Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Stallkörning i självaste elitloppsfinalen (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/41842-stallkoerning-i-sjaelvaste-elitloppsfinalen/)

Spetsochslut 2020-05-31 20:33

Stallkörning i självaste elitloppsfinalen
 
Alla hyllar Redén och Propulsion och ingen reagerar över att det är stallkörning som tillåts ske i självaste elitloppet, det vackraste travloppet vi har. I starten släpper Per Linderoth och Sorbet ner Örjan och Propulsion framför sig, finns inte en chans i helvete att det sker om inte de tillhör samma stall utan då hade Örjan och proppen fått backa sist eller bege sig framåt i tredje spår. Avgör hela loppet så jävla sjukt att det tillåts fler hästar från samma stall, är så trött på detta fusk. Se själva: https://m.youtube.com/watch?v=yQP66y7g09Q

Piraten 2020-05-31 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Spetsochslut (Inlägg 693248)
Alla hyllar Redén och Propulsion och ingen reagerar över att det är stallkörning som tillåts ske i självaste elitloppet, det vackraste travloppet vi har. I starten släpper Per Linderoth och Sorbet ner Örjan och Propulsion framför sig, finns inte en chans i helvete att det sker om inte de tillhör samma stall utan då hade Örjan och proppen fått backa sist eller bege sig framåt i tredje spår. Avgör hela loppet så jävla sjukt att det tillåts fler hästar från samma stall, är så trött på detta fusk. Se själva: https://m.youtube.com/watch?v=yQP66y7g09Q

Reagerade också på det direkt. Men Linderoth vill väl ha fler uppsittningar från Redén. Oavsett så är jag nöjd med slutsegraren, älskar Proppen! Men visst, sådant här ska uppmärksammas, likaså att Vivid Wise As kom till start.

Ojes66 2020-05-31 20:52

Tog en diskussion om just detta på FB och folk är så satans naiva och blicklösa. Inte ett ord heller från studion. Korrupt jävla sport! ������

mackpeter 2020-05-31 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 693251)
Reagerade också på det direkt. Men Linderoth vill väl ha fler uppsittningar från Redén. Oavsett så är jag nöjd med slutsegraren, älskar Proppen! Men visst, sådant här ska uppmärksammas, likaså att Vivid Wise As kom till start.

Vad gäller Vivid Wise As är skandalen, att ett gediget hästproffs som Björn över huvud taget startar honom. Hästen visade tydligt förra gången, att han inte var redo. Träningen på Lökene har verkligen inte hjälpt. Hästen vägrade starta. Björn har tjatat och bedyrat, att hästen platsar i Elitloppet.

Förra året envisades Björn med att vilja starta en uppenbart halt Readly Express i Elitloppsfinalen. Till slut strök veterinären hästen och Björn kör fram till publiken och tar emot applåder. Sedan har han mage, att i media säga, att det var han, som strök hästen.:cry:

Stekel 2020-05-31 21:01

Domarens kommentar efter loppet är rätt sjuk ändå. De ville höra Linderoth, men han "hörde inte av sig" och så var det med den saken??? I slutet av klippet.

https://www.travronden.se/travsport/...r-det-var-hart

Stekel 2020-05-31 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 693257)
Vad gäller Vivid Wise As är skandalen, att ett gediget hästproffs som Björn över huvud taget startar honom. Hästen visade tydligt förra gången, att han inte var redo. Träningen på Lökene har verkligen inte hjälpt. Hästen vägrade starta. Björn har tjatat och bedyrat, att hästen platsar i Elitloppet.

Förra året envisades Björn med att vilja starta en uppenbart halt Readly Express i Elitloppsfinalen. Till slut strök veterinären hästen och Björn kör fram till publiken och tar emot applåder. Sedan har han mage, att i media säga, att det var han, som strök hästen.:cry:

Missade faktiskt provstarten, men alla som gjort det kommenterar att det inte såg bra ut. Oavsett hur det ligger till lär det väl bli exakt noll press om det.

Piraten 2020-05-31 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 693258)
Domarens kommentar efter loppet är rätt sjuk ändå. De ville höra Linderoth, men han "hörde inte av sig" och så var det med den saken??? I slutet av klippet.

https://www.travronden.se/travsport/...r-det-var-hart

Helt sjukt! Det är ju de som bestämmer, vilket i en normal värld då bör leda till grova böter för Linderoth. I Frankrike är det väl exempelvis krav på att kusken måste delta i intervjuerna, annars blir det böter. Har för mig det iallafall och så ska det ju vara.

AmaerildeRimfrost 2020-05-31 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 693258)
Domarens kommentar efter loppet är rätt sjuk ändå. De ville höra Linderoth, men han "hörde inte av sig" och så var det med den saken??? I slutet av klippet.

https://www.travronden.se/travsport/...r-det-var-hart

Det där är ju bara pinsamt. "Det är inte alltid de hör av sig till domarna".

Nähe, det verkar ju vara det bästa så slipper man ju ljuga domarna rakt upp i ansiktet!

Rob 2020-06-01 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693265)
Det där är ju bara pinsamt. "Det är inte alltid de hör av sig till domarna".

Nähe, det verkar ju vara det bästa så slipper man ju ljuga domarna rakt upp i ansiktet!

Sjukaste jag hört! Som professionell catchdriver är man alltså större än regelverket och dess kontrollerande organ. Om PL ges det utrymmet, tänk då bara vilket spelrum som BG, ÖK och några till troligen har...

SistaStallskriket 2020-06-01 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 693265)
Det där är ju bara pinsamt. "Det är inte alltid de hör av sig till domarna".

Nähe, det verkar ju vara det bästa så slipper man ju ljuga domarna rakt upp i ansiktet!

"Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!" - AmaerildeRimfrost, Elitsloppstråden Söndag

En annan diskussion men jag gissar att Per Linderoth vill vara en "fri individ".... :whistling: ;) :yes:

Strappa71 2020-06-01 21:22

Tydligen hade de fått tag på PL ändå till slut.

Förklaringen som var att den inte hade tillräcklig fart för att täppa till och att PL inte ville riskera galopp genom att begära mer av Sorbet. Förklaringen godtogs.

NicklasA 2020-06-01 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 693420)
Tydligen hade de fått tag på PL ändå till slut.

Förklaringen som var att den inte hade tillräcklig fart för att täppa till och att PL inte ville riskera galopp genom att begära mer av Sorbet. Förklaringen godtogs.

Haha!! Ändå någon form av humor i dessa värdelösa bortförklaringar :lol:

AmaerildeRimfrost 2020-06-01 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693419)
"Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!" - AmaerildeRimfrost, Elitsloppstråden Söndag

En annan diskussion men jag gissar att Per Linderoth vill vara en "fri individ".... :whistling: ;) :yes:

Det är en väldig skillnad att aktivt välja att gå med i en förening, eller ta ett visst arbete eller hålla på med en specifik idrott. Du gör ett aktivt val och får därmed följa det regelverk som satts upp. Men att du endast föds i ett land och du sen måste vara slav att lyda alla de regler är en helt annan femma.

Men jag tror inte du kommer förstå skillnaden dessvärre! Jag är för människors frihet! Du är för människors begränsande!

Stekel 2020-06-01 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasA (Inlägg 693422)
Haha!! Ändå någon form av humor i dessa värdelösa bortförklaringar :lol:

Faktiskt utesluter jag inte förklaringen som väldigt orimlig. Om man tittar på sekvensen strax före så är det nog inte långtifrån galopp när han är uppe i vagn på Cokstile. Kan ju vara då att han inte vill ta i hästen för mycket direkt efter det.

eveton 2020-06-02 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av SistaStallskriket (Inlägg 693419)
"Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!" - AmaerildeRimfrost, Elitsloppstråden Söndag

En annan diskussion men jag gissar att Per Linderoth vill vara en "fri individ".... :whistling: ;) :yes:

Jag är helt säker på att du skrev i diskussionen med AmaerildeRimfrost att du inte hade mer att säga. "Här sätter jag punkt" vill jag minnas att du skrev. Men här fortsätter det i andra trådar...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved