![]() |
Citat:
Charrua och Milligans har mötts en gång med exakt omvända förhållande, med Milligans utvändigt. Då öppnade de jämnsnabbt, ja Milligans var något snabbare t om men Charrua höll ut och spetsade. Men att den skulle kunna ta en längd är jag ytterst tveksam till. Lägg därtill att Jansson inte är lika gasglad och mer sansad än Emilia Leo (på gott och ont) så tror jag han ger sig snabbt och istället kliver ner i rygg på Milligans och lämnar dödens åt favoriten. Sen kanske favoriten är så bra att hon vinner ändå, men jag lär nog gå rakt ut på Milligans med dessa förutsättningar. Framför allt också med det rejäla kuskplusset och Tarzans tydliga optimism. |
Två andra skrällar i omgången kan va 12 Hunkydory Degato och 3 Minelli. Hunky har slagit Chacha Sisu 1% är ett skämt på Hunky
|
En annan skräll jag tror riktigt mycket på är 3 Viktor Barsk. Vann på 13,6 över 2640am näst senast från spår 10 som ni kan se och från dubbla tillägg senast. Bra spår och gillar även Djuse bröderna som vinner mycket på just sådana här banor som Östersund.
Slog bland annat Findus M Sweet Eddie som det snackade lite om. |
Citat:
|
Vidare tycker jag att man, om man inte spikar Jacques Noir, bör ta med Kövras So Far i första. Från spår 8 i volt kan det ibland lösa sig bra och han har kapacitet som räcker långt i ett sånt här lopp. Dessutom är det hemmabana för ägarna så räkna med att Bergharn gärna sätter dit honom just imorgon.
Två andra spelvärda hästar tycker jag är Knifetown Lover och Eldorado B. Knifetown Lover var tvåa på V75 i februari, endast slagen av Whipped Eggs. Han har högst segerprocent i loppet och jag tror nog han har högst kapacitet också. Bakspåret är såklart ett minus men i och med att det är lång distans bör han ändå kunna komma till i loppet. Eldorado B går ordentligt ner i klass, sist höll han klart godkänt från dödens i ett Sweden Cup-försök. Starten innan var han tvåa på V75 (bl.a. före Weekend Fun) och i starten innan dess satt han fast med krafter kvar bakom Perfect Spirit. Spåret är såklart ett problem och med många startsnabba är det vingelläge. Hittar Jansson ner på ett vettigt sätt kommer han dock bli farlig till slut då det lär gå undan värre i detta lopp. 8 % just nu, det är för lite! |
Kommer 7 MindYourValue W.F till från sitt spår och det blir körning så kan nog Bergh vinna detta. Tvåa bakom Sorbet från dödens från spår 10 på kort. Tror inte ett sto vinner över grabbarna här. Inte Ina Scot direkt. Som om DE skulle ha en chans i Prix d Amerique, typ inte. Hoppas jag har fel för det skulle va kul om hon slog dem.
|
Citat:
|
Citat:
|
AVD 7
Mycket omkring spetsstriden i det här loppet. Längst bak vilar en viss Örjan på hanen...hur många ggr har han vunnit likn. lopp från det läget? Många!
Flash Hammering var bra senast som 30-oddsare. En stark rackare som Westholm själv gillar en hel del. Inte fel att strecka Örjan där idag! Märk väl; Westholm är uppe enbart med en häst: Flash Hammering!! Take it or leave it! |
Citat:
Att det aldrig skulle gå att säga med 80 % sannolikhet i de högsta klasserna håller jag inte med om. I detta fall kanske jag var lite väl offensiv, får skylla på vinaren som slank ner igår kväll... :) Att det är mer än 50 % sannolikhet är jag dock helt övertygad om. Vad den egentliga sannolikheten i detta loppet är kan vi heller aldrig veta, det blir ju just en uppskattning. Vis av tidigare erfarenheter slår jag inte vad på detta sätt med personer jag inte känner. Hade ett spelbolag erbjudit 2 ggr pengarna på det hade jag dock lirat. |
Citat:
Kul hursomhelst att det finns lite olika uppfattningar om spetskörningen, oftast är alla rörande överens. Så blir det på ett helt annat sätt sen. Off topic kan jag ge er ett bergsäkert lir som räddningsplanka senare ikväll om ni torskat hårt på travet. Årets lag-VM i dart World Cup of Darts går av stapeln i Hamburg i helgen och ikväll kommer Holland köra över Polen. Det är ordentlig klassblandning och jag fick 1,20 på det igår (b365). De lägger inte det med mindre än att de fått matflrgiftning sen matchen igår kväll där de förnedrade Spanien och visade att båda var i form och funkade riktigt bra som ett lag. 99% vinstchans och jag är helt seriös med den värderingen. Att Skottland dänger Sverige är ungefär lika säkert, men oddset lite lägre. 1,071 sist jag kollade. |
Mt insider en av mina favorithästar pga startsnabbheten. Inte optimal balans idag. Han har missat spets några få ggr från framspår med spår långt ut. Blev utsvarad en gång av en Berghhäst och gallat nån gång vid maxladdning. Är inte säker på spets alls idag. Det är inte Olle heller då han har en A B och en C plan vad ja läser av det han säger.
|
Jag tror också Milligan`s School håller ut övriga. :)
|
Nån som kommer sitta fint på det nu när 9 Generalen är struken är 10 Volnik Du Kras :) Rygg på 2 Milligans School. Vid hård körning om nu DE sitter i dödens och Jorma i rygg så kan det smälla.
|
Kul omgång detta efter att ha läst på lite och jag hoppas formen från förra helgen och delvis i onsdags håller i sig. Jag lutar åt att köra matematiskt då ju fakta är att de tre ggr jag satt sjuan senaste året har varit matematiskt. Är också lite inne på samma offensiva inledning som förra helgen, dvs. två spikar direkt.
Tankarna så långt: 1: Spikar mest troligt Jaques Noir som borde spetsa men som kan vinna även annars. Var tidigt inne på 4 som var mkt bra senast. Men står ju hårt inne nu. Tokskrällen är 12 om det, mot förmodan, körs för hårt där framme. 2: Chacha Sisu är mitt drag och jag lutar åt spik till skön procent. Tanken är då spets och slut. Bakom där är 7 och 15 mkt streckvärda. 6 borde få svårt när den öppnar så trögt. 3: Klurigt lopp som känns mkt "en eller många". Jag kommer att gardera, dels då jag lovat mig själv att inte spika trötte Jorma i såna här lopp. Mitt andrastreck är faktiskt 12 som kan vara en kanon och kanske glöms Frida bort. Bakom där är både 5 och 11 mkt spelvärda. 8 vann senast och åker kanske med men spår och kusk är ju inga direkta plus. 4: Hopplöst lopp där alla norska plus JOP-hästarna nog måste med. Slutar väl då med att favoriten sköter sig och vinner. 5: Hungarian med Jepson känns som klar etta i mkt profillöst lopp. Men här känns det som alla kan vinna. 6: Är enig med övriga som tror Milligans tar spets och jag kommer att spika utifrån den övertygelsen. 7: Borde stå mellan 1,2,5 nu när Ural tyvärr blev struken. För mig är 2 förstastreck då 5 är ny i klassen och 1 verkar leva på gamla meriter. Om gardering så måste såklart 12 med på typiskt Örjan-läge. |