Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro 31 augusti (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/36887-v75-jaegersro-31-augusti/)

Shooter 2019-08-31 16:28

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 15:55
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (7, 4)
2: 4, 5, 6, 8, 9, 12 (3, 11)
3: 6 Policy of Truth (7, 3)
4: 10 Au Pair Girl (9, 11)
5: 3, 4, 6 (11, 2)
6: 5, 6, 10, 11, 13, 15 (8, 9)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (7, 12)

1x6x1x1x3x6x6 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: WCF LTP WZT

Altoc 2019-08-31 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 636167)
Det där MÅSTE väl ändå lille-Unte få avstängning för???

Trycker sig ner på innern och orsakar galopp...

Tattartag av smilfinken Lill-Unter. Vidrigt!

Jarmop 2019-08-31 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 636175)
Tattartag av smilfinken Lill-Unter. Vidrigt!

Ja, det där var fan riktigt jävla illa, blev förbannad över den där styrningen...

mikaels 2019-08-31 16:31

Ser dock lite annorlunda ut på översikten, men Johan borde få för det ändå...

AmaerildeRimfrost 2019-08-31 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 636177)
Ser dock lite annorlunda ut på översikten, men Johan borde få för det ändå...

Jag kan ju inte reglerna så mycket men om man lyssnade på de i studion så verkar det ju lite som att det finns plats där och att de får slåss om den... känns som Uhrberg kör innanför bangränsen också, enbart för att få in fötterna där, annars så ger han bort platsen - men jag kan inte reglerna så :D

svepet 2019-08-31 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 636167)
Det där MÅSTE väl ändå lille-Unte få avstängning för???

Trycker sig ner på innern och orsakar galopp...

Inte första gången har gör så heller...gjorde likadant med Harvey nyligen.
Kastar sig ner invändigt på vinst och förlust och för att klara livhanken måste kuskarna på innern ta upp våldsamt. Nån mindre känd kusk hade väl fått avstängning, böter och fan och hans morsa. Men fine lill-Unte får väl en klapp på ryggen istället.
Ända sen hans framvikning av Jeppson när han körde Marcelo Wibb har mina sympatier för honom minskat. Och det fortsätter....

Stekel 2019-08-31 16:38

Uhrberg kör som en kamikazepilot där han borde se att det kommer gå åt helvete. Gjorde samma med Cobbys för några starter sen, och även i danska derbyt förra helgen när han tog en väldigt onödig andra galopp. Bra att köra tufft, men sen finns det att köra korkat.

Gotland 2019-08-31 16:39

Jag hoppas de dömer MOT lill-Unte som är den som orsakar det hela i mina ögon. Oavsett om de har rätt att "slåss om platsen" så är det endast han som kan välja om han vill orsaka situationen eller inte. Uhrberg har ju redan farten uppe och är visar väl tydligt att platsen är hans.

När Unte går ner så vet han att han blir påkörd. Oerhört dåligt beslut.

Får se var detta landar...

Gotland 2019-08-31 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 636180)
Uhrberg kör som en kamikazepilot där han borde se att det kommer gå åt helvete. Gjorde samma med Cobbys för några starter sen, och även i danska derbyt förra helgen när han tog en väldigt onödig andra galopp. Bra att köra tufft, men sen finns det att köra korkat.

:D

Vi tycker, som oftast, inte riktigt lika...

Fulsprit 2019-08-31 16:42

Tattoo Avenger vinner finska derbyt nu...

Shooter 2019-08-31 16:42

Johan hade en bra förklaring till varför han hade rätt till platsen. Sen vet jag inte exakt vad reglerna säger, men det lät väldigt övertygande.

Stekel 2019-08-31 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 636181)
Jag hoppas de dömer MOT lill-Unte som är den som orsakar det hela i mina ögon. Oavsett om de har rätt att "slåss om platsen" så är det endast han som kan välja om han vill orsaka situationen eller inte. Uhrberg har ju redan farten uppe och är visar väl tydligt att platsen är hans.

När Unte går ner så vet han att han blir påkörd. Oerhört dåligt beslut.

Får se var detta landar...

De kör båda tufft men om jag förstod reglementet rätt har ändå Johan lagen på sin sida där som har en lucka när han är på väg ner. Och Uhrberg gamblar ju med berått mod med sin hästs framben också. Inte helt givet åt något håll dock.

svepet 2019-08-31 16:43

Citat:

Och det samma gäller väl Lill-Unte? Han ser väl också att Uhrberg kommer och att det kommer att gå åt helvete? Det är väl den som byter spår som måste vara säker på att det finns plats? Byter du fil med bilen om du ser i backspegeln att det kommer en bil fort i filen du byter till?
För mig ett solklart fall.

Gotland 2019-08-31 16:44

Kanske får landa i en motsvarighet till hur man hanterar trafikolyckor i Japan. Där utreder man vem som orsakat olyckan och fördelar skyldighetsgrad procentuellt.

Är du med i en olycka är du alltid skyldig till minst 10%. Även om du stått helt still och blivit påkörd. Du var ju trots allt ute i trafiken... Hade du inte varit det hade olyckan aldrig uppstått!

Motsvarigheten här skulle väl vara då att Unte är skyldig till 80% och Uhberg 20% i mina ögon.

ExtremtRik 2019-08-31 16:45

Citat:

Tänkte först att det var Johans fel men om de citerar regeln rätt är ju Uhrberg mer bov, lite som regeln vid övergångsställen går en någon ut eller tänker gå ut ska bilarna stanna.

Håller med dig Stekel Uhrberg kör kamikaze. Inte intuitivt men enligt regelboken !?