Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 25 maj (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35880-v75-solvalla-25-maj/)

olle 2019-05-19 20:44

V75 Solvalla 25 maj
 
Lördagens V75a ser ruggigt svår ut. Inte minst med tanke på att det är många lite speciella faktorer som spelar in denna dag.

Atg fick ingen jackpot. Det innebär att spelvärdet är ganska lågt. Ingen V75a är lika sönderanalyserad som den elitloppslördagen och att då ha minst 35 procents spelavdrag gör det väldigt svårt att vinna pengar. Elitloppshelgen är den helg på året när atg tjänar överlägset mest pengar och om man vänder på det därmed den helg när deras spelare förlorar som allra mest. Sporten är fantastisk men det finns absolut ingen anledning att inbilla sig att det är lättare att vinna pengar denna helg för det är precis tvärtom. Tiden är sedan länge förbi när en stor del av motspelarna bestod av Harry Boy lirare och berusade solvallabesökare. Nu är det stora tillsammansbolag där dom som gör system generellt är oerhört skickliga och utländska spelsyndikat men med 35 procents spelavdrag ska slå.

V75-1

Stoeliten där Mellby Free fick dåligt spår och där merparten av märrarna är rätt okända för V75 kollektivet. Shadow Gar borde väl ha kanonförutsättningar med spår 3 och kort distans.

V75-2

Härligt spellopp med många potentiella vinnare. Osäker på hur spår 6 i volten med Jorma passar Hankypankyrubyred men om det är spetsläge måste det väl vara mest troliga vinnaren. Men inte alltid Jorma lyckas så bra med springspår i volten.

V75-3

Om det inte vore för hur den folkkära italienarens hästar presterade igår hade väl Vincero Gar varit en spik. Lite osäker nu och mycket info lär inte komma från stallet sedan dom inledde bojkotten mot svensk media. Skulle den galoppera som hans hästar gjorde igår så finns det flera väldigt bra motbud.

V75-4

Sato säger hjärtat. Hjärnan kanske att kuskar som Håkan E Johansson nog får svårt att lyckas när det är V75 final denna speciella dag. Även här många som kan vinna och alla kommer att vara iordningställda till max.

V75-5

Lyckas Goop hålla spets med Emile Zola Sisu är det nog slut, men galopp vid senaste starten i Sverige som jätteskrik och inte sett senaste loppet i Finland.
Annars väldigt öppet även här ser det ut som.

V75-6

Hur passar full distans för italienarens häst här? Bara 1600 m lopp i raden.
Tippar Heart Of Steel på bra startspår. Lesperanza bakspår men nu kanske Goop hänger på biken som det pratades om senast men inte blev av. Väldigt mycket kommer avgöras av hur det blir kört. Goops häst kan ju gå ruggigt fort en bit och sitter den bra till i sista sväng efter toktempo vinner den nog.

V75-7

Harpers ser väldigt spelvänligt ut i år. Hur bra är C.D? Fina resultat i Frankrike .
Kan Handsome Brad plocka 40 m på väldigt bra hästar på start. Avgörs nog även här av hur det blir kört.


Tyvärr för min del börjar V75an redan 14.30 på lördag. Därmed missar jag allt vad livetrav heter elitloppshelgen i år. Bara att bita ihop och komma igen. Kommer därmed heller inte läsa på travet till elitloppshelgen i år så detta var vad jag hade att bidra med.+

Piraten 2019-05-19 21:54

Det är helt fantastiska lopp, och en alldeles grym omgång. Vid första anblicken såg det ordentligt svårt ut, men efter att ha studerat loppen lite noggrannare känns det inte lika omöjligt. Norton Commander har ju ruggig kapacitet för klassen och fick läget, tänkbar spik kanske. Intressant också att se vad Baron Gift kan uträtta i den tuffa silverfinalen, han har ju sett väldigt bra ut i hårda gäng på slutet.

Edit: Men jag kanske får vika mig efter att ha sett Emile Zolas senaste lopp. Öppnar han likt då får nog Conrad svårt att ta sig förbi initialt, och då kan det bli jobbigt.

olle 2019-05-21 21:34

Väderprognosen 4 dagar innan säger 11-12 grader på lördag eftermiddag och regnskurar. Ingen katastrof men verkligen inte vad dom som ska dit hoppats på. 11-12 grader är väl rätt mycket kyligare än normalt.

mikaels 2019-05-21 21:56

Kommer tydligen att bli stordrag på CD i Harpers...mmm...tror inte att jag hoppar i den tunnan, men det är ju långt till lördag...

mikaels 2019-05-21 22:05

I andra ska Jompe visa upp sina konster från springen, kommer nog inte att spika den 59%-aren...men som sagt, så är det långt till lördag...

mikaels 2019-05-21 22:09

Den folkkäre var ju omutlig första månaden förra året, nu har han ju varit här ungefär samma tid och verkar mer och mer mänsklig, liksom i fjol...

Stekel 2019-05-21 22:11

Kollar på Eelis genrep i lördags igen, och jag kan ge mig fan på att Björn hade körorder där. Om att kör in så de får in poäng som räcker. Men att absolut inte bli bättre än trea i det loppet så de kunde stå på start i Harpers.

Hade ingen koll på Koivunen men kollade upp honom och det är ingen duvunge trots att han är 90-talist. 81 vinster på 410 starter i år. Kusen är i form, har hoppat bort mycket pengar i karriären och har bästa spåret av alla. Ruggigt sugen att chansspika!

mikaels 2019-05-21 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 620010)
Kollar på Eelis genrep i lördags igen, och jag kan ge mig fan på att Björn hade körorder där. Om att kör in så de får in poäng som räcker. Men att absolut inte bli bättre än trea i det loppet så de kunde stå på start i Harpers.

Hade ingen koll på Koivunen men kollade upp honom och det är ingen duvunge trots att han är 90-talist. 81 vinster på 410 starter i år. Kusen är i form, har hoppat bort mycket pengar i karriären och har bästa spåret av alla. Ruggigt sugen att chansspika!

Tjaa, Whipped Eggs och ryggen på den, kan vara lösningen...tvillingen 1-2 kanske kan vara något...Jorma har för övrigt dragit en nitlott här också, springspår igen...;)

yoozoo 2019-05-22 08:57

Harper Hanovers lopp är ser verkligen spännande ut och har redan bestämt mig för att offra streck för Redens 11 Son of God ifall den håller sig till under 7-8%. Ingen koll på de franska hästarna men 12 Canular med Åke känns också streckvärd till låg procent. Ifall 1 Eelis ska vinna så krävs det nog att 2 Whipped Eggs gör loppet åt denna och drar i högt tempo precis som mikaels skrev i föregående inlägg, men visst bör även denna duo åka med på en garderad kupong!

Någon som har koll på Åkes uppsittning Canular?

kire1111 2019-05-23 10:40

Känns lite kallt spelmässigt i helgen. Men avd 7 lördag får man väl tacka om % kvarstår på piraten. Fel årstid men har man ju sett så många grr tidigare när den blir lite bortglömd vad som händer
V75
Inlämnat: 2019-05-23, 10:37
Solvalla
Lördag 2019-05-25
Start: 14:30
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Shadow Gar (4, 10)
2: 6, 11, 13, 14 (4, 7)
3: 5 Vincero' Gar (2, 11)
4: 1, 3, 5, 6, 10 (9, 12)
5: 3 Norton Commander (1, 5)
6: 6 Baron Gift (10, 3)
7: 14 On Track Piraten (15, 6)

1x4x1x5x1x1x1 = 20 rader.
20 x 10 x 0,50 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: FSL NQH SRN

kire1111 2019-05-23 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 620007)
Kommer tydligen att bli stordrag på CD i Harpers...mmm...tror inte att jag hoppar i den tunnan, men det är ju långt till lördag...

Sto o mellanvolt över 3000 meter, finns säkert bättre hästar att slösa streck på:smoke:

Cleon_9 2019-05-23 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 620010)
Kollar på Eelis genrep i lördags igen, och jag kan ge mig fan på att Björn hade körorder där. Om att kör in så de får in poäng som räcker. Men att absolut inte bli bättre än trea i det loppet så de kunde stå på start i Harpers.

Hade ingen koll på Koivunen men kollade upp honom och det är ingen duvunge trots att han är 90-talist. 81 vinster på 410 starter i år. Kusen är i form, har hoppat bort mycket pengar i karriären och har bästa spåret av alla. Ruggigt sugen att chansspika!

Sccchhh nu håller vi Eelis för oss själva ;)

Stekel 2019-05-23 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 620239)
Sto o mellanvolt över 3000 meter, finns säkert bättre hästar att slösa streck på:smoke:

Det där med mellanvolten känns ju faktiskt rätt iskallt. Verbeck i svensk volt på det, njaaa. Satte dit Bird Parker för några år sedan, men det är väl att blanda äpplen med päron. Fick ett fint lopp sist och ett litet femårigt sto som fått lite snabba pengar på sig efter fina lopp (bara sett det sista än) ska gå ut och vinna Harpers? Njaaaaa.

Trazan 2019-05-23 19:28

Winter Burst, Summer Heat och all annan skit som Lord Skarplöth kör ner i halsen på oss kan slänga sig i väggen. Elitloppslördagen är alltid årets mest kittlande V75 för min del. Fantastisk sport och i regel väldigt spelvänligt. Detta brukar också visa sig på omsättningen.

Avd 1: Räkna med en rivig inledning. 1-4 lär ladda ordentligt från början. 1609m är såklart ett plus för de innersta spåren men jag tror ändå det blir Shadow Gar i spets efter 300 meter. Sen är det väl troligt att Gocciadoro ställer en allvarlig fråga ut på första rakan. Hur Pippo resonerar då är inte helt lätt att veta. Med tanke på segern senast lär han väl vara sugen att svara även om Shadow Gar kanske visat på senare år att hon inte vill gå i full fart hela vägen. Om man visste att Gocciadoro får överta hade jag rankat Peace of Mind först men i och med att Pippo mycket väl kan svara spets och det oavsett lär bli en vansinnig öppning rankar jag Mellby Free som etta. Jänkarvagnen åker på och Goop har goda chanser att slinka igenom bra från bakspåret.

Rank: 10 - 4 - 3 - 1 - 8 - 5

Avd 2: Hankypanky Rubyred är givetvis rätt favorit. Procenten (53) är dock alldeles för hög som jag ser det i nuläget. Hon har förvisso skött sig tidigare i voltstart men nu var det ett tag sen hon provade på volt. Lägg därtill att hon bara gjort sju starter och nu ska volta framför en högljudd E-läktare. Nä, det blir ingen spik för min del. Första motbudet som jag ser det är Fossens Wally men även där kan springspåret innebära problem. I och med att favoriten dragit på sig så mycket spel finns det många roliga drag som är alldeles för lite spelade.

Rank: 6 - 7 - 14 - 13 - 11 - 12

Avd 3: Här kommer omgångens största favorit i Vincero Gar. Med tanke på hans två insatser på svensk mark är det förståeligt. Presterar han på samma nivå bör han vara helt oslagbar i denna klass. Enda frågetecknet är väl egentligen stallformen som inte varit lika lysande, exempelvis på Gävle förra lördagen. Samma tendens fanns ju även efter att hästarna varit här några veckor ifjol. Jag misstänker dock att Gocciadoro varit hemma och ”laddat upp” ordentligt. Nyckeln för min del är att kolla hur Gocciadoros hästar presterar på V4an innan samt på fredagen. Presterar de som vi är vana vid att se är det nog bara att plita ner ett singelstreck på Vincero Gar och gå vidare. Gör de inte det får man nog försöka fälla ändå med tanke på den höga procenten. Excalibur IT imponerade på Vermo och är första motbudet för min del.

Rank: 5 - 4 - 1 - 2 - 11 - 12

Avd 4: Ett mycket spelvänligt lopp. Hjärtat klappar väl lite extra för Sato men han får stå tillbaka lite i min rank denna gång. Marcelo Wibb var ruskigt bra sist och kan bli tuff att stå emot för övriga. Det är dock inte lätt att vinna från bakspår denna helg och jag ger därför tipsnicken till Charlock Wiking som jag ser som spetsfavorit. Det vankas dessutom barfota runt om för första gången och jag tror han blir svårfångad om han kommer till ledningen.

Rank: 3 - 10 - 1 - 5 - 6 - 9

Avd 5: Har svårt att välja vilken av Emile Zola Sisu och Norton Commander som jag ska ranka först. Emile Zola Sisu är min spetsfavorit och insatsen på Valla från finalerna i höstas sitter kvar på min näthinna. Samtidigt verkar Conni löjligt nöjd med Norton Commander och stallformen är ju helt otrolig. Det aviseras även jänkarvagn för första gången på Norton Commander vilket såklart är ytterligare ett plus. Bakom dessa är Mellby Club solklar tredjehäst för min del men därefter är det mer öppet.

Rank: 1 - 3 - 5 - 9 - 4 - 11

Avd 6: Tråkig strykning på Lesperanza. När det gäller Varieta Luis är det samma råd som tidigare nämndes för Vincero Gar. Med tanke på Baron Gifts senaste insatser i Gulddivisionen kan man tycka att han borde vinna ett sånt här lopp men det kan bli trafikproblem tror jag. Spetsfavorit för min del är Heart of Steel och jag tycker att han tappats bort lite på det tidiga spelet. Lyfter därför upp honom som förstahäst i nuläget. PU har höga tankar om denna hästen och han var ju stor favorit på Åby när han mötte både Varieta Luis och Milliondollarrhyme. Då var han klart sämre men såg bra ut igen senast på Lunden. Jag vill även varna för Global Trust som sett lysande ut på slutet och gynnas av strykningen på Lesperanza. Om de kör riktigt hårt där framme kan han bli tuff att stå emot för dem där framme.

Rank: 5 - 11 - 3 - 6 - 2 - 7

Avd 7: Dagens höjdpunkt, såväl sportsligt som spelmässigt. Än så länge är CD inte så hårt spelad men jag befarar att det kommer dra iväg och att hon kanske till och med blir favorit innan spelstopp. Jag är väl medveten om att ett sto på mellanvolten inte ska kunna vinna Harpers men när det gäller hästar som går ner till Bazire upphör alla ”ska” att gälla. Kolla bara på Looking Superb som gick från att vara en medhängare i klena V75-lopp till att bli tvåa i PdA. CD har gjort två starter hos Bazire och löst dessa på bästa sätt. Hennes sista jobb tillsammans med Aubrion du Gers finns ju dessutom på film och hon ser lysande ut. Hon är såklart lite osynad hos Bazire men hon kan vara hur bra som helst. Given DD-spik för min del, kanske också spik på V75. Bakom henne är det öppet. Handsome Brad har varit grym på slutet men det kan bli tufft att plocka in dubbla tillägg på de bra hästarna på startvolten.

Rank: 10 - 6 - 15 - 5 - 2 - 1

Talmannen 2019-05-23 21:48

Förr var jag hyfsad på att spela, men numera är jag en sopa. Dock har många av mina skrälltränare/kuskar/kusar slutat eller flyttat...

Förr kunde jag hitta finska kusar som gav bra betalt. Gav upp för några år sedan, då även det gick åt skogen. Dock tycks finnarna kommit tillbaka, så därför vidarebefordrar jag mina uppdaterade länkar för självstudier:

Alltså några tips om hur man kan kolla upp "finska" hästar. Jag har valt att ta 4 Excalibur It i avdelning tre som exempel:

Videoarkiv: https://veikkausmedia.fi/?video=20190504_11_109

Blåste till spets från spår 6 bakom bilen och gjorde en sås. Utklassade konkurrenterna, bl.a. Merit som också ställer upp i samma lopp denna gång. Näst senast mötte den guldkusar som tjänat upp emot motsvarande 3 Mkr...

Resultatlista för enskilt lopp: https://ravit.is.fi/tulokset/152776

Hästens resultat i stort och kommentarer etc: https://ravit.is.fi/hevoset/69574/Excalibur%20It

Det är en stor fördel att kunna finska eller ha någon som kan översätta, som min fruga...

Själv kommer jag troligen att gardera omgångens största favorit med just Excalibur It. Ta en titt själv!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved