Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-02, 13:15   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4759
Standard

Det är såklart ren spekulation från mig men min amatörgissning är att Sorbet hade knipit minst en 3:e plats istället för som nu 4:a, men det är ju utifrån hur loppet utvecklade sig med den körningen som blev nu. Men han skulle ju i ett sådant läge lika gärna kunnat sitta fast bakom ES, men det är ju bara spekulation och vid en sådan kröning tidigare i loppet kanske inte ES suttit fast heller - vi får aldrig facit men något för ansvarig att tänka på inför kommande år.

Eftersom jag inte har koll - har någon tränare tidigare haft 3st hästar till start i elitloppet eller beror det mest denna gång på bristen av utländska ekipage?
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 13:54   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Det är såklart ren spekulation från mig men min amatörgissning är att Sorbet hade knipit minst en 3:e plats istället för som nu 4:a, men det är ju utifrån hur loppet utvecklade sig med den körningen som blev nu. Men han skulle ju i ett sådant läge lika gärna kunnat sitta fast bakom ES, men det är ju bara spekulation och vid en sådan kröning tidigare i loppet kanske inte ES suttit fast heller - vi får aldrig facit men något för ansvarig att tänka på inför kommande år.

Eftersom jag inte har koll - har någon tränare tidigare haft 3st hästar till start i elitloppet eller beror det mest denna gång på bristen av utländska ekipage?
Stig H hade 3 hästar i finalen år 2000. Segrande Victory Tilly samt Baron Pepper och Indian Silver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+5), Bullo (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 17:16   #18
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Om man leker med tanken att Sorbet styrts ned på innerspår så hade proppen också fått plats, och dessutom hade Milliondollar och Attraversiamo fått sämre positioner. Nåväl, det är domarna som dömer efter det reglemente som finns, och det utnyttjar så klart alla så mycket det går. Vill man ha förändringar får man börja med att ändra reglerna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+5), abborre (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td