Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 26 maj (elitloppet) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/35882-v75-solvalla-26-maj-elitloppet/)

Fulsprit 2019-05-26 17:55

Nybrink är ju en tvättäkta idiot och kör med känsloargument! Dessutom vill han diska Verbeek, helt enligt reglerna, men inte Dijon, då kan man strunta i reglerna - vilken nolla!!!

mikaels 2019-05-26 17:57

Vi i Sverige brukar inte diska för saker som händer så tidigt som varvet före mål, utan ge rejäla böter...

Rob 2019-05-26 17:58

Tror man fegar ur och inte diskar Dijon eftersom man då även måste diska Aubrion som tjänade på sin trängning? Eftersom de resonerade som så att de inte kan utesluta att han inte tjänade på sin trängning när Dijon vinner.

Basse 2019-05-26 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 620964)
Nybrink är ju en tvättäkta idiot och kör med känsloargument! Dessutom vill han diska Verbeek, helt enligt reglerna, men inte Dijon, då kan man strunta i reglerna - vilken nolla!!!

Ja bägge borde diskats.

Måste erkänna att trots att jag spelat Aubrion du Gers Vinnare så hade det känts fel att vinna när Jos körde som en arsle.

Jag hatar sådana trängningar och just denna var otroligt tydlig och extra ful.

Make the Mark skulle vunnit om domarna vågat döma!

Otroligt fegt av domarna

Lobo 2019-05-26 18:00

Det går inte att diska en häst om de inte diskade den i försöket för samma förseelse. Den skulle redan varit diskad där. De hade även att om de diskar Dijon, så vinner Verbeck som borde varit diskad för trängning. Hade de diskat Verbeck hade de säkert diskat Dijon också. Fega och urusla domare.

Synd om Goop, Redén och Nurmos? Inte speciellt.

Fulsprit 2019-05-26 18:00

Dijon måste ha tio liv - detta då han ej ens borde vara i final! Passgång mest sannolikt även då, men mest för att om Ulf Eriksson legat kvar i rygg på Orioun De Gers i försöket så hade Milligans School gått till final, och inte Dijon! Kolla får ni se!

Fulsprit 2019-05-26 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 620967)
Ja bägge borde diskats.

Måste erkänna att trots att jag spelat Aubrion du Gers Vinnare så hade det känts fel att vinna när Jos körde som en arsle.

Jag hatar sådana trängningar och just denna var otroligt tydlig och extra ful.

Make the Mark skulle vunnit om domarna vågat döma!

Otroligt fegt av domarna

Hade 450 kr om på Verbeeks till 9 ggr pengarna på ATG!

kowitt 2019-05-26 18:03

Helt klart ett politiskt beslut att fria, allt annat vore en mardröm för Solvalla med tanke på kommande elitlopps event. Sorgligt men man viker sig för Frankrike.

Basse 2019-05-26 18:04

Nu skippar jag travet till på Onsdag.

Det tar ett tag att smälta alla intryck efter denna helg.

Nya tag på Onsdag och V86.

mikaels 2019-05-26 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av kowitt (Inlägg 620971)
Helt klart ett politiskt beslut att fria, allt annat vore en mardröm för Solvalla med tanke på kommande elitlopps event. Sorgligt men man viker sig för Frankrike.

Fransmännen lär vara minst lika upprörda...

mikaels 2019-05-26 18:09

Fick Dijon rättad som vinnare, både på Unibet och som"övriga" på svs, spelade det efter att jag var i Nice och såg den ge RE en match...så jag är mer än nöjd, personligen...men fel var det...

eveton 2019-05-26 18:13

Riktigt bitter eftersmak. Att vinnaren kommer undan med passgång i såväl försök som final är inget annat än en skandal! Tvillingspelet på 1,4 med en för mig ovanligt hög insats gör även att det blir kostsamt för mig personligen.

Frasse77 2019-05-26 18:14

Alla säger det är solklar passgång, men kanske jag är blind men anser det är dåligt trav men inte passgång. Då hade jag ändå spelat MM som vinnare av Elitloppet i förhand.

mikaels 2019-05-26 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 620976)
Alla säger det är solklar passgång, men kanske jag är blind men anser det är dåligt trav men inte passgång. Då hade jag ändå spelat MM som vinnare av Elitloppet i förhand.

Är dåligt trav sista 100 o blir passgång sista biten...

mikaels 2019-05-26 18:21

Hade Björn kört sin egen Nadal B, så tror jag att den haft en mycket bra chans att vinna...