Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 18 December (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38569-v86-18-december/)

Stekel 2019-12-18 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 657772)
Jo, fast han kör inte idag på V86. På V75 på lördag har han inte mycket till chanser heller.

Det är stallformen jag pratar om, hur han kört har jag inte kollat. 8: 6-1-1 senaste starterna, löjligt bra.

Ochs5 2019-12-18 18:14

Tjena alla, hittar inga andelsspel alls i tråden ikväll. Brukar alltid vara någon som gör V5 och åtminstone V86, så är jag tidigt ute eller sparar alla cash till julen?

ExtremtRik 2019-12-18 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 657758)
...
Sen kan man ju även hävda att statistiskt sett så är varje förlust en förlust närmare nästa vinst.

...

Talar vi spelare eller hästar? håller med om att det är fallet för en spelare, men för en häst?

Hur ser den ekvationen ut?

Snarare brukar väl hästars segeraptit att avta med att de går upp i klass och blir äldre eller gör fler starter!

Kan lite enklare smälta det snarlika påståendet att varje vinst gör att hästen kommer närmare en förlust men vad är egentligen vitsen med dylik floskelfest?

ha de gött!

Jajjan 2019-12-18 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 657758)
Om han inte kunde spela utan att frångå statistiken någon gång skulle han vara en ytterst usel tippare. Sen kan man ju även hävda att statistiskt sett så är varje förlust en förlust närmare nästa vinst. De flesta hästar som tar sig till silver & guld har någon gång under karriären vunnit både med skor och under vintern.

Mvh,

Kul på fest

Lägger inga lir ikväll, har lyxstreckat DDZ när den varit under 10%,
möter långt enklare motstånd ikväll, men är iskall som spel ikväll.
Måste garderas, nu när så många springer åt samma håll.
Det är vilket fall min analys.

Hade jag lirat hade jag spikat Ti Amo Face 12 % från Reijos stall, bortglömd
ikväll, då märren inte levererat trots hårt betrodd.
Loppets bästa häst, Pelle Storform sitter upp och fick draget av en polare
med insyn i helgen. "Mosar detta trötta gäng om hon kommer till
start".

Lägger vinnarlir, det blir allt och förväntar mig lite speldel till helgens
V7:a.

Lycka till

ExtremtRik 2019-12-18 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 657756)
Väntar med spänning på att se om Statistik-Jens spikar Doctor Doxey Zenz:p

Statistiken

Kusk : 0/76 i år

DDZ på Solvalla: ingen pallplats på 7 besök

DDZ med skor: 0/18

Senaste vinsten: Augusti 2018

Senast vinsten vintertid: November 2016

Men den statistiken kan Jensa utan vidare sopa under mattan och Spika med en motivering typ ” hästen är totalt överlägsen dagens motstånd” ...

Betaltjänterna verkar gå på DDZ iaf

Bra grävt Basse!

Visst blev man lite bländad av placeringen i Guld senast och distans är hästen bra på.

Minus är i mina ögon kusken och det att han kan få för sig köra mot ledning mitt i loppet, rusher är kostsamma på 3000 meter.

Sen ska allt vägas mot procenten och den lär inte bli låg.

:popcorn:

Edit: Rafiki Fri inbillar jag mig kan få "sitt" lopp efter strykningar och som jag läser loppet. Rafiki själv är entaktad och normalt sårbar men detta ser faktiskt ovanligt bra ut för ekipaget att komma med en tung spurt ! Min vinnare helt enkelt, procenten kan Helge stoppa upp!

mikaels 2019-12-18 18:34

Puketorps Julius måste ju vara en av kvällens intressantaste...6% och Mika F istället för Klaus K på favoritdistans från perfekt spår...feg som jag är, så testar jag platsen till 2,95 på Unibet...

Shooter 2019-12-18 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 657787)
Lägger inga lir ikväll, har lyxstreckat DDZ när den varit under 10%,
möter långt enklare motstånd ikväll, men är iskall som spel ikväll.
Måste garderas, nu när så många springer åt samma håll.
Det är vilket fall min analys.

Hade jag lirat hade jag spikat Ti Amo Face 12 % från Reijos stall, bortglömd
ikväll, då märren inte levererat trots hårt betrodd.
Loppets bästa häst, Pelle Storform sitter upp och fick draget av en polare
med insyn i helgen. "Mosar detta trötta gäng om hon kommer till
start".

Lägger vinnarlir, det blir allt och förväntar mig lite speldel till helgens
V7:a.

Lycka till

Jag har själv funderat på Ti Amo Face då jag brukar vilja ha någon spik som inte är favorit. Hästen spikas troligen av Carl Wangle skriver han och singlas definitivt av Mario Lipovac.

Shooter 2019-12-18 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 657789)
Puketorps Julius måste ju vara en av kvällens intressantaste...6% och Mika F istället för Klaus K på favoritdistans från perfekt spår...feg som jag är, så testar jag platsen till 2,95 på Unibet...

Kommer den till mål? Mika får körorder av Kern att ladda hårt och Betting Rebel är också ute efter ledningen.

mikaels 2019-12-18 18:39

Spets eller rygg ledaren är väl ok?...;)...

Shooter 2019-12-18 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 657793)
Spets eller rygg ledaren är väl ok?...;)...

Jag tycker att det är ett öppet lopp.

mikaels 2019-12-18 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 657794)
Jag tycker att det är ett öppet lopp.

Jo, trodde dock att BR skulle bli ett stort skrik, tycker inte 33% är högt på den...god chans till sos...

Stekel 2019-12-18 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 657791)
Kommer den till mål? Mika får körorder av Kern att ladda hårt och Betting Rebel är också ute efter ledningen.

Jag tror Kylin antingen inte kommer kunna svara upp eller väljer att ge sig för alla som kommer ångandes utifrån. Överstreckad för första gången någonsin kanske. Alla vet att det är stallorder på Kerns häst och att det inte är värt att bråka med den. Bara där är halva loppet vunnet. Är hästen bara iordning för dagen tror jag den vinner. Väldigt öppet annars.

oggeb 2019-12-18 18:51

Citat:

Talar vi spelare eller hästar? håller med om att det är fallet för en spelare, men för en häst?

Hur ser den ekvationen ut?
Talar vi om en 6 år gammal häst med någorlunda stam så är det osannolikt att han aldrig mer skulle vinna om hästen får tävla på tills han är i pensionsålder.

Citat:

Snarare brukar väl hästars segeraptit att avta med att de går upp i klass och blir äldre eller gör fler starter!
Så är det givetvis. Men mitt påstående handlade inte om att hästen skulle fortsätta vara någon slags segermaskin, utan som jag skrev att de allra flesta hästar som hamnat i guld vinner någon gång med skor på hovarna. DDZ är trots allt bara 6 år och sannolikt inte slut som häst. Jag tror att han har ett gäng säsonger kvar och sannolikheten att han ska vinna mer skor någon gång under karriären bedömer jag som hög.

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 657786)
Kan lite enklare smälta det snarlika påståendet att varje vinst gör att hästen kommer närmare en förlust men vad är egentligen vitsen med dylik floskelfest?

ha de gött!

Att dra fram någon statistisk relevans för att Jens eventuellt skulle spika den. För det finns inte mycket statistik förutom det faktum att Mathias snart har förlorat tillräckligt för att snart nog vinna. För statistiken säger nämligen att Mathias vinner minst 6% av sina uppsittningar och i år har har nått upp till 2%. Året är snart slut och han måste således börja vinna snart för att statistiken skall bibehållas.

ExtremtRik 2019-12-18 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 657713)
Jag tycker det ser rätt överkomligt ut ikväll med spikbud på Gameboy Pellini, Au Pair Girl, Keegan Trot och Doctor Doxey Zenz.

Vänder sig inombords men ska tilläggas att jag har oftast fel ;)

Gameboy Pellini med sina startgalopper, spår ett?? Plus är att klassen är så låg att det möjligen kan vara bästa hästen trots allt.

Doktor Doxey? ok men chauffören då?? man spikar ett ekipage och då väljer jag Rafiki Fri och Anna Isabelle sju dagar i veckan nu när fältet blivit så litet !

De övriga två känner jag inte till, lycka till iaf :cheers:

mikaels 2019-12-18 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 657797)
Jag tror Kylin antingen inte kommer kunna svara upp eller väljer att ge sig för alla som kommer ångandes utifrån. Överstreckad för första gången någonsin kanske. Alla vet att det är stallorder på Kerns häst och att det inte är värt att bråka med den. Bara där är halva loppet vunnet. Är hästen bara iordning för dagen tror jag den vinner. Väldigt öppet annars.

Mika passar nog bättre än t.o.m ÖK på den här(åtminståne gällande vinstchans)...och hade ÖK kört så skulle den varit 15-20%....