![]() |
"Bombat" på Kövras So Far, 1,04 och 18000 spelat.
|
Fast 6.50 kvar på svenska spel. Men spelar inte.
|
Citat:
|
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/543X-JG26-85456
Tidiga tankar :) Speldrag denna vecka: 1: Gold Narva - Spets och trolig vinnare. 2: Öppet om inte 2 vinner, men kommer från sjukdom. skrällrisk Alvena uni. 3: Art Kjarvald ser de bra ut för. Viss skrällrisk. Lome Diamant kanske. 4: 9 bästa hästen men Henrik vinner inte ihjäl sig. 4 är vass med Jepsson. Kink Adviser skrällen. 5: Eder bob blir farlig från spets/rygg. Skrällen Zorro Swing. 6. 6 blir farlig från ledningen. Doktor Doxy är såklart skrällen nu när den är bortglömd. 7. Kövrar so far från spets blir svårstoppad. Skrällen är Lexington toma |
Citat:
|
Enligt Ove A Lindqvist är open stretch på Skellefteå mer som en skogsstig.
|
Citat:
Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng. |
Citat:
Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod. |
Citat:
"Josveis som vann det senast loppet han var ute i, var med i Elitkampen. Jag tror däremot att Vixus kommer att bli bättre än honom framöver." |
Vad skådar mitt norra öga, Svärdan och Lalle vinner i samma v64-omgång, undrens tid är icke förbi och kul för dessa grabbar...
|
Gällande finnen, så säger mina finska kontakter att det är ett spjut som kommer att bli riktigt bra...
|
Lurigt som fasen i morgon tycker jag och har svängt en del i mina tankar:
1: Björn låter väldigt positiv och frågan är favoriten bara är bäst. Är nog inne på att spika den även om jag kommer att gräma mig oerhört om 7 vinner så den var spik tidigare i veckan. 2: Supersvårt lopp där jag troligen målar på. Tycker det låter positivt på Hunkydory och ser den som första streck. Sårbar favorit tycker jag. 3: Är likt Sjödén inne på Myr Faksen. Men hopplöst sätta in finska hästen och är det inte lite skumt att samme Sjödén inte nämner den alls i sin krönika. Han brukar ju annars vurma för att utländska hästar underspelas. Jag tror nästan ingenting på Art Kjarvald. 4: Ännu ett svårt lopp där jag tror mest på 4 med Jepson. Brukar dock gilla hästar som favoriten som kommit tillbaka bra efter skada. Salmela lät också rätt positiv på nr 6. 5: Var inne på favoriten tidigare i veckan men börjar vackla. Tror den får tufft att hålla emot om Antonio kommer tidigt. Jag tror samtidigt att Island Life är bästa hästen. Men Lennartsson vinner ju inte ihjäl sig. 6: Mkt snack om Carmine Am men jag är tveksam. Borde stå mellan Piraten och Ragazzo. På start tycker jag Little Red C känns hetast. 7: Rätt favorit men ingen spik för mig. Vill ha med Björns och 12 som är för lite spelad. Spikade Kövras senast men tror inte den räcker nu. |
Inken (Digital Ink) är en riktig superstänkare imorrn i stayerloppet! Vinner inte ihjäl sig nuförtiden men kan leverera ganska vassa slutspurter när det klaffar med positioner och tempo. 1% nu, ska vara 3-4% chans iallafall.
|
Citat:
|
Myr Faksen brukar ha svårt att räcka till när den möter minsta lilla hårt motstånd, har ju dessutom ett riktigt dåligt läge här...
|
Tror jag spikar 8 Giant Shadov i avd 1. Kollade litet på 7 Gold Narva men för mkt galopper i fem senaste. Dessutom 15 lopp i år, vunnit fyra och tjänat - 52k! GS har 5/5, tjänat 245k.
|
Citat:
|
Det pratas om Pascha Tilly på sina håll (Spelvärde, Korsdragaren, Jens) men ska alltså Jari Kinnunen vinna från spår 12?! Vill ha med den men måste då banta i avd 4.
Har någon Berglunds tips? |
Citat:
Måste spela ikväll då jag har lite o göra imorgon så torsdagssystemet får gå oförändrat. Djupmyra och Antonio...go go go. Lycka till alla. |
Citat:
|
Att Orlando hade slagit Kövras säger väl en del. Ingen av dom är väl direkt v75 material (Kövras har varit men måste jobba sig tillbaka först)... mer v86 material i mina ögon. Och nu har O Triss trisst läge och inte möjlighet till en smygare som sist. Här lär det bli körning mellan 1 5 och 7 och så vinner 9 W Silvio som är nästagångaren i mina böcker.
Så värd en v75 vinst och sin första för året. 10 Procent på en spik kan inte bli bättre. Såg ni loppet sist. Har ju både styrka och speed. Nu går han ner från 3160 till 2140.. lite Saston varning som på Jägersro för ett antal år sen. Fast utan speeden. Varenne sonen vinner;) Detta lopp borde enbart stå mellan 1,5,9 om inte mitt skryt går hem. |
V75
Inlämnat: 2019-10-05, 00:15 Skellefteå Lördag 2019-10-05 Start: 16:20 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 8, 10 (1, 7) 2: 5, 7 (2, 15) 3: 1, 8 (3, 5) 4: 12 Redhot Tap Dancer (9, 10) 5: 4, 10 (2, 1) 6: 1, 13 (6, 14) 7: 5, 9 (1, 7) 3x2x2x1x2x2x2 = 96 rader. 96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: PBV CKJ PHC Kör en liten första känsla innan all påverkan. Fegar och dubblar min spik i sista med troliga spets hästen om han nu får bestämma i 20 tempo. |
Citat:
Lycka till! Ganska säker på att du grejar de första tre i alla fall!:yes: |
Antonio Trot har tagit det lugnt i veckan eftersom det är start vecka vecka. Han gick två backjobb i torsdags och formen verkar vara intakt. Läget är som det är, men R Skoglund kommer att vara offensiv i sin styrning, vilket jag välkomnar, och jag tror/hoppas att han med sin form och hårdhet vinner loppet. Jag vet också att det är uppåt på Nurmos i avd 6, men det går ju att läsa sig till.
|
Två
Citat:
oroar förstås och måste väl ha hjälp på vägen men det kan man också spela på... Har bara haft 1 galopp på 16 starter och då blev den 4:a. Ett fynd till 7%. Lycka till! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bakhästar
Finns vissa kusar som verkligen går bakifrån, spontant kommer jag på
Elieanne. Men Redhot T D är väl ett frågetecken om man ska vara ärlig. |
Intressant. Jag har i nuläget inte med den på sex streck, mkt baserat på att Djuse lät väldigt negativ i intervjun på ATG.
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Sällan har jag svängt så mkt under veckan som denna gång. Började veckan med spikar på Gold Narva och Weekend Fun, på VM-lappen nu kom de inte ens med:D
1: 8 Giant Shadow 2: 2,5,7,10,11,15 3: 5,9 4: 1,3,5,6,8,9,11,12 5: 10 Antonio Trot 6: 14 Ragazzo Da Sopra 7: 1,9 Kvar är det större systemet där det är min tur denna gång. |
Minns den gamla goda tiden när Hans G och Professorn var tipsoraklerna i TV, Hans G brukade baxna om professorn hade med en 12%-are, -Korsdrag i kuponghögen!...
|
Professorn
Ja, det var han och "10-tidningars tips". Typ...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tipsters
Citat:
Ja, säkert, - han vill väl också bli miljonär. Rent allmänt trist att följa experttips (med vissa undantag) - det blir följa John för det mesta. Livs- farligt att läsa de tidiga tipsen som gör att man kanske missar det roliga man kan hitta själv. Ser att 12:an i första, som jag har på två, är struken. |