Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Jägersro/Solvalla 15/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35829-v86-jaegersro-solvalla-15-5-a/)

viking90 2019-05-12 21:08

V86 Jägersro/Solvalla 15/5
 
Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Avd1 1640m Auto
5 Din Lymmel har visat fin startsnabbhet från spår 5 tidigare med Henriette Larsen, Uhrberg borde väl få fart härifrån med och spets på Jägers är ju inte fyskam. 3 Verita Chuc SM har visat lite blandad startsnabbhet i de loppen jag kollat igenom, men att den går tider under 1.12 aK i Italien borde väl betyda att den borde ha en fin chans här.

Avd2 2640m Auto
6 Bechamel har varit ute mot kulltoppen i de senaste starterna och möter här äldre ston, felfri har den toppchans tror jag. Firma Kihlström/Redén har ju haft många framgångar senast tiden bortsett från Rödluvan...

Avd3 1640m Auto
4 Alegra B är snabb ut och chansen till spets runt om här är god!
7 Alicia Bore är motbuden både mot spets och vinsten hon är en raket bakom bilen!

Avd4 1640m Auto
2 Twice Kronos är i dagsläget spelat till 79%!! Den har startat bakom bil två gånger tidigare båda dessa gångerna har den galopperat innan bilen släppt iväg dom. Från spår 2 så behövs det inte laddas enda målet bör väl vara att komma iväg felfritt. 1 Mill Ultra och 3 Xylona GT är båda snabba ut och gör favoriten bort sig vid starten så är skrällen ett faktum kan det vara nån av dessa två? 4 Alone är inte så startsnabb men desto rejälare häst än de tidigare nämnda dock kan det bli tufft att plocka ner dem över sprinterdistans.

Avd5 2140m Volt
2 Majah Winner har tagit 8 pallplatser på 11 starter dock ingen vinst, ännu!
Kan Bo Örberg styra till spets och leda runt om?
6 Alonso Ceasar har mött tuffare motstånd i sina tidigare Sverige starter men spår 1 i volt på tillägg är ju liten risk för att bli fast.

Avd6 1640m Volt
Det är ofta man ser starthästarna springa undan över sprinterdistans det är tufft att plocka in 20m på den distansen nu är det dock inga som "vinner ihjäl sig" där framme.
4 Capten Simcoe är nog första budet där framme många galopper men felfri och tidig spets så kanske den kan rinna undan.
11 Lukas Zaz med springspår på tillägg är väl rätt favorit i dagsläget, vann från bakspår på 1640m senast mot hästar som Budets Lasse & Twinkle Kronos.

Avd7 3140m Volt
Johan U lär väl satsa på spets runt om med 1 Crown Prince W.W, gjorde årsdebut senast men Johan valde att sitta kvar i andra spår när de attackerade bakom det blev ett dålig beslut då hästen i dödens tvärdog och Crown Prince W.W satt kvar med mängder av krafter! Så det loppet bör inte sitta i benen allt för mycket.

Avd8 1640m Auto
Här blir det nog fart på loppet, vid en kvick spaning på startsnabbheten som kan alla från spår 1 till spår 6 vara med i körningen om ledningen.
Gäller nog att lyssna på vem som nöjer sig med att köra i ryggar eller vem som till alla medel ska ha spets. Blir kanske så enkelt att Örjan kör som han brukar och slår av alla på upploppet med 9 Vincent Chase som egentligen inte är nån sprinter va?

Bowery 2019-05-13 05:16

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 619018)
Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Avd1 1640m Auto
5 Din Lymmel har visat fin startsnabbhet från spår 5 tidigare med Henriette Larsen, Uhrberg borde väl få fart härifrån med och spets på Jägers är ju inte fyskam. 3 Verita Chuc SM har visat lite blandad startsnabbhet i de loppen jag kollat igenom, men att den går tider under 1.12 aK i Italien borde väl betyda att den borde ha en fin chans här.

Avd2 2640m Auto
6 Bechamel har varit ute mot kulltoppen i de senaste starterna och möter här äldre ston, felfri har den toppchans tror jag. Firma Kihlström/Redén har ju haft många framgångar senast tiden bortsett från Rödluvan...

Avd3 1640m Auto
4 Alegra B är snabb ut och chansen till spets runt om här är god!
7 Alicia Bore är motbuden både mot spets och vinsten hon är en raket bakom bilen!

Avd4 1640m Auto
2 Twice Kronos är i dagsläget spelat till 79%!! Den har startat bakom bil två gånger tidigare båda dessa gångerna har den galopperat innan bilen släppt iväg dom. Från spår 2 så behövs det inte laddas enda målet bör väl vara att komma iväg felfritt. 1 Mill Ultra och 3 Xylona GT är båda snabba ut och gör favoriten bort sig vid starten så är skrällen ett faktum kan det vara nån av dessa två? 4 Alone är inte så startsnabb men desto rejälare häst än de tidigare nämnda dock kan det bli tufft att plocka ner dem över sprinterdistans.

Avd5 2140m Volt
2 Majah Winner har tagit 8 pallplatser på 11 starter dock ingen vinst, ännu!
Kan Bo Örberg styra till spets och leda runt om?
6 Alonso Ceasar har mött tuffare motstånd i sina tidigare Sverige starter men spår 1 i volt på tillägg är ju liten risk för att bli fast.

Avd6 1640m Volt
Det är ofta man ser starthästarna springa undan över sprinterdistans det är tufft att plocka in 20m på den distansen nu är det dock inga som "vinner ihjäl sig" där framme.
4 Capten Simcoe är nog första budet där framme många galopper men felfri och tidig spets så kanske den kan rinna undan.
11 Lukas Zaz med springspår på tillägg är väl rätt favorit i dagsläget, vann från bakspår på 1640m senast mot hästar som Budets Lasse & Twinkle Kronos.

Avd7 3140m Volt
Johan U lär väl satsa på spets runt om med 1 Crown Prince W.W, gjorde årsdebut senast men Johan valde att sitta kvar i andra spår när de attackerade bakom det blev ett dålig beslut då hästen i dödens tvärdog och Crown Prince W.W satt kvar med mängder av krafter! Så det loppet bör inte sitta i benen allt för mycket.

Avd8 1640m Auto
Här blir det nog fart på loppet, vid en kvick spaning på startsnabbheten som kan alla från spår 1 till spår 6 vara med i körningen om ledningen.
Gäller nog att lyssna på vem som nöjer sig med att köra i ryggar eller vem som till alla medel ska ha spets. Blir kanske så enkelt att Örjan kör som han brukar och slår av alla på upploppet med 9 Vincent Chase som egentligen inte är nån sprinter va?

Helt korrekt så är min följehäst Vincent inte någon sprinter.. startar nu likt förra starten från bricka 9 och sista blev allt hopplöst fel vilket ebbade ut i galopp från innern om jag inte minns fel, fast med på lappen åker den säkert haha !

Bra tidig genomgång annars kompis! Saknad dock att du inte nämner partizan face?! Jag tror den är stenklar... sålänge den håller sig på benen , vilket är långt ifrån säkert!

viking90 2019-05-13 07:58

Citat:

Ursprungligen postat av Bowery (Inlägg 619021)
Helt korrekt så är min följehäst Vincent inte någon sprinter.. startar nu likt förra starten från bricka 9 och sista blev allt hopplöst fel vilket ebbade ut i galopp från innern om jag inte minns fel, fast med på lappen åker den säkert haha !

Bra tidig genomgång annars kompis! Saknad dock att du inte nämner partizan face?! Jag tror den är stenklar... sålänge den håller sig på benen , vilket är långt ifrån säkert!


Jag var lite inne på att nämna den men valde att gå all in på Lill Unter, sommarbana på Jägersro blir tufft att plocka in 40m och ta sig förbi på upploppet. De är väl just det att de är såpass långt som 3140m som ger Partizan Face en möjlighet att vinna.
Men håller sig Johans i trav hela loppet och i lagom tempo så blir det en riktigt tuff uppgift för Adrians som antagligen måste gå mer eller mindre hela loppet i andra/tredjespår.

Vi får se :) Jobbar kväll denna veckan så blir bara en egen liten lapp det kan skita sig på ;)

Dahle 2019-05-13 11:35

Öppnade V86 listorna och redan i första loppet såg jag en som ska få rensa i kupong högen.
nr.2 Bernts Ulrika bra spår, kort distans och titta på senaste loppet. Gör hon om det då är det god vinstchans

Bowery 2019-05-13 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 619031)
Öppnade V86 listorna och redan i första loppet såg jag en som ska få rensa i kupong högen.
nr.2 Bernts Ulrika bra spår, kort distans och titta på senaste loppet. Gör hon om det då är det god vinstchans

Det är väl just distansen där som är ett frågetecken kanske? Kan den nå spets till o med kanske? Marc är inne på det..

big_dunder 2019-05-13 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Bowery (Inlägg 619032)
Det är väl just distansen där som är ett frågetecken kanske? Kan den nå spets till o med kanske? Marc är inne på det..

Sprang på ägaren igår och frågade just om distansen och hon går bra på alla distanser :)

kire1111 2019-05-13 19:06

Avd 1
Tja får Din Lymmel åter en lucka så lär man få ångra att man spika Bernts Ulrika skulle jag tro. Visar väl bara på hur ett sto sällan slår en hingst/valack när den får svar. Luktar körningen mellan 2-5 som öppnar för en smygkörd i rygg 6-7-10 kanske:smoke:

Stekel 2019-05-13 19:34

Jag hoppas vi får veta på förhand hur de tänkt köra i DD-1, om Johan vill vinna och har (den enda rätta) taktiken klar för sig spikar jag den. Bra uppvärmning senast som sagt! Annars kan det bli Prosperous, för på sitt bästa är den riktigt bra och så som raden ser ut på den nu lär den inte bli särskilt hårt betrodd. Frågan är om det inte bara är tre hästar som kan vinna det där loppet.

Counterfeighter i DD-2 singlar jag också förutsatt att de ska tävla och inte säger att de ska släppa eller nåt sånt. Bör ha bra chans till ledningen här och på kort distans och med tanke på att den fått fina vilsamma lopp ett tag ska det vara mycket fin chans att hålla undan därifrån.

Bechamel trolig favorit i första. Ensam 4-åring och 7 raka torsk, njaaa. Tror någon där bak blåser till dem, varför inte Beatiful Bacardi som funkade fint senast. Fick ett fint lugnt lopp och gick med bra spänst över mål. Första gången på distansen och inte rosat marknaden på länge men verkar formstark nu!

Rob 2019-05-13 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 619031)
Öppnade V86 listorna och redan i första loppet såg jag en som ska få rensa i kupong högen.
nr.2 Bernts Ulrika bra spår, kort distans och titta på senaste loppet. Gör hon om det då är det god vinstchans

Lugauers stall har ju form för dagen också!

valo 2019-05-15 07:02

Quite Nice
 
Vill tro att den går bra idag. Har klarat av årsdebuten och spåret långt ut
tror jag inte spelar så stor roll. Inte så startsnabb har jag för mig - desto bättre till slut. Har dock aldrig startat på långt. Spikar nog. Chansspel.

kire1111 2019-05-15 08:53

V86
Inlämnat: 2019-05-15, 09:50
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2019-05-15
Start: 20:30
Kostnad: 32,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 9 (10, 7)
2: 3, 4 (6, 2)
3: 4, 7 (1, 9)
4: 4 Alone (2, 12)
5: 6 Alonso Caesar (9, 2)
6: 11 Lukas Zaz (6, 12)
7: 1, 2, 6, 8 (4, 7)
8: 4, 5 (9, 1)

4x2x2x1x1x1x4x2 = 128 rader.
128 x 1 x 0,25 kr = 32,00 kr.
Totalt: 32,00 kr.
Rättningskod: :gun_bandana:

viking90 2019-05-15 08:55

V86
Inlämnat: 2019-05-15, 09:40
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2019-05-15
Start: 20:30
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6 (10, 9)
2: 6 Bechamel (4, 2)
3: 4 Alegra B. (7, 1)
4: 1, 3, 4, 5, 6 (2, 12)
5: 6 Alonso Caesar (9, 2)
6: 1, 4, 11, 12 (6, 14)
7: 1 Crown Prince W.W. (6, 8)
8: 3, 4, 5, 9 (1, 6)

3x1x1x5x1x4x1x4 = 240 rader.
240 x 1 x 0,25 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: BXC ZDW QNN

mikaels 2019-05-15 09:21

Hur har det gått i första starten för Lill Belinda när hon kommit över till Sverige?!? Ska det återupprepas en gång till?

viking90 2019-05-15 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 619245)
Hur har det gått i första starten för Lill Belinda när hon kommit över till Sverige?!? Ska det återupprepas en gång till?

Distansen ett frågetecken möjligen, ett varv längre denna gång.

mikaels 2019-05-15 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 619246)
Distansen ett frågetecken möjligen, ett varv längre denna gång.

Så kan det vara, men vi kan nog räkna med att det är iordningställt...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved