Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Eskilstuna SNACK (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/37786-v64-eskilstuna-snack/)

Basse 2019-10-28 21:31

Jäklar vad mycket media och tips styr oddsen!

7 Noble Dancer var klar favorit men efter att ”alla” dissat honom så gav Noble Dancer till slut över 6ggr på vinnarspelet!

Var ju själv inne på att chansa in skräll i det loppet. Det är lätt att haka på tåget när det tipsas om motbud till favoriter men i det här fallet slutade ju Noble Dancer som en spelvärd spik.

Fenomenet är värt att begrunda. När alla tips drar emot en favorit kanske det är den man skall spika.:yes:

trance_error 2019-10-28 21:33

Fan vad många experter vi har i efterhand
Kom med förslag innan lopp istället :)

Ceezy 2019-10-28 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 647521)

7 Noble Dancer var klar favorit men efter att ”alla” dissat honom så gav Noble Dancer till slut över 6ggr på vinnarspelet!

Var ju själv inne på att chansa in skräll i det loppet. Det är lätt att haka på tåget när det tipsas om motbud till favoriter men i det här fallet slutade ju Noble Dancer som en spelvärd spik.

Fenomenet är värt att begrunda. När alla tips drar emot en favorit kanske det är den man skall spika.:yes:

Tänker på stackars Qahar Q.C under den period den rada upp vinster V86, det enda media och tips gjorde var att dissa hästen som minst betrodda utav alla favoriter. Ibland är desto mindre du vet, desto bättre. 'less is more' = Simplicity is better than elaborate embellishment. Sometimes something simple is better than something advanced or complicated.

Händer att man komplicerar till sina egna tankar och idéer. Lätt att blir påverkad utav all snack runtomkring. Bättre att hålla det enkelt, även om det är lättare sagt än gjort :) Hur många ggr har man inte garderat en häst man egentligen trott väldigt mycket på :no::lol:

Grant 2019-10-28 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 647516)
Björn har ingen form och ingen vinnarknista

Kul att lära sig lite nya ord? Men vinnarkista?
Har BG gått upp i vikt?

Mvh Uffe ;)

HuBBaBuBBa 2019-10-28 22:01

Fy vad Björns hästar är överskattade.

HuBBaBuBBa 2019-10-28 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 647522)

Problemt ligger i att man sällan lär sig utan begår samma misstag gång på gång på gång. Lyssnar för mycket på skiten men jag vet att du brukar göra dina system på egen känsla och många andra självklart oxå. Tyvärr är jag den som blir påverkad mest tror jag.

Ceezy 2019-10-28 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 647522)

Haha sorry om mitt inlägg uppfattades så. Anledningen till att jag fastnade på detta forum var bla. för lära mig mer och utvecklas inom trav. Tycker flesta är väldigt duktiga här. Lär mig än idag och tycker det är väldigt roligt. Ej sett startlistorna då jag jobbat och blev förvånad att Björns var så hårt betrodd. Tänkte om jag missat något, som t.ex spåret, mött bättre motstånd etc :)

HuBBaBuBBa 2019-10-28 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 647520)
Ska jag va ärlig så tippar tipskommentar på atg bättre om man läser i programraden . Där va 7 förstahäst. Spets och slut.

Måste bara påpeka att jag menar bättre än dom i studion och INTE dom på sharps såklart ifall det skulle blivit något missförstånd.

HuBBaBuBBa 2019-10-29 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 647528)
Kul att lära sig lite nya ord? Men vinnarkista?
Har BG gått upp i vikt?

Mvh Uffe ;)

I ren frustration hehe:)

Inte kista knista;)

Strappa71 2019-10-29 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 647521)

I alla fall om inte tunga fundamenta verkligen talar för favoritfall. Då är oftast bästa valet att inte spela alls.

Men rådet att inte spela alls kommer du inte att få av dem som har betalt för att hejarklacksledarhöja omsättningen.