Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Ta bort skiten! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/40764-ta-bort-skiten/)

Fulsprit 2020-04-15 23:42

Ta bort skiten!

:smoke:

Viroid 2020-04-16 00:32

Det är lite för tufft att kräva spel varje dag i mer än ett halvår. Man blir kanske sjuk, vill på semester etc.

Får jag istället föreslå att minst 250 spel skall göras.

ATG:s odds redovisas endast med två decimaler, och om spelen är 100kr spelar en eventuell tredje framräknad decimal ingen roll annat än för ören.

Jag är ändå lite tveksam till att man orkar hålla igång...

Fulsprit 2020-04-16 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 683200)
Det är lite för tufft att kräva spel varje dag i mer än ett halvår. Man blir kanske sjuk, vill på semester etc.

Får jag istället föreslå att minst 250 spel skall göras.

ATG:s odds redovisas endast med två decimaler, och om spelen är 100kr spelar en eventuell tredje framräknad decimal ingen roll annat än för ören.

Jag är ändå lite tveksam till att man orkar hålla igång...

Är helt klart öppen för förslag - 250 spel skulle då göra ungefär 8 månader x 30 dagar/månad=240 spel, så ingen större skillnad. Missförstår jag dig, månne?

Kanske skall ta det över ett halvår, i stället? Eller tre månader - vad tycker du/ni andra?

Ahh, räknade alla siffror, självklart är det två decimaler...

:cheers:

Fulsprit 2020-04-16 00:43

Eller skall man göra det enkelt och kräva 100 spel till utgången utav året? 100 spel är ändock ganska utslagsgivande...

Fulsprit 2020-04-16 01:22

Kanske två tävlingar a 4 månader? Och på dessa 120 dagar/tävling, MINST 100 spel... Då kan man välja om man vill spela i snitt ca. 1 per dag, eller lägga allt mellan 0-20 spel/dag, bara slutsumman blir minst 100 spel i slutsumma...

Betänk bara att ju fler/dag, desto mer att redovisa INNAN spelstopp...

Grant 2020-04-16 13:55

Jag är lite tveksam till alla former av k*kmätning.
Att vara duktig på trav handlar inte om hur många rätt
man får eller hur mycket pengar man vinner. Travspel
är ett maraton, det handlar om hur länge man läser
på om varje lopp.

Mvh Uffe ;)

Viroid 2020-04-16 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 683201)
Är helt klart öppen för förslag - 250 spel skulle då göra ungefär 8 månader x 30 dagar/månad=240 spel, så ingen större skillnad. Missförstår jag dig, månne?

Kanske skall ta det över ett halvår, i stället? Eller tre månader - vad tycker du/ni andra?

Ahh, räknade alla siffror, självklart är det två decimaler...

:cheers:

Det kan ju tänkas att man vill göra flera spel en dag, och andra dagar hittar man inte något spelbart. Kommer ju dagar när det är lunchtrav från Karlshamn, breddlopp från Åmål och galoppen har V64.

Mina vinnarodds har ofta fler än tre siffror :moneybag:

Stekel 2020-04-16 16:21

Det här låter som enormt mycket jobb för en tävlingsledare. Behöver nog förenklas/förminskas en hel del för att vara praktiskt genomförbart.

Jag körde en V75-tävling med ett gäng bekanta för några år sedan som var ganska kul. Och överkomlig att hantera med rättning, spelstopp osv. En tävling över 6 omgångar i stöten och ganska lik VM i V75. Med skillnaden att poäng räknas i vinnaroddset på vinnande ekipage man streckat istället för antal rätt. Ska försöka gräva fram upplägget, det var ett tag sen.

jalle 2020-04-16 16:23

kan inte nån starta en tråd till Örebros v64a jackpott till ikväll

tototorsten 2020-04-16 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av jalle (Inlägg 683288)
kan inte nån starta en tråd till Örebros v64a jackpott till ikväll

Det finns redan en !

jalle 2020-04-16 16:35

hittar inte den

TobiasNilsson 2020-04-16 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av jalle (Inlägg 683292)
hittar inte den

https://www.sharps.se/forums/trav-ga...orebro-16-4-a/

här är den.