Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Åby 23/1 *Stor Jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/39138-v64-aby-23-1-stor-jackpot/)

viking90 2020-01-23 13:44

V64 Åby 23/1 *Stor Jackpot
 
Nämner en nästagångare här avd 4 nr 5 Acredula R.L, kolla bara in förra loppet galopp direkt tappade många längder men tvåa i mål. Det är väl just galoppen som oroar hur sköter den sig bakom bilen denna gång?


Hobby de Liton storfavorit efter sjukdomsfrånvaro vid sunda vätskor vinner den väl men finns några roliga kapabla bakom t.ex 1% Bags Simoni.

Basse 2020-01-23 13:58

Hur ska man bedöma 4 Veravia AS i sista avdelningen???

Dahlen kommer med en häst till Åby.

Senaste Loppet var ett lärlingslopp på Jägersro 3/12.

Hästarna före i mål var Zaira del Ronco och Aura S.L. Det låter ju bra men jag såg nyss reprisen av loppet och hästen var utklassad av Zaira Del Ronco som solokörde i stor ledning.
Aura SL kördes prepare’ och sladdade längst bak i sista sväng men spurtade fint till en andraplats. Intrycket på Veravia var inte bländande direkt....

Men nu kanske man har preparerats till outtröttlig form?

Favorit är 6 Corleone DK som förväntas leda runt om med Henna Halme i sulkyn.
*** edit - såg just att Corleone Boko är anmäld till ett Lunchlopp på Åby 29/1. Så det loppet kanske är målet och prepare’ idag. Värt att notera i alla fall.
Favoriten har även vart struken för förkylning 20/12..


jag tycker det luktar skräll i sista avdelningen utan att kunna peka ut någon speciell skrällvinnare. Blir nog bred gardering i sista på min lapp.

HuBBaBuBBa 2020-01-23 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 665099)
Hur ska man bedöma 4 Veravia AS i sista avdelningen???

Dahlen kommer med en häst till Åby.

Senaste Loppet var ett lärlingslopp på Jägersro 3/12.

Hästarna före i mål var Zaira del Ronco och Aura S.L. Det låter ju bra men jag såg nyss reprisen av loppet och hästen var utklassad av Zaira Del Ronco som solokörde i stor ledning.
Aura SL kördes prepare’ och sladdade längst bak i sista sväng men spurtade fint till en andraplats. Intrycket på Veravia var inte bländande direkt....

Men nu kanske man har preparerats till outtröttlig form?

Favorit är 6 Corleone DK som förväntas leda runt om med Henna Halme i sulkyn.

jag tycker det luktar skräll i sista avdelningen utan att kunna peka ut någon speciell skrällvinnare. Blir nog bred gardering i sista på min lapp.

Jag tycker 3 Symphonic Lincoln är helt bortglömd och en rolig skräll kanske

Men ska jag vara ärlig så borde det stå mellan 4 och 6 kanske 9an vid överpace då?

11 Bonny Boy ... hehe ju mer jag tittar så

Altoc 2020-01-23 14:08

Ang trådrubriken. Visst är det vanlig jackpot idag? Var väl bara 4rätts-pengarna som frös inne i tisdags.

viking90 2020-01-23 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 665102)
Ang trådrubriken. Visst är det vanlig jackpot idag? Var väl bara 4rätts-pengarna som frös inne i tisdags.

Du har helt rätt där, skrev utan att tänka klart.

Det var dock hög omsättning i Tisdags så jackpotten kanske är lite större en vanlig Jackpot fast du har som sagt rätt.

Basse 2020-01-23 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 665102)
Ang trådrubriken. Visst är det vanlig jackpot idag? Var väl bara 4rätts-pengarna som frös inne i tisdags.

Ja det var 4rätt pengarna som frös inne.

Men det var jackpot i Tisdags så 4 rättpoolen var större än normalt så Viking får ett halvt rätt för rubriken:D

Efterhandaren 2020-01-23 14:34

V64 6 på Åby ser vidöppet ut på förhand (tycker jag)
Veravia trivs nog bättre på sommarbanan ikväll. På Jägers senast var det kladdigt.
Volt Di Ruggero är ingen vinnartyp men kanske Paal kan vässa upp han ikväll.
Corleone har varit struken och lite svårbedömd.
Jopi hoppade senast efter paus men trivs normalt på distansen. OS vinnare ?

Se upp för Ceka hästen Acredula i V64 4.

Basse 2020-01-23 15:14

V64 avd1

8 Anemone du Bon Air var riktigt bra senast då man efter offensiv styrning gick upp och tryckte på Ledande Atik D.L på sista bortre långsidan.
Man pressade sig till och med förbi i början på upploppet men föll till slut på eget grepp och stumnade sista 50 metrarna. Höll ändå bra trots tuff löpning.

Det är voltstart idag och spår 8 och rygg på favoriten 1 Jimpeto Joy i starten kanske inte behöver vara helt fel?

Nu är hästen inte den tvärspeediga typen som speedar förbi ett fält på 50meter. Se näst sist hur lång startsträcka hästen behöver för att få upp farten. Albatrossvarning:lol:

Men invändig resa på lång distans är mycket värt. Kommer man loss halvvarvet kvar är man klart kapabel att skrälla. Över lång distans brukar ju fältet spricka upp på bortre långsidan då de entaktade ska försöka rycka undan för att dra speeden ur de speediga.
Och omvänt om en speedig leder - de starka hästarna går upp för att långpressa ledaren.

Viroid 2020-01-23 15:27

Kantbollar?

V64-1 Bra chans för favoriten, se upp för Deferre des Quattre som gör första starten för Myllymaa/Fiore. Ibland kan ju deras hästar inte bli trötta.

V64-2 Känns som spelarkollektivet och jag har liknande syn. Sun Trip kanske kan vara en kantboll.

V64-3 Orbital Ås bör väl vara en längd före de andra i mål, spik för mig.

V64-4 Risk för att favoriten är bara bäst, men det finns väl några utmanare. Crank med formtoppade André Eklund kanske kan vara en kantboll?

V64-5 Hobby är ju normalt flera klasser bättre än de andra, om han inte blivit allt för ringrostig. Spik.

V64-6 Tre betrodda som jag håller med om, och så kan kantbollen Symphonic Lincoln kanske halka med.

asgaya3141 2020-01-23 15:27

Unter är optimistisk.

Peter Untersteiner ger oss information angående stallets V64 hästar.
- 10 Carmencita (V64-2) har utvecklats fint och såg fin ut vid segern senast. Hon har haft problem med andningen till och från men har god kapacitet.

- 6 I Come In Peace (V64-4) var positiv som trea i Kalmar trots att han hamnade omöjligt till. Hästen är klart på gång för dagen.

- 8 Townshend Broline (V65-5) är också på gång och är bra i grunden. Trots spår åtta kan vi vara med i den främre träffen

valo 2020-01-23 15:32

Raket

Jag kör en raket idag med tre hästar:

Livi Nam Nam - har vilat men kan vara riktigt bra och har sett den gå så från bakspår, nu
framspår. Sun Trip - svagt lopp och svårt - blir en chansning där Sen tycker jag Jopi i sista är lite intressant - osäker men kanske kan komma fram till open stretch om starten funkar? Men två raka galopper.... Vi får se! Total 60 kr på detta.

zimonzzon85 2020-01-23 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 665116)
V64 avd1

8 Anemone du Bon Air var riktigt bra senast då man efter offensiv styrning gick upp och tryckte på Ledande Atik D.L på sista bortre långsidan.
Man pressade sig till och med förbi i början på upploppet men föll till slut på eget grepp och stumnade sista 50 metrarna. Höll ändå bra trots tuff löpning.

Det är voltstart idag och spår 8 och rygg på favoriten 1 Jimpeto Joy i starten kanske inte behöver vara helt fel?

Nu är hästen inte den tvärspeediga typen som speedar förbi ett fält på 50meter. Se näst sist hur lång startsträcka hästen behöver för att få upp farten. Albatrossvarning:lol:

Men invändig resa på lång distans är mycket värt. Kommer man loss halvvarvet kvar är man klart kapabel att skrälla. Över lång distans brukar ju fältet spricka upp på bortre långsidan då de entaktade ska försöka rycka undan för att dra speeden ur de speediga.
Och omvänt om en speedig leder - de starka hästarna går upp för att långpressa ledaren.

Inne lite på den nu också :) Lirade den sist och trodde den skulle vinna då !

viking90 2020-01-23 16:02

Gladiator D`am gjorde vad han skulle i senaste loppet och vann enkelt men det var ett riktigt billigt lopp och enda riktiga utmanaren galopperade bort sig i första kurvan, Peter U låter som nämnt tidigare här positiv till sina chanser och jag går nog på en spik på 10 Carmencita i avd 2 som tagit två övertygande segrar i rad nu motståndet har väl inte varit högklassigt heller.

Strecken ser ut att vända dessa emellan och Gladiatorn kanske rent av är favorit vid spelstopp...

Sen lovade jag mig själv efter Acredula RLs lopp senast att jag ska spika den i dennes nästa start, spikade även förra gången så det blir min andra spik.

Sen sätter jag nog Jimpeto Joy, Orbital Ås och Hobby De Liton som A hästar där minst 1 måste vinna....Garderar brett där bakom och hoppas hitta nån riktigt fin lågprocentare....

Bara sista avdelningen kvar där jag inte vet hur jag ska behandla strecken...

Basse 2020-01-23 16:23

V64 avdelning 2

4 Mac Dubh

Marcus Lingren är ju som bekant optimistikt lagt., men han har fog för sin optimism ganska ofta. Kollade nyss hans twitter där han delar info inför kvällens start.

” Mac Dubh har sett kraftigt förbättrad ut i de två senaste”

” MAC DUBH -Helstängt,ev 1a bike”

Kanske leder runt om? Första jänkarbike och helstängt har ju haft den effekten på hästar förr:evilgrin39:

Man bör nog strecka Mac Dubh om man väl garderar loppet.

mikaels 2020-01-23 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 665131)
Gladiator D`am gjorde vad han skulle i senaste loppet och vann enkelt men det var ett riktigt billigt lopp och enda riktiga utmanaren galopperade bort sig i första kurvan, Peter U låter som nämnt tidigare här positiv till sina chanser och jag går nog på en spik på 10 Carmencita i avd 2 som tagit två övertygande segrar i rad nu motståndet har väl inte varit högklassigt heller.

Strecken ser ut att vända dessa emellan och Gladiatorn kanske rent av är favorit vid spelstopp...

Sen lovade jag mig själv efter Acredula RLs lopp senast att jag ska spika den i dennes nästa start, spikade även förra gången så det blir min andra spik.

Sen sätter jag nog Jimpeto Joy, Orbital Ås och Hobby De Liton som A hästar där minst 1 måste vinna....Garderar brett där bakom och hoppas hitta nån riktigt fin lågprocentare....

Bara sista avdelningen kvar där jag inte vet hur jag ska behandla strecken...

- Hon fungerar inte riktigt i kurvorna och är allra bäst utan skor. Hästen kan i alla fall öppna ganska bra, men att vinna blir nog svårt, säger Jerry Riordan.
Det lät inte så uppåt på Orbital Ås, men det där loppet kan den(liksom ett antal andra)ju vinna ändå...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved