Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Halmstad lördag 4/7 dubbeljackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42436-v75-halmstad-loerdag-4-7-dubbeljackpot/)

Grant 2020-07-05 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 700186)
” tack för den bjudningen jag betalar tillbaka en annan gång” är nog ganska vanligt förekommande men dessa misstankar är ju nästan omöjligt att bevisa.

Som spelare kan man inte "gå in med tomt papper" varje gång.
Utnyttja det du vet. Det är Papegojvarning på många efter
loppen men det är bättre att påminna sig själv innan.

Mvh Uffe :)

hakan11241 2020-07-05 12:35

När vi ändå är inne på spekulationer.
Är det möjligt att Westholm medvetet körde bort Hossiana Boko förra veckan för att vara kvar i klassen för Diamantstoet med 3500kr?
Jag har inte hundra koll på hur anmälningarna går till.

abborre 2020-07-05 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av hakan11241 (Inlägg 700204)
Är det möjligt att Westholm medvetet körde bort Hossiana Boko förra veckan för att vara kvar i klassen för Diamantstoet med 3500kr?

Samma med IDQ som vid vinst på Vg gått ur klassen

Efterhandaren 2020-07-05 13:08

Citat:

Inte fasen ställer man upp i en V75 final och medvetetet kör sin häst i galopp för att slippa prispengar och kunna starta i Diamantstoet en vecka senare ?
Låter helt sjukt om så är fallet.

Stekel 2020-07-05 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Efterhandaren (Inlägg 700186)
Tja visst går det att leta orsaker och möjliga cenarion i oändlighet både före och efter loppen. Men oftast är det ju hyptotetiska funderingar. Trav spel är tillräckligt svårt ändå ;)
Många kuskar och tränare umgås ju även privat och samåker till tävlingar och såklart förekommer det kompis drag i loppen. Det som jag tycker är mest tråkigt är proffs Catchdriver Maffians uppträdande mot varann i loppen. Kuskarna möts dagligen år ut och år in. Kör nästan aldrig tufft mot varann utan anpassar sig mer eller mindre vänskapligt.
” tack för den bjudningen jag betalar tillbaka en annan gång” är nog ganska vanligt förekommande men dessa misstankar är ju nästan omöjligt att bevisa.

Jo, men när det är "inom familjen" så är det ganska bra sannolikhet att de inte kör mot varandra. Kanske speciellt inom vissa familjer, Bergh är en av de mer ökända när det kommer till stallkörning.

Annat som kanske kuskarna gör upp på stallbacken är svårare att ta på och räkna ut på samma sätt. Men att känna till hur väl de känner varandra och brukar köra mot varandra gör ju att man iallafall träffar mer rätt i sina sannolikhetsberäkningar. The more you know!

Stekel 2020-07-05 13:15

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av abborre (Inlägg 700206)
Samma med IDQ som vid vinst på Vg gått ur klassen

Det där är nog ändå långsökt på gränsen till osannolikt. Westholm hade inte startat i loppet om han siktat på detta. Obegriplig matchning i så fall. Och Ivory gjorde Bergh allt för att vinna med senast.

abborre 2020-07-05 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 700218)
Det där är nog ändå långsökt på gränsen till osannolikt. Westholm hade inte startat i loppet om han siktat på detta. Obegriplig matchning i så fall. Och Ivory gjorde Bergh allt för att vinna med senast.

Bara konstaterade ang IDQ. Robban körde ju för fullt på VG. Hur hästarna står inne i loppen har inte så stor betydelse som förr i tiden. Nu är det mer utrustningarna som räknas

incitatus 2020-07-05 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 700218)

Om man inte startar när man är inkvalad till final får man väl startförbud , alltså de 12 som är garanterad plats, åtminstone var det så förr

undantag för tex derbykval,

Efterhandaren 2020-07-05 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 700225)
Om man inte startar när man är inkvalad till final får man väl startförbud , alltså de 12 som är garanterad plats, åtminstone var det så förr

undantag för tex derbykval,

Nja det tvånget togs nog bort för en 3-4 år sedan.

Wagner 2020-07-05 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 700183)
Ja lite tröst. Men enormt irriterande att man inte tänkte på det på förhand själv. Vore ju bra om man kunde ha lite nytta av att veta vem som ligger med vem för en gångs skull.

Fast man visste ju inte VAD dom snackat ihop sig om innan Bergh styrde på.
Men då syntes det desto tydligare att han fått grönt ljus.