Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 26/12 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38697-v75-solvalla-26-12-a/)

joppe59 2019-12-26 18:01

Inte vanligt att se Bergh vara högerytter i elvatempo:rolleyes:

Frasse77 2019-12-26 18:02

[QUOTE=shjuve9le;659200]Ta bort tillägg nu nån gång, lövdala hade fått smaka lillörjans pene om det varit lika start. Har man för klen häst får man starta i andra lopp.

Alldeles för mkt pengar för att stå på olika start.

Borde vara samma för alla, ha det upp till 2 miljoner tex , vill man starta och utmana tex Antonio trot på samma start så får man det. Annars kan man vara med i nått annat lopp.

:)
Ingen annan sport får man ha försprång , ingen som får 1 stå en mil före i vasaloppet

Proppar är ju en stor del av våran travsport. Så utan dessa vore det ingen kul sport, angående Antonio så var det ju så enkelt att han takta över när han slappna av!

trance_error 2019-12-26 18:02

DD
5 - 12

valo 2019-12-26 18:04

DD: 3 - 3 50 kr.

mikaels 2019-12-26 18:07

Undrar om inte 4,25 på Milligans S är ett kanonodds på bet365, svs 3,90 o Unibet 3,35...

schadow 2019-12-26 18:15

[QUOTE=Frasse77;659215]
Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 659200)
Ta bort tillägg nu nån gång, lövdala hade fått smaka lillörjans pene om det varit lika start. Har man för klen häst får man starta i andra lopp.

Alldeles för mkt pengar för att stå på olika start.

Borde vara samma för alla, ha det upp till 2 miljoner tex , vill man starta och utmana tex Antonio trot på samma start så får man det. Annars kan man vara med i nått annat lopp.

:)
Ingen annan sport får man ha försprång , ingen som får 1 stå en mil före i vasaloppet

Proppar är ju en stor del av våran travsport. Så utan dessa vore det ingen kul sport, angående Antonio så var det ju så enkelt att han takta över när han slappna av!

ja men då måste all vara lika..samma vikt på hela ecipaget.

eveton 2019-12-26 18:24

Soronen lite för nöjd med 2:a priset

joppe59 2019-12-26 18:24

Härligt Stefan s kan man lita på då skjuter vi baljan framåt till sista så kan V5 trots allt ge bra på fem rätt

trance_error 2019-12-26 18:25

12 i sista för 7 rätt (Hoppas Örjan inte sover i kön)
Dåligt med värde

Stankarn 2019-12-26 18:25

Ja, jävlar. Där är det bara att dra på sig dumstruten! Från att vara en hygglig bronshäst till att sopa banan med den svenska eliten...bra jobbat Admir!

Bara synd att det ska ta så många starter för Stefan att komma på att vinstchansen ökar om man kör i spets...

mikaels 2019-12-26 18:25

Stefan Söderkvist måste ha 90 i segerprocent från spets...sitter o funderar på om han någon gång vunnit bakifrån:rolleyes:...

Frasse77 2019-12-26 18:34

[QUOTE=schadow;659219]
Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 659215)

ja men då måste all vara lika..samma vikt på hela ecipaget.

Ja men stor del för tränare och även för ägaren är ju att matcha hästen rätt. Då är det ju att leta och räkna på proppar. Så att alla ska vara lika och exakt samma vikt osv då vore ju travsporten död och inte minst spelet. För då har du kanske 5 hästar i varje klass som vinner dom mesta loppen, och i mina ögon vore det katastrofalt. Propparna är ju till för att se till så att det ska bli jämt i mål. Idag har ju proppen inget med att Antonio förlorade tex.

ab5 2019-12-26 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 659119)
Jag bara måste få ge mig in i guld-diskussionen.

1 Stepping Spaceboy, andrahandare, 18%?!?!

Alla som tycker att Stepping Spaceboy med järnnäven Söderkvist i sulkyn, ser ut som en typisk spetsvinnare i gulddivisionen - över 2140 meter - räcker upp en hand!:claps:

Sansa er nu!

Jag har inte funderat klart ännu, men jag är rätt säker på att Jorma provar, ordentligt, trots (kanske) ett par sämre insatser senaste två starterna. Vid sunda vätskor kanske 2 Global Thrustworthy t o m är dagens spik?

Tillbaka på Solvalla igen, första starten för säsongen med pjäxor avklarad. Värsta konkurrenten har fått sämsta läget.

Tål att funderas på.

8 Milligan’s School nedstruken ett hack. Blev det så mycket bättre? Nja, det är nog bara att köra fram till dödens och ta matchen. Den här hårdingen har kontrat till sig några vinster från ledningen, men jag undrar jag vad han tycker om att gå utvändigt i 1500 meter. Osvuret är bäst, men om han knäcker ledaren så synes det för mig troligare att det är nån från andra-tredjepar utvändigt som spurtar hem det.

Roligast är 11 Disco Volante. Har verkligen växt in i Gulddivisionen. Har i och för sig inte vunnit sedan uttagningen i Lotterian i början av maj, men var klart bra näst senast när han plockade ordentligt på favoriten upploppet ner. Har ett jävla läge och ingen stenvinnare, men det är ju stänkarna som ordnar degen...! Betydligt bättre chans på förhand än hästarna närmast före i strecklistan tycker iaf jag.

Kul att se 9 Digital Ink tillbaka i vinnarcirkeln igen, var det verkligen. Även om han förmodligen gynnades av att avsluta väldigt långt ut i banan och att Örjan satt och sov i sulkyn. Väljer naturligtvis bästa ryggen här, kan absolut få loppet. Risken är väl dock att han får dödens? Ett tag?

*sträcker upp en hand

trance_error 2019-12-26 18:45

Örjan sover i kön som vanligt

Basse 2019-12-26 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 659223)
12 i sista för 7 rätt (Hoppas Örjan inte sover i kön)
Dåligt med värde

Han lyckades sova bort den idag med.:sad: