Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Bergsåker/Valla 1/4 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40440-v86-bergsaker-valla-1-4-a/)

KalleKlut 2020-04-01 02:04

V86 Bergsåker/Valla 1/4
 
Får vi se en ny rekord omsättning i dessa tider?
Tycker mig iaf ha hittat en del drag som skall vara med och göra upp om det! Men formen är lite sisådär så ta dom med en nypa salt hehe.

Avd 1. Kan det vara så enkelt att Bergh trycker av 4 Angle Of Attack och brisar undan? Känns heltäckt med lås på 2 Bucks To Burn.

Avd 2. 2140m för 4 åringar med max 160k på kontot. Jag heltäcker i stort sett och hoppas på en redig rensare.

Avd 3. Spårtrappa där det kan bli lite fart på detta om 6 Valuta EW håller ut 7 Frozen Queen som också vill till ledningen. Jag tar absolut med 14 Angel Ovea och 15 Miss Duffy som bägge har rutin, styrka och kan spurta.

Avd 4. 1640m med mindre rutinerade kuskar och stängt vid 220k. Här kan det hända grejer när dunderfavoriten har spår 1. Klart värde att gå emot. Se upp med 3 Irrawaddy som tidigare visat startsnabbhet. 4 Speed Marke är härdad i tuffare lopp och drog spåret. Streckar på!

Avd 5. 2640m med ett till 4 åringslopp. Jag drar en rövare och utropar 1 Digital Asset som omgångens spik. Får Ove A fart på han från start så tror jag att han leder runt om. En liten varning för Kajjans 4 Totte CD som nog blir lite bortglömd.

Avd 6. 3140m volt. Här kommer spik nr 2. C. Sjöström har form och bör sätta 3 Happy Romeo i tät. Fingers crossed och hoppas det håller hela vägen. Vill inte se 6 Iller Tooma 2a/3e utvändigt..

Avd 7. 1640m stängt vid 500k. Luktar lite körning och speed uppgörelse.. 6 Nolimitjimmit bör få ett fint lopp.

Avd 8. 1640m igen. Jag avslutar med ett i mina ögon starkt 3 hästars lås i 2,5,7 där jag varnar för 5 Mr Creation. Trodde mkt på den senast men det blev galopp. 8 Zeus Bi är förste reserv.

Om 18 1/2 timme så kör vi!

ricBLo636 2020-04-01 03:57

1. Angel of Attack, Bucks to nurn och Narold vox känns tryckt i mina ögon.

2. Spridda skurar så väl på hästar som på kuskar här. Just nu har jag 4,5,6,7,11. Stänkar varning på 6 Gulf som kan röra på sig fint när han fungerar. Men kan bli så att jag spelar på kusk i detta lopp och kortar ner till tre ekipage.

3. Fyra st som sticker ut lite extra just nu för mig 7,10,14,15. Funderar om man behöver ha med Love No More då det låter som att hästen tränat på bra och är i bättre slag än den var under segern den tog i vintras.

4. Eye in the sky och Jetstream rapida kommer ifrån samma stall. Jetstrem vill som gärna köra i rygg på Eye. Får Eye komma enkelt till spets så kanske det blir ett tråkigt lopp.
Jag varnar dock för 8 Big shot och 10 Hera eke. Båda ifrån tråkiga spår tyvärr. Big shot hade kunnat varit en tänkbar spik för mig om det inte hade varit spår 8a. Har jag råd med dessa tre så känner jag mig hyfsat nöjd i detta lopp.

5. Just nu har jag alla. Kommer dock inte ha råd men har inte orkar börja välja bort hästar ännu. Svårt lopp och många som springer lika tider.

6. Volt, Stayerlop och inmer spår blir viktigt. Här tror jag Rasmus Raz har en hyfsat fin vinstchans. Men Nauthy boy samt dom två favoriterna bör passas upp.

7. Arnie Express siktar på ledning. Får han vara ifred så tror jag att han vinner. Dock vill Jimmie också springa i ledning. Körning här en bit så kan dom bjuda in Andre agassi i matchen som har skött vinterträningen bra.

8. Baronen maxar utrustning. Vill gå på innern och kan bli farlig i rygg ledaren. Mr crestion vill till ledning men det får inte kosta för mycket. Deep pockets ska dom köra framåt med ifrån start. Frågan är vem som får ledningen efter att startröken har lagt sig. Thats art och Bon ego blir båda farliga om det går lite fort i början på loppet.

Summa sumarum så ser det lite lurigt utt att hitta stabila spikar. Annars så ser det inte helt hopplöst ut och finns en del fina skrällar i omgången.

Lycka till med spelen!

mikaels 2020-04-01 09:42

Per Lennartsson är ingen jag hyllar som kusk, men märkligt nog brukar han ha enormt hög träffprocent när han sätter sig upp bakom Bergh-tränat...slump kanske, men har man självförtroende så flyter det ju bättre, än om man inte har det(jämför med erat eget travspelande;))...så Per känns det nog bra för, när han ikväll svingar sig upp bakom Roberts hästar..."vi får si", om några timmar...

Rob 2020-04-01 11:35

Mycket snack på V75 näst senast om nr 1 i sjunde avdelningen.
Hyfsat täta starter nu, spår 1 på Bergsåker och oklar kusk.
8% i dagsläget känns som överspelat ändå

mikaels 2020-04-01 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 679443)
Mycket snack på V75 näst senast om nr 1 i sjunde avdelningen.
Hyfsat täta starter nu, spår 1 på Bergsåker och oklar kusk.
8% i dagsläget känns som överspelat ändå

Oklar kusk, ja...men spår ett på Bergsåker är nog bland de bästa "spår-ett" att ha i Sverige...ännu bättre verkar det vara på 2140-sidan där...

tvablaa 2020-04-01 12:11

Än är inte undrens tid förbi, jag fick en andel på Hubbas system och låter därmed bli att analysera denna gång. Fokuserar på onsdagsmys med sonen i stället.

Snabb kik i startlistorna gav följande tankar:
Avd 4: 61 % på Lilius från innerspår känns ju inte särskilt tilltalande. 7 känns värst emot, bra kusk och mkt bra det senaste.
Avd 6: Tycker Rasmus Raz är värd ett streck, bra form och får invändigt lopp. Risk att Sjödén hissar den på den infon.
Avd 8: Nr 5 har redan nämnts. Tycker My Dream Art är värd ett streck utifrån hur Nurmos har pratat upp den. Och 12 är väl bästa hästen?

Kört hårt nu Hubba!

Rob 2020-04-01 12:27

Happy Romeo struken i sjätte. Borde väl öppna upp för favoriten att volta lite lugnare med mer utrymme o sen bara vinna

Shooter 2020-04-01 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 679452)
Happy Romeo struken i sjätte. Borde väl öppna upp för favoriten att volta lite lugnare med mer utrymme o sen bara vinna

Jag är inne på att en felfri Admirer vinner.

Stekel 2020-04-01 12:42

Någon som hörde nu i lunchsändningen vad Örjan sa om Dwayne? De pratade hundra år om Sorbet och nästan inget alls om kvällens starthästar. När man väl har Örjan på tråden liksom så utnyttjar man det noll!

mikaels 2020-04-01 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 679455)
Någon som hörde nu i lunchsändningen vad Örjan sa om Dwayne? De pratade hundra år om Sorbet och nästan inget alls om kvällens starthästar. När man väl har Örjan på tråden liksom så utnyttjar man det noll!

Han lät ungefär som Örjan brukar, snarare lite positivt mellan raderna...

Stekel 2020-04-01 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 679457)
Han lät ungefär som Örjan brukar, snarare lite positivt mellan raderna...

Jag hörde de pratade lite om startkörningen med Dwayne men sen missade jag de sekunder när Örjan svarade.

Bucks sa de ingenting om va? Spelar nog ingen roll iofs, Bergh bör defilera hem det där loppet.

mikaels 2020-04-01 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 679459)
Jag hörde de pratade lite om startkörningen med Dwayne men sen missade jag de sekunder när Örjan svarade.

Bucks sa de ingenting om va? Spelar nog ingen roll iofs, Bergh bör defilera hem det där loppet.

...inte den i sista heller, en tämligen "felviktad" intervju...

Shooter 2020-04-01 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 679455)
Någon som hörde nu i lunchsändningen vad Örjan sa om Dwayne? De pratade hundra år om Sorbet och nästan inget alls om kvällens starthästar. När man väl har Örjan på tråden liksom så utnyttjar man det noll!

De kan ju ha gjort en separat intervju som de publicerar senare, i samband med V86:an.

Dahle 2020-04-01 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 679459)
Jag hörde de pratade lite om startkörningen med Dwayne men sen missade jag de sekunder när Örjan svarade.

Bucks sa de ingenting om va? Spelar nog ingen roll iofs, Bergh bör defilera hem det där loppet.

Helstängt på Dwayne, för att hålla sig lugnare och undvika att den ska bryta ut. Lät som en topp chans med tanke på hur Örre är. Kanske rent av stenklar.
:KO:

Shooter 2020-04-01 13:06

Tre spikar har jag till kvällen: Dwayne Zet, Admirer och Deep Pockets. Som vanligt är inget skrivet i sten före inlämning.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved