![]() |
Skulle 6 Dimanche Mearas ha form och nå spets med lucka sen kunna skrälla?
|
Avd 1 känns lurig, Deep Pockets en riktig bra sprinter som vunnit alla sina starter över 1640m nu dock från spår 8 som ställer till det lite men lite bättre spår hade jag definitivt spikat.
6 Emile Zola Sisu gör däremot debut över sprinterdistans men är relativt startsnabb så borde funka över denna distansen också... 9 Bizzi Blizz gav ett riktigt härligt intryck senast...möter väl dock lite tuffare denna gången... |
Citat:
Är nog rätt viktigt att kolla värmningen på den innan man lämnar in. Kan vara stenklart om första barfota runt om som skötaren sagt till spelvärde att det ska bli. |
Citat:
Tydligen så hamnade all omsättning från Klosterskogen hos ATG, hur nu det är möjligt? 42 x 0.65 x 0.4 = 11 miljoner. |
De tio senaste påskdagsomgångarna har det blivit låg utdelning 2 ggr, mellan 10 och 20 papp 2 ggr, över 100 000 2 ggr och miljonutdelning 4 ggr. Det spretar med andra ord.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Exakt så är det. Norska JP-pengar går bara tillbaka till Norge när de INTE är med i målomgången. Om de är med i JP-målomgången går 100% av JP-pengarna vidare ( utan att passera gå... :) ) |
Citat:
Stora favoriter ökar risken för låg utd. Men å andra sidan drar det iväg desto snabbare när de faller ( och det gör de ju ibland ). Att det spretar känns helt logiskt. |
Citat:
|
Ser att Ural har 1 av 6 på långt, känns inte riktigt heller som att det är en häst som gynnas av detta...Är det kanske så enkelt, så att Emilia blåser till front och sitter där i orubbat bo?...
|
Je Taime Explosive tror jag mycket på. Va nu nära att rubba Perfect Dynamite för någon start sen. Hemmaplan och vinklad vinge :)
|
Jens
Jens finns på travronden.se
Öppen för alla! |
Spelar sin första match på hemmaplan(!), vinklad vinge(fördel eller nackdel, därom tvista de lärde) och Emilia på insidan...tycker den passar utmärkt som första reserv;)...förståss, som svar till HuBBaBuBBa...
|
Avd 1: Två riktiga ämnen drabbar samman i Emile Zola Sisu och Deep Pockets. Lite kluriga lägen för bägge och långt uppehåll på Emile Zola Sisu öppnar upp loppet lite. Förstahäst för mig är ändå Emile Zola Sisu, trots att Deep Pockets gjort flera riktigt bra insatser. Nurmos hästar brukar inte behöva lopp i kroppen och spännande utrustningsändringar vankas dessutom.
Rank: 6 - 8 - 9 - 3 - 2 - 12 Avd 2: Synd på strykningen på Zefira Kronos som jag tyckte var ett roligt drag i omgången. Tipsnicken får Chapter N Deo som Örjan kanske kan köra till ledning efter 600-700 meter, då blir hon svårfångad. Värst emot känns det som att hästarna med dubbla tillägg är. Rank: 11 - 12 - 13 - 14 - 7 - 15 Avd 3: Sorbet har imponerat och är svår att gå emot som tipsetta. Särskilt då Makethemark gör årsdebut och känslan är att det vankas preparé för Milligans School. Värst emot som jag ser det är Speedy Foxy Vicane och Zack’s Zoomer. Rank: 6 - 2 - 3 - 1 - 9 - 5 Avd 4: Månprinsen är med rätta stor favorit. Dubbla tillägg, innerspår och Melander i sulkyn är klara minusfaktorer men hästen brukar ju lösa dessa uppgifter. Först emot är givetvis Bellfaks som kan mycket i ljusa stunder och kanske kan hitta till spets tidigt här. Rank: 8 - 6 - 10 - 5 - 11 - 4 Avd 5: Förstahäst för mig är Master Blaster som hela karriären visat att han är en bra häst. Förhoppningsvis sköter han sig denna gång och då kan han mycket väl sänka detta gäng. Värst emot som jag ser det är Moses som Redén låter löjligt nöjd med. Rank: 11 - 3 - 2 - 6 - 4 - 10 Avd 6: Här finns en möjlig chansspik för min del i Global Trust. Läget är såklart lite riskabelt men förhoppningsvis hittar Jorma ut framför Rafiki Fri omgående. Sedan tror jag han har bra chans att lägga detta gäng på rygg. Tidigare har han ju nästan bara gått från ledningen men de två senaste loppen har han gjort fina insatser från andra positioner. De värsta motbuden finns det dessutom lite frågetecken kring. Knifetown Winner brukar inte räcka på V75, speciellt inte i ledningen. Perfect Dynamite har ett krångligt läge och känslan är att formen är nedåtgående. Mr Golden Quick är i mycket bra ordning men fjärdespåret är besvärligt och frågan är om tempot kommer bli tillräckligt för hans del nu när det är voltstart. Mycket talar för att jag kommer ta ställning här. Rank: 8 - 4 - 7 - 9 - 11 - 3 Avd 7: Omgångens öppnaste lopp som jag ser det. Tipsnicken går efter stor tvekan till Electrical Storm som verkar vara på topp för dagen. 5 % och 4 % på Nurmos kapabla duo säger mycket om hur svårt detta lopp är. Rank: 9 - 5 - 6 - 3 - 12 - 4 |
Citat:
|
Citat:
|
Bra chanser för Månprinsen och Sorbet idag och det gäller att få ta del av jackpot-sjuan, men jag är ändå inne på att gardera dessa då jag tycker att Romme är en lurig bana.
|
Månprinsen har bara gått segerlös en gång från sina Romme-starter. Diskad för galopp som måltrea för snart 4 år sedan. Detta i ett heatlopp (1640) där han vann första heatet (2140). Romme kan mycket riktigt vara en lurig bana för vissa hästar, men anser det vara skapligt tydligt att Månprinsen i alla fall fungerar på banan.
Sorbet har 50% galopp på Romme (1/2) och ännu segerlös. |
Citat:
|
Bucks to burn i sista kommer jag singla på DD
Hoppas o tror man tar spets o kör där, årsdebuten avklarad lär vara lite bättre idag. Har 4 av 5 från spets. |
Bordets inte Emile Zola Sisu ha bra chans? 12,2am räcker väl långt i detta gäng. Har väl varit i tuffare sällskap än detta och att den har bättre spår än Deep Pockets. Blizzi Blizz känd sådär känner jag. Dem har ju höjt Emile till skyarna tidigare och en häst som har snabbare tid på auto medel än dem andra har på kort så borde den bara vinna från dödens tycker man ju med tanke på att Nurmos hästar går bra direkt. Vill verkligen spika i första avd. Bra % oxå att börja med.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hopplöst att hitta vilken häst det är fråga om ibland i inläggen...:sad44: |
Citat:
|
Citat:
Om inte nedanstående klipp räcker som minne av Månprinsen för all framtid så bevisar det bara en sak. https://m.youtube.com/watch?v=hptZsqZ6hpU |
Tror på 8 Deep Pockets avd 1. Har aldrig galopperat trots att det är Erik A som kört honom nästan alla lopp. Dessutom skyhögt ai...
|
Citat:
|
Citat:
2. Fantastiskt bra håller jag inte med om. Tycker han var sämre än exempelvis starten dessförinnan. Dessutom tror jag inte snabba vår- och sommarbanor är något plus överlag. Hans allra mest imponerade insats gjordes på en blytung Solvallabana när många hästar knappt tog sig i mål. Helt andra förutsättningar på Romme idag. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Global Trust måste väl vara dagens mest överstreckade, uselt läge med långsam startrygg, enda chansen är väl att Rafiki Fri hoppar direkt och att det sedan dessutom turas ordentligt med tempo och ryggar...nää, den får respass och kvar blir spetsen, bästa spurtaren och bästa hästen...4,7 o 11...
|
Citat:
|
Påskdagen är Miraklens Dag. För tvåtusen år sedan uppstod en man från de döda. Jag föddes Påskdagens morgon kl fem minuter över sju. Då borde väl nedanstående bolagssystem kunna sätta V75 idag.
1) 1,3,6,8,12 r9-2 (6 årsdebuterar bfro blir favorit men inte spik. 8 kommer med sex raka vinster. Spår 8 på sprint måste garderas. 3 har form, spår och gillar sprint. 12 kan en 11-tid men har sämsta spåret - om öp. 1 kommer från två vinster på sprint, kan runt 12, har bästa spåret, trivs med Emilia Leo och streckad till 7 %. 2) 7,11,12,13,15 r14-3 (ett svårlöst stolopp, där 12 med rätta är favorit. Startfållan är orutinerade och får svårt) 3) 6 r1-9 (storisen 6 har segrat i alla fyra starterna i år och har bevisad form. 1 har vi inte sett i år. 9 kör en Melanderpreparé) 4) 6,8 r5-10 (6 tränar som en astmamedicinerad norsk skidåkare, körs och tränas av Nordens Kallblodskung. Få se om det räcker att hålla undan för Folkets Häst 8 Månprinsen A.M.) 5) 3,4,6,11 r8-2 (jag är ännu inte övertygad om favoritens 4 kapacitet. 3 tränar mycket bra. 6 vinstmaskin. 11 vinner i parti och minut - Reijo uppåt. Här finns fler som kan vinna) 6) 4,5,7,8,11 r3-1 (streckar favoriterna och hoppas bortglömde 5 vinner till 6 %) 7) 3,5,9 r4-6 (3 har nu ett lopp i kroppen och förbättras. Emilia Leo vinner första och sista avdelningen. 9 har övertygat hela mars månad) Kostar 1500:-. Glad Påsk. Halleluja:clap: |
Citat:
|
Nurmos maxar verkligen på Emilie Zola Sisu. Enligt dalatravets bikeinfo ska den för första gången inte bara tävla barfota runt om utan också tävla med jänkarvagn ffg. Då är det väl bara galopp emot. Ready Cash blod.
|
Jaha... hör nu att även Hultman spikar 6 Je T´aime Explosive i sista.
|