Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Eskilstuna 19/8 Äntligen pension (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36829-eskilstuna-19-8-aentligen-pension/)

Fulsprit 2019-08-19 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 634589)
Tror inte att Walmann har blivit väldigt mycket sämre som tränare på sistone men det är klart - resultaten talar ändå sitt tydliga språk.

Tror detta beror mycket på hur förändringsvillig man är såsom tränare. Räcker med några "småsaker" som man ej är med tåget på för att hamna efterseglad - foder, jänkarvagnar, skoning, andra utrustningsändringar - allt är biktigt för att skala sekunder/tiondelar. Se bara på Stig H. - varför är han akterseglad? Inte har han väl tappat så mycket såsom tränare - jag tror mer på att han är av den gamla stammen som inte vill förändra ting som fungerat så länge som det gjorde för honom...

Ting förändras och förändras inte du som tränare och kusk med denna utveckling så är du helt plötsligt en statist!

Fulsprit 2019-08-19 21:19

Mycket bra insats!!!

hoola 2019-08-19 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 634590)
Tror detta beror mycket på hur förändringsvillig man är såsom tränare. Räcker med några "småsaker" som man ej är med tåget på för att hamna efterseglad - foder, jänkarvagnar, skoning, andra utrustningsändringar - allt är biktigt för att skala sekunder/tiondelar. Se bara på Stig H. - varför är han akterseglad? Inte har han väl tappat så mycket såsom tränare - jag tror mer på att han är av den gamla stammen som inte vill förändra ting som fungerat så länge som det gjorde för honom...

Ting förändras och förändras inte du som tränare och kusk med denna utveckling så är du helt plötsligt en statist!

Har naturligtvis ingen aning om Walmanns träningsmetoder etc.

HuBBaBuBBa 2019-08-19 21:21

Pisslätt omgång men man krånglar till det allt för ofta. Det skrällde där det ska skrälla och en fjärdehandare i fjärde. Petter och company vinner ju som sagt aldrig några lopp men blir alltid lite betrodda ändå.

Dahle 2019-08-19 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 634591)
Mycket bra insats!!!

Verkligen. Tyvärr för min del så hamna Au G på vingel och då är det inte lätt o vinna
Man måste lifta på hatten för A. Eriksson. Mycket duktig driver

Stekel 2019-08-19 21:22

Just regressionen för Stig H har väl iofs lite naturliga förklaringar, han har ju skalat ner stallet något enormt och delvis självvalt skulle jag tro de senaste 6-7 åren. Och då både syns man ju mindre och har mindre bra hästar att visa upp. Har bara 20 hästar nu och av dem är 7st ostartade 2-3åringar.

Men det ligger nog något i det, man behöver vara hungrig och hänga med för att hålla sig på topp. Gäller i de allra flesta branscher!

Walmann hade väl något fler hästar för några år sedan men det kan inte vara någon enorm skillnad. 77 kusar nu.

Fulsprit 2019-08-19 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 634592)
Har naturligtvis ingen aning om Walmanns träningsmetoder etc.

Hehe, inte jag heller - men i fallet Stig H så är det uppenbart att han icke velat förändra sig allt för mycket...

AmaerildeRimfrost 2019-08-19 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 634558)
Eftersom jag har en paus så lär spelen sitta i en strid ström - här är Euskara intressant efter en Frankrikesejour!

Har väl också halvt paus - spelar inga andels då det går uselt nu. kastar in några små enkla ibland. Idag är en dag det kunde suttit...

Hittade två superspikar i Fikonia Am och Sign Me Up Too samt så hade jag Kyrkebys i första på två eller tre hästar. Övriga lopp hade jag inte bestämt men det är ändå lite typiskt att man är rätt på det när man missar inlämningen pga telefon..

Stekel 2019-08-19 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 634594)
Verkligen. Tyvärr för min del så hamna Au G på vingel och då är det inte lätt o vinna
Man måste lifta på hatten för A. Eriksson. Mycket duktig driver

Såg jävligt bråkig ut bakom bilen men den gick som en klocka sen när bilen gasade upp. Eriksson är väl lite "nye Oskar J" men jag håller Oskar som lite bättre. Vågar köra lite hårdare och gör ordentliga sändningar när så krävs.

hoola 2019-08-19 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 634596)
Hehe, inte jag heller - men i fallet Stig H så är det uppenbart att han icke velat förändra sig allt för mycket...

Stig H är 74 - Walmann "bara" 66...

hoola 2019-08-19 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 634597)
Har väl också halvt paus - spelar inga andels då det går uselt nu. kastar in några små enkla ibland. Idag är en dag det kunde suttit...

Hittade två superspikar i Fikonia Am och Sign Me Up Too samt så hade jag Kyrkebys i första på två eller tre hästar. Övriga lopp hade jag inte bestämt men det är ändå lite typiskt att man är rätt på det när man missar inlämningen pga telefon..

Fikonia Am skall du ha mycket cred för!:claps::claps::claps:
ViTippa rankade den sist...

Dahle 2019-08-19 21:36

Undrar om Danne Jansson kan skrälla i lopp11
:D

Galopp, 50 spänn bortkastade.