Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V4 Färjestad. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/38985-v4-faerjestad/)

viroid12 2020-01-13 08:14

V4 Färjestad.
 
Är det bara att spika 3an i sista?

Dahle 2020-01-13 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av viroid12 (Inlägg 662895)
Är det bara att spika 3an i sista?

Lite för stor favorit för min smak. Dessutom återkommer efter nästan 3 månaders vila och i ny regi. Kapacitetsmäsigt är den överlägsen, men inte det viktigaste loppet idag. Jag kommer att gardera o hoppas fälla den.
Varnar lite för Cayucos, som har bra läge och är stark och Jas som också visat bra styrka och kan överraska.
Jag funderar på att spika i tredje nr.5 Kitsune, startsnabb och Jepson kör. Spikade sist också och den vann rätt så lätt. Inte ens favorit. Jag tror jag testar med den

HuBBaBuBBa 2020-01-13 09:34

Borde inte 5 Nah Des Te ha bra chans? Snabb ut

Gjorde ju ett riktigt bra lopp senast och vart avslagen på målinjen

HuBBaBuBBa 2020-01-13 09:46

9 Promotion kan vara superskrällen i omgången. Tobias Modig kommer med två styrningar till v4an.

Dahle 2020-01-13 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 662897)
Borde inte 5 Nah Des Te ha bra chans? Snabb ut

Gjorde ju ett riktigt bra lopp senast och vart avslagen på målinjen

Om den trampar iväg från det snäva femte spåret, visst. Men finns liten risk för tappstart o galopp.

Dahle 2020-01-13 09:49

Magnus J visar form för dagen, kanske vinner han V4-1 med Ottens Dibaba

tonymike 2020-01-13 09:50

Färjestad 2020-01-13 - V4
 
avd2-Spiken 5 Nah Des Te kändes knappast som något givet spikval
i omgången, men loppen är relativt svårlösta och något självklart
spikförslag var svårt att finna. Vi behandlar oftast avkommor efter Nu
Pagadi med stor försiktighet då osäkerheten i högsta grad är nedärvd
efter pappan. Nah Des Te verkar ändå ha stabiliserats och svarat
för två felfria lopp i de tre senaste starterna. Tycker hon höll rätt så
bra från ledningen senast mot lite bättre hästar än dessa. Normalt
bra chans att leda hela vägen. Det som oroar lite är att rusartypen 6
Orangeri kan skena iväg från början och bli lite av en löpförstörare.
men vi hoppas att Micke J. löser detta tänkbara bekymmer

HuBBaBuBBa 2020-01-13 09:53

Avd två är ju ett helgarderingslopp om nu inte 5an skulle vinna så kan alla vinna.

HuBBaBuBBa 2020-01-13 09:54

Färjestad brukar kunna ge bra betalt och det finns inga givna spikar.

Stekel 2020-01-13 09:56

Hela ekipaget ska i mål Dahle ;)

I första ska det stå mellan de två favoriterna, den som får spets vinner. Frågan är bara vem det är, inte lätt att sära på dem! Sida vid sida hade jag varit hyggligt säker på att Ottens håller ut men med spår 2 och 6 är det en helt annan grej. Håller nog Kajjan först ändå, han tar inga fångar i spetskörningen och har mer att förlora på att ge sig. Skor på Ottens borde ta lite av startsnabbheten också. Spik i första!

Volt och kassa hästar i andra, favven har spår 5. Där kan det komma en ordentlig smäll!

5 hästar som höjer sig över resten i tredje. Med fördel för de tre mest spelade. Inte lätt att bena ut vem som borde ha förstastrecket men jag håller nog med Dahle att Kitsune är första budet!

Får man "klartecken" på Elrond inför i intervju eller värmning så är väl den stenklar. Halvöppet bakom annars!

mr_stylez 2020-01-13 09:59

MIna tankar om omgången :

Avd 1: Står helt mellan 2,5,6.
2an går extra bra på Färjestad och kusk i toppform, kan mycket väl spåra runt om.
5an ska alltid passas på 1640 auto
6an har superform, och är mitt förstastreck.
Lås tre hästar.

Avd 2: Omöjligt lopp, låg klass ojämna hästar, bästa nr 5 är galoppbenägen, jag helgarderar och jobbar in skrällen!
Passa nr 12 som jag hittat här, nedstruken ett spår nu, har på 3 st färjestad-starter raden 2-1-2 vilket är fina papper i detta skitgänget =) 2% med lite körning där framme o galopper på motståndarna så sitter denna där tror jag.


Avd 3 Återigen trehästarslopp : 5,7,9.
Jag kommer nog gå på nr 5 Kitsune här med bästa kusken. Bör ha bäst chans i loppet till lämplig procent.
7an bra sist, kan utmana om den lyckas ta sig till spets.
9an kan vinna om 5 och 7 duellerar för länge.
Nr 2 är hårt spelad men visade absolut inget efter uppehåll senast, behöver vara kraftigt förbättrad för att räcka, schas!


Avd 4: Här ringer alla varningsklockor, jättefavorit som tar sig galopp ibland, som bara gått barfota i Sverige och som aldrig gått på 2640? Tjänstefel att inte försöka fälla denna, kan såklart vinna med 40 m om den fungerar men det vill jag se först.

Garderar med 1,5,7,8,10 och hoppas få in skrällen här! Förordar nr 7 och 8 först bakom favoriten.

Lycka till idag alla =)

HuBBaBuBBa 2020-01-13 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 662899)
Om den trampar iväg från det snäva femte spåret, visst. Men finns liten risk för tappstart o galopp.


Det är just det men den klarade av spår 2 i volt som jag skulle säga är det knepigaste i volt tillsammans med spår 4.

Dahle 2020-01-13 10:05

Så klart Stekel, hela ekipage räknas. Om du tänker på lopp 1, så skrev jag kanske, tänkte mer på den form MJ visade igår. Men inte klart att jag går rakt ut på den. Du har rätt ang Enge och Kajan (gillar hur han kör) men tar MJ ledning då tror jag han kör där. Får se hur jag gör närmare starten. Hittar jag bra lås i andra eller fjärde så har jag råd o ta alla i första.
Däremot går jag på Kitsune och där är det en bra häst o bästa kusk.

HuBBaBuBBa 2020-01-13 10:07

Det jag kan säga om Kitsunes lopp senast är att den fick loppet kört i halsen och var skyldig att vinna... och jag tycker väl inte att det är en speciell häst. Tog inte spets från spår 5 den gången men hamnade rygg ledaren. Men den kanske vinner ändå.

Stekel 2020-01-13 10:07

Första sprinterloppet i karriären för Sunettan Palema idag, och överlägset mest orutinerad i fältet. Och det sprutar ju inte form direkt. Den kan man nog stå över för att få med mer spelvärda streck.

6
Alla utom 2,4,5
1,5,7,9
3,5,7,8,10

Och en fleris:

6
5
1,5,7,9
3



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved