![]() |
Dahle on fire !! Hur ser sista avd ut för dig ? ;)
|
Tur att det kommer nya lopp och V5 är nog inte lika belyst idag
|
Mjo "gasa" på ska han nog göra med Toutre om det bjuds tillfälle vilket kanske är tveksamt om ettan pinnar på!? Toutre ska väl inte gå bakifrån på denna bana? Kan han GASA så jävligt att han ändrar på positionerna?
|
Otroligt snabb resultatrapportering från Oviken det ska dom ha credit för
|
Citat:
Ett sista torsklir nu, V/P på Highway Patrolman! Går inte det in ska jag nog bojkotta spel på både Hoting och Oviken för evigt (om jag nu inte är förbi på banan på semester och lägger någon nöjesslant på plats). Min historik där är usel och det verkar inte finnas någon ljusning. |
Citat:
Kvar med 3 streck, och bara för att jag lägger ut den så jynxar jag för mig själv och kommer att missa. Men.... Dessutom LD mot de 3 med olika insatser V4 Inlämnat: 2019-07-23, 12:15 Oviken Tisdag 2019-07-23 Start: 12:20 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (2, 5) 2: 6, 9 (7, 8) 3: 1 Destiny River (3, 6) 4: 1, 7, 8 (5, 3) 9x2x1x3 = 54 rader. 54 x 1 x 2,00 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. Rättningskod: MQT RTH PTP |
Äntligen kom den! Omstartsignalen på Ovalla är en höjdpunkt varje år ;)
|
Tvilling 1/2!
|
BioNICKEL Man, hehe - vilka klantar!!!
|
Diskningsvarning där väl? För väldigt tight vinst och visst skickade han ut fyran i kurvan lite snävt?
|
V&P
Inlämnat: 2019-07-23, 12:56 Oviken Lopp 4 Tisdag 2019-07-23 Start: 13:23 Kostnad: 10,00 kr Vadet gäller startnummer 3 Milan Töll 1 x 2 x 5,00 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr. Rättningskod: HVR WTC STN La bara en guldpeng hehe men draget var bra .. hoppas nån rygga på sidan 1 :) |
Det såg man inte komma
|
Var väl 3an som vann?
spelade 4an vinnare men främst plats... hmm |
Igår kväll var det nostalgi på hög nivå, travbanebesök i Uleåborg. Samma gäng som för 40 år sedan var där mer eller mindre regelbundet. På den tiden kunde vi nästan alla hästar i norra Finland och kunde ge dom finska travspelarna(troligtvis världens bästa travspelare) en match. Idag är det programläsning och synintryck som gäller och det kommer man inte långt med i broderlandet, så vi fick alla fyra vända hem med klara förluster, trots att vi hade "konstaterat"(läs, inmundigat pilsner)...nåväl, trevligt hursomhelst...
|
Citat:
På dessa småbanor skall det mycket till för diskning... |
Citat:
|
Citat:
|
Hehe, som sagt. Lägger jag ut, åker jag dit som vanligt.
Man skulle garderat mer o plockat med barfota dansande Milan Töll, men lätt efteråt |
Slutet gott kan man kanske säga!!!!!!!!!!!!
VINNARE Inlämnat: 2019-07-23, 13:09 Oviken Lopp 4 Tisdag 2019-07-23 Start: 13:23 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer 3 Milan Töll 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. |
197 kr på en satsad guldpeng :)
|
Susanne skulle ha tagit en lugn dödens nu kördes loppet i halsen för en tredje häst den var svår trots bfro
|
Citat:
|
Citat:
Trodde mkt på 7an när OA annonserade att banan var lite lös för toutre. Sen körningen var ju inte den väntade även om Sussanne ska jättecred för att hon "vågar" utmana favoriten, ovanligt i dagens trav! :hattenav: :thumbup: Tvillingen borde man ju provat men som någon sa, såg inte Milan Töll komma som vinnare |
Citat:
|
Citat:
|
Kollar om loppet igen och han går ju både ut alldeles för sent och skickar sen dessutom ut ett spår extra när han är ute ur kurvan. En jävla domarskandal att de inte ens granskar det, utan ropar ut resultatet så fort de plockat fram fotot och försäkrat sig om vem som är först i mål...
Ps. Jag är inte bitter. Ps 2. Jo, det är precis vad jag är. |
Citat:
|
Ett litet vinnarspel på O.M Flame får det bli...
|
Hehe, härlig styrning utav Jimmy Dillner!!!
|
Vi testar Emilia Leo som vinner med det mesta nu för tiden...
|
Hur i HELVETE kunde denna start få gå i väg???!!! Nummer ett är ju femma i väg, tre längder bakom de fyra första vid kommandot KÖR!
|
Citat:
|
In o slaska lite nu på min andel Vaal galopp sydafrika!
Ryggar till stor del galopptips.se som är grymma, dock går jag med lite ledning av fasta oddsen mot deras spik i sista(tar inte bort) som är för hårt streckad så sett... Lutar åt spik nr två i förstas men vill avvakta lite till. 20 kr andelen(valfritt antal) i andelsforumet. |
Reflektioner Oviken Tomas Åhlund satt väl i andra spår genom sista kurvan och skickade ut Clara jonasson rätt ut i staketet det spåret hade hon redan? Nu har inte jag översiktsfilmen som domarna har men det såg mer än tveksamt ut tyckte även att Susanne O hoppade över mål i V5-3 men enligt Susanne själv var det halvmetern efter mål! Hoppas då det är riksspel att rikstotofunktionärer är på plats då det är viktigt att det blir rätt bedömningar även på lilla Oviken.
Själv blev jag diskad i efterhand jag var utanför bangränsen med mina egna idéer idag på streckspelen Jag tar nya tag och återkommer med andelsspel då jag är påläst och nu är jag revanschsugen till max |
Citat:
|
Det var tveksamt även i det sista loppet då vinnaren satt i andra spår men här kollade faktiskt domarna på löpningsfilmen och friade vinnaren
|
Bedrövligt...det är ju rätt sällan man skickar ut hästen ett extraspår och lämnar plats åt en av de värsta hoten om man inte blir tvingad till det liksom. Det kan ju se frivilligt ut, men alternativet är ju liksom att börja tacklas tillbaka och offra hästen. Så det finns ju i praktiken inget val. Ett otyg det där, ska man vara med får man fanimig rycka i högertömmen i tid!
|
Töll hästarna levererar! Idag på Oviken och igår två på Skellefteå!
Lite skoj då alla Töll hästar är "uppväxta" nån kilometer ifrån där växte upp/bor! Snygg rek för Bowery och snyggt vinnarspel SO på just Milan Töll! :) |