| mackpeter |
2020-02-08 11:54 |
Idag är det V75-finaler och många har siktat dit. Man bör ha i åtanke, att hästar, som tidigt kvalat in till finalen, på sistone kanske inte körts med maximal balans och preparerats inför denna dag. Med 17 miljoner i jackpot skall detta system fokusera på 7 rätt - inte på drömutdelning. Den stora favoriten i V75 4, 2 Aura S.L. är inte med på systemet. Jag bedömer galopprisken för henne på voltstart från spår 2 till 90 %. Ready Cashdottern Rapide Cash återgår till gammal beprövad balans och skall köras med öppet huvudlag. Spikas till 13 %.
1) 2 r5-4 (svårt att fälla storfavoriten från bra spår och bra "allt". Bra att börja med som spik)
2) 1,3,5,6,8,11 r7-4 (öppet lopp, som kräver fler streck än jag vill lägga här. Starttröge 7 överstreckas från tre raka segrar och Örjan. Senast kördes favoritspelade konkurrenterna bort och skänkte loppet till Örjan. 1 är Untersteiners bästa vinstchans under dagen. Han har dock hoppat 38 % av alla sina starter. 5 kan ta spetsen med open eye och leda länge. 6 har varit stallskrik med stigande form och balanseras om till idag. Bortglömd till 5 %. 8 är bästa hästen - vann senast också från dåligt såpr. 11 har imponerat i två raka vinster på slutet och får bli mitt lyxstreck)
3) 4,9 r5-6 (låste senast Propulsion med Elian på Bergsåker. Han är Finlands hopp i Elitloppet. Kan få tryck av 5 Disco Volante. Då kan Lugauertränade formstarke 9 Gareth Boko få loppet)
4) 5 r6-2 (som jag skriver i inledningen är det 90 % galopprisk vid voltstart för favoriten 2. Därför spikas 5 SoS)
5) 4,6,7,8,11,12 r6-2 (detta är ett lurigt lopp, där 4 är berättigad favorit. Hur är dagsformen hos 6? Hård körning därframme kan bädda för en formstark 11. 12 kommer från en hedrande tredjeplats på Vincennes. 7 och 8 skrälldugliga till 2 %)
6) 3,4,5,8,10,11 r1-7 (har ingen bra analys här. Streckar de mest betrodda)
7) 2,3,4,5,8,10,12 r6-1 (Erik tar ledningen med 3 och kan vinna därifrån. 5 är också snabb ut - hur länge strider dom? 2 är favoritspelad och värd en vinst. 10 har hög kapacitet och måste streckas i finalen. 8 gillar jag - kommer från tre raka och endast streckad till 5 %. Finske 12 vinner eller är tvåa i alla fem starter sedan nyårsafton och är understreckad till 9 %)
Kostar 1512:-. Håller tummarna för att några på sharps tar hem större delen av jackpoten. Vi har betalat den och bör nu få återbetalt! Jag unnar inte HaryBoyarna något.
|