Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Mantorp 31/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36613-v86-mantorp-31-7-a/)

Shooter 2019-07-31 21:39

Bäst är om Cab Lane eller Thrust Control vinner sista. Goop har en fin häst, men den får nog svårt från läget. Borde kanske ha tagit med den också på V86:an.

Bluesmith66 2019-07-31 21:39

Man kanske borde litat mer på den här statistiken: ;)

V86-statistik Mantorp
Medianutdelning: 2 016 kr(62 718 kr)
Favoritsegrar: 63%(38%)
Spetssegrar: 63%(40%)

Favoriter
Så ofta vinner minst X antal favoriter när V86 körs på Mantorp. Data från 2015.
Antal Träffprocent
1 100%98%
2 100%89%
3 100%61%
4 100%31%
5 100%15%
6 0%4%
7 0%1%

Verkar stämma idag också...förutom antalet spetssegrar....trist !! :gun_bandana:

svepet 2019-07-31 21:40

V86-7 - trav när det är som allra värst. Vidrigt. Ingen tävling alls. Överenskommet på förhand? Inte omöjligt. Ala kliar du min rygg idag så kliar jag din nästa gång. Klart Mika visste på förhand att han skulle få överta. Mot en jämnspelad häst. Varför skulle han annars köra fram när han aviserade snällt upplägg. Hade han fått svar hade det blivit blytungt.
Uppgjort på förhand ala Solvalla....

TOBYTYKE 2019-07-31 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 630724)
V86-7 - trav när det är som allra värst. Vidrigt. Ingen tävling alls. Överenskommet på förhand? Inte omöjligt. Ala kliar du min rygg idag så kliar jag din nästa gång. Klart Mika visste på förhand att han skulle få överta. Mot en jämnspelad häst. Varför skulle han annars köra fram när han aviserade snällt upplägg. Hade han fått svar hade det blivit blytungt.

Det var ju en sprinter som släppte och var chanslös att ta någonting efter lucka, övertygad om att Miami hade ätit upp den lusen från dödens om Mika velat

mikaels 2019-07-31 21:44

Citat:

Kan hålla med dig, på sätt o vis...men om man lyssnar på förhandssnacket och vet förutsättningar för BC, så blir detta scenario ett av dom väldigt troliga...

Shooter 2019-07-31 21:51

Perfekt! Full pott. :)

svepet 2019-07-31 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 630725)
Det var ju en sprinter som släppte och var chanslös att ta någonting efter lucka, övertygad om att Miami hade ätit upp den lusen från dödens om Mika velat

Det tror jag också, åtminstone hur de såg ut idag. Lätt o argumentera efteråt. Men kanske hade nån annan vunnit då. Loppet hade inte varit uppgjort o klart varvet kvar. Och varför aviserade inte Mika offensivt upplägg? Finska spelkompisar som gick in tungt?
Hävdar fortfarande att trav suger när det ser ut så här, åtminstone om det inte framkommit annan info.

mikaels 2019-07-31 21:53

Jackpot nästa onsdag, alltid trevligt;)

mikaels 2019-07-31 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 630728)
Det tror jag också, åtminstone hur de såg ut idag. Lätt o argumentera efteråt. Men kanske hade nån annan vunnit då. Loppet hade inte varit uppgjort o klart varvet kvar. Och varför aviserade inte Mika offensivt upplägg? Finska spelkompisar som gick in tungt?
Hävdar fortfarande att trav suger när det ser ut så här, åtminstone om det inte framkommit annan info.

Hallå! Om det delges info om ZWA, så är ju inte Mika dummare än att han ändrar sig och utnyttjar detta...

svepet 2019-07-31 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 630730)
Hallå! Om det delges info om ZWA, så är ju inte Mika dummare än att han ändrar sig och utnyttjar detta...

Ok, jag har inte suttit klistrad framför liven så jag har nog missat nån info. Sorry. Ibland har jag annat i livet för mig.

För info kan jag säga att jag inte spikat ZWA, jag försökte bara göra en objektiv bedömning av ett urtråkigt travlopp. Annars finns det ju många som analyserar travlopp i efterhand utifrån sin egen bong.

mikaels 2019-07-31 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 630731)
Ok, jag har inte suttit klistrad framför liven så jag har nog missat nån info. Sorry. Ibland har jag annat i livet för mig.

För info kan jag säga att jag inte spikat ZWA, jag försökte bara göra en objektiv bedömning av ett urtråkigt travlopp. Annars finns det ju många som analyserar travlopp i efterhand utifrån sin egen bong.

OK, men dom gick ut med passivt upplägg på ZWA och tänkbar släpp...det var ju detsamma som en bjudning till vinnaren och MF hade kanske inte hört det innan sin intervju(kuskar och tränare har en massa att göra på banan och kan inte som vi sitta med intervjuer hela tiden)...

Bluesmith66 2019-07-31 22:17

Urtrist att ha lagt hela dan på att plugga, leta skrällar och komponera system...och så kan inte ens en enda förbannade kantboll gå in på 8 lopp !!

olle 2019-07-31 22:18

Örjan fast i sista med Walmannhästen såg jag precis. Inte helt oväntat . Ett ton sparat men Nurmoshästen som vann riktigt fin med.

2,18 i v odds hos svenska atg på Forfantone Am. Inte konstigt att folk väljer andra spelbolag för v spel när atg oddsen blir så ruggigt dåliga. 15 procents spelavdrag på en numera konkurrensutsatt marknad vad gäller den spelformen duger inte.

abborre 2019-07-31 22:51

Citat:

Inte uppgjort. Bara det att alla inte är lika sugna för seger i alla lopp! Annat i fotboll när typ Southampton möter topplag eller sämre lag så är det alltid kamp o man vill vinna även o du backar hem laget mot toppen ock parkerar bussen o tar en poäng så är man nöjd;)

shjuve9le 2019-08-01 08:49

kul när örjan kör prepare med både 12 aleppo och forfantone , tråkigt, hade kunnat gått utv med båda och gett dom ett riktigt lopp med barfotatestet.