Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Extra V75 Jägersro 21/8 Derbyuttagningar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36809-extra-v75-jaegersro-21-8-derbyuttagningar/)

tvablaa 2019-08-21 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 634828)
Erik kör bort Staro M.
Örjan kör bort Forfantone Am

Och Ebbinge kör bort Ike Schermer.. Varför gick han inte ut??

AmaerildeRimfrost 2019-08-21 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 634825)
Kanske för att Nurmos vinnare stod i typ 18.50 hos unibet medan Conrad i samma lopp stod i 7.50 ? Jag vet hur du "tänker" ;)

Med dåligt självförtroende så styrs jag av de där oddsen till viss del ja. Minns du när jag snackade om Roofie senast då? Hahaha! Otroligt! Synd jag inte levde på V5 :( Kastade bara in 10 kr som skoj där. Kanske om jag gjort ett seriöst 96-raders så...

mikaels 2019-08-21 21:55

Ebbinge är inget större spjut, även om han skött sig skapligt på slutet...

SO 2019-08-21 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 634830)
Jagat Roofie och spelat den varenda gång men på V75 på sex hästar kom den inte med men på min egen lilla V5 kom den med på fem hästar. Suck! Fan vad snett jag kommer på hästarna. Vet ju att hästen är (varit) bra!

HAHA, VA kul.... skulle gå och lägga mig . Har inte ens sett startlistan kväll, men toiletten var upptagen så jag valde slå på datorn och hitta ett spel och Roofie var det ju snack om för ett tag sedan mindes jag... kommer nog att sova gott nu!

V&P
Inlämnat: 2019-08-21, 21:45
Jägersro Lopp 11
Onsdag 2019-08-21
Start: 21:46
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

4 Roofie

1 x 2 x 10,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: NGL FTK NFS

Stekel 2019-08-21 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 634675)
Jättefavoriterna har mycket bättre förutsättningar än ifjol, det är stabila djur som är flera huvuden högre än konkurrenterna och har optimala förutsättningar för strulfria resor med spår en bit ut.

Däremot finns det flera lågprocentare i övriga fyra lopp som har realistisk vinstchans. Två skrällar så skjuter utdelningen i höjden ändå, spelar ingen roll om storfavoriterna vinner. Men det är nästan garantijacke på fem rätt, och det MÅSTE till 2 skrällar för att det ska bli några pengar att tala om.

Vi får hoppas de får ut något i uppsnacket om taktiken i femte loppet. Mycket hänger på hur Jorma och Erik kör. Tar Attraversiamo ner Cab Lane om han tar lugn dödens loppet igenom och det blir speed till slut? Hur mycket är kuskarna beredda att offra för att vara etta istället för tvåa?

2 ordentliga skrällar blev det också! Missade ändå båda, ena kom i "fel lopp" och Roofie kunde jag verkligen inte se som vinnare. Det är sällan den gamla devisen att man ska ta med alla om man garderar riktigt brett slår in. Men nu gjorde den det.

ExtremtRik 2019-08-21 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 634832)
Med dåligt självförtroende så styrs jag av de där oddsen till viss del ja. Minns du när jag snackade om Roofie senast då? Hahaha! Otroligt! Synd jag inte levde på V5 :( Kastade bara in 10 kr som skoj där. Kanske om jag gjort ett seriöst 96-raders så...

Vad jag menar är att du faktiskt bryr dig om odds kontra streck och inte ska gräma dig alltför mycket du följde ditt spelsätt där!?

Roofie ja den hade varit fin som dubbel istället för Adde SH som jag parade med Inti Boko när Nurmos sa i TV att Inti var hans derbychans vilket de i studion lät gå förbi som om det regnade...

Jaja nya tag!

AmaerildeRimfrost 2019-08-21 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 634836)
2 ordentliga skrällar blev det också! Missade ändå båda, ena kom i "fel lopp" och Roofie kunde jag verkligen inte se som vinnare. Det är sällan den gamla devisen att man ska ta med alla om man garderar riktigt brett slår in. Men nu gjorde den det.

Tycker Jens Sjödén missar minst fyra lägst spelade om året när han tar alla utom en eller två så...

AmaerildeRimfrost 2019-08-21 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 634837)
Vad jag menar är att du faktiskt bryr dig om odds kontra streck och inte ska gräma dig alltför mycket du följde ditt spelsätt där!?

Roofie ja den hade varit fin som dubbel istället för Adde SH som jag parade med Inti Boko när Nurmos sa i TV att Inti var hans derbychans vilket de i studion lät gå förbi som om det regnade...

Jaja nya tag!

Har jag bra form kompletterar jag med odds kontra streck. Nu kan jag till viss del ha den som vägledande. Små marginaler var det slutar med spel beroende på 500 faktorer!

HuBBaBuBBa 2019-08-21 22:14

Dagens bästa spel Racing B till nästan 2 ggr degen:) så fick man tillbaka degen man förlorat.

ExtremtRik 2019-08-21 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 634838)
Tycker Jens Sjödén missar minst fyra lägst spelade om året när han tar alla utom en eller två så...

Hehe ja sanslös ROI på de få han tar bort i dylika fall, gjorde han det igen? :popcorn: :moneybag:

Grant 2019-08-22 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 634836)

Det blir mycket Jens Sjödén att strecka de mest betrodda där man
tror på skräll. Pengarna måste bli fler om man streckar skräll
där man tror på skräll, i synnerhet då de flesta system är väldigt
lågutdelningsfokuserade.

Mvh Uffe ;)

Stekel 2019-08-22 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 634857)
Det blir mycket Jens Sjödén att strecka de mest betrodda där man
tror på skräll. Pengarna måste bli fler om man streckar skräll
där man tror på skräll, i synnerhet då de flesta system är väldigt
lågutdelningsfokuserade.

Mvh Uffe ;)

Ja, men att plocka bort de två mest betrodda i alla lopp där man tror det kan skrälla är också en korkad idé. Ur den här aspekten är det väldigt bra att spela reducerat. Skrällkrav (minst 1 och max 3) i de lopp man garderar brett. Då får man bättre råd att heltäcka. Och betalar för sannolika OCH bra betalda utfall.

Noll skrällar betalar inte bra och det gör inte heller 4 skrällar eftersom man även om chansen är stor att bli ensam om det slår in sannolikt inte lever länge nog för att göra det.

ExtremtRik 2019-08-22 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 634808)
Erik tog det lugnt på upploppet. Attraversiamo gjorde ett mycket bra lopp i dödens. I finalen blir det andra bullar.

Benägen att tro något liknande, sen om det räcker mer än till tredjeplats ändå med tanke på hästens egenskaper, spår 6 och motståndet är väl tveksamt, eller är det han som chockar?

Behandlad och kan antagligen inte både ha och äta kakan utan måste kanske välja ett lopp att toppa till om fräschören ska vara där!?
En bit ifrån toppen i försöket och kanske sitter formen i finalen? Eller var det nåt annat som störde igår?

Stekel 2019-08-22 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 634871)
Benägen att tro något liknande, sen om det räcker mer än till tredjeplats ändå med tanke på hästens egenskaper, spår 6 och motståndet är väl tveksamt, eller är det han som chockar?

Behandlad och kan antagligen inte både ha och äta kakan utan måste kanske välja ett lopp att toppa till om fräschören ska vara där!?
En bit ifrån toppen i försöket och kanske sitter formen i finalen? Eller var det nåt annat som störde igår?

Det blir nog skolöst i finalen. Kan ju inte slå Campo ändå om den går felfri. Synd att några chanslösa hästar fick finalplatser före några intressantare, men ska bli en kul final ändå!

Grant 2019-08-22 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 634864)
Ja, men att plocka bort de två mest betrodda i alla lopp där man tror det kan skrälla är också en korkad idé. Ur den här aspekten är det väldigt bra att spela reducerat. Skrällkrav (minst 1 och max 3) i de lopp man garderar brett. Då får man bättre råd att heltäcka. Och betalar för sannolika OCH bra betalda utfall.

Noll skrällar betalar inte bra och det gör inte heller 4 skrällar eftersom man även om chansen är stor att bli ensam om det slår in sannolikt inte lever länge nog för att göra det.

Jag saknar fliken på Sharps där vi kör tvångsstyrda praktiska
försök i konsten att vinna pengar på travspel.
Ett "Ove Sundberg" är säkert inte fel men frågan är hur rätt?

Mvh Uffe ;)