Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 6 april (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35411-v75-jaegersro-6-april/)

Stekel 2019-04-06 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 613458)
Det här blir ett preparélopp för Cyber Lane inför Olympiatravet. Man kommer att vara nöjd med att bli bland de två första. Racing Mange fick ett skitlopp senast och var som en retad tiger över upploppet.Jag låser loppet på 3 och 7.

Vi resonerar på samma sätt om Cyber, det är ju preparé aviserat mer eller mindre. Comeback efter ett halvår i ett pärlbandslopp med hyggliga hästar och man ska ta det lugnt från start. Har dessutom för ovanlighetens skull lovat på förhand att det inte ska bli någon stallkörning med släpp från DONI. Det är ju katastrofförutsättningar. Så varför streckar du den ens? Jag tar inte med den på 6 hästar. Vinner den så vinner den, men det är iskallt att kasta pengar på den som klar favorit.

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 613459)
Är det inte ett skämt att Stonewashed D är favorit i sista? Sto, bakspår med avsaknad av lopp i kroppen samt nästan minst pengar på kontot. Fyra minus.

Det visar på makten PU har när han varnar för dem på förhand. Brukar ha täckning också, men spår 9 är överskattat och det är väl optimismen ihop med det som gör att den är favorit. Jag gillar hästen och min första tanke var faktiskt att det var ett spikbud, men där ändrade jag mig fort efter att ha funderat lite.

Citat:

Ursprungligen postat av yoozoo (Inlägg 613460)
Till er som är kluvna inför epilogen har jag saxat Berglunds analys av sista loppet:

Jag lirar 1 Baron Gift som u-häst, älskar verkligen skallen på 5 Olle Rols men väntar fortfarande på att han ska vissa upp samma glöd som förra året innan jag hoppar på tåget...

Problemet med Baronen är ju att kusken redan från början vacklar om han ska ta spets eller inte. Laddning från innerspår innebär alltid en förhöjd risk för startgalopp också. Som lök på laxen har han bara en häst att köra med på V75. Risken för nerv/dålig styrning/felbeslut är ju hög i och med det. Men, det är klart att den ändå har bra vinstchans och jag rankar den som tvåa. Hade Jepson eller någon sådan kört skulle den vara en spik för mig. Undrar om han inte blir favorit till slut när det kommer lysa dubbelrött?

HuBBaBuBBa 2019-04-06 11:56

Lirar nog hellre hemma ekipage på Jägersro än en skrikhäst från Axevalla med Rickard. Sen om han vinner må så va. Varför skulle Baronen vara bättre än Olle? Kolla resultatraden på Baronen dem senaste loppen. Medans Olle va tvåa sist han startade och blev kapad på målsnöret av smygkörd. När Västerbo Exact galopperade. En fin urblåsare innan V75. Baronen har stått över. Jag kommer säkert få äta upp detta och alla måste gå på sin egen känsla. Men jag hatar skrikhästar. :)

Sen kan barfota vara minus i första starten om den gått med skor ett bra tag och det innebär stor galopprisk även pga det. Många som hoppar när dem gått med skor och sen blir nakna på fötterna. Inte alla såklart. Vet inte hur Baronen funkar.

yoozoo 2019-04-06 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 613469)
Lirar nog hellre hemma ekipage på Jägersro än en skrikhäst från Axevalla med Rickard. Sen om han vinner må så va. Varför skulle Baronen vara bättre än Olle? Kolla resultatraden på Baronen dem senaste loppen. Medans Olle va tvåa sist han startade och blev kapad på målsnöret av smygkörd. När Västerbo Exact galopperade. En fin urblåsare innan V75. Baronen har stått över. Jag kommer säkert få äta upp detta och alla måste gå på sin egen känsla. Men jag hatar skrikhästar. :)

Dagens sanning :thumbup: själv har jag fått för mig att Hurricane River vinner första och har redan bestämt mig för att lira minst utgång...

mackpeter 2019-04-06 12:12

Fokus för det här bolagssystemet är att få sju rätt - inte att vinna stora pengar. Det är ett inverterat TV-system med favoriter i början och förhoppning, att några streckade skrällar vinner resten.

1) 3 r9-2 (favoriten 3 är startsnabb, SoS)

2) 4 r5-3 (vi vet alla att dunderfavoriten har överlägsen kapacitet här. Favoritfällarna hoppas dock, att han återgår till gamla synder och galopperar)

3) 3,7 r5-4 (3,4,5 och 7 är startraketer. Innerspåren har fördel och 3 håller ut de andra. Blir det utdragen spetskamp kör de loppet i halsen på 7. Annars leder 3 SoS)

4) 2,4,7,8,9,12,15 r6-3 (hade spikat 9 med framspår. Från startvolten streckas 2,4,7 och 8. Jepson väljer att köra 15 före 12)

5) 3,9,10,11,12 r1-6 (danskarna tror på 3. Lugauer kör felfritt med 12 idag. Nurmos har ställt i ordning urstarke 11 för att storhästägaren Rune skall få besöka vinnarcirkeln på himmaplan. 10 bfro och jänkarvagn. 9 är en tuff stayer, som trivs med Sjunnesson)

6) 1,2,3,4,6,8,10 r11-9 (6 tar ledningen från springspår och kan vara hare hela vägen. 1 hoppade senast som favorit bfro. Nu åker skorna på och felfri blir han tuff. 2,3,4 och 8 har dokumenterad form för vinst. Uhrberg spikar 10 på sitt lilla system)

7) 1,2,3,5,7,9 r6-8 (avslutningen är ett riktigt getingbo och helgardering krävs för att känna sig säker. 9 "tränar strålande" enligt PU och hade spikats med bättre spår. Det ständiga stallbacksskriket på 1 påminner om bibelns vers "det ständiga tjatet från en kvinna är som ett evigt takdropp". Men Baron Gift levererar sällan. 2 är inte startsnabb men desto bättre till slut. 3 var bra på Momarken i sämre omgivning. 5 kan blixtra till. 7 spurtar vasst med rätt lopp)

Kostar 1470:-. Idag är det stor risk för jackpot. Nästa vecka ryktas det att två blivande dunderfavoriter anmäls till Umeå och därmed ny jackpot till Rommes påsksmäll.

zimonzzon85 2019-04-06 12:39

Mitt miljon drag är , Pastorn i första , kolla va den har mött det senaste och jämfört med va han möter nu. Vid gardering glöm ej. Statistiskt bästa spåret på kort också.

Spikar idag mina sos spikar, Zefira Kronos och Vikings Preacher :clap:

trance_error 2019-04-06 12:43

Kör en liten lapp med spikar

Campo bahia
Racing mange
Baron gift

DD
1,7 - 1

heddari 2019-04-06 12:56

Tar Adde S.H spets i första? vem är värst emot?

mackpeter 2019-04-06 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av heddari (Inlägg 613481)
Tar Adde S.H spets i första? vem är värst emot?

Adde tar ledningen. Värst emot är 2 It's Time.

Nicklas 2019-04-06 13:05

Om baron gift ska vinna nåt i år så är det nog idag på spetsbanan jägerso. Att global takeover skulle ta ledningen är jag tveksam till. Han är nog nöjd med rygg ledaren. låter även som uhrberg vill köra i rygg.

https://www.atg.se/spel/2019-01-26/v...opp11/resultat
Så här startade 2 baron gift i januari mot 1 global trust.

Obesegrad i spets osv. Måste vara omgångens "smarta" spik. Även om jag aldrig gillat hästen så blir det nog spik :skamsen:

Dahle 2019-04-06 13:07

Får se om man tänker bättre bakfull :lol: Blev en lång, blöt natt
Spikar jag en stor favorit då brukar den förlora, men idag tror jag faktiskt att tom jag får rätt på Campo Bahia. Spik nr.1
Ser att det är mycket snack om spetstriden i sista. Så som jag ser på loppet så är 1 o 3 snabbast ut, men trean är ny i klassen. Vann sist från ryggledaren och jag tror Uhrberg siktar på liknande upplägg denna gång. Så ingen utdragen körning utan tar rygg tidigt och ettan i spets.
Baron Gift i spets och leder runt om, svårslagen. Spik nr.2

ab5 2019-04-06 13:37

Lyser illrött på Campo Bahia i jokersystemet men hittar ingen info på atg eller i intervju. Inte testar de väl honom barfota runt om för första gången?

Edit: Anmält barfota hos ATG nu.

Edit2. Felanmält. Blir skor.

Stankarn 2019-04-06 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 613343)
I guld finns flera snabbstartare. 3 var nära senast att ta ledningen men fick snöpligt kliva ner i tredjespår. Därifrån drogs han bakåt och spurtade sedan bra. Det blev ett perfekt preparélopp. 4 provar för spets och skulle han komma dit är han härdad från Vincennes och kan vinna. 5 har vunnit två lopp i år på Vincennes - men får nog ett elakt lopp i dödens. 7 förbereds för Olympiatravet.

Här blir det 3 SoS. Låser på 3 och 7.

Tror du verkligen att Racing Mange sitter i spets?

Syn säger jag. Både 4 och 5 måste vara svårslagna från spets, Angle of Attack verkar vara i riktigt bra slag, iaf av senaste loppen i Frankrike att döma.

trance_error 2019-04-06 13:50

V75
Inlämnat: 2019-04-06, 13:49
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 16:20
Kostnad: 126,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 9 (10, 11)
2: 4 Campo Bahia (2, 6)
3: 3 Racing Mange (7, 4)
4: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15 (12, 10)
5: 3, 11, 12 (9, 8)
6: 1, 6, 7, 8 (11, 10)
7: 1 Baron Gift (2, 9)

3x1x1x7x3x4x1 = 252 rader.
252 x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr.
Totalt: 126,00 kr.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-04-06, 13:51
Jägersro
Lördag 2019-04-06
Start: 18:20
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7
2: 1 Baron Gift

2 x 21,00 kr = 42,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.

pelleplutt 2019-04-06 14:01

Lopp 1: Gambit Brodde vinnare @ 5.75 betsafe.
Nu när dom aviserar att köra helstängt på It´s time och hans vinster 5/6 i spets så antar jag det görs allt i sin makt för att hålla spets. Det tar bort lite % ifrån Adde S.H chanser då jag hade han som 45-48% tidigare. Motbuden är främst Gambit brodde och Hurricane river först nämnda kommer hitta en trevlig position.
Tycker att 5.50 var just såpass spelbart men nu när den har höjts ytterligare så lirar jag.

Lopp 4: Sobel Jasmine 5.25 @ bet365. Barfota, bra chans till spets. Kan strula ifrån spåret men tuffaste i första volten.. Motbuden är 15-9-8, 15 om hon körs barfota(ingen aning) så är 8ggr med springspåret och carl j jepson hyperintressant.

Lopp 7: Baron gift 3.50 @ Svenska spel, bet365, betsafe. kör nu maxad balans och utrustning bra träningsrapporter finns ingen som utmanar om ledningen förutom 3 men han är lika nöjd med ryggen på Baron Gift. Spelar till 3.0+. Fattas motbud, Olle rols kanske?.

Altoc 2019-04-06 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 613488)
Lyser illrött på Campo Bahia i jokersystemet men hittar ingen info på atg eller i intervju. Inte testar de väl honom barfota runt om för första gången?

Edit: Anmält barfota hos ATG nu.

Campo Bahia ska gå med skor. Allt annat är fel.