Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Jägersro/Solvalla 24/4 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35607-v86-jaegersro-solvalla-24-4-a/)

viking90 2019-04-22 18:54

V86 Jägersro/Solvalla 24/4
 
Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Sent skift på jobbet kommande vecka så blir inte mycket pluggande på V86 för egen del men jag öppnar åtminstone upp tråden här för att få igång lite tugg om omgången. Bidrar även lite med mina egna tankar för att få igång era andras idéer :) (det blev visst lite längre tankar än vad jag först tänkt...Men för er som vill ha lite amatörtips att läsa så varsågoda :) )

Avd1 2140m Auto
3 Everton har varit riktigt bra i två av sina fem starter hos Peter Untersteiner båda dessa gångerna har den tagit sig tills spets och körts där, så den höjer sig nog ett snäpp med tätkänning. Gjorde dock en klart godkänt insats bakifrån 6 Mars när han spurtade till 2 plats bakom Sevilla.
6 Gento var blev i årsdebuten men senast gjorde den en kanon insats och plockade ner Mack Dragen från dödens, imponerade insats och plus att Kim Eriksson kör denna gången med. Jag tror man kommer långt på dessa två strecken, det mest kloka är väl att ta ställning och spika en av dem 13% på Gento just nu lockar....

Avd2 2140m Auto
4 Lesperanza kommer ifrån en seger på Vincennes i ett lopp där han var spelad till favorit med motståndare som t.ex. Unar Bi som tidigare i år var ute på V75 på Jägersro och spurtade då starkt till en andra plats från spår 15 i spårtrappa mot hästar som Ofelia O.E, Darling Harbour bl.a.
2 Stonewashed Diamant kommer nu med ett lopp i kroppen och varit ute mot tuffa gäng gång på gång. 8 Amalia Cash fick ett tråkigt läge galopperade i senaste starten från spår 7 bakom bilen i ett lopp jag trodde mycket på hästen då den var ute mot Stoeliten gången innan.
Riktigt fynd nu till 3%, hade suttit fint med nån strykning invändigt med...

Avd3 2640m Auto
Två fina insatser av Connies nyförvärv 7 Nero Maximus speciellt senaste insatsen var lovande. Frågan är om nån invändigt väljer att svara om Lugauer ställer frågan om ledningen? Tänkbar spik i ett ganska lågklassigt lopp.

Avd4 1640m Auto
4 Heavy Sound kommer ut i årsdebuten och hade ju ett väldigt fin år förra året., vann i sin årsdebut förra året men det ska sägas att det var en mycket enklare uppgift då med endast 4 på start...
7 Charrua Forlan gjorde en väldigt bra insats senast i sin årsdebut och höll bra mot en smått överlägsen toppformad Sorbet och mycket möjligt den laddas mot spets trots spår långt ut här och trivs bra i den positionen.

Avd5 1640m Auto
Sprinterlopp med lärlingar, gasen i botten? 5 Blue Mustasch var smått överlägsen senast satt konstigt nog i spets efter några hundra meter trots spår 12 bakom bilen?! Snabb ut men frågan är om den tar en hel längd på snabbe 2 Marysoverandoout som ska räknas här! 7 Gideon H.Renka har Dante Kolgjini i vagnen som utvecklats bra som kusk och verkar ha lite mer kyla än både pappa och storebror i styrningarna...Vann väldigt enkelt senast efter körts till ledningen efter en bit in i loppet. Är nog väldigt kapabel i denna klassen och kan mycket möjligt vinna från dödens till o med, möjlig spik.

Avd6 2640m Volt
2 Il Boscaiolo galopperade tyvärr i ett tidigt skede av loppet senast (möjligen störd av häst framför), gången innan var den ute i ett tufft gäng och gjorde det bra. Felfri och tidigt i ledningen blir de att räkna med, men spåret kan bli lurigt... 4 Twigs Ceasar gör årsdebut men är van att komma till vinnarcirkeln, skötaren säger att den har tränat bra och gör fina lopp direkt efter vila.
Jag fortsätter att nämna 11 Trovatore som mött tuffa hästar gång på gång och gjort det godkänt utan att riktigt få till det stämmer det någorlunda under loppen räknar jag med att de har med segerstriden att göra.
13 Sir Henry P Hill är väl van att möte lite tuffare motstånd än det här och ska också med på kupongen!

Avd7 2140m Auto
2 Ilydia Boko strulade med travet i näst senaste starten och blev sist i kön men avslutade kopiöst bra och hade bara Connie lämnat ryggen på Lill Unter lite tidigare så hade den vunnit nu blev det endast en andra plats...Senast galopperade hon med krafter kvar i sista kurvan...7 Cheerful Rivner har gjort bra insatser mer eller mindre varje gång senaste tiden bortsett från senast då den var trög ut från bilen och saknade de där lilla extra på upploppet, engångs företeelse eller formtapp? 13 Je T`aime Lucky var senast ute mot hingstar och valacker och gjorde en godkänd insats från lurigt läge, ska räknas här med lite flyt. Loppet innan dess slog hon just Cheerfull Rivner bl.a....

Avd8 2140m Auto
Ännu en bra chans för stall Lugauer med ett nyförvärv för året men denna gång är det Marc Elias som kör. Vågar man sitta på spik i sista loppet eller har man råd med lite garderingar? Luringen måste väl ändå vara 9 Dream Kåsgård med Örjan i sulkyn just nu 3%...

HuBBaBuBBa 2019-04-23 21:55

Skrällar
8 Cavidendron
2 Fernando Vixi
7 Intense Boko
5 S.G. Flying Diaval


2 Fernando Vixi va favoritspelad när den mötte Campo Bahia i Kriterieserien men fick stryk då. Jorma full gas mot spets:)
Kanske behöver loppet men Tomas K brukar väl ha iordningställt.

Stekel 2019-04-23 22:20

Då har startlistorna malts i ett par dagar. Lite funderingar efter detta:

Avd 1
Starka favoriter som mycket väl kan sitta i par där framme och låsa loppet effektivt. Tror egentligen inte att en tredje är bra nog att utmana även om de skulle köra lite väl hårt, men det går aldrig att räkna bort Dahlén...

Avd 2
Ledningen står mellan 1,4,6. Men det måste vara fördel Goop med de förutsättningarna. Stonewashd är bra, men jag är tveksam till att det är rätt favorit när han är så långsam ut. Lite skrällfeeling här faktiskt, vad kan Kajjan göra bakom Ladyofthelake till exempel?

Avd 3
Lugauer har respekt med sig för dagen, och är inte en som backar med en favorit bara för att spåret är lite långt ut bakom vingen. Över lång distans utan några vassa motståndare vinner han nog på walk over utan att hästen behöver vara på topp ens. Toköppet annars dock!

Avd 4
Lite skrällkänsla här på osäkerhetsfaktorerna på de betrodda, men det SKA ju räcka med tre streck. Rajesh vet man aldrig var man har, och Heavy Sound i comeback som megafavorit vill man inte heller hålla i handen. Det är ju Charrua Forlan som är det "säkra" kortet egentligen, var riktigt rejäl i comebacken! Frågan där är ju om man vill köra så hårt med den här gamlingen två lopp på raken. Låter ändå ganska framåt i försnacket, den här kan nog få vara förstastrecket!

Avd 5
Många som ska gasa här, men jag säger fördel Blue Moustasche som jag fick käka upp att jag dissade senast när den vann.

Avd 6
Svårt att räkna på det här loppet, finns otaliga löpscenarier. Men att Il Boscaiolo (som hoppade förra veckan när jag spikade) letar sig till ledning och blir svårslagen är väl ändå en av de något mer troliga. A-häst! Trovatore var bra sist och kommer mer och mer, verkar bli bortglömd nu.

Avd 7
Konstigt ojämnt streckat lopp, här startar ganska många med hygglig vinstchans. Marjons Ivory jagade jag sist, men då fick den inte fritt som tvåa från ledarryggen. De krafterna kan den ha nytta av den här gången! Favoriten Cheerful Rivner är så jävla starttrög att jag inte kan tro på henne här, lyckades till och med hamna på lite vingel från spår 2 senast.

Avd 8
Cesare Borgia ser ut som en ganska motiverad storfavorit, men bakom är det verkligen VIDÖPPET!

AmaerildeRimfrost 2019-04-24 09:35

Går jag enbart på förnuft och inte ska leta värde, högre utdelning eller annat krimskrams :D så känns raden enkel idag!

Gento
Stonewashd Diamant
Nero Maximus
Charrua Forlan
Gideon H.Renka
Här vet jag faktiskt inte men favoriten eller Track Angle vinner väl?
Ilydia Boko (felfri!)
Vet inte här heller men säger väl favoriten pga edt!

Åtta rätt ovan borde ge bra om man spelar x100 :D

mikaels 2019-04-24 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 615964)
Går jag enbart på förnuft och inte ska leta värde, högre utdelning eller annat krimskrams :D så känns raden enkel idag!

Gento
Stonewashd Diamant
Nero Maximus
Charrua Forlan
Gideon H.Renka
Här vet jag faktiskt inte men favoriten eller Track Angle vinner väl?
Ilydia Boko (felfri!)
Vet inte här heller men säger väl favoriten pga edt!

Åtta rätt ovan borde ge bra om man spelar x100 :D

När Lugauer o Gocciadore är med, då är trav lätt;)...satte för övrigt platsen Svedbergs igår till 3,75:), kan det varit vändpunkten eller lyfte fru fortuna upp en lite över vattenytan, för att sen trycka ner en igen...vi får si...

AmaerildeRimfrost 2019-04-24 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 615967)
När Lugauer o Gocciadore är med, då är trav lätt;)...satte för övrigt platsen Svedbergs igår till 3,75:), kan det varit vändpunkten eller lyfte fru fortuna upp en lite över vattenytan, för att sen trycka ner en igen...vi får si...

Oftast är det ju bara tillfällig andning och vid vattenytan står Mike Tyson och vevar så man snabbt sjunker mot havets botten igen!

jag har nog aldrig tyckt jag varit så bra på det som idag när det gäller travet. Så fort SvS släpper sina odds ska jag hugga som en kobra :D

mikaels 2019-04-24 09:57

Finns en intressant(?) "fördröjningseffekt", när man är i flytet så lägger man ut spel betydligt mer frekvent och ofta när kulmen är nådd och viceversa i motgång...fast kanske bara helt naturligt att det är så?!?...gäller alltså att "tajma" detta(följa en person i flytet, för att sedan släppa denne när det verkar vika lite ner) och det är inte alltid så enkelt:rolleyes:

AmaerildeRimfrost 2019-04-24 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 615970)
Finns en intressant(?) "fördröjningseffekt", när man är i flytet så lägger man ut spel betydligt mer frekvent och ofta när kulmen är nådd och viceversa i motgång...fast kanske bara helt naturligt att det är så?!?...gäller alltså att tajma detta och det är inte alltid så enkelt:rolleyes:

Självförtroende är ju också A och O. I dåligt flyt så orkar man inte stå där med en 12%-are som spik eller att tro på 16%-aren inom fotboll. I flyt så är det så naturligt att bara dunka dit de en efter en! Man behöver inte ens tänka. Man slipper överanalysera. Allt är enklare.

Idag kommer jag dock dunka in den och imorgon ska jag ut och vandra för första gången i mitt liv. Sex veckor med tält :D Så jag är värd en storvinst idag. hahahah

Strappa71 2019-04-24 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 615964)
Går jag enbart på förnuft och inte ska leta värde, högre utdelning eller annat krimskrams :D så känns raden enkel idag!

Gento
Stonewashd Diamant
Nero Maximus
Charrua Forlan
Gideon H.Renka
Här vet jag faktiskt inte men favoriten eller Track Angle vinner väl?
Ilydia Boko (felfri!)
Vet inte här heller men säger väl favoriten pga edt!

Åtta rätt ovan borde ge bra om man spelar x100 :D


Ca 50000-80000 kr på 8r.

Sannolikheten för JP när du har 7 eller 6 rätt är väldigt hög. En del utfall ger sidovinster. Men de mest troliga gör det inte.


Drygt 2000 x pengarna på den 8-lingen. Motsvarar det chansen att få in den? Vem vet...

mikaels 2019-04-24 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 615973)
Självförtroende är ju också A och O. I dåligt flyt så orkar man inte stå där med en 12%-are som spik eller att tro på 16%-aren inom fotboll. I flyt så är det så naturligt att bara dunka dit de en efter en! Man behöver inte ens tänka. Man slipper överanalysera. Allt är enklare.

Idag kommer jag dock dunka in den och imorgon ska jag ut och vandra för första gången i mitt liv. Sex veckor med tält :D Så jag är värd en storvinst idag. hahahah

...och i flytet, kan man luta sig tillbaka när ens häst attackerar på upploppet(trots att det är några längder fram), i bakflytet känner man oro, trots att allt är klart och då kan dom t.o.m gå över i passgång som i helgen...märkligt fenomen...

Shooter 2019-04-24 10:28

Svårt att tro på någon hög utdelning idag, men det är inte helt lätt att få åtta rätt även om jag fått det några gånger tidigare. Så det får bli ett reducerat 2/4-system och förhoppningsvis så går det in ett par skrällar som höjer utdelningen.

Ps. Glöm inte reserverna - viktigt! :D

mikaels 2019-04-24 10:28

Sex veckor!!!...vart ska du då, om man får fråga?

AmaerildeRimfrost 2019-04-24 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 615979)
Sex veckor!!!...vart ska du då, om man får fråga?

Kungsleden var planen men vi skåningar fattar ju inte att det ligger snö där uppe än så fick ändra planen till Bohusleden istället :D

Shooter 2019-04-24 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 615980)
Kungsleden var planen men vi skåningar fattar ju inte att det ligger snö där uppe än så fick ändra planen till Bohusleden istället :D

Päronskor som gäller eller blir det lätta boots? ;)

mikaels 2019-04-24 10:33

Inte så mycket snö kvar kanske men det kan vara ganska "tung bana", så valet är nog ganska rätt den här årstiden...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved