Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Torsdagen 18 april - Extra V75 Gävle (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35566-torsdagen-18-april-extra-v75-gaevle/)

Stekel 2019-04-18 21:30

Blir väl Sweden Cup för den där kan man tänka sig.

Stinsen 2019-04-18 21:31

Vi har då sett några otroliga prestationer ikväll - Minnestad och Disco nu var ju bara sanslösa. Även för mig som mest fundererar och analyserar så är det här riktigt kul. Att se sporten så att säga.

Långt ifrån en tråkig V86:a på Valla i November.

Å riktigt kul att få vara med in till sista loppet.....

olle 2019-04-18 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Stinsen (Inlägg 615075)
Vi har då sett några otroliga prestationer ikväll - Minnestad och Disco nu var ju bara sanslösa. Även för mig som mest fundererar och analyserar så är det här riktigt kul. Att se sporten så att säga.

Långt ifrån en tråkig V86:a på Valla i November.

Å riktigt kul att få vara med in till sista loppet.....

Ja verkligen. Bra sport som främst lockar mig att titta. Oerhört trist att den stora spellagen onsdagar numera har så oerhört dåliga lopp i förhållande till vilket spelfokus det är på atgs V86 spel bland spelare och media.

olle 2019-04-18 22:02

Dubbel jackpot . Dom som atg lurade in på dagens V75a skänkte mer till söndagens spelare än vad som betalades ut i vinster. 26 procent av insatserna fick dagens spelare tillbaka . Ser tyvärr ut att bli något liknande på atgs extra V75a i morgon på Färjestadstravet så vi är nog många som ser fram emot sporten då med betydligt mer än spelet om pengar.

Melander 2019-04-18 22:35

Tror vi är många mer som vill vinna stora pengar olle.Ni sk kunskapsspelare är få i det stora hela

olle 2019-04-18 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 615078)
Tror vi är många mer som vill vinna stora pengar olle.Ni sk kunskapsspelare är få i det stora hela

Jo, men förutsättningarna för det är svåra när spelbolaget snor 74 procent av insatserna. Man vinner inga pengar då genom att spela ofta och mycket utan enbart genom att spela klokt (om ens då). Vinna stora pengar som du jagar kräver dessutom en väldigt stor portion tur.

Genom skicklighet och klokt spelande finns det dock goda förutsättningar att gå plus. Brukar klara mitt atg mål som är att över ett år vinna mer än jag förlorar. Hade målet varit att vinna stora pengar varje år om du pratar sexsiffrigt hade måluppfyllelsen inte alls varit lika god. Har dock pga jobb som innebär mycket resande för närvarande väldigt begränsad tid till travet och då är det svårt även att spela klokt. Blir snarare att spela när man har tid till det. 4 dagars ledigt i påsk innebär i alla fall det (förutom norgeomgången på lördag som man hade behövt börja läsa på för länge sedan för att få koll på).

Strappa71 2019-04-18 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 615078)

Idag blev det ändå rätt bra betalt i förhållande till radens svårighetsgrad.

Stinsen 2019-04-19 18:45

Det ligger en hel del i vad Strappa säger den helt osannolika raden alla favoriter hade ju kostat 50 öre. Då blir det bra odds.....
Men den är väl å andra sidan mer sannolik än bara 0,1 procentare....
Å kan bara inte sluta tänka på Sjöden och Tangen Haap, Inget kallblod har vunnit på bricka 12 någonsin typ så den är ju bara löjlig att spela.