Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Skellefteå 5/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/37315-v75-skelleftea-5-10-a/)

Kilroy 2019-10-04 15:52

"Bombat" på Kövras So Far, 1,04 och 18000 spelat.

Kilroy 2019-10-04 16:02

Fast 6.50 kvar på svenska spel. Men spelar inte.

tototorsten 2019-10-04 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Kilroy (Inlägg 641918)
Fast 6.50 kvar på svenska spel. Men spelar inte.

8,25 på bet 365

Cicikor 2019-10-04 16:21

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/543X-JG26-85456

Tidiga tankar :)

Speldrag denna vecka:
1: Gold Narva - Spets och trolig vinnare.
2: Öppet om inte 2 vinner, men kommer från sjukdom. skrällrisk Alvena uni.
3: Art Kjarvald ser de bra ut för. Viss skrällrisk. Lome Diamant kanske.
4: 9 bästa hästen men Henrik vinner inte ihjäl sig. 4 är vass med Jepsson. Kink Adviser skrällen.
5: Eder bob blir farlig från spets/rygg. Skrällen Zorro Swing.
6. 6 blir farlig från ledningen. Doktor Doxy är såklart skrällen nu när den är bortglömd.
7. Kövrar so far från spets blir svårstoppad. Skrällen är Lexington toma

SO 2019-10-04 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 641910)
Angående V75-3: 5 Vixus har jag sett den live den 25/8 och kollat dom mesta lopp den sprungit. Har en längre tid varit på jakt efter ett riktigt bra kallblod, och denna hade vi under lupp en längre tid, för den har en mycket intressant stam, samt var riktigt bra förra året.(Viesker på Xena) Men efter sett denna live så försvann vårat intresse (3a) ,därför är jag lite konfunderad nu när jag ser den är spelad till så många procent på V75. Hade med mig en kallblodskusk och en tränare över till Finland och enligt dom skulle denna häst få svårt att räcka på V64. Så vet inte riktigt vad jag ska tro för den skulle kosta första priset på lördag och något lite till bara.
Så enligt dom som hjälpte mig att kolla hästen, är den extremt överstreckad imorgon.

Men sedan är det som alltid, den man inte köper är den som blir stjärna. Fridhems Ambra har jag mardrömmar om ännu :(

Bästa inlägg jag läst ikväll...bort bort bort/SO

mijo14 2019-10-04 20:12

Enligt Ove A Lindqvist är open stretch på Skellefteå mer som en skogsstig.

Stekel 2019-10-04 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 641910)
Angående V75-3: 5 Vixus har jag sett den live den 25/8 och kollat dom mesta lopp den sprungit. Har en längre tid varit på jakt efter ett riktigt bra kallblod, och denna hade vi under lupp en längre tid, för den har en mycket intressant stam, samt var riktigt bra förra året.(Viesker på Xena) Men efter sett denna live så försvann vårat intresse (3a) ,därför är jag lite konfunderad nu när jag ser den är spelad till så många procent på V75. Hade med mig en kallblodskusk och en tränare över till Finland och enligt dom skulle denna häst få svårt att räcka på V64. Så vet inte riktigt vad jag ska tro för den skulle kosta första priset på lördag och något lite till bara.
Så enligt dom som hjälpte mig att kolla hästen, är den extremt överstreckad imorgon.

Men sedan är det som alltid, den man inte köper är den som blir stjärna. Fridhems Ambra har jag mardrömmar om ännu :(

Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.

Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.

Frasse77 2019-10-04 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 641978)
Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.

Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.

Som jag skrev är ute efter ett riktigt bra kallblod, som kan hävda sig i eliten. Som du skriver skulle den säkert bära sig och bli några kronor över. Men är inte det jag letar efter, utan vill hitta ett kallblod för dom stora loppen. Så min jakt på ett kallblod räknar jag inte i kronor eller ören, och vill inte hitta en häst som bara gnetar ihop till havren. Men om man vill hitta prisvärda och inte minst störst chans att hitta en häst som går ihop, så ska man titta på kallblod.

Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod.

Stekel 2019-10-04 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 641990)
Som jag skrev är ute efter ett riktigt bra kallblod, som kan hävda sig i eliten. Som du skriver skulle den säkert bära sig och bli några kronor över. Men är inte det jag letar efter, utan vill hitta ett kallblod för dom stora loppen. Så min jakt på ett kallblod räknar jag inte i kronor eller ören, och vill inte hitta en häst som bara gnetar ihop till havren. Men om man vill hitta prisvärda och inte minst störst chans att hitta en häst som går ihop, så ska man titta på kallblod.

Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod.

Aha, då förstår jag helt och fullt att ni kom fram till att inte handla! Men vi får se om ni får rätt om det eller om Melkko är mer rätt ute i sina spekulationer. Jag har inte sett att hon brukar ta in luft på det viset om sina hästar speciellt ofta annars.

"Josveis som vann det senast loppet han var ute i, var med i Elitkampen. Jag tror däremot att Vixus kommer att bli bättre än honom framöver."

mikaels 2019-10-04 21:40

Vad skådar mitt norra öga, Svärdan och Lalle vinner i samma v64-omgång, undrens tid är icke förbi och kul för dessa grabbar...

mikaels 2019-10-04 21:42

Gällande finnen, så säger mina finska kontakter att det är ett spjut som kommer att bli riktigt bra...

tvablaa 2019-10-04 21:49

Lurigt som fasen i morgon tycker jag och har svängt en del i mina tankar:
1: Björn låter väldigt positiv och frågan är favoriten bara är bäst. Är nog inne på att spika den även om jag kommer att gräma mig oerhört om 7 vinner så den var spik tidigare i veckan.
2: Supersvårt lopp där jag troligen målar på. Tycker det låter positivt på Hunkydory och ser den som första streck. Sårbar favorit tycker jag.
3: Är likt Sjödén inne på Myr Faksen. Men hopplöst sätta in finska hästen och är det inte lite skumt att samme Sjödén inte nämner den alls i sin krönika. Han brukar ju annars vurma för att utländska hästar underspelas. Jag tror nästan ingenting på Art Kjarvald.
4: Ännu ett svårt lopp där jag tror mest på 4 med Jepson. Brukar dock gilla hästar som favoriten som kommit tillbaka bra efter skada. Salmela lät också rätt positiv på nr 6.
5: Var inne på favoriten tidigare i veckan men börjar vackla. Tror den får tufft att hålla emot om Antonio kommer tidigt. Jag tror samtidigt att Island Life är bästa hästen. Men Lennartsson vinner ju inte ihjäl sig.
6: Mkt snack om Carmine Am men jag är tveksam. Borde stå mellan Piraten och Ragazzo. På start tycker jag Little Red C känns hetast.
7: Rätt favorit men ingen spik för mig. Vill ha med Björns och 12 som är för lite spelad. Spikade Kövras senast men tror inte den räcker nu.

Stekel 2019-10-04 21:58

Inken (Digital Ink) är en riktig superstänkare imorrn i stayerloppet! Vinner inte ihjäl sig nuförtiden men kan leverera ganska vassa slutspurter när det klaffar med positioner och tempo. 1% nu, ska vara 3-4% chans iallafall.

tvablaa 2019-10-04 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 642053)
Inken (Digital Ink) är en riktig superstänkare imorrn i stayerloppet! Vinner inte ihjäl sig nuförtiden men kan leverera ganska vassa slutspurter när det klaffar med positioner och tempo. 1% nu, ska vara 3-4% chans iallafall.

Håller med dig, brukar vilja ta med den när den möter lite lindrigare motstånd.

mikaels 2019-10-04 22:00

Myr Faksen brukar ha svårt att räcka till när den möter minsta lilla hårt motstånd, har ju dessutom ett riktigt dåligt läge här...

777 2019-10-04 22:35

Tror jag spikar 8 Giant Shadov i avd 1. Kollade litet på 7 Gold Narva men för mkt galopper i fem senaste. Dessutom 15 lopp i år, vunnit fyra och tjänat - 52k! GS har 5/5, tjänat 245k.

HuBBaBuBBa 2019-10-04 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 642055)
Myr Faksen brukar ha svårt att räcka till när den möter minsta lilla hårt motstånd, har ju dessutom ett riktigt dåligt läge här...

Han hoppas väl att BW Sture tar spets och rygg ledaren. Och speedar förbi via open stretch men åker ner i diket.

tvablaa 2019-10-04 23:09

Det pratas om Pascha Tilly på sina håll (Spelvärde, Korsdragaren, Jens) men ska alltså Jari Kinnunen vinna från spår 12?! Vill ha med den men måste då banta i avd 4.

Har någon Berglunds tips?

Flyer 2019-10-04 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av Flyer (Inlägg 641514)
1) 1,2,7,8 känns starkt. Bergh stallet tror på toppchans och finnen säger kan gå 10-tid !

2) Klarar sig nog på 5 häst här. Blir nog spik på Djupmyra. Den borde kunna 13,5 och då måste tillägg ner på hög 12-tid i spåren. Dessutom hög form på Wäjersten just nu.

3) 3,5 känns starkt. Spets och troligen bästa hästen. Finns ju stretchen för Art också ifall den blir anfallen.

4) Tror inte på Tobbes favorit just nu. 1,2,4,9 i min bok just nu. Men det är svårt och man lär väl ändra sig under veckans gång här.

5) Kommer köra en rå och spika Antonio Trot. Var jättebra sist, Nurmos skickar upp ända till Skellefteå och står perfekt inne, 5.000 från Guld va ?

6) 1,5,6,8,13,14 skall väl räcka. Doctorn står på missgynnande volten men 1% och själv där ?

7) Bergh tar nog hem det här med ettan när både han och Lennartsson är i tokform.
Men har nog råd med lite här så kanske, 1,5,6,8,9. Orlando är väl draget. Hade ju slagit andrahandaren Kövras sist med fritt.

Hmm har hört avslagen på Vixus och då är frågan, Spik Art och lägga på en i andra loppet. Men ofta så är första tanken rätt och man ändrar och missar:-) Och Art står i 2 ggr pengarna. Någon har laddat här
Måste spela ikväll då jag har lite o göra imorgon så torsdagssystemet får gå oförändrat. Djupmyra och Antonio...go go go.

Lycka till alla.

mikaels 2019-10-04 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Flyer (Inlägg 642067)
Hmm har hört avslagen på Vixus och då är frågan, Spik Art och lägga på en i andra loppet. Men ofta så är första tanken rätt och man ändrar och missar:-) Och Art står i 2 ggr pengarna. Någon har laddat här
Måste spela ikväll då jag har lite o göra imorgon så torsdagssystemet får gå oförändrat. Djupmyra och Antonio...go go go.

Lycka till alla.

Är väl inget avslag på Vixus, däremot så är den ju svårbedömd här....

HuBBaBuBBa 2019-10-04 23:51

Att Orlando hade slagit Kövras säger väl en del. Ingen av dom är väl direkt v75 material (Kövras har varit men måste jobba sig tillbaka först)... mer v86 material i mina ögon. Och nu har O Triss trisst läge och inte möjlighet till en smygare som sist. Här lär det bli körning mellan 1 5 och 7 och så vinner 9 W Silvio som är nästagångaren i mina böcker.

Så värd en v75 vinst och sin första för året.
10 Procent på en spik kan inte bli bättre.

Såg ni loppet sist. Har ju både styrka och speed.
Nu går han ner från 3160 till 2140.. lite Saston varning som på Jägersro för ett antal år sen. Fast utan speeden.

Varenne sonen vinner;)

Detta lopp borde enbart stå mellan 1,5,9 om inte mitt skryt går hem.

HuBBaBuBBa 2019-10-05 00:18

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 00:15
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Start: 16:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 8, 10 (1, 7)
2: 5, 7 (2, 15)
3: 1, 8 (3, 5)
4: 12 Redhot Tap Dancer (9, 10)
5: 4, 10 (2, 1)
6: 1, 13 (6, 14)
7: 5, 9 (1, 7)

3x2x2x1x2x2x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: PBV CKJ PHC

Kör en liten första känsla innan all påverkan. Fegar och dubblar min spik i sista med troliga spets hästen om han nu får bestämma i 20 tempo.

777 2019-10-05 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 642071)
V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Kör en liten första känsla innan all påverkan. Fegar och dubblar min spik i sista med troliga spets hästen om han nu får bestämma i 20 tempo.

Lycka till!

Ganska säker på att du grejar de första tre i alla fall!:yes:

jAnman 2019-10-05 07:24

Antonio Trot har tagit det lugnt i veckan eftersom det är start vecka vecka. Han gick två backjobb i torsdags och formen verkar vara intakt. Läget är som det är, men R Skoglund kommer att vara offensiv i sin styrning, vilket jag välkomnar, och jag tror/hoppas att han med sin form och hårdhet vinner loppet. Jag vet också att det är uppåt på Nurmos i avd 6, men det går ju att läsa sig till.

valo 2019-10-05 07:53

Två

Citat:

V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Då är vi två som spikar Redhot Top Dancer. Hästen har 80% plats och toppkusk. Kan inte hitta någon bättre häst i det här fältet. Bakspåret
oroar förstås och måste väl ha hjälp på vägen men det kan man också
spela på... Har bara haft 1 galopp på 16 starter och då blev den 4:a. Ett fynd
till 7%. Lycka till!

SO 2019-10-05 08:23

Citat:

Ursprungligen postat av 777 (Inlägg 642061)
Tror jag spikar 8 Giant Shadov i avd 1. Kollade litet på 7 Gold Narva men för mkt galopper i fem senaste. Dessutom 15 lopp i år, vunnit fyra och tjänat - 52k! GS har 5/5, tjänat 245k.

Jag ska ha en spik i bolagssystemet och det blev till slut Giant Shadow. Man ska inte alltid lita på Björnkollen men jag tyckte att Björn lät så övertygad

SO 2019-10-05 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av jAnman (Inlägg 642075)
Antonio Trot har tagit det lugnt i veckan eftersom det är start vecka vecka. Han gick två backjobb i torsdags och formen verkar vara intakt. Läget är som det är, men R Skoglund kommer att vara offensiv i sin styrning, vilket jag välkomnar, och jag tror/hoppas att han med sin form och hårdhet vinner loppet. Jag vet också att det är uppåt på Nurmos i avd 6, men det går ju att läsa sig till.

Ja, Rickard Skoglund intervjuades i gårkväll i samband med Östersunds V64 och han tyckte att han hade två A hästar, Antonio och Piraten. Han blev imponerad av Antonio och tyckte att det var en kanon tid 11,8. Jag tror inte att Weekend Fun har samma fina form som tidigare i år,

jAnman 2019-10-05 08:45

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 642080)
Ja, Rickard Skoglund intervjuades i gårkväll i samband med Östersunds V64 och han tyckte att han hade två A hästar, Antonio och Piraten. Han blev imponerad av Antonio och tyckte att det var en kanon tid 11,8. Jag tror inte att Weekend Fun har samma fina form som tidigare i år,

Ahh ok! Satt o pluggade hela dagen o en bit in på kvällen så missade att kika på v6 utan valde Tv:n som avkoppling.

HuBBaBuBBa 2019-10-05 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 642077)
Då är vi två som spikar Redhot Top Dancer. Hästen har 80% plats och toppkusk. Kan inte hitta någon bättre häst i det här fältet. Bakspåret
oroar förstås och måste väl ha hjälp på vägen men det kan man också
spela på... Har bara haft 1 galopp på 16 starter och då blev den 4:a. Ett fynd
till 7%. Lycka till!

Får hoppas på lite omstarter och körning. Men jag jag kommer ihåg R N Skoglund från spår 12 i volt med Digital Performar :) så det är inte omöjligt.

valo 2019-10-05 08:51

Bakhästar

Finns vissa kusar som verkligen går bakifrån, spontant kommer jag på
Elieanne. Men Redhot T D är väl ett frågetecken om man ska vara ärlig.

tvablaa 2019-10-05 08:54

Intressant. Jag har i nuläget inte med den på sex streck, mkt baserat på att Djuse lät väldigt negativ i intervjun på ATG.

Citat:

V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

HuBBaBuBBa 2019-10-05 08:58

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 642086)
Intressant. Jag har i nuläget inte med den på sex streck, mkt baserat på att Djuse lät väldigt negativ i intervjun på ATG.

Ja det är ju en chansspik för det krävs en del streck. Mest nojig för 1an med duktiga Sandra i sulkyn.

mikaels 2019-10-05 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av jAnman (Inlägg 642075)

Jo, är nog ganska givet med WF i spets och nog enbart Antonio som kan tänka sig göra jobbet, blir till att vara ca 20 meter bättre än WF, kan ju gå...går ju kanske inte att mörda WF heller, då det kan bjuda in 1,2 o ev.11(Island Life har ju dock en lång vila bakom sig och ska tydligen få gå i ryggar, så blir nog ingen sändning där, utan AT lär vara den enda som sätter fart på det här)...

tvablaa 2019-10-05 10:32

Sällan har jag svängt så mkt under veckan som denna gång. Började veckan med spikar på Gold Narva och Weekend Fun, på VM-lappen nu kom de inte ens med:D
1: 8 Giant Shadow
2: 2,5,7,10,11,15
3: 5,9
4: 1,3,5,6,8,9,11,12
5: 10 Antonio Trot
6: 14 Ragazzo Da Sopra
7: 1,9

Kvar är det större systemet där det är min tur denna gång.

mikaels 2019-10-05 10:57

Minns den gamla goda tiden när Hans G och Professorn var tipsoraklerna i TV, Hans G brukade baxna om professorn hade med en 12%-are, -Korsdrag i kuponghögen!...

valo 2019-10-05 11:09

Professorn

Ja, det var han och "10-tidningars tips". Typ...

mikaels 2019-10-05 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 642095)
Ja, det var han och "10-tidningars tips". Typ...

Jo, han tippade enbart favoriter, men privat spelade han på ett helt annat sätt:D...

abborre 2019-10-05 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 642079)
Jag ska ha en spik i bolagssystemet och det blev till slut Giant Shadow. Man ska inte alltid lita på Björnkollen men jag tyckte att Björn lät så övertygad

Inför Hd 4/7 så var GS my tveksam i värmningen o BG orolig för han var nervös då det var första resan men funkade bättre i loppet. Efter det så har han funkat klanderfritt men nu första långresa, övernattning ny kusk o dåligt spår men kanske bara överlägsen men jag säger pass som 56%.

mikaels 2019-10-05 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av abborre (Inlägg 642097)
Inför Hd 4/7 så var GS my tveksam i värmningen o BG orolig för han var nervös då det var första resan men funkade bättre i loppet. Efter det så har han funkat klanderfritt men nu första långresa, övernattning ny kusk o dåligt spår men kanske bara överlägsen men jag säger pass som 56%.

Finns ju en finne invändigt om GS i form av GN, som ju troligen springer en låg 11-tid och den lär ju inte bjuda BG:s på något, kan bli ett rivigt lopp det där:lol:...

valo 2019-10-05 11:23

Tipsters

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 642096)
Jo, han tippade enbart favoriter, men privat spelade han på ett helt annat sätt:D...

Ja, säkert, - han vill väl också bli miljonär. Rent allmänt trist att följa
experttips (med vissa undantag) - det blir följa John för det mesta. Livs-
farligt att läsa de tidiga tipsen som gör att man kanske missar det roliga
man kan hitta själv. Ser att 12:an i första, som jag har på två, är struken.