Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 11 maj (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35760-v75-aby-11-maj-jackpot/)

Stekel 2019-05-10 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 618603)
WE kan ju faktiskt vara helt överlägsen också...

Ja men en häst som:
-inte är snabb iväg
-historiskt haft stora problem med auktionen som gör att han antingen hoppar eller inte kan köras hursomhelst.

Det är inget annat än definitionen av en dålig favorit från bricka 6 bakom bil i ett halvtufft V75-försök. Låt vara att just Åby kan vara en fördel för att kunna hitta ner utan alltför mycket vigel.

Förutsättningarna är inte ens nära vad de var förra gången när de kunde ge hästen ett eget lopp utan hänsyn till övriga ekipage som sprang sitt lopp på behörigt avstånd utan att störa genom att vara i närheten eller lägga sig i tempot.

ab5 2019-05-10 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 618603)
WE kan ju faktiskt vara helt överlägsen också...

Känns knappt att man kan använda "favorit i fara" när den är spelad på 23%. Läst på lite olika ställen att folk sågar den.Vingel är givet. Eventuellt kanske man kan trycka sig till spets vid ett senare skede. Sen vann den faktiskt bakifrån på axevalla för ett tag sedan. Med tanke på prestationen senast tycker jag nog den bör ligga runt 20%. Mer "avslag" och den kanske bli riktigt spelvärd..

mackpeter 2019-05-10 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av ab5 (Inlägg 618617)
Känns knappt att man kan använda "favorit i fara" när den är spelad på 23%. Läst på lite olika ställen att folk sågar den.Vingel är givet. Eventuellt kanske man kan trycka sig till spets vid ett senare skede. Sen vann den faktiskt bakifrån på axevalla för ett tag sedan. Med tanke på prestationen senast tycker jag nog den bör ligga runt 20%. Mer "avslag" och den kanske bli riktigt spelvärd..

Ja, Whipped Eggs är streckad till 23 %. Nästa är streckade till 14 %. Då tycker jag, att det är korrekt att använda uttrycket "favorit i fara".

mackpeter 2019-05-10 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av pelleplutt (Inlägg 618602)
v75-2: 1 Global Undecided finns någon info om han rycker bakskorna? 3.35 plats känns högt vinnare 11ggr dsamma.

Nurmos sa i intervjun i atg.se i eftermiddags, att Global Undecided körs bfro. Jag kommer att strecka honom bland flera i morgon.

Någon som har sakliga synpunkter på om man behöver strecka 8 Vienvia Font i andra?

Stekel 2019-05-10 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 618627)
Nurmos sa i intervjun i atg.se i eftermiddags, att Global Undecided körs bfro. Jag kommer att strecka honom bland flera i morgon.

Någon som har sakliga synpunkter på om man behöver strecka 8 Vienvia Font i andra?

Jämnspelad med Ultimaluna Grif i Milano och spöade henne. UG skulle nog duga hyggligt i ett bronsförsök :popcorn:

viking90 2019-05-10 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 618640)
Jämnspelad med Ultimaluna Grif i Milano och spöade henne. UG skulle nog duga hyggligt i ett bronsförsök :popcorn:

"Spöade" jo klart Vienvia Font vann loppet men Ultimaluna Grif gick hela loppet i dödens medans Vienvia slickade Gocciadoro i nacken hela loppet fram till upploppet då den gick förbi tämligen enkelt, med det loppet den fick var väl det nästan ett krav med tanke på att de var jämnspelad.

Kommer strecka Vienvia Font jag med.

Stekel 2019-05-10 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 618645)
"Spöade" jo klart Vienvia Font vann loppet men Ultimaluna Grif gick hela loppet i dödens medans Vienvia slickade Gocciadoro i nacken hela loppet fram till upploppet då den gick förbi tämligen enkelt, med det loppet den fick var väl det nästan ett krav med tanke på att de var jämnspelad.

Kommer strecka Vienvia Font jag med.

Kanske lite dumt av mig att använda just det ordet, speciellt som jag inte letat upp videon än. Men vann gjorde den och oavsett hur så måste 2% i ljuset av det vara mycket lite! Tack för facit också, nu slipper jag titta på loppet :)

viking90 2019-05-10 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 618654)
Kanske lite dumt av mig att använda just det ordet, speciellt som jag inte letat upp videon än. Men vann gjorde den och oavsett hur så måste 2% i ljuset av det vara mycket lite! Tack för facit också, nu slipper jag titta på loppet :)

Det var inte mening att vara spydig eller nåt åt det hållet, (om det tolkades så) antog att du inte sett loppet så vill bara delge det :)

Men helklart en av de mest spelvärde imorgon som det ser ut just nu på strecken!
(tillsammans med Zio Tom Yet)

Stekel 2019-05-10 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 618656)
Det var inte mening att vara spydig eller nåt åt det hållet, (om det tolkades så) antog att du inte sett loppet så vill bara delge det :)

Men helklart en av de mest spelvärde imorgon som det ser ut just nu på strecken!

Nejnej, så tog jag det inte.

Italienare har varit spelvärda hittills i år, man gör nog klokast i att inte hoppa över någon speciellt när de är ospelade :)

orroz 2019-05-10 20:11

Kuskändring på Baron Gift

viking90 2019-05-10 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av orroz (Inlägg 618666)
Kuskändring på Baron Gift

Behöver inte alls vara någon nackdel, beroende på vem som ersätter givetvis.
Eller vet du nu vem som kör istället? Hittade ingen info om det när jag kollade lite snabbt.
(Jag tror dock Baron Gift får svårt att vinna oavsett kusk)

Stekel 2019-05-10 21:00

Har vevat igenom min tänkta spik Bear Hope ordentligt nu och blev bara ännu mer övertygad. Förutom vid novemberstarten har han varit riktigt bra precis varje gång och senast vid comebacken hade han en omöjlig uppgift att jaga ikapp ledaren, men det var på vippen att han fixade det ändå. Det som är lite problematiskt är hur det blir i starten, för det är ingen katapult. Men eftersom de andra också är så långsamma borde det vara hygglig chans till ledning och blir det inte ledning kommer han sitta bra till i främre träffen.

Attraversiamo känns också bra, även om jag gärna sett att de boostat honom med Goop eller något imorrn.

orroz 2019-05-10 21:03

Oklart än. Adielsson är ledig.

hoola 2019-05-10 21:08

Jens Sjödén V75 Åby på Service Plays

orroz 2019-05-10 21:18

Mailade och frågade en delägare i bear hope.
Brukar vara väldigt minimal info ifrån BG stallet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved