Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Lindesberg! (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42404-v86-lindesberg/)

mr_stylez 2020-06-30 23:36

V86 Lindesberg!
 
Dags för en v86tråd kanske? =)

Hittar 2 superspikar direkt jag scannat genom listorna:

Avd 4 Tekno Lynet, spets och slut, allt under 65% på denne är iaf jag tacksam för, särskilt då enda motbudet nr 15 fick bakspår på tillägg...
Tvilling mot startsnabba nr 3 Faxmar rekomenderas.

Avd 7 Återser vi härlige J.J.Another Vinn. Som precis som namnet såklart bara vinner detta loppet. Superform, otroligt kuskförstärkt, bara galopp emot.


Sen tycker jag det finns en del favoriter man spontant kan fälla med:
5 Arturo Beach avd 6
10 Exaudio Vici avd 2
4 Iggy Br avd 1.


För övrigt kul att se Romanesque igen mot diamanten, Nimbus CD och Missle Hill... Ngn som tror det kommer gå hyfsat snabbt första 500 i det loppet?
Glöm inte Queer fish där, klart Missle Hill är en bättre häst men har den inte en toppdag kan Queer fish spurta hem detta om första 500 går så fort man man tror..

Piraten 2020-07-01 06:33

Citat:

Ursprungligen postat av mr_stylez (Inlägg 699245)
Dags för en v86tråd kanske? =)

Hittar 2 superspikar direkt jag scannat genom listorna:

Avd 4 Tekno Lynet, spets och slut, allt under 65% på denne är iaf jag tacksam för, särskilt då enda motbudet nr 15 fick bakspår på tillägg...
Tvilling mot startsnabba nr 3 Faxmar rekomenderas.

Avd 7 Återser vi härlige J.J.Another Vinn. Som precis som namnet såklart bara vinner detta loppet. Superform, otroligt kuskförstärkt, bara galopp emot.


Sen tycker jag det finns en del favoriter man spontant kan fälla med:
5 Arturo Beach avd 6
10 Exaudio Vici avd 2
4 Iggy Br avd 1.


För övrigt kul att se Romanesque igen mot diamanten, Nimbus CD och Missle Hill... Ngn som tror det kommer gå hyfsat snabbt första 500 i det loppet?
Glöm inte Queer fish där, klart Missle Hill är en bättre häst men har den inte en toppdag kan Queer fish spurta hem detta om första 500 går så fort man man tror..

Du har precis samma tankar som mig gällande spikarna.

Yankee 2020-07-01 08:58

Angående Missle Hill
Vore intressant att veta om Örjan kör för seger eller skiter i det från detta läge?

Shooter 2020-07-01 10:31

Där strök de Olympic Blue Chip. Det ser favoritbetonat ut ikväll.

Newstream 2020-07-01 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 699277)
Där strök de Olympic Blue Chip. Det ser favoritbetonat ut ikväll.

Angående just V86-6: 52% på 5 Arturo Beech lockar verkligen inte för min del. Loppet känns väldigt öppet. Noterar att vissa nämnt 8 Gelatiamo (Hannah Gustavsson) som en rolig utmanare. Vad har vi mer? Jag kommer nog plocka med bland andra Björn Goop-tränade 15 Aper Mede S.M. (Yann Jublot) på chans - trots att debuten inte var någon höjdare och att spåret är vad det är. Men comebacken senast var trots allt första starten på över tio månader. Blir intressant att se hur den gått framåt. Dock anmäld med skor den här gången (barfota runt om senast). Stallet verkar i alla fall lite uppåt, enligt en intervju med Travronden:

"Det här är en väldigt fin häst som var riktigt upphausad inför comebacken senast. Hon fungerade inte helt då och galopperade, men har väldigt fina fartresurser. Om hon går felfritt tror jag hon slutar långt fram. Tror att det blir skor och hybridvagn den här gången för att få henne mer stabil. Jag vet inte hur Björn tänker om han kanske lägger på check också. Det får vi se, men öppet huvudlag som senast lär det bli, säger Anton Sverre hos Björn Goop."

Fulsprit 2020-07-01 14:03

Det är något med Fornaboda som gör att det nästan är omöjligt att vinna bakifrån - du "måste" sitta bland de tre första paren för reell chans i sluttampen. Tror inte detta enkom är en känsla jag har - borde finnas statistik på detta...

:holms:

Shooter 2020-07-01 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 699294)
Det är något med Fornaboda som gör att det nästan är omöjligt att vinna bakifrån - du "måste" sitta bland de tre första paren för reell chans i sluttampen. Tror inte detta enkom är en känsla jag har - borde finnas statistik på detta...

:holms:

Jag håller med dig om det. Det är svårt att vinna bakifrån och man måste vara lite offensiv och köra framåt i tid om man vill vara med.

Gotland 2020-07-01 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 699294)
Det är något med Fornaboda som gör att det nästan är omöjligt att vinna bakifrån - du "måste" sitta bland de tre första paren för reell chans i sluttampen. Tror inte detta enkom är en känsla jag har - borde finnas statistik på detta...

:holms:

Jag har ingen statistik att backa upp det med heller men visst får man den känslan.

Ser därför 1 Grahal Des Rioults som ett roligt drag från ledningen i andra.
Säg att Örjan blir lite för säker på sig själv och inte kör fram utvändigt ledaren i tid. Då kan det bli svårt att hinna ikapp de där framme. Särskilt då Westholm sitter på 2/3 längst fram...

Långa 3140 talar väl emot min tanke iofs men men.

Vidare har väl både femte och sjätte vältningabara favoriter?

Visst, att alla de tre favoriterna ska torska (avd 2,5,6) kanske är omöjligt men 2 av dessa borde man nog kunna få omkull ändå.

Eller är jag helt fel ute?

:KO:

Shooter 2020-07-01 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 699298)
Jag har ingen statistik att backa upp det med heller men visst får man den känslan.

Ser därför 1 Grahal Des Rioults som ett roligt drag från ledningen i andra.
Säg att Örjan blir lite för säker på sig själv och inte kör fram utvändigt ledaren i tid. Då kan det bli svårt att hinna ikapp de där framme. Särskilt då Westholm sitter på 2/3 längst fram...

Långa 3140 talar väl emot min tanke iofs men men.

Vidare har väl både femte och sjätte vältningabara favoriter?

Visst, att alla de tre favoriterna ska torska (avd 2,5,6) kanske är omöjligt men 2 av dessa borde man nog kunna få omkull ändå.

Eller är jag helt fel ute?

:KO:

Arturo står ju bra till, de andra två kan man nog fälla med lite tur.

mikaels 2020-07-01 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 699294)
Det är något med Fornaboda som gör att det nästan är omöjligt att vinna bakifrån - du "måste" sitta bland de tre första paren för reell chans i sluttampen. Tror inte detta enkom är en känsla jag har - borde finnas statistik på detta...

:holms:

Spåren längst ut bakom vingen är också ett aber, som utanför doseringen...

hoola 2020-07-01 14:53

Daniel Berglund V86 Lindesberg på Service Plays

hoola 2020-07-01 14:55

Jens Sjödén V86 Lindesberg på Service Plays

Efterhandaren 2020-07-01 15:43

Spikförslag
Inte så roliga men troliga.
Surf’n Turf har varit ute i (för) tuffa gäng och inte räckt till. Lite behagligare motstånd och Örjan upp kan ge utdelning.
Exaudio Vici. Örjan igen. Hästen är en grym stayer. Dessutom travsäker och tål några omstarter som det lätt blir med 3 volter och många hästar.
Tekno Lynet. Toppfin senast och är väl hästen att slå.
Romanesque. Bra prestationer i Sverige starterna.

Tvåhästarslås
Konark och Hennessy.

Garderingslopp
Avd 6 och 7.

Chansspiken
Vagabond Bi.

Superstänkaren
Exploitmyday. 1% !!!

Favoriter i fara
Iggy B.R. Hoppade senast och lite knackig i stilen kan innebära problem i Lindesberg banans luriga kurvor. (Snäva)
Missle Hill. Spår 8 är sämre än vanligt på Lindes. Banan är smal och sista metrarna lutar åt fel håll. Kan bli tufft med Örjan styrning (backa sist ) på kort distans.
Arturo Beech. Debut bakom bilen och ovan kusk i lurigt nybörjarlopp.
J.J. Another. Spår 2 i volt för en utpräglad autohäst ? Se upp.

God tur alla.

viking90 2020-07-01 15:48

Arturo Beech gör alltså första starten bakom bilen med en kusk som vunnit 2 lopp i år och är spelad till över 50% just nu...? :holms:

Tillägg: Robin Bakker är väl mer eller mindre första kusk hos Paul J P Hagoort hur ska man ställa sig till att Bakker kör Kilimanjaro istället för favoriten Konark F.Boko....?

Efterhandaren 2020-07-01 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 699309)
Arturo Beech gör alltså första starten bakom bilen med en kusk som vunnit 2 lopp i år och är spelad till över 50% just nu...? :holms:

Tillägg: Robin Bakker är väl mer eller mindre första kusk hos Paul J P Hagoort hur ska man ställa sig till att Bakker kör Kilimanjaro istället för favoriten Konark F.Boko....?

Ja Arturo känns lite överspelad i lurigt lopp. Oliver Hall med Nyström är mitt måste streck i loppet men jag gaddar nog på.
Hagoort har ju tre hästar i loppet och lyckats få ihop två skapliga catch drivers ( Örjan och Björn) som Back upp till Bakker. Men fasen vet hur häst/kusk fördelningen gått till.
Personligen tror jag Konark har bäst chans utav Hagoorts hästar oavsett kusk.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved