Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 – Jägersro/Solvalla (onsdag 15/4, 20.30) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40733-v86-jaegersro-solvalla-onsdag-15-4-20-30-a/)

mikaels 2020-04-15 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 682989)
Det lät inget vidare. Tror nog att du tillför mycket på sharps trots att du har ett eget upplägg och kör dit eget race. Jag har tyvärr det upplägget jag oxå....men jag skriver inte på travsnack/forumet så mycket....

Jag tror alla passar in i pusslet)

Du kanske redan har anpassat dig;)...

solum 2020-04-15 12:48

Goopen har haft hö byte Därav resultatet Dom börjar nog komma tillbaka nu :)

mikaels 2020-04-15 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av solum (Inlägg 682994)
Goopen har haft hö byte Därav resultatet Dom börjar nog komma tillbaka nu :)

När något går dåligt så försöker man hitta förklaringar utanför sig själv och då passar ju höet bra:)...får man för sig att det går dåligt i en viss situation(travbana, idtottsarena, provsal, veckodag, etc etc), så gör det oftast det:lol:...

Bluesmith66 2020-04-15 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 682858)
Quattro Töll i femte ser klar ut för spets. Sen är det om att göra att han inte blir överfallen. Spets och slut troligt!

Kolgjini är ju med i loppet, så överfallsrisken är väl ganska hög ;)

Efterhandaren 2020-04-15 13:28

Stayerloppen avd 1 och 6 känns väldigt öppna och onödigt luriga. I synnerhet Solvalla loppet som vimlar av på pappret chanslösa hästar och flertalet mycket svårbedömda på distansen.
10 hästar av 13 är spelade till under 6% i nuläget !

V86 1) Antingen går jag all in på årsdebuterande Ferrarin från Laugerstallet. Eller typ helgardering. Olle är mycket betrodd men är inte lika vass som för två år sedan. Skallen ?
Jeppe har en lurig stänkare.

V86 6) Ontrack, Zeus, Busy och Cyrios är väl de som kanske gynnas av distansen men det är väl bara Ontrack som visat form. Athos är inte min favorithäst trots att han vinner lite då och då.

Stekel 2020-04-15 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bluesmith66 (Inlägg 683007)
Kolgjini är ju med i loppet, så överfallsrisken är väl ganska hög ;)

Nu är ju den innanför så det ska mycket klaff till för att han ska kunna göra ett regelrätt överfall. Men skulle kunna vara lite i vägen i spetskörningen om han är på det humöret. För hästen är inte helt oäven bakom bilen. Hade gärna sett en häst emellan där.

mikaels 2020-04-15 14:05

Ganyboy har ingen chans att hålla ut en felfri QT, sen vad Adrian hittar på, är en annan femma..ställer kanske en fråga, men näppeligen överfall...

Strappa71 2020-04-15 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 682973)
Ja det var en bra idé och inte en dag för sent att testa. Har tänkt på det flera gånger att det vore klokt att lägga det så. Spricker man på V86 har man ju liksom bara DD annars.

Det ursprungliga Xpress-stress-upplägget var ju en mish-mash av massor av saxade spelformer.

Om jag inte minns fel avslutades det med V65Xpress.

Stekel 2020-04-15 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 683024)
Ganyboy har ingen chans att hålla ut en felfri QT, sen vad Adrian hittar på, är en annan femma..ställer kanske en fråga, men näppeligen överfall...

Tror inte jag heller men han kan hålla ut en liten bit och göra spetskörningen lite tuffare än nödvändigt. Samtidigt kanske det är bra att det inte går för lätt, då kommer favven troligare på vingel och kan få problem att hitta ner i dödens ens (om den travar).

Bluesmith66 2020-04-15 14:27

V86-4: Barfota runt om på 8 Eddy West, 6.9%.
Hur ser ni på chansen/risken att den blåser till spets ?
3,5,6,7 verkar också kunna lägga iväg från start så kanske solfjäder och Jorma kan hålla ut de andra ?

Bluesmith66 2020-04-15 14:39

4. Monark Newman i V86-1 känns lite intressant idag till drygt 5%.
Tar väl spets om han håller sig på benen, släpper och får fin ryggresa över lång distans.
Var på väg att bli nåt av kusen för några år sedan, kanske på gång igen ?!

mikaels 2020-04-15 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 683028)
Tror inte jag heller men han kan hålla ut en liten bit och göra spetskörningen lite tuffare än nödvändigt. Samtidigt kanske det är bra att det inte går för lätt, då kommer favven troligare på vingel och kan få problem att hitta ner i dödens ens (om den travar).

Jo, finns nog en god chans att bägge favoriterna blir rejält över...QT(bet365) till 10ggr på en självspringande jägersro-oval, med sedvanlig nedförsbacke på upploppet...mmm....

Cleon_9 2020-04-15 14:53

Utan att ha läst mer info under dagen om det hänt nåt nu men alltså jag lämnar inte in någon kupong utan att strecka 7 Victory Island. Visst, stryk senast men med det loppet i kroppen så borde den vara bättre idag.

Bfro och bättre distans nu. Dessutom läser jag kommentarerna här att det kan det bli körning initialt mellan motbuden så jag hoppas att ”Julemanden” kan hitta ner i 3:e par utvändigt och då tror jag spurten biter bra och segermarginalen blir en halv längd.

29% är tillräckligt lockande för ett streck, a-häst och kanske till och med spik. Givetvis beroende på vad sista infon innan start säger.

fweewea 2020-04-15 15:00

Avdelning 2:

4 Infinity är ruggigt startsnabb, men lär släppa till 5 Pastorns Lady. 6 La Norna är också snabb ut och lär haka på en bit. 8 Hankypanky Peyton har fin grundkapacitet, men både spåret och årsdebut talar lite emot. På bakspår kan samtliga av 10 Riva Renn, 11 Digital Class och 12 Lovely Secret vinna om det går fort där framme.

5-6-10-11-12 känns stabilt.

mikaels 2020-04-15 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av fweewea (Inlägg 683036)
Avdelning 2:

4 Infinity är ruggigt startsnabb, men lär släppa till 5 Pastorns Lady. 6 La Norna är också snabb ut och lär haka på en bit. 8 Hankypanky Peyton har fin grundkapacitet, men både spåret och årsdebut talar lite emot. På bakspår kan samtliga av 10 Riva Renn, 11 Digital Class och 12 Lovely Secret vinna om det går fort där framme.

5-6-10-11-12 känns stabilt.

Finns dock chans/risk att HP är ordentligt i ordningställd för detta och glider upp utvändigt ledaren direkt(den kan ju öppna rejält bakom bilen), för att sedan på klasshästens vis slå klorna i denne...vi får si...