![]() |
Samma skir som alltid.... Haha otroligt egentligen att man orkar vecka efter vecka.. :p
|
Trodde det var kuskförstärkning med Erik A mot Per Nordström. Det var det med all tydlighet inte....
|
Även om jag åkte dit i avd 1 så känner jag ändå en skadeglädje när kuskar straffas för sin passivitet.
Som Ohlsson som hade kunnat köra undan tidigare men satt där bekvämt och trodde att det var klart. |
Citat:
Bäst o va tyst här med. Usch |
Dags att byta badkar! 1:an skulle ju hamna i säcken och aldrig få chansen. Grym insats av hästen och dumstrut på mig (och uppenbarligen någon till)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så ja, i just detta lopp hade vinstchansen varit större med Per N. Gäller givetvis inte generellt. |
Citat:
Specifikt Erik Adielsson så har han väl tröttnat på det men har inget annat så han kuskar runt fortfarande och tar sina segrar. Det finns ingen hunger alls hos honom längre! Framtiden kommer ha några Djuse och Lillius bland a! |
Slängde in en till när det lät så bra på1:an i första
V65 Inlämnat: 2020-05-29, 12:40 Solvalla Fredag 2020-05-29 Start: 12:45 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 8 (5, 2) 2: 3, 9 (4, 11) 3: 5 Malvha Ha (3, 1) 4: 1, 9, 11 (5, 2) 5: 2 Dixie Brick (1, 3) 6: 1, 5, 12 (13, 6) 2x2x1x3x1x3 = 36 rader. 36 x 1 x 1,00 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: |
Bra emilia, offensiv för en gångs skull, får se om det håller! :D
Edit: Nu förstår jag varför hon smygit med den alla loppen.. orkade ju ingenting.. Tar tillbaka vad jag sa om hennes körning med den innan.. suck.. :P Vinnaren bra igen! |
Usch hade ingen feeling på favoriten 7 streck vill få bort favoriten :( de va de roliga
|
Ok så Nordström är lika bra som Adielsson, efter 300 meters löpkörning med missad spets och galopp så kastar vi in dem i samma kategori. Björn Goop enda som verkligen är något att ha och Örjan är medioker...
Jag drar nog fram det där "ense om att vara oense-kortet" redan nu. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Helt enig med ovan. Att ens nämna Nordström och Adielsson i samma mening är nästan en skymf mot Erik.. Erik A är och har varit en av våra bästa kuskar många många år tillbaka. Alltid påläst, alltid informativ och ärlig, välavvägda styrningar i stort sett varje gång. Att det blev fel här är väl honom förlåtet ändå? Ibland blir det helt enkelt fel, så lätt är det, så länge man gör rätt 95% av gångerna är man en bra kusk i min bok.. och det gör knappast Nordström och ca 97% av övriga kuskar.. Hade också spikat 8an , men bara att ta nya tag. Ny kusk på en häst får man ta med i beräkningarna ibland blir det fel och inte alltid så enkelt att ladda allt från spår längst ut och skära ner i banan och ta sig förbi allt och alla... Goop Örjan Ulf O och Erik A är topp 4 i Sverige, Bergh får också komma med där då han vill. Men som sagt det är bara min personliga åsikt, helt ok att inte hålla med =) |
Nya tag, v4dags!
V4 Inlämnat: 2020-05-29, 13:05 Solvalla Fredag 2020-05-29 Start: 13:29 Kostnad: 216,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 5 (2, 4) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 8) 3: 2 Dixie Brick (1, 3) 4: 1, 3, 5 (13, 6) 3x12x1x3 = 108 rader. 108 x 1 x 2,00 kr = 216,00 kr. Totalt: 216,00 kr. |
Erik tog en chansning med en startsnabb häst. Jag hade spik på den och tycker att han gjorde rätt, sen tappade hästen travet och den dagen var förstörd. Uffe hade också en startsnabb häst och ville köra i spets. Hästen höll kanonbra, men fick ge sig på linjen mot Janssons. Jag klandrar ingen av kuskarna för att de tävlade och ville vinna loppet och ser det inte som några dåliga kuskinsatser. Nu kommer det nya lopp!
|
Citat:
Andra satt snyggt iaf, bra där! Tvillingen 5-3 var given med, Djuse körde som vanligt för sent med 3an, chanslös o hinna ikapp, typ 4e gången på rad.. Aja den satt iaf, synd 5an blev favorit bara :P |
Min spik QQ, uppträdde väldigt märkligt längst bak i fältet. Hade varit livsfarlig bara ett steg längre fram - surt, men trodde inte denne skulle öppna som en Finlandsfärja, även om jag visste den var lite trög ut...
|
Citat:
Goopen hade med 100% säkerhet suttit i spets med Önas. 10 ggr av 10 kör han ner framför och börjar inte tveka som Erik gjorde. |
Citat:
Som vanligt vill man ha svaren på sånt där direkt efter loppet med en torsk-intervju. Men tyvärr verkar de helt ha avskaffat den delen av programmen. Jo Goop hade nog tveklöst lämnat lite mindre åt slumpen! |
Ojojoj det där var ingen bluffseger direkt!
|
Oj vad 4an var generalusel från spets... den misstog man sig på, verkligen (Om inte ngt inte stod rätt till med den såklart)..
Typiskt 2an behöver korrigeras så den bränner segern, suck... Ännu en imponerande vinnare dock! |
Fasiken vad dålig Procolate var - trodde den skulle vinna... Men, det är klart Dixie Brick var ju också kanonbra, såå...
|
Citat:
|
Börjar bra! 1 borta, 13 backas ner och mina etta och tvåa... tvillingen ska bara sitta nu, gärna v4an med hehe.
|
Den är bra den hästen. snyggt!
Aja, vinnarspel LD och v4 satt, fick igen lite cash iaf.. :) Trist de lyfte 5an så LD sjönk från 24 till 8,5, usch... |
Missade att Alhambra Mail spurtade in som fyra - vilket lopp denne måste gjort!!!
|
Gör en dubbel-Raket med vinnare på Särpefanten som vinnare och Bravo Pointjack på plats till det sammanlagda oddset 3.38...
|
Trevligt med lite spelpengar inför helgen :claps:
6 rätt: 1 x 1 681 kr Vinst! 5 rätt: 6 x 65 kr Vinst! Summa: 2 071,00 kr |
Grattis =)
Inför kvällens v64 så hittar jag en i mitt tyckte konstig favorit i avd 5 i nr 5 Månodin A.M. Varit helt klart sämre på slutet särskilt de 2 senaste loppen, formen pekar neråt där, dessutom galopp sist och yngs i fältet.. nej tack! 1 Har bra chans från bra läge, men 6 Alf Ann har jag jagat ett tag, 2a sist bakom en pånyttfödd Klack Alva, låg procent här och ska med! 11 Sundbo Nova har bra fart i sig, första barfota runt om nu och intressant till under 10%! Spik 10 Queer fish i sista eller ska man måla på där tro? 3 4 5 7 8 kan alla vinna med rätt lopp känns det som. 11an tycker jag inte visat ngt av värde i år så den tar vi bort! |
TVILLING
Inlämnat: 2020-05-29, 15:05 Solvalla Lopp 9 Fredag 2020-05-29 Start: 15:30 Kostnad: 81,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 8, 9 1 x 81,00 kr = 81,00 kr. Totalt: 81,00 kr. Rättningskod: CSK VTR XCP |
Det var det sjukaste att i de farterna gå från galopp till trav utan några bekymmer alls och sen leker hem det. Men fan vad tiltad jag varit om jag haft Erik som vinnare där till 39 gånger pengarna!
|
Citat:
Har Särpefanten i en raket, så jag svor kraftigt i sista sväng (hehe), men han vann plättlätt ändå - grym insats utan lopp i kroppen! Hade i andra försöket 300 kr till 8.50 på Torpa Pål och denne var ju bara bäst men fick stryk av en smygkörd... Då svor jag igen, hehe! Väldigt vad detta trav vi sysslar med genererar en massa svordomar! :cheers: |
- Med begreppet vinna fördel av otillåten gångart, avses att ekipage vinner fart härigenom och/eller position eller att det trots den otillåtna gångarten kan hålla både fart och position. Häst i otillåten gångart, som varken kan föras ut från fältet eller gå ner i trav i befintligt spår utan påtaglig störning, får föras i galopp/passgång ut ur fältet för att sedan tas ner i trav. Bandomaren ska i dessa fall avvakta till dess helhetsintrycket kan bedömas, d.v.s. om ekipaget ifråga totalt sett kan anses ha vunnit fördel av den otillåtna gångarten, innan eventuellt diskvalifikationsbeslut fattas...Östre trodde att han skulle diskas...tycker dock att det vore hårt, men visst, går nog även att luta sig mot reglementet och visa på att behålla fart och position räcker för disk...
|
Citat:
Jepp - var rädd för detta, jag med! Han förlorade ju absolut inget på galoppen, fördel, nja! Tycker det var till det bästa för loppet, för mig och ägarna att det blev som det beslutades... :cheers: |