Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Solvalla 17/6 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42143-v86-solvalla-17-6-a/)

Shooter 2020-06-16 19:34

V86 Solvalla 17/6
 
Riktigt fina lopp i morgon, som förtjänar en tråd.

Rödluvan kan man kanske sänka om de vill tävla. You Could Be Mine, Slippery Runway och Aetos Kronos är mina tidiga spikar. I sista loppet tycks alla anse att Don Fanucci Zet ska vinna från spets.

Dahle 2020-06-16 21:02

Mest intressanta i V86-1 är att Lawmaker är anmäld bfro "IGEN"
Det har den varit nästan varje start, men det har ändrats till skor runt om varje gång
Ännu bättre är det att den snackas upp pga bfro ffg varje gång.

SKÄMT
VARFÖR BLIR DET SÅ HÄR

För min egen del gör det inget då jag brukar inte strecka den, men varför lurar man spelarna på det här sättet???

Efterhandaren 2020-06-16 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 696683)
Mest intressanta i V86-1 är att Lawmaker är anmäld bfro "IGEN"
Det har den varit nästan varje start, men det har ändrats till skor runt om varje gång
Ännu bättre är det att den snackas upp pga bfro ffg varje gång.

SKÄMT
VARFÖR BLIR DET SÅ HÄR

För min egen del gör det inget då jag brukar inte strecka den, men varför lurar man spelarna på det här sättet???

Ja ganska märkligt beteende av tränaren men tyvärr är det ju tillåtet att ”luras” på detta sätt. Förhoppningen är väl att tränaren ger hästen bästa möjliga förutsättningar för en bra prestation vid aktuella tävlingstillfället.
Men tveksamt intryck av stall Erikssons anmälnings hantering.

mr_stylez 2020-06-16 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 696683)
Mest intressanta i V86-1 är att Lawmaker är anmäld bfro "IGEN"
Det har den varit nästan varje start, men det har ändrats till skor runt om varje gång
Ännu bättre är det att den snackas upp pga bfro ffg varje gång.

SKÄMT
VARFÖR BLIR DET SÅ HÄR

För min egen del gör det inget då jag brukar inte strecka den, men varför lurar man spelarna på det här sättet???

Skulle skriva samma sak själv, det är rätt tröttsamt o se det lysa rött på den varenda gång.. undrar vad ursäkten bli att ändra den här gången?

Hade gärna streckat den om den gått barfota men det lär ju inte hända nu heller.. suck

För övrigt ser omgången väldigt hanterlig ut tycker jag.. 1-4 streck räcker i alla loppen känns det som.... handlar väl om att spika rätt helt enkelt som vanligt!

Rödluvan ska garderas iaf då den är 6 ggr mer streckad än Inti Boko, det är att ta i lite väl mycket..

Stekel 2020-06-16 22:31

Han fick kritik på twitter efter förra gången och lovade bättra sig. Man undrar hur svårt det kan vara? Antingen har den tillräckligt med hov eller inte. Sen bestämmer man om man ska slita den eller inte. Fattar inte hur de inte kan ha det klart för sig dagar före start. Än hellre en timme före tävlingarna börjar. Alla tränare (utom några som verkar säkerhetsanmäla på jävelskap som någon protest till att systemet inte är till deras gillande) klarar detta.

Det här med att de inte vet om hästen får plats eller trivs i jänkarvagn som sker stup i kvarten funderar man också lite på. Visst med amatörer som inte haft möjlighet att testa det är det såklart en ok förklaring. Men ofta proffsstallen kommer med den visan också tycker jag.

TheZ 2020-06-17 09:49

Avd 1: 3 och 4 duellerar och en tredje häst profiterar på tempot och vinner med liten marginal. Skräll.

Avd 2: 2 struken. Veijo H segersugen, 6 gått bra tider, ÖK med 4 favorit men nämner själv 6 före. Spika någon av dem eller ta två.

Avd 3: 1 sägs vara chanslös men gör ändå inte misstaget att ta 4 av 5 hästar om du garderar. En del spikar 5 eller 4, men det känns som vilda chansningar.

Avd 4: Här kan man ta en vild chansning och spika favoriten 5. Leo vunnit med den och bör kunna upprepa. Dyrt lopp om man garderar och inte säkert man klarar en skräll ändå.

Avd 5: 5 kan absolut vinna men motstånd finns och börjar man gardera med 25 öre raden och det är sju startande hästar rekommenderar mitt sinne att ta alla, om en skräll vinner 5 % av gångerna i loppet vill man vara med om det händer.

Avd 6: Många om budet, men 8 och 5 höjer sig i mitt tycke. 2, 1, 4 nämnts som kantbollar om man vill gardera ytterligare.

Avd 7: Här tror man ju 11 eller 12 tar det som Nybrink skriver. Men 1640 m volt med tillägg, gör nog att någon där framme kan rusa iväg och vinna. Tänker på 1, 4, 5, 6 i första hand och glöm inte 13! Edit: Vill även ha med storsusaren 9.

Avd 8: Smaskigt att ha 7 rätt inför sista med helgardering kvar, men hur ofta händer det? Nej, just det och helgardering känns denna gång lite onödigt då jag tror att segern går till 2 alternativt 3 i 95 gånger av 100.

Kör ett andelssystem på dessa tankar! :yes:

valo 2020-06-17 11:08

Tre lopp med max 7 hästar i...skulle hellre ha tre lopp med 15 hästar i. Jag står över streckspelet idag. Får bli några raketer i vanlig ordning :rolleyes:

Shooter 2020-06-17 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 696711)
Tre lopp med max 7 hästar i...skulle hellre ha tre lopp med 15 hästar i. Jag står över streckspelet idag. Får bli några raketer i vanlig ordning :rolleyes:

Jag tycker att de tre loppen är garderingslopp.

valo 2020-06-17 11:31

Jo
 
Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 696712)
Jag tycker att de tre loppen är garderingslopp.

Klart det blir - "billigt" att ta alla i kanske två lopp och spika i andra lopp i stället. Det är väl så jag skulle tänkt om jag spelat. Tycker Anders Erikssons i avd. 4 verkar lite småintressant...

Lycka till med streckspelet!

Shooter 2020-06-17 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av valo (Inlägg 696714)
Klart det blir - "billigt" att ta alla i kanske två lopp och spika i andra lopp i stället. Det är väl så jag skulle tänkt om jag spelat. Tycker Anders Erikssons i avd. 4 verkar lite småintressant...

Lycka till med streckspelet!

Jag helgarderar nog inget av dem, men tar 3-5 hästar som jag tänker nu. Tack och lycka till med dina spel! :cheers:

Yankee 2020-06-17 11:45

V86 är nästan aldrig lätt, så att beklaga sig över få hästar i vissa lopp känns väl sådär :)

Se det positivt istället. Och hitta en större möjlighet att sätta dit den :yes:
Dessutom är det riktigt trevliga lopp :yes:

valo 2020-06-17 12:11

OK
 
Citat:

Ursprungligen postat av Yankee (Inlägg 696718)
V86 är nästan aldrig lätt, så att beklaga sig över få hästar i vissa lopp känns väl sådär :)

Se det positivt istället. Och hitta en större möjlighet att sätta dit den :yes:
Dessutom är det riktigt trevliga lopp :yes:

Men det verkar vara lite ont om hästar - det är ju faktiskt Solvalla... but who cares... Tar gärna en full omgång på Oviken i stället. :D

Strappa71 2020-06-17 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Yankee (Inlägg 696718)
V86 är nästan aldrig lätt, så att beklaga sig över få hästar i vissa lopp känns väl sådär :)

Se det positivt istället. Och hitta en större möjlighet att sätta dit den :yes:
Dessutom är det riktigt trevliga lopp :yes:


Nej. Det är inte samma sak.

"Alla" kan sätta en 8a eller två per år om man går rätt ut på de mest spelade hästarna.

Sedan räcker det inte med att få in tillräckligt många rätt tillräckligt ofta. Det ska även ge tillräckligt betalt.

Streckspelen "havererar" sett till hur kollektivet fördelar sina rader när det är alltför få hästar i loppen.

Att det är trevliga lopp håller jag med om. Men streckspel behöver fulla, eller nästan fulla, lopp.

TobiasNilsson 2020-06-17 14:09

Dagens spikar:

Nr 5 Very Kronos (V86-5)
Nr 5 Phoenix Photo (V86-6)

Dragen:

Nr 8 Vanessa Face (V86-2)
Nr 10 Remain In Light (V86-4)
Nr 6 Avena Jet (V86-7)
Nr 6 Rally Hans (V86-8)

Lirar på tillsammans om någon vill vara med.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/...vPJd52OuhaAQ==

TheZ 2020-06-17 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 696733)
Nej. Det är inte samma sak.

"Alla" kan sätta en 8a eller två per år om man går rätt ut på de mest spelade hästarna.

Sedan räcker det inte med att få in tillräckligt många rätt tillräckligt ofta. Det ska även ge tillräckligt betalt.

Streckspelen "havererar" sett till hur kollektivet fördelar sina rader när det är alltför få hästar i loppen.

Att det är trevliga lopp håller jag med om. Men streckspel behöver fulla, eller nästan fulla, lopp.

Du har poäng i det där, men å andra sidan behöver det heller inte vara så. Många menar ju att fulla lopp ibland är så skiktade att hälften av hästarna i ett lopp är bara utfyllnad. Och då är nog ett jämnt femhästarslopp lika bra eller bättre att ha med på streckspelet.

Kort sagt jag tycker variationen av antalet hästar är positivt, och ökar möjligheterna till analysera rätt och hamna rätt på det. Och hur roligt är det med V86 med jackpot på 8 rätt vecka efter vecka som det kan bli om det är för svårt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved