Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-18, 19:37   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

V86 Åby/Örebro 22/5


Dubbeljackpot!

De känns "fräscht" och spännande med en V86 delad på Åby & Örebro!

Åby
Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Örebro
Längd: 1000 m
Bredd: 21,4 m (2140 m), 20,8 m (1640 m)
Upplopp: 175 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 11:48   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

4 Sanda Love i avd 1 var ute på V75a igår och vann då, men anmäla till onsdagens lopp gjordes givetvis tidigare men med de pengarna den sprang in i igår så står den enligt propositionen högre inne på prissumma än tillåtet.

Så man kan lugnt säga att Sanda Love "står bra inne på pengarna".

Klarade Oskar Florhed att ta hästen runt utan galopp igår på 2140m så borde väl rimligen Christoffer Eriksson klara av det på 1640m på Onsdag....

Han är van med ganska tight tävlande men 4 starter på 20 dagar känns väl lite väl hårt. Vunnit två hittills galopperat en, hur blir det på onsdag tro...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 16:47   #3
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
4 Sanda Love i avd 1 var ute på V75a igår och vann då, men anmäla till onsdagens lopp gjordes givetvis tidigare men med de pengarna den sprang in i igår så står den enligt propositionen högre inne på prissumma än tillåtet.

Så man kan lugnt säga att Sanda Love "står bra inne på pengarna".

Klarade Oskar Florhed att ta hästen runt utan galopp igår på 2140m så borde väl rimligen Christoffer Eriksson klara av det på 1640m på Onsdag....

Han är van med ganska tight tävlande men 4 starter på 20 dagar känns väl lite väl hårt. Vunnit två hittills galopperat en, hur blir det på onsdag tro...
Tjena Viking.. Sanda värmde ju kanon igår på Gävle,, Men ger mej ett segstarkt intryck, Ser ju närmast ospeedig ut? Tror inte kort är idealdistansen? Men som sagt står ju rätt inne i loppet!
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 16:57   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Tjena Viking.. Sanda värmde ju kanon igår på Gävle,, Men ger mej ett segstarkt intryck, Ser ju närmast ospeedig ut? Tror inte kort är idealdistansen? Men som sagt står ju rätt inne i loppet!
Samma känsla som dig där, ska den vinna över kortdistans så tror jag den måste göra det den hårda vägen genom att antingen trycka sig till spets efter några hundra meter men vem väljer att släppa då...Eller så får den trycka på i dödens helt enkelt.

Jag kommer definitivt inte att spika, tyckte bara det var en intressant detalj att nämna med pengarna. Jag tycker mig ha hittat några intressant motbud!
10 & 11 är riktigt bortglömda bland de tidiga spelarna, kolla in 11 Al´s Espresious spurt senast på Vaggeryd...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 18:38   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Började kika på DD-loppen så smått nu och det är sällan jag utser en spik redan under söndagen men nu var det enkelt. Viveur Bi har toppchans att leda sitt lopp runt om! Hyggligt startsnabb och är inte helt lätt bakom hästar. Så frågetecknet om taktiken som nästan alltid finns där är ett utropstecken. Sverigesegrarna tagna relativt okörd från ledningen. Senast på Lundens V75-dag blev allt fel, galopp i starten sen satsades det framåt när de körde stenhårt och fick backas ner och tas om. Vann sånär klungspurten trots det. Pissar på de här. Drömmer om att den stannar på under 50%!

Sista loppet är lite värre. Massvis av ljumna ekipage och ett knippe årsdebutanter. Einstein Sisu kan väl vara lite huvudet högre, men man vill ju höra från stallet att de vill vinna för att spika en sån. Enzo Am har fått snabba pengar nu och har fått fina resor när han tjänat dem. Trots halvkasst motstånd tror jag inte på någon jättehög vinstchans. Lennart Sjöhammar sticker ju ut lite som ekipage då motstånd nästan saknas på startvolten. Om tilläggskuskarna inte är så intresserade av att vinna borde Erik kunna ha en hygglig chans att stjäla loppet. Spurtade hyggligt efter vilsamt lopp i kön senast. Ska läsa in mig mer på denna, men noterar att enda vinsten togs bekvämt från ledningen i ett voltstartslopp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 19:07   #6
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Sanda love lär bli kraftig överspelad. Lär knappast få spets, där sitter väl Adrian å lär säkert leda länge å lär ju inte släppa sanda till ledningen. Luktar åter tung körning. Hatten av för vinsten i lördags, men så blendande vinst va de väl inte å distansen?
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 20:07   #7
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Sanda love lär bli kraftig överspelad. Lär knappast få spets, där sitter väl Adrian å lär säkert leda länge å lär ju inte släppa sanda till ledningen. Luktar åter tung körning. Hatten av för vinsten i lördags, men så blendande vinst va de väl inte å distansen?
Sanda dirigerar loppet utv?? Styrkan till det finns helt klart.. Tror den lätt kan vinna detta från dödens. Pratas dock om bike ffg på nr 1. Intressant! Rygg ledaren alt ledare så kan den nog bli giftig då vi har dubbla os
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 20:36   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Sanda dirigerar loppet utv?? Styrkan till det finns helt klart.. Tror den lätt kan vinna detta från dödens. Pratas dock om bike ffg på nr 1. Intressant! Rygg ledaren alt ledare så kan den nog bli giftig då vi har dubbla os
Eller så stryker dom den. Det skulle inte förvåna. Bergh hade kanske räknat med stor risk att den skulle galoppera bort sig igår och då är ju inte start 4 dagar senare något problem. Nu fick den väl gå i botten. 12,7 över full distans på lördagen och sedan ny start 4 dagar senare borde väl inte vara optimalt?
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 21:55   #9
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 634
Sharp$: 22752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Eller så stryker dom den. Det skulle inte förvåna. Bergh hade kanske räknat med stor risk att den skulle galoppera bort sig igår och då är ju inte start 4 dagar senare något problem. Nu fick den väl gå i botten. 12,7 över full distans på lördagen och sedan ny start 4 dagar senare borde väl inte vara optimalt?
Sen är det inte första gg Robban matchar sina hästar så här med kort varsel mellan starterna.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 17:43   #10
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Kommit en bit in i pluggandet inför omgången...

Även om det går att vinna stora pengar trots att spika storfavoriter så kan jag definitivt att försöka fälla några av dem...

Urban Kronos (avd2) är just nu spelad till 60% kommer tillbaka efter en gaffelbandsskada och första starten på 8 månader.... Claes Svensson vill köra i spets med startsnabba 3 Whisky Akema tror det kan bli tufft för Urban Kronos att plocka ner den från dödens utan riktigt tävlingsform...

V86-6 Solkattens Chiron är obegripligt stor favorit för mig med sina 72% just nu, den kommer med 4 raka vinster har avslutat bra över upploppet varje gång med i 3 av dessa 4 vinster har den fått perfekta lopp med ryggresa mer eller mindre fram tills 200m kvar bortsett från ena segern som togs då den avancerade fram till dödens tidig i loppet. 2 S.G Flying Diaval tycker jag är intressant emot från sett bra spår där den sitter i andra spå direkt. Näst senast mötte den just Solkattens och avslutade bra på upploppet till en tredjeplats. De möttes även senast då var det lite skrik om just S.G men den galopperade tyvärr direkt....
Spets lär det inte heller bli få 4 East Doris brukar flyga fram bakom bilen men att Emilia testar att köra i ledningen med ett Sto här känns tveksamt möjligt att Kaj Widell är snabbt framme med Tale of Jacks och sitter i ledningen.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:01   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Kommit en bit in i pluggandet inför omgången...

Även om det går att vinna stora pengar trots att spika storfavoriter så kan jag definitivt att försöka fälla några av dem...

Urban Kronos (avd2) är just nu spelad till 60% kommer tillbaka efter en gaffelbandsskada och första starten på 8 månader.... Claes Svensson vill köra i spets med startsnabba 3 Whisky Akema tror det kan bli tufft för Urban Kronos att plocka ner den från dödens utan riktigt tävlingsform...

V86-6 Solkattens Chiron är obegripligt stor favorit för mig med sina 72% just nu, den kommer med 4 raka vinster har avslutat bra över upploppet varje gång med i 3 av dessa 4 vinster har den fått perfekta lopp med ryggresa mer eller mindre fram tills 200m kvar bortsett från ena segern som togs då den avancerade fram till dödens tidig i loppet. 2 S.G Flying Diaval tycker jag är intressant emot från sett bra spår där den sitter i andra spå direkt. Näst senast mötte den just Solkattens och avslutade bra på upploppet till en tredjeplats. De möttes även senast då var det lite skrik om just S.G men den galopperade tyvärr direkt....
Spets lär det inte heller bli få 4 East Doris brukar flyga fram bakom bilen men att Emilia testar att köra i ledningen med ett Sto här känns tveksamt möjligt att Kaj Widell är snabbt framme med Tale of Jacks och sitter i ledningen.
Jag resonerade likadant när jag läste de där loppen. Speciellt om Urban Kronos. Örjan och Walmann med häst som kommer tillbaka efter skada. Man kan ju vara ganska tvärsäker på att de kommer vara rädd om den där hästen i denna start.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:03   #12
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Kommit en bit in i pluggandet inför omgången...

Även om det går att vinna stora pengar trots att spika storfavoriter så kan jag definitivt att försöka fälla några av dem...

Urban Kronos (avd2) är just nu spelad till 60% kommer tillbaka efter en gaffelbandsskada och första starten på 8 månader.... Claes Svensson vill köra i spets med startsnabba 3 Whisky Akema tror det kan bli tufft för Urban Kronos att plocka ner den från dödens utan riktigt tävlingsform...

V86-6 Solkattens Chiron är obegripligt stor favorit för mig med sina 72% just nu, den kommer med 4 raka vinster har avslutat bra över upploppet varje gång med i 3 av dessa 4 vinster har den fått perfekta lopp med ryggresa mer eller mindre fram tills 200m kvar bortsett från ena segern som togs då den avancerade fram till dödens tidig i loppet. 2 S.G Flying Diaval tycker jag är intressant emot från sett bra spår där den sitter i andra spå direkt. Näst senast mötte den just Solkattens och avslutade bra på upploppet till en tredjeplats. De möttes även senast då var det lite skrik om just S.G men den galopperade tyvärr direkt....
Spets lär det inte heller bli få 4 East Doris brukar flyga fram bakom bilen men att Emilia testar att köra i ledningen med ett Sto här känns tveksamt möjligt att Kaj Widell är snabbt framme med Tale of Jacks och sitter i ledningen.
4 Urban kronos helt given första häst…. om, den inte varit borta från ovalen sedan september förra året, varit skadad med en gaffelbandsskada. Nej, här är en favorit i fara utan tvekan och jag vurmar för hela fältet här faktiskt! 3 Whiskey akema trolig ledare men högst osäker, trivs dock ypperligt på örebro där 5 av 10 vunnits. 6 Uppohoppa mycket kapabel! Nej, vi gör det lätt här och målar på samtliga lappar och hoppas formen saknas på ”fel” favorit Urban kronos.

Det där skrev jag imorse, ruggigt likt vi tänker där haha
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:24   #13
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Sista avdelningen känns väldigt lurig, för mig är Einstein Sisu första häst om man visste att där fanns lite form men den var ju lite knepig i en del starter i vintras och nu vilat i 3½ månad det aviseras även ett lopp i ryggar samtidigt som en annan av förhands favoriterna på sista volten 11 Porthos Race skall ges ett snällt lopp i comebacken...
15 Enzo Am känns ganska färsk för att göra såpass mycket grovjobb själv..
Tycker det lutar lite åt att nån på de främre volterna kan rinna undan ja...

4 Beaks Manello har visat sig vara riktigt vass ut första biten i voltstart och jag tror den kan spetsa även från spår 4, men att den ska spåra runt om känns inte så troligt kan Aston D.K från 3:e spår på 20m tillägg få en fin start och vara snabbt framme och ta över månne? Inte startat sen i Juli-18...OKB tror att det saknas lite fart och lopp i kroppen. 8 Vikens Dome tyckte jag var lite svag senast för att kännas het i detta loppet....


Nej, blir inte klok på sista avdelningen ännu....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+2)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:26   #14
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Sista avdelningen känns väldigt lurig, för mig är Einstein Sisu första häst om man visste att där fanns lite form men den var ju lite knepig i en del starter i vintras och nu vilat i 3½ månad det aviseras även ett lopp i ryggar samtidigt som en annan av förhands favoriterna på sista volten 11 Porthos Race skall ges ett snällt lopp i comebacken...
15 Enzo Am känns ganska färsk för att göra såpass mycket grovjobb själv..
Tycker det lutar lite åt att nån på de främre volterna kan rinna undan ja...

4 Beaks Manello har visat sig vara riktigt vass ut första biten i voltstart och jag tror den kan spetsa även från spår 4, men att den ska spåra runt om känns inte så troligt kan Aston D.K från 3:e spår på 20m tillägg få en fin start och vara snabbt framme och ta över månne? Inte startat sen i Juli-18...OKB tror att det saknas lite fart och lopp i kroppen. 8 Vikens Dome tyckte jag var lite svag senast för att kännas het i detta loppet....


Nej, blir inte klok på sista avdelningen ännu....
Haha och där går våra tankar helt isär ! Kommer nog spika Enzo på onsdag, i alla fall på nån lapp
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 09:10   #15
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 018
Sharp$: 14773
Standard

3 Ottens Dibaba avd 4 , kan nog vara sos för ! Mitt första spikförslag! Sedan är jag inne på att bästa hästen i sjunde är 8 Vertigo N.P en kul och spelvärd spik med alltid farliga Jepson !

Senast redigerad av zimonzzon85 den 2019-05-21 klockan 09:19.
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td