den är ännu lite snabbare ut och med kraft av ett spår längre ut i banan och en långsam häst emellan dem måste han vara storfavorit att ta sig förbi. Sen kan det ju finnas en möjlighet för Baronen att hitta ut och ta över i sin tur i och med att det är så ojämnt med startsnabbheten i loppet och att de nog inte vill köra i ledning med Global i silverdebuten.

Hur det än är med starten så ser dödens ut att vara ledigt för Olle Rols. Jag ser honom som vinnare i de allra flesta badkarskörningar, har nästan bestämt mig för spik. Han har vunnit V75 från bakspår hela 3 gånger och har även andra och tredjeplatser därifrån. Helt oöm för löpningsförlopp till skillnad från många andra och björnstark. Formen är ett litet frågetecken men det får man leva med när han inte ens är favorit i det här gänget. Från spår 5 vinner många hästar utan att vara på långt när bästa hästen, här har en av de bästa hästarna spåret och då ska det helt enkelt vara riktigt bra chans!

Baron Gift andravalet på eventuella spetschansen. Att Great King Wine är så hårt spelad fattar jag inget av.

mikaels 2019-04-05 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 613422)
Det är ju rätt dåligt med startsnabba hästar i sista loppet, visst kan Baron Gift hålla upp. Men mer troligt att Global Takeover blåser förbi från start, den är ännu lite snabbare ut och med kraft av ett spår längre ut i banan och en långsam häst emellan dem måste han vara storfavorit att ta sig förbi. Sen kan det ju finnas en möjlighet för Baronen att hitta ut och ta över i sin tur i och med att det är så ojämnt med startsnabbheten i loppet och att de nog inte vill köra i ledning med Global i silverdebuten.

Hur det än är med starten så ser dödens ut att vara ledigt för Olle Rols. Jag ser honom som vinnare i de allra flesta badkarskörningar, har nästan bestämt mig för spik. Han har vunnit V75 från bakspår hela 3 gånger och har även andra och tredjeplatser därifrån. Helt oöm för löpningsförlopp till skillnad från många andra och björnstark. Formen är ett litet frågetecken men det får man leva med när han inte ens är favorit i det här gänget. Från spår 5 vinner många hästar utan att vara på långt när bästa hästen, här har en av de bästa hästarna spåret och då ska det helt enkelt vara riktigt bra chans!

Baron Gift andravalet på eventuella spetschansen. Att Great King Wine är så hårt spelad fattar jag inget av.

Är Olle gamle Olle?...lite tveksam...

valo 2019-04-05 23:01

RADEN

1: 2, 4
2: 2, 4
3: Alla
4: 8, 11
5: 4, 11
6: 6
7: 7, 12

Lycka till!

hoola 2019-04-06 00:00

Jens Sjödén på Service Plays

Stinsen 2019-04-06 00:05

Svettigt att spika i både avd 6 O 7 men jag tror på vikingen. Även om han inte tar ledningen så funkar det som 2:a ytter. Bästa spiken om man skall spika.
Avd 7 känns också jämn men 5 spår är ok och Olle känns inte som en ökenfavorit utan ett ok drag. Men är galoppen på Baronen i risk ökar chansen ytterligare för vikingen och starke Frankie Brodde som också klarar ytterspår bra - svettigt!!!

Stinsen 2019-04-06 00:07

sorry om baronen galopperar så ökar chansen för Olle och Frankie ....

Stinsen 2019-04-06 00:33

Jag när tanken att gå emot kommunen och spika i ettan och ösa på i avd2. Första loppet på länge för Bahia och Wilmer var fin Spelvärldet är i alla fall högt och förhållandevis billigt.

Men annars tycker jag att kollektivets första kusar inte ser ut som några ökenfavoriter utom just i avd 2 där 80% känns too much och skall det bli mer än 9000 borde det hända nåt där.

Till extra krydda slår vi till med Dante Boko som kommer greja ett andraspår och sega sig till en knapp vinst på formen och kusken och stallformen.

HuBBaBuBBa 2019-04-06 00:58

Olle Rolls. Tänk på att den slog Disco Volante från dödens på Valla på en jobbig bana där även Velvet Gio och Västerbo Exact var med. Hemmaplan och bästa spåret med bra med pengar på kontot. Hade nog stått i 50-60 % om det hade varit starten efter vallavinsten.
20 % är taget. Annars är loppet öppet o precis vem som helst kan vinna.

ab5 2019-04-06 01:17

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 613431)
Olle Rolls. Tänk på att den slog Disco Volante från dödens på Valla på en jobbig bana där även Velvet Gio och Västerbo Exact var med. Hemmaplan och bästa spåret med bra med pengar på kontot. Hade nog stått i 50-60 % om det hade varit starten efter vallavinsten.
20 % är taget. Annars är loppet öppet o precis vem som helst kan vinna.

Den banan var väl dock främst jobbig för de på innerspår, samtidigt som Olle kanske är den som är mest gynnad av tung bana. Sen var väl Olle rätt blek senast? Låter ju inte heller som de är jätteintresserade av dödens och från kön lär han inte vinna på jägers. Känns som Olles säsong är över nu, 20% på honom är för mycket :rolleyes:

Spiken64 2019-04-06 01:53

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 613020)
Bara hoppas det blir tid för trav kommande helg vilket det tyvärr inte blev den här helgen. Som vanligt när det är V75 på Jägersro ruggig sport som erbjuds men också flera lopp som inte blev fulla. Å andra sidan vet jag inte om det är så mycket bättre att som i Bodens extraomgång idag skryta om hur mycket hästar som anmälts men att sen när man tittar på de fulla loppen se att merparten är hästar som passat bättre i lunchlopp eller i Finland . På Jägersro på lördag dyker en av världens bästa treåringar i fjor upp i derby trial och flera etablerade världsstjärnor som Cyber Lane och Rajesh Face i guld. Bara det gör ju omgången sagolikt fantastisk.

V75-1

Dålig koll men tidsmässigt och spårmässigt känns Adde S.H som vinnaren . Intrycksmässigt på vad man sett på slutet vinner Lugauers Gambit Brodde. Sen kanske det kommer info om första bike och barfota på någon som gör att två streck inte räcker.

V75-2

Titta och njut av Lugauers kommande världsstjärna . Inte startat sedan andraplatsen i svensk travkriterium dock så typ 86 procent av insatserna gör nog att man bör kolla värmningen i alla fall innan man lämnar in.

V75-3

Stora snacket i veckan om Cyber Lane är redo för toppinsats direkt. Stor favorit lär den bli och inbjuden till olympiatravet ändå även om den inte vinner så från spår 7 och årsdebut läge för gardering. Skrällen Takethem som nu har lopp i kroppen och som det skreks nästa gång på i atg live senast (2a efter Pastore Bob).

V75-4

Dålig koll på framspåren. Kommer skorycket nu på Queen. Of Sand som det snackades mycket om sist men inte blev av. Jägersros banunderlag lär passa för det.

V75-5

Ser väldigt öppet ut. Adrians Fight från Margareta lopp i jan och 300 lax in till klass 1 försök. Kan det gå?

V75-6

Härligt spellopp nu när Minnestads El Paso fick spår 8. Gardera brett känns det som.

V75-7

Ser också väldigt öppet ut. Stonewashed diamant inte startat sedan multimegajackpotomgången nyårsafton men kan nu tävla barfota vilket är plus plus. Men inget bra spår när det lär bli snabb sommarbana på lördag.

Som sagt en riktigt kul omgång när några av landets mest intressanta hästar inför säsongen årsdebuterar.

Hyffsad omgång men ruskigt svagt att en storbana lockar så lite hästar i loppen.

HuBBaBuBBa 2019-04-06 08:24

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 613433)
Den banan var väl dock främst jobbig för de på innerspår, samtidigt som Olle kanske är den som är mest gynnad av tung bana. Sen var väl Olle rätt blek senast? Låter ju inte heller som de är jätteintresserade av dödens och från kön lär han inte vinna på jägers. Känns som Olles säsong är över nu, 20% på honom är för mycket :rolleyes:

Absolut! Håller med dig. Men det skulle inte förvåna om han smäller till nu! Men jag tror nästan att det kommer smälla till här ju mer jag tittar på avd. För vem ska man spika? Annars måste man ju strecka på av bara den.

valo 2019-04-06 09:14

Erik kör bara två hästar inom V75 - på gamla hemmabanan. Hoppas han vinner med båda - då blir det fina pengar.