![]() |
Challengeutmaning Bergsåker 27 juni
Lopp 1 en etta på Ribaude. En tvåa på Vikens High Yield. Resten X.
Lopp 2 en etta på Jagger Boko. En tvåa på Dwayne Zet. Resten X. Lopp 3 en etta på Loaded Maria. En tvåa på Barbro Kronos. Resten X. Lopp 4 en etta på Odd Herakles. En tvåa på Månprinsen A.M.Resten X Lopp 5 en etta på Vaduz Wise As. En tvåa på Merritt. Resten X. Lopp 6 en etta på Global Badman. En tvåa på Maestro Zon. Resten X. Lopp 7 en etta på Evens Cool Boy. En tvåa på Viking Brodde. Resten X. Lopp 1 antingen spik på Vikens High Yield eller gardera med krysset. Lopp 2 spik kryss. Lopp 3 förmodligen X2. Lopp 4 Antingen spik på Odd Herakles eller lägga till Månprinsen. Lopp 5 Antingen spik på Vaduz Wise As eller gardera med kryss. Lopp 6 X2 Örjan och 950. 000 i förstapris. Då vet han var mållinjen finns. Lopp 7 spik kryss. Lycka till med era egna funderingar. |
Min rad för 160 kronor.
Lopp 1 spik nr 4 Vikens High Yield. Lopp 2 X2 alla utom Jagger Boko. Lopp 3 X2 alla utom Loaded Maria. Lopp 4 1 2. Odd Herakles och Mån prinsen. Lopp 5 1X. Alla utom Merritt. Lopp 6 spik på nr 4 Maestro Zon. Lopp 7 X alla utom Evens Cool Boy och Viking Brodde. Lycka till att utmana! |
Väldigt lika tankar i dag! Spelar jag Challenge så kommer min rad högst troligt se ut som följer...
2 X X 1 2 1x x2 X 80 kronor |
Min första challenge
2 X X2 12 X X X2 |
Premiär på challenge för mig
X2 X2 2 12 1 12 X |
2
x 12 12 1 1 1x2 120 kr |
Mitt förlag blir lite dyrare än vanligt men är nöjd med konstruktionen
2 - Vikens High Yield X - alla utom 9-11 1x2 - alla 1 - Odd Herakles 1X - alla utom Merritt 1X2 - alla 1x - alla utom Viking Brodde 36rader a’ 10kr = 360kr |
Intressant spelform, har aldrig testat tidigare men då jag inte hade tid eller energi till V75 provade jag dessa två rader där ffa favoriter med konstiga spår sållades bort: (ursäkta partiella "efterhandaren")
1X X X2 12 X 1X2 X 2 X X2 2 X 1X2 X |
Örjan Kihlström vann Lopp 1 med Ribaude. Av 1412 från början överlevde 154 stycken. Värde 759 kronor.
|
Givetvis den enda hästen jag inte hade... Det är således avgjort att det inte handlar om ATG utan mig och att jag spelar. Blir paus igen på obestämd tid.
|
Magnus A Djuse vann Lopp 2 med Bordeaux S. Kvarvarande system 99 stycken. Värde 1180 kronor.
|
Det var ingen imponerande omsättning... Brukar det ser ut så? Det är ju nästan så att man själv påverkat oddsen med enskilda spel ifall man höjer radpriset.
|
Citat:
|
Erik Adielsson vann Lopp 3 med Barbro Kronos. Kvarvarande system 33 stycken. Värde 3541 kronor.
|
Citat:
|