Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 24 aug (multijackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36822-v75-bergsaker-24-aug-multijackpot/)

Skaegget 2019-08-24 15:33

Att bädda sådär för de bakom är väl nästan tjänstefel......

mikaels 2019-08-24 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 635171)
Nej, han trodde han satt bakom Propulsion...jag har sett det här fenomenet ett x antal gånger. Man sitter och pressar och pressar i dödens, men ändå verkar man inte fatta att man bäddar loppet för hästarna bakom. Varför inte bara sätta sig lugn och pressa först under sista 500m?

Läs det jag skrev, hästen måste köras hårt hela vägen för att prestera som bäst, var ju inte långt från att lyckas...

olle 2019-08-24 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 635171)
Nej, han trodde han satt bakom Propulsion...jag har sett det här fenomenet ett x antal gånger. Man sitter och pressar och pressar i dödens, men ändå verkar man inte fatta att man bäddar loppet för hästarna bakom. Varför inte bara sätta sig lugn och pressa först under sista 500m?

Man har ju sett det alltför ofta på V75. Sådana kuskar som honom ska man aldrig bygga sina system på oavsett häst för är väldigt stor skillnad att köra mot kuskeliten på V75 jämfört med ett ojämnt lunchlopp i Norrland mot kuskarna där uppe.

HuBBaBuBBa 2019-08-24 15:36

Vilket jäkla värde efter en andrahandare:) 166kr

mikaels 2019-08-24 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 635175)
Man har ju sett det alltför ofta på V75. Sådana kuskar som honom ska man aldrig bygga sina system på oavsett häst för är väldigt stor skillnad att köra mot kuskeliten på V75 jämfört med ett ojämnt lunchlopp i Norrland mot kuskarna där uppe.

Hade garanterat varit samma körorder med Örjan o co, möjligt att Örre skulle kunnat hålla huvudet först...eller fått ta över och varit stenklar….

olle 2019-08-24 15:37

Nästan 165 miljoner i omsättning. Tänk bara tanken hur mycket pengar atg tjänar på dubbel omsättning mot en normal lördag med 35 procents spelavdrag och numera låg spelskatt.

Jarmop 2019-08-24 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 635179)
Hade garanterat varit samma körorder med Örjan o co, möjligt att Örre skulle kunnat hålla huvudet först...eller fått ta över och varit stenklar….

Örjan hade nog vunnit loppet om man bytt kusk. Han tar alltid en lugn dödens, för han fattar att man inte vinner om man ska sitta och köra stenhårt hela vägen :)

olle 2019-08-24 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 635178)
Vilket jäkla värde efter en andrahandare:) 166kr

Ca 170 miljoner i vinstpoolerna dvs mer än 100 procent tillbaka till spelarna om det inte blir ny jackpott. 5 ggr så mycket pengar i sjurättspoolen mot sexrättspoolen så skillnaden mellan 7 och 6 rätt som normal är enorm lär idag bli gigantisk.

mikaels 2019-08-24 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 635181)
Örjan hade nog vunnit loppet om man bytt kusk. Han tar alltid en lugn dödens, för han fattar att man inte vinner om man ska sitta och köra stenhårt hela vägen :)

Nyberg körde i det närmaste perfekt för den hästen, aningen saktare hade nog varit optimalt...men även en aning fortare hade kunnat vara optimalt, ifall han skulle kunnat trycka sig förbi innan sista sväng...

mikaels 2019-08-24 15:50

Skulle lyssnat på höger hjärnhalva, men åandrasidan skulle det ju inte hjälpt:rolleyes:

Stekel 2019-08-24 15:50

Den betalade sig bra den! Blev som ganska väntat brutalt vingel för Pydin från början.

olle 2019-08-24 15:51

Då var man borta från att vara med och dela på jättejackpotten. Pydin borde ha vunnit trots inledningen. Formtapp?

joppe59 2019-08-24 15:52

Surt att inte jag fick sälja halva systemet av andelspelet så hade det lämnats in då jag hade lås med 7 & 8 i detta lopp och tagit bort Caligula i V75-1 det kommer nya omgångar men då det är Bergsåker och kallblod har jag fördel när det gäller norrlandsomgångar

SO 2019-08-24 15:55

Grymt Grymt, jag flaggade för Järvsöodin i mitt bolagssystem SO Norrland trots att JOP trodde mera på Tand Kraft. 20 meter från mål var det ju klart tyckte jag och Rickard slutade jobba. Järvsödin pulveriserade Björs Frej från dödens för ett tag sedan
Men då fanns ingen Jorma på banan kanske man kan skylla på.

HuBBaBuBBa 2019-08-24 15:56

Grattis Malta som snor våra deg igen. Ensam vinnare.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved