Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 14 augusti (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36736-v75-solvalla-14-augusti/)

Altoc 2019-08-14 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 633803)
Jag är sååå avundsjuk på er som har eller haft en insikt som de flest inte har inom sporten. Därför är jag så intresserad av dessa historier från insidan, så fortsätt gärna med dessa. Ja, man ser att hon brinner för hästarna och sporten och vem slulle vilja ta detta från denna starka kvinna - kudos till henne på alla vis! Och dig, Mackpeter för att du förtäljer oss från insidan!

:cheers::smoke::clap:

Blir lätt lite off-topic då i speltrådarna. Men visst finns det mycket att berätta. Och även mycket som inte ska berättas...

Fulsprit 2019-08-14 21:24

Att komma från seger på vilken skittid som helt är oftast bättre än att ha gjort en kanontid, som favorit, såsom inkommande fyra...

Altoc 2019-08-14 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 633806)
Att komma från seger på vilken skittid som helt är oftast bättre än att ha gjort en kanontid, som favorit, såsom inkommande fyra...

Ligger mycket i det. Som Riordan brukar säga ”Time only counts when you are in jail”. :)

mikaels 2019-08-14 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 633556)
Tjaba mikaels, du undrade när din Lucky streak upphör, nu är du nära, när tuppkammen växt så till den milda grad att du letar "överstreckade" för att knipa dem på vinnarspel :lol:

Vassa tränare på de två du nämner, Reijo o Bergh hjälper förstås men allvarligt själv ratar jag hästar med två raka eller fler på slutet mer eller mindre regelmässigt.

Ironiskt nog har jag snöat in lite lätt på Peter U:s Heart of Steel som har fem raka :lol: ... fast börjar snegla på Perfect spirit där... står lagom hopplöst till haha

jaja den som lever får se... :popcorn:

Du fick rätt, sämsta dagen på mycket länge...bara 1200 i vinst, slutet är nära...:cry:...

Fulsprit 2019-08-14 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 633805)
Blir lätt lite off-topic då i speltrådarna. Men visst finns det mycket att berätta. Och även mycket som inte ska berättas...


Jo, men jag ansear tvärtom att de beikar mer än att de stör då de oftast hänger ihop med hästarna i realtid. Att bara ha en anekdottråd skulle för mig inte vara samma intresse eller ögonstundsinsikt!

:cheers:

Altoc 2019-08-14 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 633809)
Jo, men jag ansear tvärtom att de beikar mer än att de stör då de oftast hänger ihop med hästarna i realtid. Att bara ha en anekdottråd skulle för mig inte vara samma intresse eller ögonstundsinsikt!

:cheers:

Själv håller jag med. Men vissa vill enbart trådarna ska handla om första barfota eller bike.

salama 2019-08-14 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 633782)
Som mycket ung träffade jag Margareta - Skepparns dotter. Hon kom till stallet och gick igenom sina hästar. Därefter försvann hon i två dygn med tränaren. Hon gillade rejäla karlar. För mig heter hon Wallenius. Sveriges sannolikt rikaste och mest ödmjuka kvinna.:hattenav:


Pratade med en person som i 15 års ålder bodde på Menhammar på 50-talet när han spanade i buskarna när Fröken prasslade med drängarna på gården.

Pappan till dotter satte stop för vidare fortsättning,därför att det finns gränser i livet.
Hoppas hon hade trevliga minnen om den tiden.

salama 2019-08-14 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 633793)
Av de 37,3 miljoner som omsattes ikväll fick spelarna tillbaka 9,7. Snacka om konfiskering. Tänk om legolas kunde dra igång streckspel igen i stället för dessa skräpspel hos svenska atg.

Jag räknar att vinna 4 gånger om året och då ska SJUAN ge minst halv mille.

200 000 ska jag spela om året att få 500 000.
Är det okey?

Egentiligen räcker det en bra vinst om året att man är njöid!

Melander 2019-08-14 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 633793)
Av de 37,3 miljoner som omsattes ikväll fick spelarna tillbaka 9,7. Snacka om konfiskering. Tänk om legolas kunde dra igång streckspel igen i stället för dessa skräpspel hos svenska atg.

För egen del bryr jag mig inte mycket hur mycket spelarna får tillbaka.Det viktiga för mig är att vinna pengar och inte gå minus oav.Men vi har olka agendor tydligen.

Fulsprit 2019-08-14 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 633793)
Av de 37,3 miljoner som omsattes ikväll fick spelarna tillbaka 9,7. Snacka om konfiskering. Tänk om legolas kunde dra igång streckspel igen i stället för dessa skräpspel hos svenska atg.

Inte optimalt, nej - men alla vet vad de ger sig in i, eller hur? Huset sitter ALLTID på pengarna och fördelarna, det vet alla som spelat minst ett par år.

Men vad då säga om spelare som dig då, Olle, som tydligtvis enkom spelar när det finns spelvärde och kanske då vid jackpottomgångar - är inte du/ni de verkliga parasiterna? Inte spela när det riskeras bli noll på 4, 5, 6 och 7 rätt. Vad tillför ni spelet? Ja, självklart skall man spela för mesta återbäring, men att klaga på att huset tar pengarna när de vill blir ju enkom löjligt då detta ligger i kortet! Inget företag ger ut pengar i onödan...

:cheers:

tvablaa 2019-08-14 22:14

Vilken sjuk omgång, stolpe ut är en sådan underdrift. Men fin sport.
Spikade Stonewashd och Captain Morgan. Hoppade favoriten i kallblodsloppet och stängde på 3 och 15. Hade även Bahia Quesnot och Milliondollarrhyme.
Brukar vara korta formtoppar som spelare men hoppas formen håller i sig till på lördag.

Melander 2019-08-14 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av salama (Inlägg 633812)
Jag räknar att vinna 4 gånger om året och då ska SJUAN ge minst halv mille.

200 000 ska jag spela om året att få 500 000.
Är det okey?

Egentiligen räcker det en bra vinst om året att man är njöid!

Vill inte göra dig besviken men att vinna 4ggr/år och få en vinst på minst 500.000 per tillfälle! ursäkta att jag skrattar inombords men det kommer nog aldrig att inträffa ....sorry. Får du in en vinst på V75 som ger mer än 50.000/år får du nog vara glad.Det är nog promille som går plus på trav/år. Men lycka till!

Fulsprit 2019-08-14 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 633816)
Vill inte göra dig besviken men att vinna 4ggr/år och få en vinst på minst 500.000 per tillfälle! ursäkta att jag skrattar inombords men det kommer nog aldrig att inträffa ....sorry. Får du in en vinst på V75 som ger mer än 50.000/år får du nog vara glad.Det är nog promille som går plus på trav/år. Men lycka till!

Jag skulle säga att 99.95% aldrig får in en miljonvinst under sitt spelliv som säkerligen vara över minst 5 decennier...

:cheers:

Melander 2019-08-14 22:24

Sant Fulsprit själv kanske jag får in en V7:a max 2ggr/år och då ger den inte mycket och då spelar jag för ca 144kr/system.

Melander 2019-08-14 22:26

Oftast är det bättre att inte spela för miljonvinster alt V4 V5

viking90 2019-08-14 22:49

Gick plus idag det var ju fint, 50 satsat på Gotlands lilla Goda.
50 kr på en Dagens Dubbel som löste plusresultatet, synd inte Örjan fick upp farten i tid i DD2.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-08-14, 11:23
Solvalla
Onsdag 2019-08-14
Start: 21:27
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Who's Who
2: 1, 8

2 x 25,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: PKF LHX SQD


:offtopic:

Kom hem från jobbet precis nyss lagom till straffläggningen mellan Liverpool - Chelsea, härligt med seger! YNWA :KO:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved