Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Romme 21 april (multijackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35542-v75-romme-21-april-multijackpot/)

Fulsprit 2019-04-21 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 615587)
Varför släpper inte Jansson över lång distans? Var väl ingen högoddsare att Ural skulle krokna med Leos häst i dödens.

Hur kommer du fram till detta, förutom med facit i hand? Leo brukar väl inte trycka på och tempot i detta scenario var mycket högre än förväntat. Ural är ingen skithäst - förstår inte alls vad du menar, förutom att du uttalar dig med facit i hand...

Fulsprit 2019-04-21 19:04

Okey, missade att Ural var ute på årsdebut - ja, då var det nog en felvärdering...

olle 2019-04-21 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 615594)
Hur kommer du fram till detta, förutom med facit i hand? Leo brukar väl inte trycka på och tempot i detta scenario var mycket högre än förväntat. Ural är ingen skithäst - förstår inte alls vad du menar, förutom att du uttalar dig med facit i hand...

Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans för Ural och då ökar väl inte chanserna med hård öppning och favoriten halvpressande i dödens.

Fulsprit 2019-04-21 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 615596)
Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans för Ural och då ökar väl inte chanserna med hård öppning och favoriten halvpressande i dödens.

Normalt anser inte jag detta vara ett problem - har vunnit på bra tider över denna distans och Med värsta hotet utvändigt, varför släppa? Nu var det årsdebut, vilket jag missat helt - detta ändrar förutsättningarna totalt och jag håller med dig om felbedömningen. En häst med påvisad form är en annan sak...

pelleplutt 2019-04-21 19:15

Citat:

Sign me up too var oväntat bra, 1.12.8 i dödens kan ingen ha räknat med inte ens Emilia.. fortfarande brons division.

777 2019-04-22 09:39

Citat:

Förlåt mig Olle men jag förstår inte resonemanget:"Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans... och då ökar väl inte chanserna"

Hur kan det hänga ihop? Att det skrivs överallt och att chanserna minskar då?

Hur kan vinstchansen minska för att folk skriver en massa???

mikaels 2019-04-22 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 615637)
Förlåt mig Olle men jag förstår inte resonemanget:"Det skrevs lite överallt att 2640 var lite för lång distans... och då ökar väl inte chanserna"

Hur kan det hänga ihop? Att det skrivs överallt och att chanserna minskar då?

Hur kan vinstchansen minska för att folk skriver en massa???

Underförstått att det konstateras av många, att Ural inte är någon långskubbare och att löpningsförloppet gjorde hästen mer eller mindre chanslös...vilket tränare och kusk borde insett, så nu lär det nog dröja innan vi får se Ural i ett långlopp och om isåfall, gissningsvis med ett annat taktiskt upplägg...men tränare och hästägare är obotliga optimister och här kör man för man har "världens bästa häst", kusken har oftast inget val i dessa fall(om han har tänkt köra fler gånger)så man kanske inte ska vara alltför hård i kritiken av Torbjörn Jansson...

viking90 2019-04-22 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 615574)
Gött att Stenströmer gått ut och sagt att Handsome Brad är klar för Olympiafinal och nu när de pratar med Sportchefen på Åby är det inte ens bestämt om det är Handsome Brad de väljer att bjuda in eller Sorbet om nu Makethemark tackar nej...

:rolleyes: Hönsgård.

Nu blev det visst Stenströmer och Handsome Brad till slut trots allt! :)

AmaerildeRimfrost 2019-04-22 12:19

Följde inte travet igår då jag har fokus på annat just nu men såg likväl att Månprinsen vann med "många längder" enligt atg.se. I min värld såg jag honom vinna med hela upploppet och skulle idag se loppen tänkte jag. Förstod inte hur det skulel bli många längder i sista sväng och än mindre in på upploppet och än mindre när de passerade målet. Tre längder fick jag det till. Vem på ATG har festat hela påsken?

Strappa71 2019-04-22 13:06

ATG hämtar in resultat automatiskt från ST.

Det var i såna fall Rommes måldomartorn som var lite mindre noggranna.

mikaels 2019-04-22 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 615672)
Följde inte travet igår då jag har fokus på annat just nu men såg likväl att Månprinsen vann med "många längder" enligt atg.se. I min värld såg jag honom vinna med hela upploppet och skulle idag se loppen tänkte jag. Förstod inte hur det skulel bli många längder i sista sväng och än mindre in på upploppet och än mindre när de passerade målet. Tre längder fick jag det till. Vem på ATG har festat hela påsken?

Kan vara någon prao-elev som jämfört "tiden" mellan Månprinsen o Rus Can och där kommit fram till att det måste vara "många längder"...:lol:

Ace 2019-04-22 13:31

Hur mycket hade v7an gett igår om Quito Lane tilldömts segern i 5e avdelningen?

AmaerildeRimfrost 2019-04-22 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Ace (Inlägg 615683)

Runt 10 000 +/- några tusen gissar jag på...

Utan jackpott runt 3900 kronor rakt av på streckprocenten...

Strappa71 2019-04-22 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Ace (Inlägg 615683)

ca 6k-8.5k.

Teoretiska värdet ligger på drygt 8k. Men när vi byter ut enda skrällen mot en andra favorit i raden kan det dra ner lite mer än man tror.