Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 8/2 – jackpot! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/39354-v75-solvalla-8-2-jackpot/)

mikaels 2020-02-08 19:08

Fick 1987 tillbaka på mitt system...hade blivit en trevlig dag om favven vunnit första...och en fantastisk dag om inte om varit...

valo 2020-02-08 19:09

Nya tag!

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 668993)
Fick 1987 tillbaka på mitt system...hade blivit en trevlig dag om favven vunnit första...och en fantastisk dag om inte om varit...

Vi åkte båda dit på varsin favorit fast på olika sätt....Nya tag!!

Fulsprit 2020-02-08 19:10

Angående RF och ev. diskning så borde domarteamet få stå till svars i realtid. Visa på bilderna hur de tänkt, på ett pedagogiskt sätt så skulle vi slippa slika diskussioner. Här kan de inte prata bort, jo tydligen, att han kört x antal portar innanför bangränsen men ändå friar de. Han är dessutom nere i diket när han kör förbi Mika Forss på insidan - där borde han tagit x antal stolpar oxå...

Efterhandaren 2020-02-08 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 668985)
Alltså seriöst, vilket skämt att inte vinnaren i sista diskas. Uppenbart innanför stolparna långt innan Eriks ev bryter ner och vinner uppenbar fördel. Noll spelsäkerhet och jag överväger faktiskt att lägga ner nu.

Tja Westholm chansade och tangerade bangränsen men å andra sidan har han väl ingenstans att ta vägen när Erik bryter ner. Hade varit (för) hårt att diska tycker jag.

mikaels 2020-02-08 19:16

Liknande kostade mig en halv-mille i Östersund för ett antal år sedan...bedömningen av detta är väldigt subjkektiv...generellt kan sägas, att det behövs ganska mycket för att man ska diska för körning innanför bangräns...

tvablaa 2020-02-08 19:16

Att han kör innanför bangränsen har ju öht inget att göra med hur Erik kör. Ett skämt detta tycker jag. Och det trots att jag inte påverkades spelmässigt.

Efterhandaren 2020-02-08 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 668990)
Hur kan någon som borde diskats vara en moralisk vinnare? Bo C. där har du den moraliske vinnaren...

:cheers:

Hm moraliska vinnare är väl ganska personligt och ett vitt begrepp. Men diskning av Westholm tycker jag hade varit omoraliskt. Men visst tangerade han bangränsen när Eriks häst bröt ner.

SO 2020-02-08 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 668979)
skulle ha diskats... vinner ju kraftig fördel av detta såklart.

Ordalydelsen i reglementet var ju "KAN diskas" Om ekipaget kört utanför bangränsen)

mikaels 2020-02-08 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 669002)
Ordalydelsen i reglementet var ju "KAN diskas" Om ekipaget kört utanför bangränsen)

Jo, just det:D...

Fulsprit 2020-02-08 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 668999)
Hm moraliska vinnare är väl ganska personligt och ett vitt begrepp. Men diskning av Westholm tycker jag hade varit omoraliskt. Men visst tangerade han bangränsen när Eriks häst bröt ner.

Visst är det så, men han körde utanför redan innan - säkerligen minst två pinnar. Kolla när han kör förbi Mika F. så ser du enkom halva hjulet. Han var för fasiken nere i diket ock körde på innerplan...

Fulsprit 2020-02-08 19:51

Citat:

Jo, men sedan kommer texten om han vunnit fördel av det så SKALL ekipaget diskas...

Fulsprit 2020-02-08 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 669005)
Jo, just det:D...

Varför är detta godtyckligt? Utanför bangränsen är ju inte svårt att se!

HuBBaBuBBa 2020-02-08 19:58

Citat:

om han vinner fördel av detta :P och det gjorde han ju ganska rejält.
Och han va ute och snurra där innan ens Erik bröt ut. Vissa tycker som jag och vissa inte. Men du vill gärna kommentera mina inlägg för du är less på att jag har rätt hehe ... lugn i lådan och ta en virrepinne till;)

shjuve9le 2020-02-08 20:06

Kollade just sista loppet. Trodde Erik verkligen som uhrberg trodde, att han skulle vinna i spets med 3an? 7.plats och nån tusenlapp istället för att släppa direkt till bo c och kanske komma 2-3a ?

Franklin kam springa fort i 1700 meter utan press. Han visste nog att bo c skulle snabbstarta och vilja till spets.

Han kör oftast bra men här brast det i lillhjärnan

Dock så förstörde han för en massa människor istället

shjuve9le 2020-02-08 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 669010)
Varför är detta godtyckligt? Utanför bangränsen är ju inte svårt att se!

Sätt upp en vägg bara så går det inte ens att köra in där, då kommer alla köra lagom nära :)