Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 8/2 – jackpot! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/39354-v75-solvalla-8-2-jackpot/)

Lobo 2020-02-08 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 668849)
Klart som fan att dödens är bättre än andra ut i ett sånt där lopp. Sen finns det ju noll chans att ta sig till spets om man inte provar heller. Svårt att prova för ledningen från andra ytter. Helt rätt val att styra på.

För fan. Skojar du ?

mikaels 2020-02-08 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 668883)
Tror inte det - det tar oerhört på hästars psyke när de får en kuse utvändigt som bara pressar och pressar och som de känner att detta går inte - de viker ner sig psykiskt och sedan hade han nog mjölksyra upp över öronen. Det var Lugauers som var extremt bra. Tänk på att denne höll de andra ifrån sig med lätthet...

:cheers:

Han pressade ju inte...

Fulsprit 2020-02-08 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 668888)
Han pressade ju inte...

Jodå, det gjorde han ju! Sista varvet gick riktigt snabbt. Första varvet gick på knappt 1.17 och sluttiden blev 1.14.3 och då låg de jämsides hela sista varvet och lite till, så jo - han pressade sönder Johans kuse...

Stekel 2020-02-08 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 668886)
För fan. Skojar du ?

Nej? Vore det inte för chansen för spets så skulle jag kanske tycka annorlunda. Men det är lite som i att spela poker. Ställer man all-in på ett färgdrag efter floppen så kan man vinna potten redan där. Uhrberg hade aviserat körning i ledningen. Men det är vääääldigt mycket mer ofta än inte som de trots såna uttalanden före start tar upp hästen när en megafavorit kommer farande tidigt i loppet och ställer frågan till en 6%-are. Det händer nästan aldrig faktiskt.

heddari 2020-02-08 17:08

lekstuga av elian

tvablaa 2020-02-08 17:08

Ok, bara att erkänna att Elian Web är bättre än någonsin. Trodde GB skulle äta upp den.

mikaels 2020-02-08 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 668891)
Jodå, det gjorde han ju! Sista varvet gick riktigt snabbt. Första varvet gick på knappt 1.17 och sluttiden blev 1.14.3 och då låg de jämsides hela sista varvet och lite till, så jo - han pressade sönder Johans kuse...

Då pressade ju han inte, utan bara körde ifrån honom sen:)...

Fulsprit 2020-02-08 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 668894)
Ok, bara att erkänna att Elian Web är bättre än någonsin. Trodde GB skulle äta upp den.

Jepp, jag med, men det tog lite för mycket att forcera fram till utvändigt ledaren. Sedan var EW allt för bra - vilket intryck, hugaligen!!!

Fulsprit 2020-02-08 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 668895)

Vad fasiken säger du, hehe! Nu blev jag osäker och måste kolla reprisen...

valo 2020-02-08 17:12

Discon! En glaslirare!

HuBBaBuBBa 2020-02-08 17:15

60 spänn med Elian Web på v5 ... det va ju ett riktigt bra värde.

zimonzzon85 2020-02-08 17:15

Oj nu vet man verkligen att Elian är en världsstjärna!!

Fulsprit 2020-02-08 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 668895)

Gick 1.16.6 på vavet och sedan än lugnare fram till 800 kvar och där började han pressa för JU vill ju inte att det skall gå fortare - sedan går ifrån för att han krossat Johans kuse och att han håller undan för de andra visar på att Johans kuse inte bara är den som stannar, utan det är IL Duce Bpoko som går undan från alla och är riktigt bra. Jaja, det är vad jag ser... Tiden talar ju för detta också. Torde väl gått runt 1.12 hela sista rundan, tror jag - är dålig på att räkna ut detta.

mikaels 2020-02-08 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 668897)
Vad fasiken säger du, hehe! Nu blev jag osäker och måste kolla reprisen...

Samtidigt så är det ju så att hästar tappar självförtroende då dom har en bättre utanför...tycker ändå att GV skulle hållit bättre, om den nu inte var sjuk...

Lobo 2020-02-08 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 668892)
Nej? Vore det inte för chansen för spets så skulle jag kanske tycka annorlunda. Men det är lite som i att spela poker. Ställer man all-in på ett färgdrag efter floppen så kan man vinna potten redan där. Uhrberg hade aviserat körning i ledningen. Men det är vääääldigt mycket mer ofta än inte som de trots såna uttalanden före start tar upp hästen när en megafavorit kommer farande tidigt i loppet och ställer frågan till en 6%-are. Det händer nästan aldrig faktiskt.

Jo, men det var minst 50 % chans till svar imo. Dessutom är Mika Forss ingen taktiker, but I see you point. Men precis som i poker blir ju deras resultat i slutändan av sitt antagande om de ska köra si eller så, dock blev det fel denna gång.