Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-26, 22:41   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Stämningen på Sharps!


OK, här är man borta några dagar och när man kommer tillbaka så har stämningen brakat ihop en del...

Vad händer? Så här vill vi ju inte ha det!

Jag tycker vi haft en oerhört positiv trend här på forumet det senaste halvåret med flera nya duktiga skribenter och medlemmar som delar med sig av både tankar och idéer. Samtidigt har flera gamla medlemmar blommat upp och hänger här så gott som dagligen. Trådarna blir inte bara långa utan även innehållsrika med allt från spelidéer som lyfts fram under tiden fram till spelstopp men även med mängder av kommentarer och tankar/känslor kommer under tävlingarnas gång.

Det är fantastiskt att följa tävlingarna tillsammans med er alla och jag gör det så ofta jag kan! Det är vi många som gör...

Det finns en oerhört stor och bred kunskap här och stämningen är (oftast) riktigt skön då folk tillsammans jobbar in de lappar som är kvar i omgången och har chans att vinna pengar. Vi har genom åren sett allt från småvinster till miljonregn. Att dela glädjen vid en storvinst är fantastiskt och att vi redan gjort det vid ett flertal tillfällen här inne gör mig stensäker på att det bara är en tidsfråga innan det är dags igen (även om det oftast är ett maraton...).

Så snälla ni, förstör nu inte det vi har tillsammans med en massa onödigt tjafs och påhopp på varandra utan bidra istället till att göra SHARPS till landets bästa forum då det kommer till spel på hästar!

Vi har nu en av årets absolut största travhelger framför oss med finfina tävlingsdagar och givetvis kryddar vi den med härlig gemenskap, fina vinster och grymma tips!

Så snälla, se till att vi nu gemensamt plockar fram vår bästa sida igen och gör det här till något positivt!

Tillsammans är vi en grymt stark och framgångsrik gemenskap så nu hoppas jag att alla bjuder till så att vi verkligen får tillbaka den härliga stämningen här som vi haft tidigare.

Kan vi enas om det??


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+10), AmaerildeRimfrost (+1), mr_stylez (+5), Difsteve (+5), SistaStallskriket (+5), hassem (+5), thenisses (+5), SO (+5), Piraten (+5), viking90 (+5), sigh (+5), Dahle (+5), 777 (+5), MikaF (+10), Lazlo (+5), yoozoo (+7), lenninen (+5), Ceezy (+5), abborre (+5), bosseguldheden (+10), jomtien (+10), Ochs5 (+5), eveton (+5), greenj (+25), TungPung (+5), HP (+1), Frasse77 (+10), jAnman (+10), V75fahlle (+5), Bluesmith66 (+10), Fulsprit (+10), andnils (+50), shasha (+10), padiosen (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 23:50   #2
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Nånstans hade man kanske hoppats att - om det här var ett riktigt problem - att fler än 5 personer (av 2 miljoner?) skulle ha gillat det här inlägget.

Men jag tycker att du skägget agerar ”Tegnell” i det här läget. Försöker skrapa ihop resterna av folk som borde söka sig till KBT-forum istället.

Jag kan medge direkt att jag ger kritik. Jag har säkert skickat in nåt olämpligt till Stekeln eller Staketkusken. Men det är ju inte samma sak som att jag drygar mig. Eller mobbar nån. Jag slår vad om att jag är först i kön att uppskatta ett inlägg från nån av dem ”när de är rätt ute”. Eller nån annan. Vilket händer med jämna mellanrum.

Men ibland har de bara fel. Och ibland helt fullkomligt rätt. Och det ska vi inte kunna hantera?

Att några jävla inpinkade incels till rättshaverister ska få ta över forumet? Det existerar helt enkelt inte.

Iallafall inte i min värld.

Och var ska vi kunna ventilera mindre lyckade kusk-, tränar-, eller journalistinsatser om inte här? På atgplay.se?

Är man chef så är man chef. Man tar befälet.

Man försöker fan inte allmänhetens gillande genom att ”försöka förstå varje utsatt individs individuella tillstånd”.

Skärp till er, för fan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)

Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-27 klockan 00:09.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 00:21   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Vänta nu, nu är du allt ute på velocipeden lite.

1. Jag är inte Skägget. Jag är Gotland. BIG difference. HUGE!

2. Syftet med inlägget ovan är att lyfta upp debattklimatet här inne igen till den nivå vi haft nu under våren där det mesta flutit på bra och såväl påhopp som tramsiga inlägg lyst med sin frånvaro.

Självklart så får man diskutera och debattera såväl lyckade som misslyckade insatser men sättet man gör det på är det jag (Gotland alltså) är ute efter. Det går att ifrågasätta och debattera utan att kalla folk diverse saker och det vet både du och jag att de flesta klarar av här inne.

Låt oss gå tillbaka till det så kommer forumet att fortsätta frodas och växa.

OK?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 09:52   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Skärp till er, för fan.
Otack är världens lön, det var väl precis det där och ett par andra mindre väl valda ord i ditt svar som Gotland försökte vädja att man ska försöka hålla sig ifrån. Åtminstone att göra sitt bästa för att undvika det, vi är många som har svårt att undvika att "säga som det är" utan att skönskriva det. Ingen har sagt något om att man inte ska få kritisera.

Och det är inget upprop som man ska skriva under, bara en uppmaning och önskan om bättring. Ja från sharps FHM om man så vill. Gotland är en sån som vill att alla ska trivas och må bra och ha frihet under ansvar, precis som Tegnell och det gänget.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+20), Shooter (+10), Gotland (+50), Frasse77 (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 10:30   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Otack är världens lön, det var väl precis det där och ett par andra mindre väl valda ord i ditt svar som Gotland försökte vädja att man ska försöka hålla sig ifrån. Åtminstone att göra sitt bästa för att undvika det, vi är många som har svårt att undvika att "säga som det är" utan att skönskriva det. Ingen har sagt något om att man inte ska få kritisera.

Och det är inget upprop som man ska skriva under, bara en uppmaning och önskan om bättring. Ja från sharps FHM om man så vill. Gotland är en sån som vill att alla ska trivas och må bra och ha frihet under ansvar, precis som Tegnell och det gänget.
Dra inte in Tegnell i den här debatten för då kommer jag definitivt ta upp den diskussionen att om det är någonstans man har misslyckats kapitalt så är det just på FHM med Tegnell som frontman!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+7), karpafan (+10), Ceezy (+10), SuprMario (+100)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 11:40   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Dra inte in Tegnell i den här debatten för då kommer jag definitivt ta upp den diskussionen att om det är någonstans man har misslyckats kapitalt så är det just på FHM med Tegnell som frontman!
Inte menat att tas så bokstavligt såklart, det handlar om helt olika saker, vi ska inte prata coronapolitik här. Men förhållningssättet är liknande. Man fängslar inte folk i Sverige för att de sitter för nära varandra på verandan som man gör i andra delar av världen. Och folk bannas inte på det här forumet för minsta lilla som på andra ställen. Sen finns det säkert en och annan som tycker att det skulle vara antingen hårdare tag eller "inga tag alls".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 16:28   #7
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 833
Sharp$: 1019
Standard

Jag instämmer till 100% men som tony irving brukar säga MEN så länge det inte är personliga påhopp och annat trams så tycker jag vi måste kunna efteranalysera och diskutera saker som tex styrningar mm även efter loppen? Charmen med att spela på hästar är ju både före, under och efter loppen. Precis som man uttrycker glädje måste man väl även kunna ge utlopp för frustration och kunna diskutera saker i efterhand. Min åsikt och visst det är som baken, delat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Ochs5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 16:32   #8
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ochs5 Visa inlägg
Jag instämmer till 100% men som tony irving brukar säga MEN så länge det inte är personliga påhopp och annat trams så tycker jag vi måste kunna efteranalysera och diskutera saker som tex styrningar mm även efter loppen? Charmen med att spela på hästar är ju både före, under och efter loppen. Precis som man uttrycker glädje måste man väl även kunna ge utlopp för frustration och kunna diskutera saker i efterhand. Min åsikt och visst det är som baken, delat.
Tveklöst! Håller med dig fullt ut!

Man får absolut visa frustration över en missad vinst samt kritisera styrningar etc. Det är inte det jag är ute efter.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ochs5 (+5), SO (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 17:18   #9
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

I det här fallet handlar det inte om att INTE visa frustration över kackiga kuskstyrningar eller att Örjan somnade ännu en gång.
Det handlar om hur vi beter oss mot varandra som användare på forumet.
Om du ifrågasätter vad någon skrivit så finns det ju, i huvudsak, två sätt att presentera det på:
"Hur menar du med den där statistiken?"
el.
"Nu får du fan ta och skärpa dig ditt kioskmongo!"

Jag tror att alla här inne (med undantag för LHS) ser skillnaden på tonen det anbringar?

Iom att både Gotland och jag, de senaste dagarna, blivit kontaktade av flertalet användare så kommer vi också börja titta mer på det, och döma hårdare. Good thing to bare in mind, för alla.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50), Ochs5 (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 21:10   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
I det här fallet handlar det inte om att INTE visa frustration över kackiga kuskstyrningar eller att Örjan somnade ännu en gång.
Det handlar om hur vi beter oss mot varandra som användare på forumet.
Om du ifrågasätter vad någon skrivit så finns det ju, i huvudsak, två sätt att presentera det på:
"Hur menar du med den där statistiken?"
el.
"Nu får du fan ta och skärpa dig ditt kioskmongo!"

Jag tror att alla här inne (med undantag för LHS) ser skillnaden på tonen det anbringar?

Iom att både Gotland och jag, de senaste dagarna, blivit kontaktade av flertalet användare så kommer vi också börja titta mer på det, och döma hårdare. Good thing to bare in mind, för alla.
Varför ta ett hypotetiskt exempel och lägga till kioskmongo. Ingen har kallat någon kioskmongo. "Skärpning för fan" var vad som skrev i det du refererar till.

Och döma hårdare? Tycker tomma lufthot inte lämpar sig här. Det kommer med all sannolikhet enbart slå fel!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 21:32   #11
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Varför ta ett hypotetiskt exempel och lägga till kioskmongo. Ingen har kallat någon kioskmongo. "Skärpning för fan" var vad som skrev i det du refererar till.

Och döma hårdare? Tycker tomma lufthot inte lämpar sig här. Det kommer med all sannolikhet enbart slå fel!
Det torde stå helt klart för alla att det är SO som känner sig påhoppad.

Efter att jag reagerat på hans hantering av statistik. Eller sättet att formulera sig.

https://www.sharps.se/forums/691376-post280.html

Nej, det tänker jag inte be om ursäkt för. Folk, vanligtvis Socialdemokratiska väljare eller politiker, som glider på sanningen, folk som inte tycker att det är så viktigt med korrekt faktaunderlag, ska och måste rättas till.

Man kan inte påstå att Stefan Löfven är världens bästa statsminister eller att Daniel Väjersten är världens bästa nu levande kusk, om man inte har siffror som backar upp.

Då SKA man ha sig en åthutning. Och lära sig skillnaden på ”årets starter” och ”de senaste X starterna”.

Annars är både du skägget och du Gotland ute på ett sluttande plan med teflonbeläggning...men efter era inlägg och privata meddelanden senaste dagarna så är det ju helt tydligt att ni är bästa kompisar med SO.

Så det blir nog jag som åker ut.

Edit
Du eller ni får nog leta länge i högen av mina inlägg innan ni hittar ett inlägg där jag kallat någon på forumet för ”kioskmongo”....

Senast redigerad av Stankarn den 2020-05-27 klockan 21:58.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 22:03   #12
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

På det stora hela spelar det egentligen ingen som helst roll vad Stankarn eller Amaerilde tycker.
Man kan välja att ha en vänlig inställning till oss i forumet, eller hålla på sin hårda linje. Svaret är detsamma.
Skärp dig, eller försvinn.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-27, 23:25   #13
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

OK nu tar vi och taggar ner lite allihopa. Minst ett par steg.

Jag skrev inlägget efter att ha läst ikapp några dagars inlägg och det var inget enskilt fall jag reagerade på utan flera små dispyter mellan olika användare.

Det höggs till höger och vänster på flera håll och kanter. Jag tänker inte ge några exempel men trådarna från lördag och framåt har en hel del onödiga

Kuskar, hästar, spelare och mänskliga reaktioner fick sig rätt hårda smällar. Av flera olika individer.

Jag tyckte då att det var på sin plats att be hela gänget här inne om en uppryckning, vilket jag tror de flesta tog det som. Men det resulterade endast i mer hårda ord och påhopp.

Det var ju inte min tanke.

Så snälla ge er nu och låt oss fokusera på den kommande helgen istället.

Ok?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+50), jAnman (+10), mr_stylez (+10), Fulsprit (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 09:12   #14
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det finns inga mer lättkränkta och ömtåade människor än spelare.
Problemet är att vissa med speciellt ömma tår särbehandlas av
omgivningen och i det här fallet av adminstratörerna. Det ger ju
lite obalans och slagsida. Alla är ju inte imponerade av rövslickning.

Har vi skickat någon blomma till SO än?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 09:48   #15
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det finns inga mer lättkränkta och ömtåade människor än spelare.
Problemet är att vissa med speciellt ömma tår särbehandlas av
omgivningen och i det här fallet av adminstratörerna. Det ger ju
lite obalans och slagsida. Alla är ju inte imponerade av rövslickning.

Har vi skickat någon blomma till SO än?

Mvh Uffe
Fast vänta nu, var särbehandlar jag någon i det som skrivits ovan?
Var någonstans tycker du att det jag skrivit är någon som helst form av rövslickeri?

Det där får du faktiskt förklara.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1), SO (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td