Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Visby/Skrubbs 8/7 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/42500-v86-visby-skrubbs-8-7-a/)

viking90 2020-07-06 09:08

V86 Visby/Skrubbs 8/7
 
Visby/Skrubbs
Längd: 1000 m
Bredd: 19,1 m (2140 m), 20,3 m (1640 m)
Upplopp: 156 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Sveriges kortaste upplopp på 1000m bana står som värd för V86 på Onsdag, då brukar de kunna skrälla!
Förra året "stannade" utdelningen på bara 140k, 2018 blev det 2 system som prickade in alla rätt och blev belönade med nästan 2,3 miljoner på 8 rätt.
2017 var det en lättare omgång med 2016 då jäklar, ingen hade 8 eller 7 rätt!!!
2015 var det återigen bra betalt med 1,8 miljoner!

På dessa 5 V86 omgångar har det ramlar in 13 hästar som är streckade under 10%, 7 utav dessa är hemmahörande på Visby travbana! 2015 försämrade statistiken lite, räknar vi bort det året har vi 9 hästar under 10% varav hela 6 utav dessa är från Skrubbs!
Med det sagt titta extra noga på hemmahästarna en sån här omgången speciellt de med spetschans! Gärna något som styrs av Skrubbs kungen Claes Sjöström eller Johan Wiman...Tränare att lägga ett extra öga på kan vara Henrik Hoffman!

Om vi återgår till det korta upploppet så visar statistiken inte helt oväntat att kortloppen vinns oftare ifrån spets på Visby jämfört med övriga banor i Sverige.
47% på Visby jämfört med 42% på övriga banor något som däremot är lite förvånande är att på medel och långdistans så vinns det oftare från spets på övriga banor än på Visby... 37% & 34% på Visby mot 41% & 39% på övriga banor. Kan det vara så att kuskarna vet att de måste köra offensivare på Visby när det är längre distans så hästar längre ner i kön avancerar upp till dödens och vinner därifrån... Detta stycket är statiskt tagen från Travronden Spel.

Så lite ovanligt inlägg att starta inför omgången, men jag kommer återkomma med mina tankar om loppen allt eftersom! Första semesterdagen idag nämligen ;) och vädret liknar mer höst.....

Gotland 2020-07-06 09:15

Wohooo!


Bästa dagen på hela året (nästan!).

En av landets mer innovativa sportchefer lämnade hastigt sitt uppdrag nu under juni och Skrubbs står nu utan sportchef under sommaren. Tråkigt då jag tycker Simon gjort oerhört mycket positivt och verkligen vågat sticka ut i sina försök att locka fler besökare till tävlingarna.

Nåväl, oavsett så blir det en finfin tävlingsdag på onsdag!

Jag kommer i år, av förklarliga skäl, inte vara närvarande vid tävlingarna men visst tusan ska vi jaga finfin deg ändå!

Nu kör vi!

:KO:

Ps, Henrik Hoffman är inte bara duktig tränare utan dessutom vansinnigt trevlig och ödmjuk!

viking90 2020-07-06 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 700338)
Wohooo!


Bästa dagen på hela året (nästan!).

En av landets mer innovativa sportchefer lämnade hastigt sitt uppdrag nu under juni och Skrubbs står nu utan sportchef under sommaren. Tråkigt då jag tycker Simon gjort oerhört mycket positivt och verkligen vågat sticka ut i sina försök att locka fler besökare till tävlingarna.

Nåväl, oavsett så blir det en finfin tävlingsdag på onsdag!

Jag kommer i år, av förklarliga skäl, inte vara närvarande vid tävlingarna men visst tusan ska vi jaga finfin deg ändå!

Nu kör vi!

:KO:

Ps, Henrik Hoffman är inte bara duktig tränare utan dessutom vansinnigt trevlig och ödmjuk!

Jag tänkte lagt in en rad om att vi kräver en extra special Travsnack i veckan där du Gotland redovisar dina tankar extra noga...All respekt åt Stekel o Skägget som brukar ge sina tankar men denna omgången är ju som gjord för dig! :KO:

Rob 2020-07-06 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 700340)
Jag tänkte lagt in en rad om att vi kräver en extra special Travsnack i veckan där du Gotland redovisar dina tankar extra noga...All respekt åt Stekel o Skägget som brukar ge sina tankar men denna omgången är ju som gjord för dig! :KO:

Ja, dags att steppa upp på plattan nu Gotland! Ta ledartröjan och led oss in i miljonregnet :)

Piraten 2020-07-06 12:17

Jag säger bara en sak. Yes Mickey spikas på allt!

AmaerildeRimfrost 2020-07-06 12:25

Björn vinner nog Gotlandslöpningen och den lär bli klar favorit men hur ska någon kunna slå den?

Master Sea i avdelning sju trodde jag mycket på inför V75 i Kalmar men då strulade den till det. Kanske kan vinna nu över 3140? Dock finns det ju ett koppel bra hästar på de olika tilläggen.

Att fälla Zaffiro Roc i den tredje avdelningen smakar ju fågel. Moa Margunn laddas väl från det här spåret? Spets på den och sen låser man med nr 4 Hennig Lixarve. EN 2%-are och en 5%-are! Var det någon som serverade birdie namn namn till middag?

Det var mina cent till omgången!

För den coole så spikas Payet i inledningen samt Payet D.E. i den sjunde :D

viking90 2020-07-06 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 700376)
Björn vinner nog Gotlandslöpningen och den lär bli klar favorit men hur ska någon kunna slå den?

Master Sea i avdelning sju trodde jag mycket på inför V75 i Kalmar men då strulade den till det. Kanske kan vinna nu över 3140? Dock finns det ju ett koppel bra hästar på de olika tilläggen.

Att fälla Zaffiro Roc i den tredje avdelningen smakar ju fågel. Moa Margunn laddas väl från det här spåret? Spets på den och sen låser man med nr 4 Hennig Lixarve. EN 2%-are och en 5%-are! Var det någon som serverade birdie namn namn till middag?

Det var mina cent till omgången!

För den coole så spikas Payet i inledningen samt Payet D.E. i den sjunde :D

Det är en 10-åring som startar vecka-vecka, dessutom fjärde starten på en dryg månad...Det är väl kanske det som kan slå den.

AmaerildeRimfrost 2020-07-06 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 700388)
Det är en 10-åring som startar vecka-vecka, dessutom fjärde starten på en dryg månad...Det är väl kanske det som kan slå den.

Jo, det har du rätt i, men det räcker ju att den tar ett träningspass här så bör den vara i mål när de andra ska börja strida på upploppet! Visst, Örebro är en snabb bana men 11.1am från bakspår är starka kort i det här fältet! Monark Newmen med kanonform får väl vara förste utmanare!

Stekel 2020-07-06 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 700360)
Ja, dags att steppa upp på plattan nu Gotland! Ta ledartröjan och led oss in i miljonregnet :)

Mycket bra idé! Förutom stressen att jag då måste lära mig vara programledare. Men lyckas man bara få in ett riktigt vältajmat "läckert" så står man väl med tre ben i mål tänker jag. Får fokusera på det :D

Ace 2020-07-06 13:15

Stor fördel hemmahästar. Gästerna lär vara sjösjuka om väderprognosen stämmer.
Kuling måndag, tisdag och runt 10m/s onsdag:thumbdown:

Yankee 2020-07-06 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 700376)
Björn vinner nog Gotlandslöpningen och den lär bli klar favorit men hur ska någon kunna slå den?

Master Sea i avdelning sju trodde jag mycket på inför V75 i Kalmar men då strulade den till det. Kanske kan vinna nu över 3140? Dock finns det ju ett koppel bra hästar på de olika tilläggen.

Att fälla Zaffiro Roc i den tredje avdelningen smakar ju fågel. Moa Margunn laddas väl från det här spåret? Spets på den och sen låser man med nr 4 Hennig Lixarve. EN 2%-are och en 5%-are! Var det någon som serverade birdie namn namn till middag?

Det var mina cent till omgången!

För den coole så spikas Payet i inledningen samt Payet D.E. i den sjunde :D

Fungerar Inti Boko så lär ekipaget inte bli lätt att plocka ner om spets. Men Nurmos hästar står inte att känna igen i år. Men vem vet, rätt som det är borde det väl lossna även för dem :)

Rob 2020-07-06 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Ace (Inlägg 700404)
Stor fördel hemmahästar. Gästerna lär vara sjösjuka om väderprognosen stämmer.
Kuling måndag, tisdag och runt 10m/s onsdag:thumbdown:

Spännande, risk för transportstrul för några kanske?

Kackerlackan 2020-07-06 14:14

V86 spik
 
Efter ha sett senaste insatsen o kapaciteten i Berghs häst i avd 4 Nr 9 Brunello Hall så har jag väldigt svårt att se den förlora på Skrubbs på Onsdag oavsett motstånd. Given spik för mig.
Lycka till med era funderingar till på Onsdag:-)

Rob 2020-07-06 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 700376)
För den coole så spikas Payet i inledningen samt Payet D.E. i den sjunde :D

Payet struken i första, står på ST att den är avliden. Otroligt tråkigt.

Men då blev ju spiken i första ännu mer glasklar...

Stekel 2020-07-06 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Yankee (Inlägg 700406)
Fungerar Inti Boko så lär ekipaget inte bli lätt att plocka ner om spets. Men Nurmos hästar står inte att känna igen i år. Men vem vet, rätt som det är borde det väl lossna även för dem :)

9 raka felfria i början av karriären. Sen galle i 6 av senaste 10. Studsat i båda årets starter. Att strecka på spekulation att den ska gå felfritt den här gången känns iskallt när den ser ut att bli hårt spelad andrahandare. Jag undrar om det inte är så enkelt att Sundberg bara spårar hela vägen där.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved