Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-23, 01:17   #1
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15626
Standard

Andelskungens podcast blir betaltjänst


Jag satt kaffet i halsen... VA!

Tycker i många år att det har varit trevligt att lyssna på deras pod, men nu blir det tydligen betaltjänst.

Nu förändrar det inte min livssituation (29:-i månaden kan jag enkelt betala) men det lyser en svacka i deras framgång som åhörare skall betala för.
Motiveringen är att det tar tid för dem och att de vill ha roliga tävlingar.

Deras tid blir inte längre av ett antal lyssnare som betalar, deras tävlingar som kan dyka upp nån gång per år borde Norinder som äger Andelskungen kunna lösa med sponsorer...(men de verkar svika också).

Det är ju krillekruka och brolin som håller låda.... rätt trevligt.
(jag gillar dom)

Är det på det viset att även de som har en liten fot inne på en försäljning av travtips gör allt för att överleva på en tynande skara spelare?

Travsporten är nog i sin linda, färre hästar, färre spelare, publiken sviker.
Själv älskar jag spelet, men idag är det bara v86 som verkligen ger en ståpäls.

Det märks tydligt att det närmar sig ett slut.... tyvärr.

Skriv gärna kommentarer om vad ni anser
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 04:37   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5148
Standard

marknaden hårdnar, många som ger travtips

både spelvärde och ronden lägger nu ut v75 tips på Youtube.

gratis

spelvärde går igenom 1 lopp, 15-20 minuter
ronden vilka som psetsar o om den kan spikas

sedan ATGs egna vass / kass -- björnkollen o hultmananalyse

visst inga problem betala , men då måste det vara kvalite inte allmänt svammel , det vill jag inte pröjsa för

prio 1är 1 tidning, det ger rätt mkt för pengarna + roligt läsa . däremot prenumerar jag bara periodvis , köper lösnummer när jag har tid för tidning

svårt ta betalt tror jag, allt svårare tom
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 07:38   #3
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 118
Sharp$: 3614
Standard

Betala för deras reklam nä.. inte aktuellt även om det kan vara en trevlig lyssning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 10:58   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Konstigt. De gör ju massvis av pengar på all provision på andelskungen och podden bör ju vara något som slussar in folk dit. Konstigt beslut att börja ta betalt för det rent affärsmässigt tycker jag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 11:04   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Konstigt. De gör ju massvis av pengar på all provision på andelskungen och podden bör ju vara något som slussar in folk dit. Konstigt beslut att börja ta betalt för det rent affärsmässigt tycker jag.
Den som inte är framgångsrik (i grunden) blir girig och sänker skeppet istället! Vissa förstår inte det där med ekonomi utan tror man ska ta betalt för allt även om en del av sin verksamhet är ren reklam som genererar mer intäkter i slutändan. Ikea diskuterade ju om att höja priset på sin korv då de typ inte gick plus på den - men den korven betalar sig mångdubbelt genom möbelförsäljningen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10), elwiz (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 15:15   #6
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag ser det som att man prövar sig fram och testar vad man kan ta betalt för. Det är en smått absurd uppfattning idag att en del saker bara ska vara gratis, medan man tar för givet att annat skall man betala för. Det är ju inte så att servrar, kablar och el är gratis.

Jag skulle definitivt önska att fler podmakare tänkte i termer av hur man skall göra en så bra pod att man kan ta betalt för den, istället för bara att göra en pod.

Om det här lyckas eller ej vet jag inte, men jag ser inte det som konstigare än att man betalar för sin Aftonbladet eller Expressen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 15:20   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser det som att man prövar sig fram och testar vad man kan ta betalt för. Det är en smått absurd uppfattning idag att en del saker bara ska vara gratis, medan man tar för givet att annat skall man betala för. Det är ju inte så att servrar, kablar och el är gratis.

Jag skulle definitivt önska att fler podmakare tänkte i termer av hur man skall göra en så bra pod att man kan ta betalt för den, istället för bara att göra en pod.

Om det här lyckas eller ej vet jag inte, men jag ser inte det som konstigare än att man betalar för sin Aftonbladet eller Expressen.
Vad jag vet fungerar det utmärkt att leverera kvalité via Twitch t ex och det kostar inget att titta på. Är du stor så kommer pengarna, men från annat håll. Det viktiga är att få en stor följarmassa och inte att ett fåtal följer och betalar - såvida du inte tar hutlöst betalt för då kan det vara bättre att ha få som betalar!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 16:06   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser det som att man prövar sig fram och testar vad man kan ta betalt för. Det är en smått absurd uppfattning idag att en del saker bara ska vara gratis, medan man tar för givet att annat skall man betala för. Det är ju inte så att servrar, kablar och el är gratis.

Jag skulle definitivt önska att fler podmakare tänkte i termer av hur man skall göra en så bra pod att man kan ta betalt för den, istället för bara att göra en pod.

Om det här lyckas eller ej vet jag inte, men jag ser inte det som konstigare än att man betalar för sin Aftonbladet eller Expressen.
Visst kan man testa sig fram, men du måste hålla med om att det är konstigt att testa det här av alla ställen. Att ta betalt för en sändning som redan är delvis reklam och drar in spelare till det de faktiskt tjänar pengar på. Och sätta en enorm tröskel för att få in nya lyssnare, och förmodligen tappa de allra flesta man redan har.

Jag kan ha fel, men min övertygelse är att det är ett genomkorkat beslut att testa det i det här fallet. Att istället plocka in någon sponsor som man nämner i sändningen vore ju den givna vägen att gå.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 18:05   #9
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser det som att man prövar sig fram och testar vad man kan ta betalt för. Det är en smått absurd uppfattning idag att en del saker bara ska vara gratis, medan man tar för givet att annat skall man betala för. Det är ju inte så att servrar, kablar och el är gratis.

Jag skulle definitivt önska att fler podmakare tänkte i termer av hur man skall göra en så bra pod att man kan ta betalt för den, istället för bara att göra en pod.

Om det här lyckas eller ej vet jag inte, men jag ser inte det som konstigare än att man betalar för sin Aftonbladet eller Expressen.
Mer ska ha mer Viroid ....mer ska ha mer så enkelt är det!
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 18:06   #10
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Mer ska ha mer Viroid ....mer ska ha mer så enkelt är det!
Dom är ju alla fullsketna med pengar....men mer ska ha mer.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 21:26   #11
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser det som att man prövar sig fram och testar vad man kan ta betalt för. Det är en smått absurd uppfattning idag att en del saker bara ska vara gratis, medan man tar för givet att annat skall man betala för. Det är ju inte så att servrar, kablar och el är gratis.

Jag skulle definitivt önska att fler podmakare tänkte i termer av hur man skall göra en så bra pod att man kan ta betalt för den, istället för bara att göra en pod.

Om det här lyckas eller ej vet jag inte, men jag ser inte det som konstigare än att man betalar för sin Aftonbladet eller Expressen.
Samtidigt skulle det vara en total marknadsrevolution om detta tilltag bär frukt. Intäktsmodellen för poddar är ju standardiserad idag och handlar bara om sponsorer/reklam - givet att du har ett substantiellt antal lyssnare. Det kan vara en generationsfråga, eftersom den yngre delen idag kräver att allt ska vara gratis. Det har exempelvis fått hela musikbranschen att ge med sig - är generationsklyftan inom travet så stor att betalningsmodellen kan fungera på den sidan? (Och i så fall: på vilken sikt skulle det fungera?)

Själv tror jag det absolut inte. Och om det skulle "fungera" handlar det om veckor eller månader, absolut inte år. Att jag själv skulle kunna betala för poddar jag gillar är helt ovidkommande på marknaden, och det enda det visar är väl att jag är en gubbe...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 11:58   #12
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vad jag vet fungerar det utmärkt att leverera kvalité via Twitch t ex och det kostar inget att titta på. Är du stor så kommer pengarna, men från annat håll. Det viktiga är att få en stor följarmassa och inte att ett fåtal följer och betalar - såvida du inte tar hutlöst betalt för då kan det vara bättre att ha få som betalar!
Det är väldigt få som tjänar några pengar på Twitch, eller ens Youtube för den typen av material det handlar om här. Målgruppen är alldeles för liten. Att finansiera små smala poddar med reklam är lönlöst, värdet av sponsring brukar räknas i tioöringar per lyssnare. 2000 lyssnare än värt någon femhundring eller kanske en tusenlapp.

Det är lite obruten mark, men jag förstår om människor försöker hitta vägar att att få vettigt betalt för sitt arbete.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 12:00   #13
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Visst kan man testa sig fram, men du måste hålla med om att det är konstigt att testa det här av alla ställen. Att ta betalt för en sändning som redan är delvis reklam och drar in spelare till det de faktiskt tjänar pengar på. Och sätta en enorm tröskel för att få in nya lyssnare, och förmodligen tappa de allra flesta man redan har.

Jag kan ha fel, men min övertygelse är att det är ett genomkorkat beslut att testa det i det här fallet. Att istället plocka in någon sponsor som man nämner i sändningen vore ju den givna vägen att gå.
Vad är det värt att annonsera i den där podden då? Priset för poddreklam brukar ligga från runt 10-12 öre/lyssnare upp emot 30-35 öre. Hur många lyssnare har man?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 12:03   #14
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Mer ska ha mer Viroid ....mer ska ha mer så enkelt är det!
Ja, det är grunden för företagande. Man kan göra som i Venezuela också, men det visade sig leda till en massa hemskheter.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ssb (+100)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 12:06   #15
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Samtidigt skulle det vara en total marknadsrevolution om detta tilltag bär frukt. Intäktsmodellen för poddar är ju standardiserad idag och handlar bara om sponsorer/reklam - givet att du har ett substantiellt antal lyssnare. Det kan vara en generationsfråga, eftersom den yngre delen idag kräver att allt ska vara gratis. Det har exempelvis fått hela musikbranschen att ge med sig - är generationsklyftan inom travet så stor att betalningsmodellen kan fungera på den sidan? (Och i så fall: på vilken sikt skulle det fungera?)

Själv tror jag det absolut inte. Och om det skulle "fungera" handlar det om veckor eller månader, absolut inte år. Att jag själv skulle kunna betala för poddar jag gillar är helt ovidkommande på marknaden, och det enda det visar är väl att jag är en gubbe...
Som jag redan skrivit så är det ju en ganska smal pod med ett relativt litet antal lyssnar om vi jämför med de stora influencer-giganterna som kan leva på att älta sin skit framlänges och baklänges. Sådant smalt material kommer man nog få lära sig att betala för, det är enda sättet till att få det producerat i långa loppet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td