Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppssöndag V75. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/41824-elitloppssoendag-v75/)

viking90 2020-05-31 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693032)
Vinner ju senast om den inte fastnar. Den har visat när den vann SM förra hösten! I Åby hade hästen inte druckit eller vad det var och den prestationen är bara att glömma.

Hästen var favorit att vinna Elitloppet för någon månad sen. Absolut en av de som kan vinna. Hästen är fruktansvärt bra och den sliter oftast inte ut sig i loppen så här ska den nog kunna ge alla en match i finalen då den kommer maxas!

Jo SM låter alltid bra, men nu fanns visserligen 3 hästar med där som är med idag i Elitloppsförsöken (Sorbet, Racing Mange & Disco Volante.)
Men Digital Ink lyckades komma tvåa i det loppet som Milliondollarrhyme vann då väger inte den vinsten så högt för mig, även om hästen givetvis inte kan vinna över fler än de hästar som är med i loppet :)

Om några timmar vet vi hur det går!

Lazze 2020-05-31 15:55

Citat:

1.09.2
............efter den öppningen....Hade platsat i Huvudloppet idag ...

TOBYTYKE 2020-05-31 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 692956)
Erik A får "äran" att spräcka Ecurie D´s segersvit. Min vinnare 1 Osterc borde passa Rally-Jos som handen i handsken.

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 693043)
Jaha, någon som vill krypa till korset?

Ja den pållen var bra, fick ju ledningen av tvåan i mål men hade nog vunnit ändå.

viking90 2020-05-31 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 693043)
Jaha, någon som vill krypa till korset?

Tacksam att jag fick 2,65 hos SvS spel! Bara favorit i nästa lopp kvar för att "favoritfyrlingen" ska sitta. 2,44 i odds fick jag på den.

Fulsprit 2020-05-31 15:56

Wow! Otroligt bra, men håller fast vid att denne inte skulle palla två likadan lopp på en dag... Men, vilken fantastisk kuse - otroligt!!!

:clap:

SistaStallskriket 2020-05-31 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693036)
Ställde just en fråga i atg´s livechat om varför man inte talar om allt när dom ändå vevar reportage hela helgen om Adrian Kolgjini. Man är noggrann att poäntera den tunga starten och infektioner i stallet men noll ord om hans avstängning pga kokainintag...

Jag TVIVLAR på att min fråga kommer godkännas...

Såklart... Nordkorea vill inte publicera min högst befogade fråga. Vilka jävla luffare...

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693052)
Såklart... Nordkorea vill inte publicera min högst befogade fråga. Vilka jävla luffare...

Frågan är väl inte speciellt aktuell? Jag förstår inte varför man skulle ta upp det ens? Det finns ju ingen anledning. En sam om han doppat snoken i mjölet i går så hade det ju varit intressant att fråga men detta var längesen och det har redan agerats ut!

Staketkusken 2020-05-31 16:06

TT skriver i dag om att alla elitloppshästar den här gången återfinns i samma stall på Solvalla för att kunna övervakas och testas för doping. Tydligen var de tvungna att anlända till Valla mellan 9 och 11, men den sista hästen kom 10.57 och var tre minuter från att inte få starta.
Dock förtäljer inte historien vem som kom i grevens tid. Nån som vet?

SistaStallskriket 2020-05-31 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693053)
Frågan är väl inte speciellt aktuell? Jag förstår inte varför man skulle ta upp det ens? Det finns ju ingen anledning. En sam om han doppat snoken i mjölet i går så hade det ju varit intressant att fråga men detta var längesen och det har redan agerats ut!

Liksom infektioner i stallet.... Eller?

Infektioner drabbas alla stall av hela tiden. Vad är det att ta upp i så fall?
Kokain är däremot inte lika vanligt. Men pundare och kvinnomisshandlare ska skyddas, sopas under mattan av ATG då det smutsar ner det familjära, oskyldiga och klämkäcka profil av travet man vill påvisa

Lazze 2020-05-31 16:09

Första lillskräll i nästa (2 eller 3 tror jag tar detta..Kontio eller Goooooop)

Fulsprit 2020-05-31 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 693054)
TT skriver i dag om att alla elitloppshästar den här gången återfinns i samma stall på Solvalla för att kunna övervakas och testas för doping. Tydligen var de tvungna att anlända till Valla mellan 9 och 11, men den sista hästen kom 10.57 och var tre minuter från att inte få starta.
Dock förtäljer inte historien vem som kom i grevens tid. Nån som vet?

Låter nog värre än vad det egentligen är - kan ju ha skrittat runt med hästen runt hörnet för att slippa stå uppstallad för länge - tror inte någon chansat och åka sent...

:cheers:

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693055)
Liksom infektioner i stallet.... Eller?

Infektioner drabbas alla stall av hela tiden. Vad är det att ta upp i så fall?
Kokain är däremot inte lika vanligt. Men pundare och kvinnomisshandlare ska skyddas, sopas under mattan av ATG då det smutsar ner det familjära, oskyldiga och klämkäcka profil av travet man vill påvisa

Du får öppna ögonen! Kokain och andra droger är väldigt vanligt! Sen är det inget det snackas så mycket om öppet - och de flesta ser till att inte fastna i kontroller. Om Adrian nu använt kokain så är han bara en i mängden.

Jag förstår inte vad det är du går igång på! Jag tycker man ska ställa kuskar och tränare till svars för vad som händer i loppen. Inte snacka och bry sig så jävla mycket om vad de gör på sin fritid!

Låt människor få vara människor. Inte en jävel bryr sig om folk dricker whisky men det är samma jävla mög allt det där! Sen att vi ska dela upp det med vår jävla dubbelmoral i det här landet är bara pinsamt!

viking90 2020-05-31 16:18

Den här gången trodde jag verkligen inte Örjan hade kontroll på läget!
Men som vanligt måttar han in den :)

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 693059)

Kanske den tråkigaste V75:an på länge alltså! Får verkligen hoppas det blir lite roligare elitloppsförsök!

tvablaa 2020-05-31 16:19

Han är obehaglig Örjan. Spiken på Bolare Gar såg bra ut till 100 kvar men tyvärr trodde jag aldrig att den skulle slå favoriten.

Efterhandaren 2020-05-31 16:20

Vilka grymma prestationer vi får se av 3 och 4 åriga kanon hästar.

virre82 2020-05-31 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 693056)
Första lillskräll i nästa (2 eller 3 tror jag tar detta..Kontio eller Goooooop)

hur kunde du tro att någon av dem skulle lura öjje på miljonen? :)

viking90 2020-05-31 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693060)
Kanske den tråkigaste V75:an på länge alltså! Får verkligen hoppas det blir lite roligare elitloppsförsök!

Jo rent spelmässigt är den väl inte så rolig men prestationerna som vi för se är ju grymma!

joppe59 2020-05-31 16:22

Vilka prestationer tur att man backade och bara gjorde en Tvkupong till idag......

mackpeter 2020-05-31 16:23

Hade hoppats, att annan än storfavoriten Hell Bent For Am skulle vinna för V75. Men får trösta mig med trion till drygt 50 gånger. Örjan har inget mer att bevisa efter helgens lopp hittills. Han är överlägsen.

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 16:25

Och hur fan kom man på att det ska vara 40 minuter mellan avdelning fem och avdelning sex?

SistaStallskriket 2020-05-31 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693058)
Du får öppna ögonen! Kokain och andra droger är väldigt vanligt! Sen är det inget det snackas så mycket om öppet - och de flesta ser till att inte fastna i kontroller. Om Adrian nu använt kokain så är han bara en i mängden.

Jag förstår inte vad det är du går igång på! Jag tycker man ska ställa kuskar och tränare till svars för vad som händer i loppen. Inte snacka och bry sig så jävla mycket om vad de gör på sin fritid!

Låt människor få vara människor. Inte en jävel bryr sig om folk dricker whisky men det är samma jävla mög allt det där! Sen att vi ska dela upp det med vår jävla dubbelmoral i det här landet är bara pinsamt!

Du normaliserar kokainmissbruk. Av en anledning? Ingen aning men vi kommer inte längre så jag sätter punkt där. :hattenav:

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693068)
Du normaliserar kokainmissbruk. Av en anledning? Ingen aning men vi kommer inte längre så jag sätter punkt där. :hattenav:

Normaliserar? Jag beskriver hur verkligheten ser ut och sitter aldrig med moralglasögon på mig! Tycker varje människa måste få leva exakt det livet de själva vill leva! Simple as that!

SistaStallskriket 2020-05-31 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693069)
Normaliserar? Jag beskriver hur verkligheten ser ut och sitter aldrig med moralglasögon på mig! Tycker varje människa måste få leva exakt det livet de själva vill leva! Simple as that!

Det är olagligt precis som det är att misshandla en kvinna (eller man också för den delen).
Det är väl ingen nyhet?

Själv häller jag upp en whisky nu. För jag vill, kan och det är lagligt!
Tycker man ska följa lagar...

maHpak263 2020-05-31 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693069)

Hållet helt klart med dig. Massa i eliten runt om i världen och i Östermalm etc som brukar detta. Kan ibland vara ett missbruk, men också ett rus i vardagen. Jag har inget för det. Men inte heller inget emot det.

Varför skall vi döma ut en person för att han brukar kokain? Om det nu så är fallet. Tycker att Adrian är oduglig på banan 8 av 10 gånger minst. Men dem två gångerna han träffar rätt är hästarna fenomenala. Precis likadan som sin gode far.

Men med det sagt är han en frisk fläkt och vad han har för sig på fritiden har jag inget emot eller för.

maHpak263 2020-05-31 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693070)
Det är olagligt precis som det är att misshandla en kvinna (eller man också för den delen).
Det är väl ingen nyhet?

Att röka gräs är också olagligt i sverige. Håller med dig, men inte till fullo. Vissa lagar är bedrövliga i sverige.

Kolla runt om I världen där röka är lagligt. Inte mycket annorlunda för det. Men detta är väldigt off topic.

Ber om ursäkt för detta. Vem vinner elitloppet? Hoppas för en gångs skull att en outsider kusk vinner i alla fall. Älskar Björn gooop men trött på att han o Örjan vinner varje storlopp hela tiden. Speciellt örjan

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693070)
Det är väl ingen nyhet?

Vad som är olagligt är egentligen helt betydelselöst. Tiderna förändras liksom lagarna och en sak som är lagligt förr är det inte i dag och vice versa. Vi kan ju inte ändra åsikt efter hur lagarna ser ut.

Räcker att ha en lag - du ska inte göra något mot en annan människa mot dennes vilja! Vad människor gör med sitt egna liv måste vara upp till dem. Varför ska andra människor bestämma det? Flytta till Nordkorera så får du ett liv exakt som du vill!

Vidare har vi olika lagar i olika länder. Röka hasch i Sverige är olagligt men det är tillåtet i Nederländerna t ex.

Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!

Och alkohol hade aldrig varit lagligt om det kommit i dag! Skulle vara intressant att se hur du reagerar _om_ alkohol skulle bli förbjudet i Sverige! Lika intresserad av att följa de där lagarna då?

_Edge_ 2020-05-31 16:38

För i helvete....
Prata om kokain och kvinnomisshandel när de är så här fin travsport...
Ge er!!!!

abborre 2020-05-31 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 693059)

När han ser Nurmos satt på Googles så laddade han aldrig utan bara glida fram i 3 spår o slippa lägga lasset från start. Gäller att ha koll på om motståndarna körs från start sen kan han ju inte veta om han slår ledaren eller inte utan höll ett jämt tempo hela loppet :hattenav:

SistaStallskriket 2020-05-31 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693074)
Vad som är olagligt är egentligen helt betydelselöst. Tiderna förändras liksom lagarna och en sak som är lagligt förr är det inte i dag och vice versa. Vi kan ju inte ändra åsikt efter hur lagarna ser ut.

Räcker att ha en lag - du ska inte göra något mot en annan människa mot dennes vilja! Vad människor gör med sitt egna liv måste vara upp till dem. Varför ska andra människor bestämma det? Flytta till Nordkorera så får du ett liv exakt som du vill!

Vidare har vi olika lagar i olika länder. Röka hasch i Sverige är olagligt men det är tillåtet i Nederländerna t ex.

Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!

Och alkohol hade aldrig varit lagligt om det kommit i dag! Skulle vara intressant att se hur du reagerar _om_ alkohol skulle bli förbjudet i Sverige! Lika intresserad av att följa de där lagarna då?

Jösses... Vi är oense och får vara överens om det. Dra en lina du så tar jag en whisky. Glad att lagar finns! Otroligt resonemang men men...

Nu njuter vi av god travsport.

viking90 2020-05-31 16:41

Alltså Missle Hill´s värmning! Vilka fartresurser! Bara kolla hur han accelererar!

TOBYTYKE 2020-05-31 16:48

Kan inte vara många prestationer bakifrån den här helgen som slår tabascos spurt. "Tur" att 5 höll så bra, annars hade 9 vunnit.

Santorini 2020-05-31 16:48

I elitloppsförsök 1 går Vivid Wise As, Missle Hill, Milliondollarrhyme och Earl Simon till final.

I elitloppsförsök 2 går Elian Web, Tae Kwon Deo, Cokstile och Propulsion till final.

Håller ni med?

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Santorini (Inlägg 693080)
I elitloppsförsök 1 går Vivid Wise As, Missle Hill, Milliondollarrhyme och Earl Simon till final.

I elitloppsförsök 2 går Elian Web, Tae Kwon Deo, Cokstile och Propulsion till final.

Håller ni med?

Försök 1: Vivid Wise As, Disco Volante, Milliondollarrhyme och Earl Simon (Muscle Hill).

Försök 2: Billie De Montfort, Tae Kwan Deo (Attraversiamo), Cokstile och Propulsion.

incitatus 2020-05-31 16:54

finallopp där man fått välja startspår

endast 1609
jag vet att det saknas en del, måste ta reda på vad de saknade hade för startspår

skall fixa det en gång

nåväl spår 2 + 3 bäst sedan 4 och 5 sedan 1a spår först på 5e plats 2 segrar på 21 finaler

startspår 1 har alltså 2 segrar 2 andra platser 5st 3e

1609
Spår 1a 2a 3a
1 2 2 5
2 5 3 1
3 5 3 4
4 3 3 2
5 3 1 7
6 1 1 2
7 0 3 0
8 2 0 1
9 1 1 1
10 0 1 1
11 0 0 0
12 0 1 0
Elitloppet.sprintermästarem
E3 Örebro 2013 -16 -19

8or som blev 1a är brioni o Tiberius F nr 12 som blivit 2a är Backfire

Basse 2020-05-31 16:57

Toppsport och usla utdelningar :-/

Inser att det är så det kommer se ut under sommaren och stänger helt enkelt av mig 3 månader så att jag slipper lägga massor av timmar i lopparkivet inför omgångar som oftast inte ens ger utdelning på 5 rätt.

De storloppsdagar som kommer kan jag ju se storloppsfinalerna och njuta av ”stor sport”.

Är helt enkelt trött på trav just nu- blir favoriter hela vägen eller så blir det 3 st tokskrällar så man är borta ändå..

Lycka till ni som lirar vidare - själv gör jag som ungdomarna och tar Sommarlov:yes:

pelleplutt 2020-05-31 16:59

1: Milliondollarrhyme,Earl simon, Looking Superb, Chief orlando
2: Elian Web, Cokstile, Propulsion och Makethemark

Gotland 2020-05-31 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 693083)
Toppsport och usla utdelningar :-/

Inser att det är så det kommer se ut under sommaren och stänger helt enkelt av mig 3 månader så att jag slipper lägga massor av timmar i lopparkivet inför omgångar som oftast inte ens ger utdelning på 5 rätt.

De storloppsdagar som kommer kan jag ju se storloppsfinalerna och njuta av ”stor sport”.

Är helt enkelt trött på trav just nu- blir favoriter hela vägen eller så blir det 3 st tokskrällar så man är borta ändå..

Lycka till ni som lirar vidare - själv gör jag som ungdomarna och tar Sommarlov:yes:

Ha en härlig sommar kompis! Take care!

:KO:

mackpeter 2020-05-31 17:03

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-05-31, 16:52
Solvalla
Söndag 2020-05-31
Start: 17:20
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Vivid Wise As
2: 5 Cokstile

1 x 400,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: HTH TTV NSQ

mikaels 2020-05-31 17:06

Märkligt att ingen har topp7, trots storfavorit före klar andrahandare och klar tredjehandare bland dom fem...tyvärr är man tvungen att spela enorma system på denna spelform, för att vara konkurrenskraftig...